Trochę odkop. ale co tam:
Sarkeras to kolejna niemiecka produkcja, spolszczona przez Drużynę Spolszczenia i opowiadająca o losach Gideona, królewskiego posłańca w świecie całkowicie niezależnym od oryginalnej fabuły Gothic.
Bohater otrzymuje polecenie od króla, by sprawdzić co z dostawami rudy w niewielkiej dolinie. Jednakże na wskutek niespodziewanego trzęsienia ziemi wyjście z doliny zostaje zasypane, a Gideon poza zdobyciem raportu musi także odkryć drogę ucieczki z doliny. W modzie niestety pojawiają się przede wszystkim zadania podaj/zanieś, mniej lub bardziej interesujące. Właściwą częścią moda jest jednakże "wycieczka" do miejsca ukrycia Sarkerasu. Naprawdę świetne i klimatyczne miejsce, obdarzone ciekawymi (choć łatwymi) zagadkami i pomysłami. Potem trafiamy do ukrytej doliny, która jest miejscem dość ciekawym, ale krótkim, bo jej głównym zadaniem było doprowadzenie do głównego przeciwnika gry. Śmiało jednak mogę stwierdzić, że te dwa elementy stanowiły tak bardzo istotną część modyfikacja, że budzi ona we mnie pozytywne uczucia, aniżeli negatywne. Całość zajęła mi 1,5 godz. do ukończenia jej, co mniej więcej zgadza się z tym co autorzy powiedzieli.
Co mogę jeszcze dodać? Z innowacji to dodano parę całkiem niezłych animacji, zaczynając od rozciągania się po wstaniu z łóżka i wrzucaniu rudy za pomocą łopaty do pieca, kończąc na bujaniu się na łańcuchu. W tym momencie żałuję, że nie było ich w oryginalnym Gothicu. Poza tym modyfikacja posiada niemiecki dubbing, który stoi na bardzo dobrym poziomie (posłuchajcie sobie Vigo, rewelacja!) i chciałbym dubbingu polskiego do tego moda na podobnym poziomie. Świat chociaż początkowo wydawał się być małą doliną, w rzeczywistości jest znacznie bardziej rozległy, co mnie zaskoczyło pozytywnie. Twórcy na siłę nie starali się zmuszać nas do ponownego eksploatowania lokacji co też jest dużym plusem. Poza tym pojawiło się kilka nowych stworzeń. Na samym początku jest to żółw, którego dodano... chyba tak po prostu. Poza tym jest jeszcze Bulmogg, zwierzę w które nawet mamy okazję się zmienić. Aczkolwiek jego animacje są tragiczne, nie fajne i sztuczne. Na koniec został jeszcze Strażnik, główny boss, który... zobaczcie sami. Mi się podobał.
Co na koniec? Po prostu muszę polecić Wam tą modyfikację. Pomimo topornych w wykonaniu questów i głupawego Bulmogga, posiada także wiele fajnych pomysłów i rozwiązań, a miejsce ukrycia Sarkerasu jest świetnym miejscem. Polecam wszystkim zagranie w tą modyfikację.