Problem z dodaniem potworów 7596 18

O temacie

Autor bgb

Zaczęty 21.08.2014 roku

Wyświetleń 7596

Odpowiedzi 18

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy

bgb

Problem z dodaniem potworów
2014-08-21, 15:53(Ostatnia zmiana: 2014-08-21, 16:00)
Chciałem dodać potwory w lochach zamku w GD (wasteland mod), parę szkieletów i zombiaków - niby banalna sprawa, a napotykam na problem. Mianowicie: dodaję skrypt Wld_InsertNpc w func void Startup_Oldcamp(), waypoint przez spacer i... nic się nie dzieję. Potwora nie ma w grze. Co dziwne ten problem zdaje się występować tylko w starym obozie, bo potworki pojawiły się, gdy umieściłem je (na próbę) np. przy wieży xardasa, czy też w GD zaraz przy wejściu do lokacji. Dodam jeszcze, że nie ma tego problemu z npc-ami. Ci pojawiają się bez problemu na danym waypoincie w lochu, zapewne dzięki skryptowi rutyny. O co tu chodzi? Czyżbym robił jakiś banalny błąd?

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Ja zawsze NPC i powtorki dodawałem w Startup.d
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No tak, tam je właśnie dodaje:
plik Startup.d
funkcja func void Startup_Oldcamp()
skryptem Wld_InsertNpc(Zombie01,"CAES_OC3");

gothic1210
  • Gość
Może to wyda się banalne, ale jesteś pewien, że w paczce jest zaktualizowany świat i że ten waypoint istnieje, albo nie zrobiłeś błędu w nazwie? Wpisz w konsoli goto waypoint (pewnie znasz) i wstukaj nazwę WP, żeby się upewnić w 100%. Na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy.
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki za odpowiedź, ale waypoint istnieje na 100%. Nawet włączyłem sobie w grze podgląd waypointów przez komendę toggle waynet by się co do tego upewnić. Błąd w nazwie też odpada, sprawdzałem to kilka razy. próbując różnych rzeczy.  No ale tak jak napisałem - najbardziej dziwi mnie to, że gdy przesunę ten waypoint poza oldcamp (i oczywiście w skryptach zmienię linijkę spawnującą żeby była pod func void Startup_Surface ) to wtedy potwór się pojawi... Czy to nie jest dziwne? Tak jakby coś blokowało/ brakowało czegoś do zespawnowania potworów w tamtym miejscu. Jeszcze raz podkreślę, że chodzi tylko o potwory. Npc spawnują się tam bez problemu...

gothic1210
  • Gość
To może dodaj w Startup Surface tylko wpisz waypoint z OldCamp (przecież to ten sam ZEN). Ja wszystkich NPC spawnuję w PsiCamp i niczemu to nie przeszkadza. 
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W surface też już próbowałem, nieestety bez żadnego rezultatu :|

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
WP jest połączony z innymi ?

SabeMiczu

SabeMiczu

Użytkownicy
posty52
Profesjabrak
  • Użytkownicy
pewnie glupie ale mi sie zdaje e potwr znika pod ziemie czy gdzie indzej bo mialem ten problem. Przeinstalowapem gothuca inzadzialalo. Ajeszcze jedno nie dziala ci tylko w lochu czy w calym so?
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy

bgb

Problem z dodaniem potworów
#9 2014-08-22, 09:31(Ostatnia zmiana: 2014-08-22, 10:26)
Próbowałem na takich połączonych i nie połączonych i szczerze mówiąc to na żadnych nie działało jeśli ten wp był umiejscowiony w lochach... Z tego co widziałem to na niepołączonych potworki pojawiały się bez problemu... no tyle że w innym miejscu niż te cholerne lochy. Przesunąłem nawet oryginalny WP jakiegoś warga stojącego  przy zamku do tych lochów i także się nie pojawił.... Może ktoś mógłby pobrać moda wasteland 2.0 http://themodders.org/index.php?topic=21402.0 i sprawdzić na jego skryptach i mapie czy ten problem występuje u każdego czy jest tylko mój "osobisty" ? :P

edit. SabeMiczu - zaraz sprawdzę.


RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Reinstal gothic`a nigdy nic nie daje! ale ma racje ze może wpadać pod ziemie daj WP jakoś wyżej być może jest za nisko. I spr jeszcze raz czy w skrypcie na pewno napisałeś nazwę WP dużymi literami.

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sprawdziłem to co radził SabeMiczu i spróbowałem zespawnować zombiaki nie w lochu, ale na terenie zamku. Wpisałem 5 zombiaków mających się zespawnować w tych miejscach. użyłem oryginalnych istniejących już WP:
1. Na piętrze w kaplicy magów.
2. W magazynie (tym gdzie była kuźnia w pierwszej części)
3. W korytarzy prowadzącym z komnat Gomeza do tej dużej wieży.
4. W samej wieży.
5. Tuż pod murem, na którym stoi strażnik posiadający klucz do otwarcia bramy zamku.

Z tych wszystkich miejsc zombiaki pojawiły się tylko w pkt. 3 i 4  :|

RafalBudzis, moge pokombinować z wysokością wp, ale myślę że to nie to....

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A może Zombiaki potrzebują jakiś Free point  do respienia się ? Sprawdź czy przy tych co podałeś ze zadziałały czy sa jakieś Free Pointy.

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy

bgb

Problem z dodaniem potworów
#13 2014-08-22, 11:18(Ostatnia zmiana: 2014-08-23, 11:19)
Sprawdziłem i nie ma tam żadnych freepointów.

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy

bgb

Problem z dodaniem potworów
#14 2014-08-23, 11:19(Ostatnia zmiana: 2014-08-23, 11:24)
Może ktoś mógłby pobrać moda wasteland 2.0 http://themodders.org/index.php?topic=21402.0 i sprawdzić na jego skryptach i mapie czy ten problem występuje u każdego czy jest tylko mój "osobisty" ?

Podbijam bo na razie nie mam innego pomysłu, jak sprawdzenie czy to ja coś robię źle, ewentualnie mam coś namieszane czy to jednak ogólny problem.

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Poprosiłem o sprawdzenie znajomego... Odpisał mi:
Cytuj
Strange, it's giving me the same error as yours.
Maybe it's something we're doing wrong. I don't know.

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mały update. Zamiast spawnować potwory w startupie ustawiłem ich insert podczas rozmowy z npc i o dziwo tym sposobem wszystkie się pojawiły. Takie obejście problemu mnie zadowala, gdyż wejście do lochów i tak  zablokowałem, a żeby się tam dostać konieczna jest rozmowa z npc. Mam tylko pytanie, czy te zespawnowane w dialogu potworki różnią się czymś od takich ze startupa? Nie wiem, nie znikną aby po jakimś czasie czy coś? Niby sprawdzałem to wychodząc z oldworld, zmieniając rozdział na inny i wchodząc z powrotem (wciąż były na swoim miejscu), ale wolę się upewnić.

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Zostaną tam gdzie zostały zrespione. Będziesz mógł spać spokojnie :ok:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

gothic1210
  • Gość
Skoro problem udało się obejść to zamykam temat. 
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry