Seria Dark Souls 170351 728

O temacie

Autor Anonymized

Zaczęty 31.10.2013 roku

Wyświetleń 170351

Odpowiedzi 728

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Jak z optymalizacja w ogole :F
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Niestety leży :D Sam port gry jest kiepski i dopiero z poprawkami fanów nadaje się do zabawy - tzw. DSFix pozwala na faktycznie ustawienie rozdzielczości (w samej grze jest tylko skalowanie). Nie licz też na liczne opcje okrajania grafiki. Ogółem to idzie ją tylko poprawić - i można przy tym w sumie osiągnąć całkiem niezły efekt :ok:
Spoiler




Cała galeria tutaj: http://deadendthrills.com/gallery/?gid=100#/
 

Baggio

Baggio

DreamVader
posty968
Propsy426
ProfesjaGracz
  • DreamVader
Ginę przy pierwszym bossie :( Jutro pobiorę te łatki na grafikę i biorę się za tego chuja.
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jaka grasz klasą? Podpowiem, że na start bardzo dobry jest pyromancer - ma najniższy poziom, więc te kilka punktów nauki do przydzielenia tam gdzie chcesz więcej oraz dość potężny w początkowej grze czar ofensywny.
Demon z Azylu powinien nie sprawić większego problemu - po zeskoku na niego ucieka około pół życia, a kule ogniste dość szybko zamykają sprawę. Powodzenia w każdym razie - i śmiało pytaj w razie jakichś wątpliwości :D
 

Baggio

Baggio

DreamVader
posty968
Propsy426
ProfesjaGracz
  • DreamVader
Wybrałem wojownika i to nie dlatego, że to pierwszy lepszy wybór, chcę walczyć dwoma mieczami : D Inne klasy nie bardzo mi do tego pasowały. Sam boss nie jest jakiś mocny, ale jeszcze nie ogarnąłem do końca sterowania no i ten zeskok nie wychodzi, ze 2 razy się udał , a tak to spadam obok i tracę życie. Coś muszę pierdzielić...ale to już jutro będę się bawić bo dzisiaj lecę w kimę odpocząć. :D
Gra polega na ciągłym zwiedzaniu lokacji i zabijaniu potworów czy będzie jakieś miasto, wieś gdzie zaznamy chwilę spokoju?
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wybór klasy liczy się tylko na samym początku, bo potem rozwijasz sobie postać w dowolnym kierunku :ok:
W zeskoku nie ma nic trudnego - podczas spadania z krawędzi naciskaj przycisk ataku - nie ma opcji, żeby się nie udało :D
Jeśli masz na myśli miasto, gdzie sobie pogadasz i pohandlujesz - nie. Masz za to takie miejsce Firelink Shrine, które jest taką niewielką bezpieczną przystanią i bazą wypadową. Możliwe jest gromadzenie w tam napotkanych NPC i... no ok, w sumie to sobie z nimi pogadasz i pohandlujesz :D Ale sama konstrukcja świata Dark Souls to tak naprawdę labirynt :ok:
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Ja tez miałem dozę problemy z gra ... potem zacząłem oglądać speed runy na twitch i wtedy zrozumiałem ze ta gra nie jest aż taka trudna :D tylko to sterowanie mnie wkur...
 


Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Jeśli masz na myśli miasto, gdzie sobie pogadasz i pohandlujesz - nie.

Dziwna ta gra xD
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Demon z Azylu był słaby grałem rycerzem bodajże :D Ale fakt ogólnie pobiorę jakieś fixy czy coś może nieco sterowanie mi się poprawi bo mimo iż mam pada od xboxa to nie mam żadnego kabla :D

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Ja tez miałem dozę problemy z gra ... potem zacząłem oglądać speed runy na twitch i wtedy zrozumiałem ze ta gra nie jest aż taka trudna tylko to sterowanie mnie wkur...
No właśnie często mówi się o Dark Souls tylko jako o trudnej grze - co jest nieprawdą. Już sam nie wiem czy to szkodzi, czy sprzyja otoczce wokół gry. Powiedziałbym, że Dark Souls jest takie, jak gry powinny być :ok: Nie prowadzi Cię za rączkę przez całą grę, traktuje Cię z szacunkiem - nie jak dzieciaka "Press X to win". Równie dobrze można ginąć co moment, jak i raz na bardzo długi czas. Na początku faktycznie, zgony są nieuniknione w dążeniu do zrozumienia gry, ale żaden z nich nie jest bezsennsowny - dlatego wspomniałem wcześniej, że śmierć wcale nie jest porażką :ok:

Cytuj
Ale fakt ogólnie pobiorę jakieś fixy czy coś może nieco sterowanie mi się poprawi bo mimo iż mam pada od xboxa to nie mam żadnego kabla :D
Może pora wyłożyć cenne 5zł? :lol2:
 

Baggio

Baggio

DreamVader
posty968
Propsy426
ProfesjaGracz
  • DreamVader
Wgrałem DSfix, ale gra się teraz tnie, co mam zrobić? Mam 4gb ramy, procek amd 3x3,2 i kartę 1gb, ale nie pamiętam modelu, tak wizualnie to podaję bo ta gra nie powinna się ciąć :/
 

Ali G

Ali G

Użytkownicy
Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
posty682
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
Teraz pozostało ci tylko ręczne edytowanie dsfix.ini Rozdzielczość, AA(typ i jakość), SSAO(jakość), możliwe, że domyślnie było ustawione na high, albo na ultra, a to strasznie pożera zasoby. Możesz też odblokować 60 FPS, ale z niewiadomych mi przyczyn na 7 crashuje gre(na xp elegancko śmigało).

Baggio

Baggio

DreamVader
posty968
Propsy426
ProfesjaGracz
  • DreamVader
Właśnie te FPS nie działa, gdy dam tam 1 to gra się nie chce uruchomić.
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dark Souls 2 na PC oficjalnie 25 kwietnia, miesiąc po premierze na konsolach :ok:
Z informacją przyszedł i trailer, który jest w rzeczywistości częścią większego prologu do właściwej gry :D
https://www.youtube.com/watch?v=Ohmm8KdUUoY
 

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy602
Profesjabrak
  • Użytkownicy
https://www.youtube.com/watch?v=_A-tl-pJAR4

miło ;x
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chciałem zalinkować ten trailer dopiero po oficjalnej premierze Partu 2 Prologu, z którego znajdują się tu fragmenty. A ten akurat kładzie bardzo solidne fundamenty klimatu dla gry :D Ten trailer oczywiście też dobry :ok:

No i w sumie to skoro już 'mleko się rozlało, trzymajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=J-3dWtkGYNw


Z innej beczki - wygląda na to, że Dark Souls 2 dostało w CD-Action notę 10/10 - jeśli się nie mylę, pierwsza od czasu Mass Effecta 2 (3?).
Wrzucę tutaj skan recenzji, gdy tylko będę miał okazję :ok: Na razie wrzucę notatki Berlina z recenzji:
Spoiler
Dark Souls II jest świetne, o czym przeczytacie w nowym numerze CD-Action, który właśnie trafił do kiosków. Pisząc recenzję miałem w zeszycie jednak sporo notatek, którymi nie chciałem jej rozwadniać...

W recenzji chciałem uniknąć spoilerów, które zepsułyby wam przyjemność odkrywania Drangleic na własną rękę, a przy tym wolałem zachować informacje i opinie na temat niektórych zmian i systemów dla siebie. Czasami nie byłem przekonany, czy będę w stanie dobrze je opisać, czasami po prostu nie chciałem sugerować wam jakiejkolwiek „drogi”.

Chciałem przede wszystkim, żebyście z tego tekstu wynieśli prostą rzecz: to gra, którą musicie mieć na półce.

Spędziłem z Dark Souls II parę dni, robiłem maratony po kilkanaście godzin dziennie, a i tak po oddaniu tekstu spędzałem godziny z kolegami z branży, rozmawiając o tym, co znaleźliśmy, a czego nie. Ja nie trafiłem na jedno z ognisk, które ZNACZNIE ułatwiłyby mi życie, ktoś nie znalazł jaskini, w której kryło się coś niesamowitego... A potem wspólnie rechotaliśmy z innego znajomego – na samym początku gry wybrał się w miejsce, które niedługo zostanie ochrzczone nowym cmentarzem w Firelink. Oczywiście spędził tam ładnych kilka godzin.

Niesamowite w Dark Souls jest to, że chociaż posiada niesamowicie agresywne multi, potrafi połączyć ludzi bardziej niż klany i gildie w sieciówkach. Prawdopodobnie dlatego, że to gra, która uczy pokory. Z niektórymi znajomymi wymieniacie się opowieściami, taktykami i sekretami, innym kiwacie głową na pożegnanie, kiedy ktoś zobaczy YOU DIED na ekranie. Spotykacie się na cholernie trudnej do pokonania drodze – niektórzy będą chcieli wam pomóc, niektórzy będą błagali o waszą pomoc, inni przysiądą gdzieś na boku i zaczną rzucać w was wszystkich kamieniami. I to wszystko jest cholernie piękne, kiedy przestanie się myśleć o tej produkcji jako o „supertrudnej grze dla hardkorów”.

Nie jestem hardkorowcem. Nie udało mi się jeszcze żadnego shmupa zaliczyć na 1CC, w bijatykach dostaję regularne manto, Doom II na Ultra Violence momentami mnie przerasta i potrafię tydzień spędzić w jednym miejscu. I pomimo tego przeszedłem Dark Souls i Dark Souls II.

To nie są „trudne” gry, to są po prostu genialnie zaprojektowane i zrealizowane gry.

Mac Abra, spoglądając mi raz na jakiś czas na ekran, uznał, że nie wie, co jest fajnego w uciekaniu przed wrogami przez większość czasu, by raz na minutę ich lekko dziabnąć mieczem. Patrzył akurat na moment, kiedy na dość małej arenie walczyłem z czterema kolesiami trzymającymi w dwóch rękach sierpy – broń zabójczą, bo przebijającą się przez pancerz i tarcze. Zamiast biec z potężną tarczą i brać ich uderzenia na klatę, musiałem więc kicać między nimi, mieszać im w głowach, by nie szli na mnie chmarą, ale maksymalnie dwójkami, unikać ataków i szybko podbiegać-dziabać-uciekać.

Co jest w tym fajnego? Kontrola, jaką masz nad przeciwnikiem. Precyzja, z jaką musisz zaatakować i odskoczyć, żeby nie oberwać. Dynamika uników i poczucie, że zrozumiałeś system rozgrywki na tyle, że jesteś w stanie wykorzystać go na swoją korzyść. Droga od pokory do bezczelności. Konieczność błyskawicznego myślenia i podejmowania natychmiastowych decyzji – coś, co w grach robimy niby często, ale rzadko kiedy mamy okazję poczuć konsekwencje porażki.

Amerykańskie podejście do designu, przypominające politykę Busha – żadne dziecko nie zostaje w tyle, nikt nie przegrywa, każdy jest zwycięzcą, wszyscy są równi – i gry kierowane do ludzi na niej wychowanych, dają nam fałszywe poczucie potęgi. Rozleniwiają. Wchodzimy sobie w chmarę wrogów, bijemy ich kijem, obrywamy trochę, ale wypadają z nich leczące kuleczki, więc możemy niczym się nie przejmować. Dostaliśmy w łeb w FPS-ie, respawnujemy się pięć sekund wcześniej, bo ktoś wiedział, że tutaj akurat dostaniemy headshot. Musimy zdobywać EXP i levelować, żeby poradzić sobie z późniejszymi przeciwnikami, bo rzeczywiste umiejętności nie są ważne – ważne są sztuczne punkty na karcie postaci.

Nie wiem, czy znam lepszą platformówkę od trzeciego Mario. Nie wiem, czy znam lepszego FPS-a od drugiego Dooma. Nie wiem, czy znam lepszą grę akcji od nowego Dark Souls.

Kiedy zaciąłem się na kilka godzin, przy pierwszym „poważnym” bossie, miałem ochotę rzucić padem o ścianę. Chciałem się poddać – cały czas próbowałem jeszcze grać tak, jak grałem w pierwszą część. Odpocząłem, zmieniłem taktykę, ubiłem gościa po trzeciej próbie. Satysfakcja i nagły przypływ adrenaliny wynagrodziły mi całą męczarnię. Co jest fajne w Dark Souls? Właśnie to. Nie pójdziesz dalej, jeżeli się nie postarasz. Nie zobaczysz żadnego magicznego duszka, który przeprowadzi cię przez trudniejsze fragmenty. Jesteś zdany tylko na swoje umiejętności. Nie na miłego projektanta poziomów i rozgrywki, którzy chcą ci pomóc – tylko na siebie.

From Software co chwilę przypomina, że nie masz ośmiu lat, nie masz już prawa płakać, bo puściłeś kupiony przez rodziców balonik i poleciał w diabły. Puściłeś balonik, więc oczywistą konsekwencją jest to, że balonika nie ma. Jeżeli go szybko nie złapiesz, to tylko i wyłącznie twój problem. Po co się drzesz, następnym razem po prostu trzymaj go mocniej.

Slashery i inne gry akcji przypominają siedzenie z tym balonikiem w sporej, szklanej klatce. Nawet jak puścisz, to daleko nie uleci – zaraz pojawi się ktoś z drabiną, złapie go i wręczy ci razem z chusteczką na otarcie łez. Jedyna niedogodność to tyle, że musisz chwilę poczekać.

Fajnie jest mieć ten balonik, bo to może być naprawdę bajerancki balonik, ale siedzenie z nim w szklanej klatce jest fajne tak długo, jak długo nie znudzi ci się patrzenie na niego. From Software uznało, że jak go stracisz – a w końcu i tak linkę puścisz, w końcu odleci – to może i będzie ci przez chwilę smutno, ale za jakiś czas znajdziesz jeszcze lepszy, jeszcze bardziej bajerancki balonik. I jeszcze bardziej będziesz chciał mieć go przy sobie.

Ale i tak się zmęczysz, zaśniesz, przestaniesz na niego uważać. I za którymś razem, zamiast płakać, po prostu zaczniesz szukać lepszego balonika. I zrobisz wszystko, żeby go nie stracić i móc cieszyć się nim jak najdłużej.

Dark Souls II jest grą, której musicie dać szansę, bo jakimś cudem zapomnieliśmy już, że najwięcej satysfakcji daje to, na co trzeba sobie zapracować. Nie bójcie się mitycznego „poziomu trudności”, nie przejmujcie się tym, że nie skończyliście pierwszej części. Po prostu idźcie do sklepu i kupcie tą grę, bo będzie wam towarzyszyła przez najbliższe kilka lat.
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4625
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Dostać dostało chociaz składowe na to nie wskazują :P
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Smutek ;( brak konsoli a pc chyba za słaby na pierwszą część. Pytanie mam o grę "Demon Souls" jest jakieś powiązanie ?
 

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy602
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dark Souls jest sequelem Demon's Souls.
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Anonymized

Seria Dark Souls
#59 2014-03-11, 22:43(Ostatnia zmiana: 2014-03-12, 11:38)
Nie do końca. Demon's Souls to inne uniwersum - niewiele je łączy, przynajmniej fabularnie, właściwie to tylko easter eggi. Ma to związek głównie z prawem - DeS należy do Sony, więc From Software ze względu na swobodę oraz chęć wydania następnej gry na więcej platform (DeS to exclusive PS3) stworzyło nową markę.

Dark Souls jest w pełni samodzielną grą z nowym światem i nie trzeba mieć wcześniej do czynienia z DeS. To zamknięta całość.
Sprawa podobnie ma się z Dark Souls 2 - choć gra jest sequelem to odrywa się od pierwszej części i ma miejsce 'tak odlegle w czasie, że przeszłe wydarzenia nie mają już znaczenia'. Mają być jednak smaczki :ok:

Jeżeli jednak chodzi o mechanikę gry i jej założenia to fakt - pod takim kątem Dark Souls to sequel pełną gębą.

Post połączony: 2014-03-12, 11:38
https://www.youtube.com/watch?v=4IzXvLXbfzg

Sypią trailerami aż miło.
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry