Tekstury Maliksoft'a 257740 462

O temacie

Autor Maliksoft

Zaczęty 19.01.2015 roku

Wyświetleń 257740

Odpowiedzi 462

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
co w tym śmiesznego?

To, że ,,marne" ma odniesienie do rzeczywistości jak majtki do dziwki xDD
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Ja chyba bardzo nie ogarniam, jakie gówno się tutaj odwala, także jeśli chcecie reakcje, napiszcie na PW jakie posty mam skasować, najlepiej z usadnieniem.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
@Simen W sumie to najlepiej całą dyskusje od postu gizbora nr. #267 - 2017-02-10, 09:44  strona 14
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki

Gizbor17

Tekstury Maliksoft'a
#343 2017-02-22, 08:48(Ostatnia zmiana: 2017-02-22, 13:07)
@Simen myślę, że najlepiej będzie jak temat zostanie zamknięty bez żadnego kasowania, a @Maliksoft powinien wziąć nasze uwagi na poważnie i jak coś to założyć nowy lepszy temat ze swoimi pracami.

 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki

Gizbor17

Tekstury Maliksoft'a
#344 2017-02-22, 15:34(Ostatnia zmiana: 2017-02-22, 17:19)
maliksoft przerabiał textury ogulnodostepne w celach niekomercyjnych
@Kogaan masz tu argument ciekawe czy zrozumiesz
http://polycount.com/discussion/63560/black-knight-low-poly
http://paweu-sieradzki.blogspot.com/2014/08/letho-from-witcher-fan-art.html
Tekstury pochodzące z tych stron nie są udostępnione w celach niekomercyjnych, ba one nawet nie nadają się do takiego udostępniania, ponieważ są zrobione pod konkretny model, podkreślam konkretny model i przerabianie ich pod nie pasujący model z innym mappingiem mija się z celem, ponieważ ilość pracy jaki trzeba włożyć aby dostosować(przerobić, pozmieniać) elementy  tekstury modelu pierwszej zbroi pod niepasujące mapowanie modelu drugiej zbroi jest zbyt duży, i dlatego szybciej i łatwiej jest namalować od zera czy skorzystać z zdjęć dostępnych na takich stronach jak cgtextures.com niż przerabiać tekstury innych modeli. Druga sprawa to kwestia moralna robienie sklejek z czyichś tekstur w dużym uproszczeniu jest jak lekkie przerobienie czyjegoś rysunku i pokazania go jako swojego.

@Bogdan Zwei @Werewolf @Halicor @Draks przeczytajcie sobie to bo też tego nie rozumiecie

A tu pisałem w jakich celach ludzie udostępniają te tekstury, a raczej prezentują:
Tekstury w internecie są ogólnodostępne, towary w sklepie nie.
Tekstury w internecie ktoś umieścił, żeby inni skorzystali i wyraża na to zgode.
@Werewolf
To że ktoś umieszcza taką teksturę w internecie nie oznacza że wyraża zgodę na korzystanie z niej, dlatego też często umieszczany na niej jest znak wodny czy po prostu taka tekstura jest prezentowana w nieoryginalnej rozdzielczości.
Graficy umieszczają takie tekstury w internecie nie po to aby ktoś je później marnie przerabiał pod niepasujące modele ale po to aby osoby(najczęściej inni graficy), którym prezentowany jest model z teksturą mogły je ocenić i ewentualnie coś doradzić w kwestii poprawy, czy po prostu zobaczyć jak tekstura prezentuje się w 2d. Po za tym pomijając kwestie moralne robienie takich sklejek z tekstur jest jak używanie widelca do krojenia, a noża do chwytania i utrzymywania.
Znak wodny:




mała rozdzielczość:




Czy jakiś grafik z tego forum może potwierdzić moje słowa i ewentualnie coś dodać, poprawić? Bo temu człowiekowi nie wystarcza to co ja napisałem
 

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Ja pisałem niekomercyjnych naucz się czytać. A ty nie wybaczasz ludzią żeczy które sam robisz, więc jesteś żałosny z tymi swoimi "argumentami". A ciebie maliksoft chciałbym namówić żebyś naprawił linki i nie przejmował sięvtakimi typkami jak gizbor gdyż nie warto.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Dobrze by było, jakby jakiś moderator zrobił tutaj porządek. Z tematu o teksturach zrobił się płacz o tym, czy ktoś zrobił coś samodzielnie czy ukradł. Brawo ludzie.  :facepalm:
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Najlepiej usunąć wszystkie posty od #267 łącznie z nim.
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
Ja pisałem niekomercyjnych naucz się czytać. A ty nie wybaczasz ludzią żeczy które sam robisz, więc jesteś żałosny z tymi swoimi "argumentami". A ciebie maliksoft chciałbym namówić żebyś naprawił linki i nie przejmował sięvtakimi typkami jak gizbor gdyż nie warto.
Czyli jednak nie zrozumiałeś, spodziewałem się tego ale nie pisałem tego tylko dla cb.
Gdy pisałem tego posta miałem na myśli niekomercyjne po prostu zrobiłem błąd, który zaraz poprawiłem więc nie oznacza to że nie umiem czytać. Wybaczać? Ale co? Przecież wyraziłem chęć pomocy w stosunku do Malika A to że robiłem sklejki nie uważam za dobre i był to duży błąd, dlatego teraz staram się uświadomić to Malikowi. Chciałem usunąć te sklejki ze swojej teczki, ale niestety nie mogę edytować starszych postów. Po za tym mimo wszystko moje sklejki, które robiłem około 5 lat temu miały większy sens niż sklejki Malika ponieważ ja starałem się aby dobrze wyglądały na modelu, przerabiałem model i mapowanie tak aby wszystko ze sobą jakoś współgrało ale niestety i tak to wychodziło bardzo marnie.

 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
@Gizbor ten temat już dawno powinien się skończyć ale akurat dostałem powiadomienie że ktoś o mnie wspomniał. Przeczytałem to no i ogarnąłem o co ci chodzi. Niech moderator wyczyści ten temat, może Maliksoft kiedyś wróci(choć wątpię).

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Po chamskim zachowaniu gizbora też wątpie że wruci ale może jednak…
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
@Kogaan czemu ty jesteś taki głupi i nie chcesz zrozumieć?
Jakim chamskim? Do chamów to zaliczyć możemy cb, a dowodem na to jest że dostałeś bana i teraz też powinieneś dostać nierozumny dzieciaku.
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Po chamskim zachowaniu gizbora też wątpie że wruci ale może jednak…
Ja pierdole dzieciaku idź do szkoły albo weź słownik i poducz się ortografii bo aż nie mogę patrzyć na to jak piszesz i składasz swoje zdania. "wruci", "z kąd", "ogulnodostepne", "pousówał", "żeczy" boże... :facepalm:
 

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tematu nie zamykajcie bo jest ciekawy, możecie najwyżej wydzielić posty do innego.

Cytuj
są zrobione pod konkretny model, podkreślam konkretny model i przerabianie ich pod nie pasujący model z innym mappingiem mija się z celem, ponieważ ilość pracy jaki trzeba włożyć aby dostosować(przerobić, pozmieniać) elementy  tekstury modelu pierwszej zbroi pod niepasujące mapowanie modelu drugiej zbroi jest zbyt duży

Nie wiem gizbor o co chodzi Ci z tym mapowaniem, wyciąć gotowy materiał z innej tekstury jest zdecydowanie łatwiej niż robić go od postaw czy składać z tekstur bazowych, wszystko to kwestia dopasowania do już gotowej mapy, zwie się to retex. Czy da się robić dobry retex? Jak najbardziej. Nie trzeba tu wcale edytować modelu czy samego rozkładu siatki na mapie. Widać to chociażby na przykładzie tekstur Malika, mimo że to faktycznie sklejki, to tekstury są całościowo spójne, i ładne, a na pewno są ładne na tle innych "twórców"
https://www.youtube.com/watch?v=0LVTIX6jQ6c

Gdzie filmów tego typu jest w Internecie całe multum.
Zluzuj majty, mógł napisać że robi to z innych, gotowych tekstur, faktycznie, ale niech robi dalej bo fajnie mu to wychodzi, nawet jeśli robi to w tak "prymitywny" sposób.
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Wciąż powtarzam - tekstury Maliksofta, przerobione, posklejane, przekolorowane - nieważne - wyglądają dobrze. Zachował się chamsko, że nie podał autorów lub linków ale jego tekstury wyglądają przynajmniej w połowie inaczej niż oryginalne które przerabiał.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki

Gizbor17

Tekstury Maliksoft'a
#355 2017-02-22, 20:46(Ostatnia zmiana: 2017-02-22, 21:12)
Nie wiem gizbor o co chodzi Ci z tym mapowaniem, wyciąć gotowy materiał z innej tekstury jest zdecydowanie łatwiej niż robić go od postaw czy składać z tekstur bazowych, wszystko to kwestia dopasowania do już gotowej mapy, zwie się to retex. Czy da się robić dobry retex?
Mówisz że retex to dopasowanie do gotowej mapy, coś mi tu nie pasuje. Czy retex to nie jest przypadkiem zrobienie tej samej tekstury od zera w wyższej rozdzielczości?
Może się zdarzyć że coś tam wygląda podobnie i można coś tam przekleić ale nie całe tekstury i ogólnie to się nie opłaca. Tylko tak ci się wydaje że jest łatwiej bo zapewne nie zrobiłeś nigdy porządnej tekstury. Każdy model ma inne mapowanie i dany element modelu choć wygląda bardzo podobnie 3d w dwóch modelach może mieć całkiem inne mapowanie i zazwyczaj tak jest. Więc skoro np pas jest rozłożony w kształcie łuku to pomyśl ile trzeba robić przeróbek aby dostosować go do mapowania w kształcie prostokąta pasku z innego modelu, po tym już dostosowaniu wszystko się rozmazuje, podkreślam ROZMAZUJE i trzeba wykonać masę poprawek, na które trzeba poświęcić o wiele więcej czasu niż zrobienie tego od podstaw na bazowych teksturach. Kolejną różnicą jest wielkość tekstury, przy sklejaniu trzeba zmienić rozmiar, co owocuje utratą jakości tekstury, a przecież nikt tego nie chce.
Nastopną rzeczą są inaczej rozłożone cienie oraz światłocienie i ogólnie tekstura różnie się kolorystycznie. Tam gdzie jest jasno trzeba zrobić ciemny kolor. Po za tym na takich sklejkach prawie zawsze są umieszczane elementy zbroi czy ubrania w nieodpowiednim miejscu albo po prostu nie pasują i są zbyteczne np pasek, więc znowu trzeba przerabiać. Robiłem sklejki i robiłem już 'normalne' tekstury i się przekonałem że lepiej i efektywniej jest robić teksturę malując czy przerabiając zdjęcia i domalowywać do nich potrzebne elementy, a nie przeklejać czyjąś teksturę. A czy ty możesz pochwalić się jakoś własnoręcznie zrobioną teksturą? Ciekawe czy wiecie że niektórzy robią większość tekstury w programie do grafiki 3d malując bezpośrednio na modelu. To teraz pomyślcie jak bezmyślne jest robienie sklejek nie sprawdzając podczas sklejania jak wygląda na modelu. Nie zapomnijcie też o tym że skądś te teksturę trzeba wziąć - chyba nie zrobię błędu jak nazwę to kradzieżą i poświęcić czas na znalezienie takiej tekstury.

Czy da się robić dobry retex? Jak najbardziej. Nie trzeba tu wcale edytować modelu czy samego rozkładu siatki na mapie. Widać to chociażby na przykładzie tekstur Malika, mimo że to faktycznie sklejki, to tekstury są całościowo spójne, i ładne, a na pewno są ładne na tle innych "twórców"

I tu tkwi problem, właśnie dla was się liczy aby tekstura wyglądała dobrze w widoku 2d a nie na modelu pomijając to że wy nie wiecie jak powinna wyglądać dobrze zrobiona tekstura, a dla czego nie wiecie? a dlatego że nie macie z tym do czynienia.
Zrozumcie tekstury robi się pod model. Co z tego że taka 'tekstura' wygląda w miarę w 2d skoro gdy się ją już nałoży na model wychodzi tragedia.
Wgl jaka jest idea robienia takich sklejek ja tego nie rozumiem, chyba  tylko po to aby grupa niemyślących i nieznających się ludzi to bezmyślnie podziwiała. "o jak fajnie to posklejałeś" nie ważne że jesteś w około 10% autorem tej niby tekstury i nieważne że tekstura nie pasuje na model, grunt że 'fajnie' to posklejałeś, a raczej zniszczyłeś :facepalm: Zastanówcie się ktoś się napracował przy jakiejś teksturze naprawdę sporo czasu, włożył w to wiele pracy i serca, a druga osoba weźmie sobie tą teksturę, zniszczy ją(tak sobie tą nazwę) a potem wrzuci do tematu, który nazwie 'Tekstury <wstawi swoje nazwisko czy nick>. Czy to tak powinno wyglądać?

Cytuj
Zluzuj majty, mógł napisać że robi to z innych, gotowych tekstur, faktycznie, ale niech robi dalej bo fajnie mu to wychodzi, nawet jeśli robi to w tak "prymitywny" sposób.

Przecież ja mu nie zabraniam jak chce sobie takie coś robić to niech sobie robi, dwa razy już to pisałem  :facepalm:
Ja tylko wyrażam swoje zdanie, po za tym pisałem że już nie będę się w to mieszał ale jak zwykle musiał się ktoś znaleźć i bezmyślnie skomentować moję zdanie, a ja zazwyczaj mocno bronie swoich poglądów i nie mogłem zostawić tego bez odpowiedzi. Ogólnie staram się nie wypowiadać  bo jakbym zaczął wszędzie zostawiać swoje 3 grosze to codziennie by była gównoburza :F Właśnie też dlatego mam tak mało postów choć jestem na forum od około 7 lat, aczkolwiek w tej sprawie nie mogłem zostać obojętny. Po za tym szkoda że ludzie, którzy tępili mnie za sklejki teraz się nie wypowiedzą :D

Na koniec wrzucam zdjęcie porównujące aby łatwiej było wam zrozumieć, widać wyraźnie że z trzecią teksturą jest coś nie tak:


 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Różni się ona od oryginalnej właściwie tyle samo co Twoje tekstury od tych na których się wzorowałeś. Wniosek?

Poza tym - miałeś się już tu nie udzielać, kłamczuszku :)
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki

Gizbor17

Tekstury Maliksoft'a
#357 2017-02-22, 20:54(Ostatnia zmiana: 2017-02-26, 13:11)
Różni się ona od oryginalnej właściwie tyle samo co Twoje tekstury od tych na których się wzorowałeś. Wniosek?
Wniosek jest taki że jesteś głupi i nie myślisz, bo to kurwa jest tragedia żebym tyle napisał a ty dalej nie rozumiesz.
Poza tym - miałeś się już tu nie udzielać, kłamczuszku :)
przecież napisałem dlaczego wypowiedziałem się ponownie  :facepalm:
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca

Werewolf

Tekstury Maliksoft'a
#358 2017-02-22, 20:55(Ostatnia zmiana: 2017-02-22, 21:08)
Wniosek jest taki, że ja mam to w dupie, siedze i sie z Ciebie śmieje, a Ty się spinasz, obrazasz i rzucasz emotikonkami xDDDDDDDDDDDD


EDIT: Down @Gizbor żeby już nie spamować to napisze tylko -> xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD



   ||
   ||
   ||
   ||
   \/


 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
Tak jak się nie ma racji to najlepiej napisać że się z tego śmieje, a emotikony są po to aby można było je stosować i w przeciwieństwie do cb ja stosuję je z umiarem, nie tak jak ty musisz napierdolić kilkanaście emotikon jakby to coś dało  :facepalm:
 


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry