Być może skorzystamy z tej sugestii przy opracowywaniu ulepszonej jeszcze bardziej wersji GLOBAL PL, która powstanie w przyszłości (być może jeszcze w tym roku) i oznaczona jest roboczo jako GLOBAL MOD PL REVISITED.
Planujemy w niej przywrócenie Palaczy Ziela według zmodyfikowanego nieco wzoru Die Sekte , rozbudowany wątek Bandytów powiązany z Magami Wody i Wodnym Kręgiem , wplecenie pewnych wątków z Pana Losów , być może z Piratenleben o ile uzyskamy zgodę Autorów moda , bardzo rozbudowane przekuwanie pancerzy usunięte z Global RU 1.14 ale tym razem w oparciu o "Kuzniec -Spasaciel Mirow" a nie Kuzniec (Kowal) , wiele zadań pobocznych od istniejących i nowych NPC oraz kolejną porcję dialogów z serii wiążącej losy postaci znanych z Gothic 1 i 2. Planowane jest także dodanie kolejnej porcji nowych umiejętności , które z pewnych względów nie zostały uwzględnione w aktualnej wersji. Dokończymy także "przebudowę" Obozu Leśnego , który w zmodernizowany bedzie już w bieżącej wersji.
Planujemy również rozszerzenie pakietu zadań dla Czarnych Jastrzębi , Mrocznego Zakonu oraz Gildii Złodziei.
Jest również w powijakach pomysł nowej gildii (ukrytej). Będzie także jeszcze więcej nowych zadań dla Magów Wody.
Strategia nie przewiduje tworzenia jakich nowych lokacji bo na to nie mamy wystarczających "zasobów ludzkich" dla realizacji tego typu pomysłów , natomiast chcemy bardziej wykorzystać niewykorzystany potencjał juz istniejących miejsc i postaci z G II.
Chcielibyśmy aby GLOBAL MOD PL REVISITED powstał w oparciu o sugestie i pomysły graczy , którzy zagrają w wersję 1.6 PL. W związku z tym gdy mod będzie gotowy do prezentacji rozszerzymy obecność Drużyny Spolszczenia na forum TheModders. Powstała też skromna stronka naszego teamu z forum, przy czym na razie jest we wstępnej fazie organizacji.
Ustalilismy także że losowość przydziału PN za każdy kolejny level zostanie utrzymana.