Ok, skończyłem w końcu wiedźmina 3, jak zwykle gry cd project są zajebiste, nie będę się rozpisywał bo wszystkie nagrody jakie wiedźmin 3 zdobył mówią same za siebie. Dialogi postaci, i same postacie jak zwykle świetne napisane, ale w każdym wiedźminie były dobre
Napiszę tylko co zostało wykonane gorzej i lepiej od poprzednich wiedźminów
według mnieQuesty poboczne: +Jakość questów p. w 1 i 2 do 3 jest tak niewiarygodnie zwiększona, że chyba one głównie taki sukces wiedźminowi zrobili, rozbudowane, długie i duże questy sprawiają że aż chcę się w je grać do średnich questów z 1 i 2
Działanie eliksirów: Chyba najlepiej zrobiona mechanika eliksirów, gdy wypijamy i jest dość krótki czas trwania, a trucizna nie znika jak w 2, co zapobiega spamowaniu ich i przemyślaniu jakie eliksiry wypijać, tak sobie wyobrażałem działanie eliksirów wiedźminskich
Zdobywanie składników i formuł :Z jakiegoś powodu redzi spiepszyli konkretnie crafting eliksirów. W poprzednich wiedźminach rośliny, czy trofea potworów były używane jako różne składniki, i tak z jednego kwiatka mieliśmy 3 typy różnych składników, co zdobywanie ich było łatwo dostępne. Po chuj zrobili że wybrany składnik w eliksirze jest, nie mam pojęcia, sama mechanika picia zapobiegała piciu większej ilości eliksirów
Rozwój postaci :Dużo gorszy od idealnego systemu z wiedźmina 2, spora część skillów nie dość że jest nie przydatna,patrząc na inne skille, choćby zmniejszanie obrażeń podczas uników, naprawdę nie wyobrażam sobie aby ktoś wybrał to zamiast większych obrażeń ...
Sloty na umiejętności, to chujowy pomysł i tyle. Ja wiem że jest tyle lvl, i otrzymywanie jednego punktu trwale pozwalałoby zrobić imba postać, ale mozna było rozwiązać po prostu dając mniej lvl, czy dać talent złoty i srebrny, złoty pozwalał by odblokowywać nowe umiejętności, a srebrny ulepszać już wykupione, srebrny otrzymywalibyśmy co 1 lvl , a złoty co ileś lvl, dużo lepiej zrobiony pomysł, wybieranie umiejętności które mają działać to beznadziejny pomysł
Klimat: Chyba najlepszy klimat nawet przebijający ten z 1. Mamy słowiański klimat którego w ogóle nie było czuć w 2, do tego zniszczona wojną dawna temeria który nakłaniała ludzi do grabowania i zlecenia na bossów zwyczajnych potworów sprawił że to klimat 3 wygrał. No i skellige, surowa wyspa wykingów z unikalnymi potworami, no po prostu Skellige>All dla mnie
Crafting itemów: Zdecydowanie na duży + w porównaniu do 2. W 2 składniki były łatwo dostępne walając się wszędzie w skrzynkach, i to nie był problem z zrobieniem zbroi. W 3 wszystkie bronie wykonywane przez rzemieślików stały się bardziej unikatowe, i razem ze składnikami rzadko zdobywanymi sprawdził się.
Wątek główny nie podobał mi się
Spoiler
Fabuła słaba, ratowanie świata, ale za to świetne misje główne. Najlepszy wątek główny zdecydowanie był w W1
a wiedźmin 3 grywalnością przegrywa z idealną 2 pod względem grywalności. Wkurzały mnie jeszcze takie kwiatki jak skalujące się potwory aka ghul 1 lvl i 9 lvl, no i brakowało mi w 3, jak w wiedźminie 2, zabijaliśmy bardzo szybko nie opancerzonych wojowników, a męczyliśmy się z opancerzonymi i z tarczą co dodawało realizmu. Zbroje setów wiedźminów, super pomysł

Do tego tyle ,,?'' to jakiś spierdolony żart redów, nawet nie wiem po co dawali aż tyle ich
Brak scojatel trochę boli, wybory z 2 i 1 nie mające znaczenia dużego w 3, no i szkoda że nie dali Iorwetha w 3 :C
Można tylko pogratulować redom że potrafili wykonać taką ogromną grę z dużą jakością
