losowe screeny podczas wczytywania 3698 14

O temacie

Autor pawbuj

Zaczęty 5.10.2014 roku

Wyświetleń 3698

Odpowiedzi 14

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
chciłabym zrobić losowe screeny podczas łądowania, przeglądałem plik menusavegame.d , jednak nie ma tam odwołania do textury. może ktoś już to robił?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Jest to możliwe z poziomu Ikarusa, który pozwoli dobrać się do odpowiedniej funkcji w silniku. Jednak Ikarus jest ma też swoje ograniczenia i działa tylko po wczytaniu świata.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Jest to możliwe z poziomu Ikarusa, który pozwoli dobrać się do odpowiedniej funkcji w silniku. Jednak Ikarus jest ma też swoje ograniczenia i działa tylko po wczytaniu świata.
widzisz chicken , a mówiłeś że to będzie proste (odp. losowanie zmiennej )
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wylosowanie screena do wyświetlenia jest proste (wystarczy Hlp_Random + zestaw warunków).
Zmiana screena do wyświetlenia jest trudniejsza, bo to który jest używany siedzi w silniku. Musiałbyś znaleźć to miejsce i zmieniać je np za pomocą Ikarusa.

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Zmiana screenów jest prosta, bo wystarczy tylko funkcja + to co pisał Avallach. Funkcja już dawno jest na WOGu w temacie Ikarusa : http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/790720-Scriptpaket-Zugriff-auf-ZenGine-Objekte/page19?p=13842523#post13842523
Jednak, jak już mówiłem, funkcja będzie dopiero działać po wczytaniu świata, gdyż dopóki jesteś w menu, czytane są skrypty w folderu system, dopiero potem z folderu content.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
A jakby tak spróbować zrobić to na podobnej zasadzie jak wodę? Próbował ktoś? Co prawda wtedy nie losowe, ale zawsze coś. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
przykłąd z woga i dziękuję, na pewno jest to adres z g2nk
const int LOADINGTEXNAME_OFFSET = 9118980; //0x8B2504;

 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Domyślam się, że sam nie użyjesz IDA aby go znaleźć więc niechętnie podsyłam adres pod Gothic 1:
const int LOADINGTEXNAME_OFFSET = 8687516; //0x00848F9C;
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Domyślam się, że sam nie użyjesz IDA aby go znaleźć więc niechętnie podsyłam adres pod Gothic 1:
const int LOADINGTEXNAME_OFFSET = 8687516; //0x00848F9C;
za to dziękuję. będzie wzmianka w creditsach, bo to nie pierwszy raz . :fuckyeah:

swoją drogą przydał by się tutek jak idą te adresy szukać.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Poradnik dotyczący wskazania jednego pliku i odczekania chwilę?
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
1) Dekompilujesz IDA Gothic 2, szukasz adresu który cię interesuje.
2)Kopiujesz to co pomoże wskazać adres w Gothic 1.
3)Dekompilujesz IDA Gothic 1, i szukasz tego co skopiowałeś do pomocy.
3)Masz adres, HEX -> DEC = Adres z Gothic 2 przeniesiony do Gothic 1. Skrót odpowiedzialny za szukanie po adresie w IDA to G, zaś szukanie ciągu znaków to T bądź CTRL + T.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
mam kolejny problem. losowe screeny po wczytaniu bardzo tracą na jakości do oryginału, praktycznie wychodzi syf zamiast jakości. w "z zycia złodzieja" to fajnie wyglądało.


ogladałem plik skonwerowany do tex w gomanie i wygląda ok,w grze jest syf.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Jeśli tekstura jest rozpikselowana, to znaczy, że ma niską rozdzielczość, więc została rozciągnięta.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Czyli co mam zrobić?
 

themo

themo

Użytkownicy
posty4
Propsy3
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Czyli co mam zrobić?
Textury możesz powiększyć nawet w gimpie. Z tego co próbowałem bez widocznego rozmazania możesz przeskalować nawet o 400%
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry