Nie wiem gizbor o co chodzi Ci z tym mapowaniem, wyciąć gotowy materiał z innej tekstury jest zdecydowanie łatwiej niż robić go od postaw czy składać z tekstur bazowych, wszystko to kwestia dopasowania do już gotowej mapy, zwie się to retex. Czy da się robić dobry retex?
Mówisz że retex to dopasowanie do gotowej mapy, coś mi tu nie pasuje. Czy retex to nie jest przypadkiem zrobienie tej samej tekstury od zera w wyższej rozdzielczości?
Może się zdarzyć że coś tam wygląda podobnie i można coś tam przekleić ale nie całe tekstury i ogólnie to się nie opłaca. Tylko tak ci się wydaje że jest łatwiej bo zapewne nie zrobiłeś nigdy porządnej tekstury. Każdy model ma inne mapowanie i dany element modelu choć wygląda bardzo podobnie 3d w dwóch modelach może mieć całkiem inne mapowanie i zazwyczaj tak jest. Więc skoro np pas jest rozłożony w kształcie łuku to pomyśl ile trzeba robić przeróbek aby dostosować go do mapowania w kształcie prostokąta pasku z innego modelu, po tym już dostosowaniu wszystko się rozmazuje, podkreślam ROZMAZUJE i trzeba wykonać masę poprawek, na które trzeba poświęcić o wiele więcej czasu niż zrobienie tego od podstaw na bazowych teksturach. Kolejną różnicą jest wielkość tekstury, przy sklejaniu trzeba zmienić rozmiar, co owocuje utratą jakości tekstury, a przecież nikt tego nie chce.
Nastopną rzeczą są inaczej rozłożone cienie oraz światłocienie i ogólnie tekstura różnie się kolorystycznie. Tam gdzie jest jasno trzeba zrobić ciemny kolor. Po za tym na takich sklejkach prawie zawsze są umieszczane elementy zbroi czy ubrania w nieodpowiednim miejscu albo po prostu nie pasują i są zbyteczne np pasek, więc znowu trzeba przerabiać. Robiłem sklejki i robiłem już 'normalne' tekstury i się przekonałem że lepiej i efektywniej jest robić teksturę malując czy przerabiając zdjęcia i domalowywać do nich potrzebne elementy, a nie przeklejać czyjąś teksturę. A czy ty możesz pochwalić się jakoś własnoręcznie zrobioną teksturą? Ciekawe czy wiecie że niektórzy robią większość tekstury w programie do grafiki 3d malując bezpośrednio na modelu. To teraz pomyślcie jak bezmyślne jest robienie sklejek nie sprawdzając podczas sklejania jak wygląda na modelu. Nie zapomnijcie też o tym że skądś te teksturę trzeba wziąć - chyba nie zrobię błędu jak nazwę to kradzieżą i poświęcić czas na znalezienie takiej tekstury.
Czy da się robić dobry retex? Jak najbardziej. Nie trzeba tu wcale edytować modelu czy samego rozkładu siatki na mapie. Widać to chociażby na przykładzie tekstur Malika, mimo że to faktycznie sklejki, to tekstury są całościowo spójne, i ładne, a na pewno są ładne na tle innych "twórców"
I tu tkwi problem, właśnie dla was się liczy aby tekstura wyglądała dobrze w widoku 2d a nie na modelu pomijając to że wy nie wiecie jak powinna wyglądać dobrze zrobiona tekstura, a dla czego nie wiecie? a dlatego że nie macie z tym do czynienia.
Zrozumcie tekstury robi się pod model. Co z tego że taka 'tekstura' wygląda w miarę w 2d skoro gdy się ją już nałoży na model wychodzi tragedia.
Wgl jaka jest idea robienia takich sklejek ja tego nie rozumiem, chyba tylko po to aby grupa niemyślących i nieznających się ludzi to bezmyślnie podziwiała. "o jak fajnie to posklejałeś" nie ważne że jesteś w około 10% autorem tej niby tekstury i nieważne że tekstura nie pasuje na model, grunt że 'fajnie' to posklejałeś, a raczej zniszczyłeś

Zastanówcie się ktoś się napracował przy jakiejś teksturze naprawdę sporo czasu, włożył w to wiele pracy i serca, a druga osoba weźmie sobie tą teksturę, zniszczy ją(tak sobie tą nazwę) a potem wrzuci do tematu, który nazwie 'Tekstury <wstawi swoje nazwisko czy nick>. Czy to tak powinno wyglądać?
Zluzuj majty, mógł napisać że robi to z innych, gotowych tekstur, faktycznie, ale niech robi dalej bo fajnie mu to wychodzi, nawet jeśli robi to w tak "prymitywny" sposób.
Przecież ja mu nie zabraniam jak chce sobie takie coś robić to niech sobie robi, dwa razy już to pisałem

Ja tylko wyrażam swoje zdanie, po za tym pisałem że już nie będę się w to mieszał ale jak zwykle musiał się ktoś znaleźć i bezmyślnie skomentować moję zdanie, a ja zazwyczaj mocno bronie swoich poglądów i nie mogłem zostawić tego bez odpowiedzi. Ogólnie staram się nie wypowiadać bo jakbym zaczął wszędzie zostawiać swoje 3 grosze to codziennie by była gównoburza

Właśnie też dlatego mam tak mało postów choć jestem na forum od około 7 lat, aczkolwiek w tej sprawie nie mogłem zostać obojętny. Po za tym szkoda że ludzie, którzy tępili mnie za sklejki teraz się nie wypowiedzą
Na koniec wrzucam zdjęcie porównujące aby łatwiej było wam zrozumieć, widać wyraźnie że z trzecią teksturą jest coś nie tak:
