Matura 2013 100134 356

O temacie

Autor WoYo

Zaczęty 12.09.2012 roku

Wyświetleń 100134

Odpowiedzi 356

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie mówiłem o Szymborskiej...
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To o...? Szymborska była najbardziej oczywistym przykładem.
Bo, szczerze mówiąc, większość autorów dzieł maturalnych nie żyje. Od dawna.
 

Maybe

Maybe

Użytkownicy
Ноопепт
posty305
Propsy449
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Ноопепт
Nie mówiłem o Szymborskiej...
Sofokles?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel

Sawik

Matura 2013
#143 2012-11-24, 18:46(Ostatnia zmiana: 2012-11-24, 18:49)
To o...? Szymborska była najbardziej oczywistym przykładem.
Bo, szczerze mówiąc, większość autorów dzieł maturalnych nie żyje. Od dawna.
Jakieś trzy lata temu byłem jako opiekun na pewnego rodzaju workshopach (bardziej wykłady) z literatury, chyba prowadzone przez Leeds Uni, ale mogę się mylić, na pewno w Leeds, w każdym razie były tam wiersze które high schoolowcy pisali na tych śmiesznych GCSE#msg1061163s, analizy prowadzone przez autorów oczywiście. Zgadnij co, prawie idealnie odwrotnie z kluczem. Pamiętam jedna z poetek powiedziała coś w stylu "I like it how they seem to know my poems better than me.".

No, ale wy takich spotkań nie macie, bo to trzeba zorganizować, zapłacić etc. etc.[/s]
Czekaj, mówimy tu o maturze, wybacz, lekko nie na temat chociaż metody tworzenia kluczy są te same.

Jak poszukasz to pamiętam był też podobny incydent do tego z Szymborską, tylko że ten akurat miał miejsce (wyborcza prowadziła?) w każdym razie autor wiersza zdał na chyba 60%.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sawik, jakiego przedmiotu nie wykładałeś jeszcze w UK?
 

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Koziek

Matura 2013
#145 2012-11-24, 19:33(Ostatnia zmiana: 2012-11-24, 19:34)
Inaczej:
http://www.cke.edu.pl/images/stories/00000000000000002012_matura2012/klucze/polski_pr_klucz.pdf
http://www.cke.edu.pl/images/stories/00000000000000002012_matura2012/polski_pr.pdf

Skoro mówimy o liryce, to znajdź jakkikolwiek punkt z klucza, który byłby nieuzasadniony, jest po prostu błędem. Wiersz zarówno klasyka, jak i śpiewaczki za PRL'u.

I przypominam o zapisie ogólnym CKE, że wszelkie merytorycznie i polonistycznie uzasadnione pomysły interpretacyjne mogą zastępować zapisy z klucza i że wszystkie punkty abcde są przed zwrotem 'na przykład'.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel

Sawik

Matura 2013
#146 2012-11-24, 19:33(Ostatnia zmiana: 2012-11-24, 19:46)
Sawik, jakiego przedmiotu nie wykładałeś jeszcze w UK?
"Wykładałem" jedynie matematykę i angielski... w podstawówce. Przecież napisałem że byłem tam na widowni, w formie opiekuna, ale na widowni, po prostu w wolnym czasie pomagam to tu to tam, wiesz, taki woluntariat... czekaj o czym ja mówię, nie wiesz, wy przecież za darmo nic nie zrobicie...



Up.

wszelkie merytorycznie i polonistycznie uzasadnione pomysły interpretacyjne mogą zastępować zapisy z klucza i że wszystkie punkty abcde są przed zwrotem #msg1061189na przykład#msg1061189.
Przeczysz sam sobie, wcześniej piałeś o "nie pisaniu pod klucz" i że to dlatego autorzy nie mogą dobrze zdać swoich wierszy, a teraz wychodzi że jeśli to uzasadnili (wiesz, u nich nawet tak banalne uzasadnienie jak "napisałem tak, bo nie miałem innego pomysłu" jest uzasadnione - w końcu są twórcami) powinni zdać.

Spadaj, nie mam zamiaru się z tobą o to wykłócać. W przeciwieństwie do ciebie widziałem sprawniejsze systemy niż te polskie, udowodniono mi błędy każdym systemie nauczania, hugo mnie obchodzi czy podzielasz moje zdanie czy nie. Tylko jedna sprawa, skoro uważasz że masz rację na kiego czorta dalej to ciągniesz? Staje ci jak pomyślisz że komuś udowodniłeś błąd? Dostajesz za to dofinansowanie? Dowartościowuje cie to? Udowodniłem już kilkukrotnie że stwierdzenie "nigdy nie kłóć się z idiotą, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" jest jak najbardziej prawdziwe.
Chcesz to ciągnąć? Zapraszam na GG/PW/Skype/whatever.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Koziek

Matura 2013
#147 2012-11-24, 19:36(Ostatnia zmiana: 2012-11-24, 19:37)
Niepotrzebne rzucanie się. Wolontariat działa doskonale w Polsce. Zarówno świecki, jak i religijny, zarówno edukacyjno-społeczno-kulturalny jak i bardziej przyziemny, głodowo-ekonomiczny.
Anyway, post wyżej.
 

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Koziek

Matura 2013
#148 2012-11-24, 19:55(Ostatnia zmiana: 2012-11-24, 19:58)
Cytuj
W przeciwieństwie do ciebie widziałem sprawniejsze systemy niż te polskie, udowodniono mi błędy każdym systemie nauczania, hugo mnie obchodzi czy podzielasz moje zdanie czy nie.
Podoba mi się zdanie, w którym ktoś jednocześnie stwierdza, że widywał lepsze systemy i zarazem pisze, że hugo go obchodzi czyjeś zdanie. Niby chodzi o dwa zupełnie inne systemy (edukacyjny i myślenia), ale niesmak tej wewnętrznej sprzeczności można równać tylko ze zwietrzałym browarem, nawet jeśli jest przecięty pośrodku przecinkiem.

Cytuj
udowodniono mi błędy każdym systemie nauczania,
fixed: udowodniono mi błędy w każdym systemie nauczania.

tu się akurat z Tobą zgodzę  :ok:
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Podoba mi się zdanie, w którym ktoś jednocześnie stwierdza, że widywał lepsze systemy i zarazem pisze, że hugo go obchodzi czyjeś zdanie.
Wybacz, ale nie rozumiem? To że widywałem lepsze (i gorsze) systemy, niekoniecznie nauczania, jest faktem. To że mnie nie obchodzi czy podzielasz moją opinię na temat polskiego systemu nauczania jest drugim. Fakt, powinno to być w dwóch różnych zdaniach, lub oddzielone średnikiem, nie przecinkiem. Pierwsza część zdania jedynie miała Ci przybliżyć czemu mam na ten temat opinię taką a nie inną, nie zmuszam Cię do przyjęcia mojego toku myślenia, a odnoszę wrażenie że Ty próbujesz przekonać mnie do swojego, jedynie uzasadniam to co powiedziałem.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Koziek

Matura 2013
#150 2012-11-24, 20:07(Ostatnia zmiana: 2012-11-24, 20:09)
Absolutnie nie o to mi chodziło. Teraz łopatologicznie to przekażę, bo widzę, że obcowanie z innym językiem odebrało ci władanie polską mową. Ogromnie bawi mnie zdanie, w którym pisze się cokolwiek o wyższości jednego systemu nad drugim (nieważne jakiego nad jakim), co samo w sobie zawiera funkcję ocenno-hierachiczną, a zarazem pisze się o tym, że ma się w dupie cudze zdanie (jakby inny system), bo moja racja jest mojsza.

Fakt, nie znam od środka systemów edukacyjnych, znam tylko ich efekty pod postacią ludzi.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Odpowiedziałem już na to przecież... podałem SWOJĄ opinię, TWOJA mnie nie obchodzi (no dobra, trochę za mocne słowo tutaj, ale nie chce mi się myśleć nad zamiennikiem). Swoje opinie bazuję na tym czego sam doświadczyłem, widziałem, testowałem, etc. Nie na opiniach innych.

Na tym to zakończmy, bo w sumie zaczynamy się powtarzać jak w mojej ostatniej rozmowie z Ogrodnikiem.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Koziek

Matura 2013
#152 2012-11-24, 20:29(Ostatnia zmiana: 2012-11-24, 20:32)
Aha, jeszcze jeden fakt. Sądzisz, ze klucze powstają przed maturą i wymyśla je facet przy stołku? Nie. Po egzaminie prace jadą do CKE i tam niektóre arkusze są analizowane, wtedy powstaje klucz odpowiedzi pod mniejszym lub większym wpływem tego, co uczniowie natworzyli. Potem prace trafiają do zespołów w których pracują egzaminatorzy.

No, ciekaw jestem, jak to w tej światowej Anglii rozwiązują, gdzie Szekspir jest nie lepiej znany niż w Polsce? (chyba w dużej mierze dzięki genialnym tłumaczeniom, no ale jednak...)

Możemy kończyć, ale sarkanie nad ciągle otwartą trumną klucza maturalnego pozostaje w dalszym ciągu domeną nieudaczników i pseudopoetów. Aha, historia z Szymborską to miejska legenda, podobnie jak z Miłoszem interpretującym dla wnuka swoją poezję.

Są też historie i wymysły o profesorach fizyki mających problemy ze zdaniem matury z tego przedmiotu, wierzy w to ktoś?
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob

Tomek

Matura 2013
#153 2012-11-24, 20:38(Ostatnia zmiana: 2012-11-24, 20:40)
Chcesz koziek powiedzieć, że to, co chciał przekazać w swoim tekście autor, zależy od tego, co naskrobali na egzaminie maturalnym uczniowie szkół średnich już po napisaniu dzieła?
 

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie miałem tego na myśli dosłownie, ale dzieła maturzystów są brane pod uwagę i na przykład, jeśli w wielu pracach przewinie się jakiś wniosek, który jest uzasadniony, zostaje podkreślony, nawet niekoniecznie w tym oficjalnym, a w tym szczegółowym dla sprawdzających.

Polecam lekturę:
http://chetkowski.blog.polityka.pl/2009/05/11/klucz-sie-rodzi/
http://www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=3081&Itemid=551
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Czyli żeby interpretacja była prawidłową, musi pojawiać się w wielu pracach? To staje się coraz bardziej niedorzeczne. Nie czytam tego, co znajduje się w linkach. Szkoda czasu na pierdoly, zwłaszcza że w domu ponownie będę dopiero na święta i mogę się na razie zrelaksowac, a czekają mnie jeszcze dwa tygodnie zapierdzielania.
 

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Koziek

Matura 2013
#156 2012-11-24, 21:05(Ostatnia zmiana: 2012-11-24, 21:06)
Dobrze, że napisałeś, że nie czytałeś treści linków, bo wtedy pierwsze zdanie by cię ośmieszyło. Ale nawet w poprzednim poście funktator to nie było 'musi', lecz 'może', ale nie w znaczeniu 'powinno' (czyli wymogu), lecz 'pozytywnego dodatku'.

Polaki-maturzaki zwalające własne nieuctwo na klucz przypominają spiskowców obwiniających żydów za krajową biedę.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Kiedy pisales swojego posta, zmieniłem zdanie i odpalilem pierwszy link. Tekst tylko potwierdził, że miałem rację. Te zabawy z kluczem sa kompletnie NIEDORZECZNE.
 

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Koziek

Matura 2013
#158 2012-11-24, 21:14(Ostatnia zmiana: 2012-11-24, 21:18)
To blog, więc opisuje skrótowo, potocznie, subiektywnie.

Okej, ale jaka alternatywa, poza tym podstawowe pytanie: co z obecnym jest nie w porządku?
Skoro jest taki jednowymiarowy, dlaczego w grupie, której rozwiązania poznałem i były od siebie zdecydowanie odmienne,
osiągnęły podobne rezultaty? Ponadto była to grupa o zróżnicowanych poglądach, od lewakoateistów/agnostyków jak ja i matfizowe scjentyczki po dziewuszki zapieprzające z rana do kościoła? (przypominam, że temat dotyczył boga i sensu ludzkiej egzystencji, więc dygresja o ideologiach uzasadniona).
I dlaczego, skoro pisaliśmy zupełnie inaczej, skoro znaleziony trop, metaforę, sens interpretowaliśmy zupełnie odmiennie - to czemu wszyscy dobrze, skoro idąc waszą teorią, połowa powinna po prostu kolokwialnie zjebać?
Może dlatego, że mniej ważny był końcowy efekt naszych interpretacji, a ważniejsza była droga naszego rozumowania i wiedza, którą się posiłkowaliśmy, czyniąc to?
Innymi słowy, tutaj wrócę do początku dyskusji - liczyła się umiejętność pracy z tekstem w oparciu o wiedzę dotyczącą osób, okresu, zjawisk i języka.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Zapraszam na Uniwersytet Wrocławski na Wydział Matematyki i Informatyki na repetytorium z logiki, każdy moze wpasc, wykładowca sie nie przyczepi. Jeśli dochodzicie do innego wyniku interpretacji różnymi drogami rozumowania, to znaczy, że po prostu część osób pisała błędnie i powinna ujebac. Tyle.  Aha, to mój ostatni post w dyskusji. Bardzo ciezko pisze mi się na telefonie, posta nawet prawie straciłem. Za dużo zachodu. Mogę co najwyzej walić jednozdaniowki.

Cytuj
Okej, ale jaka alternatywa
A skad ja mam wiedziec i na cholerę mam to rozkminiac? Od tego sa ludzie, którzy robią wieloletnie studia i dostają za robienie tego grube tysiące zastanawiając się nad prawidłowym rozwiązaniem latami.

Cytuj
poza tym podstawowe pytanie: co z obecnym jest nie w porządku?
Powinieneś sam to zauważyć, a jeśli nie, to uważnie przeczytaj mojego poprzedniego posta, dokoncz tego i sprawdź co napisałem jeszcze raz. Jeśli dalej nie wiesz o co chodzi, powinieneś oblac te maturę.
Cytuj
to czemu wszyscy dobrze, skoro idąc waszą teorią, połowa powinna po prostu kolokwialnie zjebać?
Bo pracę sprawdzali humaniści. Ludzie, którzy twierdzą, że prawda jest subiektywna.
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry