GTA V 118320 381

O temacie

Autor Baggio

Zaczęty 14.11.2012 roku

Wyświetleń 118320

Odpowiedzi 381

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Dobra optymalizacja to możliwość kompromisu pomiędzy jakością a wydajnością. Oczywiście, spełniając "zalecane wymagania", oczekujemy gry z dobrą wydajnością przy dobrej jakości. Obecnie sprawę komplikują tak zwane "Ustawienia ultra", bo do nich powinna być kolejna poprzeczka w "wymaganiach". Złą optymalizacją jest sytuacja w której pomimo zmian ustawień nie widzimy zmian w jakości lub wydajności, lub są one przeciwne oczekiwaniom - czyli np. wzrost klatek na sekundę przy wyższych ustawieniach, oznacza to że niższe ustawienia zostały źle, a przynajmniej gorzej, zoptymalizowane. 
Odnośnie faktu że GTA 5 uruchamia się na podzespołach teoretycznie niespełniających wymagań - tani chwyt marketingowy polegający na umyślnym zawyżeniu wymagań, oczywiście możliwym jest że jest to przypadek i RockStar jest tak samo zdziwiony jak co niektórzy w internecie. Sam zdecyduj do której wersji się skłaniasz. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
@Werewolf nie jest wymagane, szkoła latania jest dostępna dla wszystkich nie tylko dla Mikiego ale defakto warto się podszkolić bo o ile latanie samolotami itp to pikuś i większy banał na klawie niż z padem dzięki z lockowaniu kamery o tyle latanie helikopterami bądź śmigłowcami to udręka, 100% w lataniu dużo nie zmienia jednak ma pewien wpływ.
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Podoba mi się jak Tizgar olewa moje posty odnośnie optymalizacji bo wie że mam rację :lol2: 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
A co chcesz gówno burze to proszę bardzo
Z definicji optymalizacja oznacza znalezienie złota środka miedzy wydajnością a sprzętem a dokładniej to uzyskanie jak najlepszych wyników kosztem jak najmniejszego zużycia sprzętu.

Definicja Nas Graczy my uważamy ze gra jest zoptymalizowana bardzo dobrze jeśli gra uzyskuje efekt podany przez developera na podanej przez niego konfiguracja dla przykładu GTA V

Według R* GTA V w rozdzielczości 1280x720 na ustawieniach najniższych możliwych uzyska stałe 30 fps bez dropów na takowym sprzęcie:
  • SYSTEM OPERACYJNY: Windows 8.1/8/7 SP1, Vista SP2* (obsługiwane tylko 64bitowe wersje systemów) *zalecana karta NVIDII
  • PROCESOR: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core (4 CPUs) @ 2.5GHz
  • PAMIĘĆ RAM: 4GB
  • KARTA GRAFICZNA: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB
Zas w rozdzielczości 1920x1980 na ustawieniach wysokich ( nie chodzi o ultra ) uzyska 60 fps bez dropów na sprzęcie :

  • SYSTEM OPERACYJNY: Windows 8.1/8/7 SP1 (obsługiwane tylko 64bitowe wersje systemów)
  • PROCESOR: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
  • PAMIĘĆ RAM: 8GB
  • KARTA GRAFICZNA:: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
Wniosek jest taki ze zostało to sprawdzane nie raz i owszem uzyskujemy taki wynik nawet lepszy Co dla nas graczy wystarczy aby powiedzieć ze optymalizacja jest dobra a nawet bardzo dobra, nie da się ukryć ze podane wymagania zostały zawyżone ale to nikogo nie dziwi i jest to norma.  I tak postrzeganie graczy nie jest w 100% zgodne z definicja optymalizacji no ale się przyjęło. 

Sawik, chuja mnie wali czy masz racje czy nie, prowadzisz durna kłótnie z Werewolfem, gdybyś był na tyle inteligenty na ile próbujesz być to podał byś mu definicji optymalizacji tak jak ja to zrobiłem teraz i zakończył temat, definicja to definicja i z tym niema się co kłócić
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
A co chcesz gówno burze to proszę bardzo
Odkąd ogrodnik przestał się udzielać nie mam z kim się kłócić, ty zawsze jesteś pod ręką i łatwo cię sprowokować.

Z definicji optymalizacja oznacza znalezienie złota środka miedzy wydajnością a sprzętem a dokładniej to uzyskanie jak najlepszych wyników kosztem jak najmniejszego zużycia sprzętu.
Źle. Optymalizacja z definicji nie odnosi się do gier. Nie jest to też kompromis pomiędzy wydajnością a sprzętem jak ty mówisz, jest to kompromis pomiędzy wydajnością a jakością. Wydajność z naturalnych powodów obliczamy przez pryzmat sprzętu.

Według R* GTA V w rozdzielczości 1280x720 na ustawieniach najniższych możliwych uzyska stałe 30 fps bez dropów na takowym sprzęcie
Tutaj to już kwestia sporna zależna od studia. Minimalne wymagania są zaledwie wystarczające do uruchomienia gry pozwalając na komfortową rozgrywkę. Patrząc na obecne wymagania graczy, nie jestem pewien czy 720p albo 30fps jest zadowalające. Czy to nie jest główny problem konsol? Żeby było jasne, mnie to w zupełności zadowala, czasami nawet pomimo posiadania grania w wyższej jakości i rozdzielczości obniżam je.

I tak postrzeganie graczy nie jest w 100% zgodne z definicja optymalizacji no ale się przyjęło. 
Przyjęło przez kogo? Ciebie? Prawdą jest że większość graczy nie zna się na tych wszystkich wymaganiach i ustawieniach, stąd tak duże zapotrzebowanie na konsole. Gracze nauczyli się tylko chwytów marketingowych pokroju 60fps czy full hd i oczekują tego jako standard.

Sawik, chuja mnie wali czy masz racje czy nie, prowadzisz durna kłótnie z Werewolfem, gdybyś był na tyle inteligenty na ile próbujesz być to podał byś mu definicji optymalizacji tak jak ja to zrobiłem teraz i zakończył temat, definicja to definicja i z tym niema się co kłócić

Przecież dokładnie to zrobiłem. Później tylko dodałem mały post który wywołał u ciebie dupościsk. Nie staram się też udowodnić swojej inteligencji na forum takim jak to. Jest tutaj zaledwie parę osób z którymi można porozmawiać na poziomie, a i te osoby nie udzielają się generalnie w jakiś szczególnie elokwentny sposób, miejscem na takie pogaduchy miała być kantyna, co zresztą średnio wyszło.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Przyjęte przez graczy napisałem to wyraźnie zapytaj się 100 graczy ( PC tak bo o nich mowa konsolowcy to wygodnisie nie mając pojecie o sprzęcie wiec dla nich powstały konsole bo kompa za trudno włączyć )  jak oni uważają to większość ci powie ze skoro na podanej przez developera konfiguracji gra uzyskuje zawierzony wynik to optymalizacja jest dobra, jest w tym dużo logiki gdyż teraz ciężko jest znalesc grę która spełnia ten warunek większość wypada chujowy gdzie developer podaje wymagania a te okazują się być za małe na komfortowa grę.Problem bedzie jednak ze znalezniem takich 100 osób wieksozz to idioci którym się wydaje ze ja maja kompa z przed 10 lat to gry z 2015 roku muszą im ruszyć a jak nie ruszają to ofc chujowa optymalizacja gdzie jedno z drugim związku niema, to jak z tym ze do gry pojawiają się wymagania patrz do wieska 3 w chuj duże a ludzie od razu jednogłośnie ło skoro takie duże wymagania to pewnie optymalizacja chujowa albo jej brak, nie widzę związku

Ta dokładnie to zrobiłeś, pierw się z nim pokłóciłeś w baby style  typu tak-ni,e zamiast od razu uniknąć tego i w 1 poście podać definicji nie dając żadnego pola do manewru werewolfowi no ale jak sam wspomniałeś, ty potrzebujesz kłótni do oddychania podobnie jak aztek propsów, cóż duposcisku nie miałem po prostu nie chciałem mięć cie na sumieniu, bo jak  nie zaliczysz 1 kłótni dziennie to pewnie zawału dostaniesz albo ki chuj.
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
W sumie to czytając twojego posta widzę że musiałbym zapytać stu Tizgarów żeby dostać wiarygodne* wyniki.

A odnośnie babystyle, ja go tylko zanegowałem gdyż nie zgadzałem się z jego opinią, to on nie miał argumentów więc odparł tylko "tak".
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Cytuj
Według R* GTA V w rozdzielczości 1280x720 na ustawieniach najniższych możliwych uzyska stałe 30 fps bez dropów na takowym sprzęcie:
  • SYSTEM OPERACYJNY: Windows 8.1/8/7 SP1, Vista SP2* (obsługiwane tylko 64bitowe wersje systemów) *zalecana karta NVIDII
  • PROCESOR: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core (4 CPUs) @ 2.5GHz
  • PAMIĘĆ RAM: 4GB
  • KARTA GRAFICZNA: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB
Właśnie, miałem sie pytać były jakieś updaty optymalizujące grę? Spiraciłem po to włąsnie żeby sprawdzić jaki mi będzie chodzić i czy potrzebuje nowego procka lub karty ale coś te twoje wymagania kłamią.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
@Tizgar:D

A i tam nie dopisałem, więc dodam tutaj.
* Wyników które uznasz za prawdziwe. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
CytujWedług R* GTA V w rozdzielczości 1280x720 na ustawieniach najniższych możliwych uzyska stałe 30 fps bez dropów na takowym sprzęcie:
  • SYSTEM OPERACYJNY: Windows 8.1/8/7 SP1, Vista SP2* (obsługiwane tylko 64bitowe wersje systemów) *zalecana karta NVIDII
  • PROCESOR: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core (4 CPUs) @ 2.5GHz
  • PAMIĘĆ RAM: 4GB
  • KARTA GRAFICZNA: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB
Właśnie, miałem sie pytać były jakieś updaty optymalizujące grę? Spiraciłem po to włąsnie żeby sprawdzić jaki mi będzie chodzić i czy potrzebuje nowego procka lub karty ale coś te twoje wymagania kłamią.

Ale gra jest dobrze zoptymalizowana. Napisaleś, że sciagnales gre po to, żeby sprawdzić, ale juz nie powiedziales, czy sprawdziles i jaki był wynik tego sprawdzenia :P

@Tizgar najnowsza wersja to wersja 350 online 1.50?
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Wersja SP 350.2 tego .2 nie widać chodzi tu o wersje robocza bo wyszły 2 patche 350 zaś jeśli chodzi online to 1.26
Pełna nazwa wiec wersji jaka widnieje w grze to 350/1.26

Pirat GTA V działa dużo gorzej niż oryginał co sprawdzali na zagranicznych portalach przy okazji testów do recenzji itp łatek optymalizujących wyszło kilka ale to głownie poprawki błędów powiązanych z SC czy crashy gry  chociaz u mnie co każda łatka FPS przybywało zamiast ubywać wiec tu znowu R* + ( wiem i tak od początku mam 60 fps wiec jakie to ma znaczenie )
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Ale gra jest dobrze zoptymalizowana. Napisaleś, że sciagnales gre po to, żeby sprawdzić, ale juz nie powiedziales, czy sprawdziles i jaki był wynik tego sprawdzenia :P
Przecież napisał że wymagania kłamią, znaczyłoby to tyle że spełnia minimalne i sprawdził że gra nie działa jak powinna.

Serio, nie rozumiem Was. Macie kompy po parę tysięcy "by starczyły na X lat" które co roku optymalizujecie, ale upieracie się że wiecie najlepiej jak gra działa na słabszych maszynach. Pewnie, na Waszych maszynach działa na full detalach, ultra etc w rozdzielczości 64k na piętnastu monitorach, ale nie każdy ma taki sprzęt i optymalizacja uderza w ten starszy sprzęt, nie ten najnowszy.
Właśnie dlatego tak z Was gniję, wy i to całe "przechodzenie na 101%" czy twierdzenie że wiecie najlepiej na świecie jak gra się sprawuje na specyfikacji innej niż Wasza, jesteście po prostu śmieszni.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Sawik, pomijając czy masz racje czy nie nie mogę zrozumieć jednego mimo ze już o tym dyskutowaliśmy bądź jak wolisz kłóciliśmy się,  nie grałeś i nie grasz i pewnie nie masz nawet zamiaru wiec kurwa na chuj się udzielasz w tym temacie skoro i tak masz w dupie te grę po całości skoro temat ciebie nie dotyczy to go kurwa omijasz to jest prze chuj trudno załapać czy jak ?

Mnie Np wali po całości Dark Souls mam na to tak wyjebane jakby tak gra nawet nie istniała wiec nie wypowiadam się w temacie DS ba uznaje ze go niema ofc czytam posty w nim ale mam na nie wyjebane chyba ze padnie coś ciekawego to w sumie raz się zdarzyło i zasadniczo pytałem Azteka w tym temacie o coś niezbyt związanego z gra.

A i żeby naprostować, ja mówiąc o optymalizacji zawsze mowie o niej w takim a nie inny sposób na podstawie opinii recenzenckich bądź testów, nie na podstawie tego ze mi gra działa dobrze to jest dobrze zoptymalizowana kurwa mi nawet gra bez optymalizacji będzie dobrze działać wiec w tej kwestii opieranie się na tym ze mi działa jest kurwa co najmniej nie na miejscu.
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Bo twoje podejście do GTA przypomina mi podejście Przemka do Intela.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Cytat: Werewolf w Wczoraj o 23:28Ale gra jest dobrze zoptymalizowana. Napisaleś, że sciagnales gre po to, żeby sprawdzić, ale juz nie powiedziales, czy sprawdziles i jaki był wynik tego sprawdzenia Przecież napisał że wymagania kłamią, znaczyłoby to tyle że spełnia minimalne i sprawdził że gra nie działa jak powinna.

Serio, nie rozumiem Was. Macie kompy po parę tysięcy "by starczyły na X lat" które co roku optymalizujecie, ale upieracie się że wiecie najlepiej jak gra działa na słabszych maszynach. Pewnie, na Waszych maszynach działa na full detalach, ultra etc w rozdzielczości 64k na piętnastu monitorach, ale nie każdy ma taki sprzęt i optymalizacja uderza w ten starszy sprzęt, nie ten najnowszy.
Właśnie dlatego tak z Was gniję, wy i to całe "przechodzenie na 101%" czy twierdzenie że wiecie najlepiej na świecie jak gra się sprawuje na specyfikacji innej niż Wasza, jesteście po prostu śmieszni.
Zacytowales mój post wiec stawiam, że odpowiedz jest do mnie. Jakie kurwa 101%? Gdzie ja mowie, że kazdy musi miec taki sprzęt? :lol2: Jak mowilem juz dosyc dawno, szukasz jak zwykle dziury w calym, pieprząc głupoty i robiąc afery :lol2:
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Według R* GTA V w rozdzielczości 1280x720 na ustawieniach najniższych możliwych uzyska stałe 30 fps bez dropów na takowym sprzęcie:
  • SYSTEM OPERACYJNY: Windows 8.1/8/7 SP1, Vista SP2* (obsługiwane tylko 64bitowe wersje systemów) *zalecana karta NVIDII
  • PROCESOR: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core (4 CPUs) @ 2.5GHz
  • PAMIĘĆ RAM: 4GB
  • KARTA GRAFICZNA: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB

Tak abstrahując od dyskusji co do optymalizacji GTA V chciałbym zapytać znawców o poradę:P Bo niestety na moim sprzęcie (lista poniżej), jest niegrywalnie :F Z początku gra działała nawet nieźle, ale problemy zaczęły się przy jeździe samochodem. No tak tearuje i ścina podczas jazdy, że nie da się grać szczerze mówiąc... Domyślam się, że wąskim gardłem mojej konfiguracji jest procesor? Zastanawiam się tylko czy sama jego wymiana na mocniejszy model (pewnie musiałbym także zmieniać płytę główną...) pozwoliła by na komfortową rozgrywkę przynajmniej w rozdzielczości 1600x900 czy jednak trzeba byłoby dołożyć jeszcze ramu, a i najlepiej wymienić kartę graficzną?   :(
  • SYSTEM OPERACYJNY: Windows 7 64bit
  • PROCESOR: AMD Athlon II X3 435@ Phenom II X4 B35  2.9 GHZ (4 CPUS)
  • PAMIĘĆ RAM: 4GB
  • KARTA GRAFICZNA:: NVIDIA GTX 650 1GB

Splash

Splash

Moderator
posty4213
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
To na bank procesor. Jest on słabszy nawet od Intel Core 2 Duo E7500. Karta graficzna też nie za dobra dla GTA V, ale z lepszym procesorem byłoby lepiej.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Baggio

Baggio

DreamVader
posty968
Propsy426
ProfesjaGracz
  • DreamVader
@bgb
Kurde fele, też właśnie czekam na GTA aż zawita na moim dysku i mój sprzęt jest dość podobny.
  • GTX 650 1GB
  • 4GB RAM
  • procesor AMD Athlon II X3 450 (3,2ghz) > AMD Phenom II X4 B50 (3,2 > 3,5ghz - podkręciłem)
Tutaj porównanie naszych procesorów przed włączeniem czwartego rdzenia: http://cpuboss.com/cpus/AMD-Athlon-II-X3-450-vs-AMD-Athlon-II-X3-435 bo widzę, że też w biosie włączyłeś 4core i masz phenoma. :) Ja dodatkowo podkręciłem procka w biosie z 3,2ghz do 3,5ghz. Myślę, że tutaj mój sprzęt twój przewyższa, ale na ile to pomoże? Sądzę, że da to lekkiego kopa. Ja planuje grać na rozdzielczości 1366x768 (maksymalna dla mojego monitora). Jak GTA na ustawieniach minimalnych będzie mi się ścinać to nie wiem co to za optymalizacja wobec podanych wymagań.
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Baggio życzę powodzenia, może akurat ta różnica pozwoli Ci zagrać bez tearowania. Chociaż ja  u siebie zszedłem z rozdzielczością nawet do 1024x728 i dalej mi ścinało podczas jazdy autem... Oczywiście wszystkie ustawienia graficzne dałem na najniższe możliwe (czyli normal,  niestety nie ma LOW). Może gdyby dało radę ograniczyć jeszcze jakoś zasięg widzenia rozgrywka byłaby płynniejsza, bo z tego co widziałem to mimo ustawienia zasięgu na najniższy wciąż był on całkiem spory.

Baggio

Baggio

DreamVader
posty968
Propsy426
ProfesjaGracz
  • DreamVader
Mój jak i twój sprzęt spełnia w 100% wymagania minimalne. Grafika prawie dwukrotnie przewyższa tą z wymagań od Rockstara. Nawet mój procesor w ogólnym zestawieniu (ten athlon bo phenom nigdzie nie figuruje i nie mogę go porównać) przewyższa procesor z podanych wymagań. Nie będę siał fermentu, że na komputerze kilkuletnim GTA V nie działa, ale beka będzie jak będą ściny na minimalnych.:)
Porównanie kart graficznych: http://www.hwcompare.com/13587/geforce-9800-gt-1gb-vs-geforce-gtx-650/
Mój amd kontra amd z wymagań: http://cpuboss.com/cpus/AMD-Phenom-X4-9850-vs-AMD-Athlon-II-X3-450

Druga opcja to taka, że twój procek naprawdę nie ogarnia oraz wystąpiły jeszcze jakieś inne komplikacje, a na moim kompie gra będzie bez problemu działać. No nic czekam aż ją zainstaluję i wtedy nieco napiszę.:)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry