CZ - bugi 44658 78

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 19.06.2012 roku

Wyświetleń 44658

Odpowiedzi 78

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Poprzedni temat został zamknięty, aby odciąć się od starych wersji moda. Tak więc proszę tu wpisywać wszystkie błędy (nawet te które zostały już kiedyś gdzieś zgłoszone!), które pojawią się od wersji z dnia 19 czerwca 2012.

Schemat zgłaszanie błędów:
Rodzaj błędu: (wywalanie do pulpitu, zawieszanie się, zadanie, brak NPC, błąd w dialogu etc.)
Rozdział: (nr rozdziału)
Opis błędu: (tu opisz błąd)
Rozmowa z: (opcjonalnie, jeśli dotyczy dialogów)
Screen: (opcjonalnie, jeśli trudno jest opisać dany błąd)
Status: zgłoszone

macios

macios

Użytkownicy
posty53
Propsy6
  • Użytkownicy

macios

CZ - bugi
#1 2012-06-20, 19:19(Ostatnia zmiana: 2012-06-21, 13:38)
Opis błędu : Podczas walki nie zawsze da się trafić,podchodzę do jakiegoś potwora i próbuję go trafić i nie wiele się dzieje.               Czasami jest też tak że pary razy trafie i później już nie mogę.
Status : zgłoszone
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
czytałeś może 1 post jak zgłaszać bugi?
 

Ali G

Ali G

Użytkownicy
Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
posty682
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
Rodzaj: Niedokończony dialog.
Rozdział: 1
Opis: Podczas pierwszego dialogu z Hankiem pytając go "Gdzie my jesteśmy",po pewnym czasie dialog urywa się,kamera stoi w miejscu i nic nie można dalej zrobić,jedynie alt+ctrl+delete.Próbowałem dwa razy z takim samym skutkiem.
Rozmowa z: Hank
Statut: zgłoszone

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
to nie jest żaden błąd, poprostu gdy pomijasz to w pewnym momencie potrafi się to zaciąć i trzeba czekać aż NPC wypowie swoje zdanie, to nie jest żadna zawiecha gry
 

macios

macios

Użytkownicy
posty53
Propsy6
  • Użytkownicy

macios

CZ - bugi
#5 2012-06-21, 13:33(Ostatnia zmiana: 2012-06-21, 14:45)
czytałeś może 1 post jak zgłaszać bugi?

Czytałem i nie wiem jaki to rodzaj błędu, rozdział tu raczej nie ma za wiele do gadania


 
czytałeś może 1 post jak zgłaszać bugi?

Czytałem i nie wiem jaki to rodzaj błędu, rozdział tu raczej nie ma za wiele do gadania

PS:
Rodzaj: wywalanie do windowsa
Rozdział I
Opis: Przy zadaniu z lekarstwem dla Pacho, podczas rozmowy, po rozmowie i przy trollu wywala mnie do windowsa
Rozmowa z : Skorpion
Status: zgłoszoy
Screen:
 

Buras

Buras

Użytkownicy
posty202
Propsy23
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Buras

CZ - bugi
#6 2012-06-21, 15:57(Ostatnia zmiana: 2012-06-21, 19:39)
Rodzaj błędu: Błąd w dialogu.
Rozdział: 1
Opis błędu: Podczas dialogu, kiedy to strażnicy biją Tonego na początku gry, dubbing (pobrany z oryginalnej wersji) nie zgadza się z wyświetlanymi napisami. Proponuję usunięcie dubbingu i pozostawienie napisów.
Rozmowa z: Teoretycznie rozmawiają ze sobą piraci widząc potyczkę Tonego i strażników po drugiej stronie mostu.
Status: zgłoszone

Rodzaj błędu: Błąd przy śmierci NPC.
Rozdział: Wszystkie.
Opis błędu: Po zabiciu NPC zdarza się, że jego zwłoki uciekają poruszając się bokiem w siną dal, nie dając szansy do zebrania itemów. Problem występował od początku, ale nie pochodzi on z oryginalnej wersji Gothica.
EDIT: Zdarza się też, że NPC z naszej grupy cały czas biegnie za zwłokami, chcąc zabrać jego przedmioty.
Status: zgłoszone

Rodzaj błędu: Napis informujący
Rozdział: Wszystkie.
Opis błędu: Zdarza się, że po podświetleniu potworka i przejściu do menu jego nazwa pozostaje o góry ekranu, tak jak nazwa czaru, który ostatnio użyliśmy.
Status: zgłoszone

Rodzaj błędu: Losowe zwiechy
Rozdział: Wszystkie.
Opis błędu: Na Windowsie 7 Ultimate 64bit w połączeniu z nie najgorszym sprzętem dochodzi do losowych zawieszeń gry, kiedy silnik wczytuje większą ilość danych. Pomaga jedynie Menedżer Zadań i bezpośrednie zakończenie procesu. Problem praktycznie nie występuje na starszym sprzęcie z Windowsem XP.
Status: zgłoszone

Tak samo u mnie:
Cytuj
Rodzaj błędu : błąd tekstur
rozdział : wszystkie
opis błędu : ''migotanie'' , ''przemieszczanie'' się tekstur podczas handlu nieraz doprowadza to do zawieszenia się gry , bez informacji o bledzie
Status : zgłoszone
 

Fantasy

Fantasy

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy

Fantasy

CZ - bugi
#7 2012-06-21, 19:24(Ostatnia zmiana: 2012-06-21, 19:28)
Podobnie jak u Burasa

Rodzaj błędu:Błąd przy dialogach npc ,zacinanie się gry
Rozdźiał: wszystkie
opis błedu : przy dialogach, handlu , otrzymywaniu itemu od npc, zawieszanie się gry , bez informacji o błędzie ,niejednokrotne czarne ''plamy'' zamiast twarzy NPC po tym zjawisku zacina się gra
Status: zgłoszone

Rodzaj błędu : błąd tekstur
rozdział : wszystkie
opis błędu : ''migotanie'' , ''przemieszczanie'' się tekstur podczas handlu nieraz doprowadza to do zawieszenia się gry , bez informacji o bledzie
Status : zgłoszone

Chciałbym podkreślić , że mam win7 64bit może to być przyczyną. Lecz przed wklejeniem patcha 19.06 nie mialem wyzej wymienionych bugów/błędów .
EDIT : Gdy odpalam zwykłego G1 również nie mam wyżej wymienionych
EDIT2: Jutro, gdy będę miał czas, zrobie screeny
 

wloczykij

wloczykij

Użytkownicy
posty10
  • Użytkownicy
Rodzaj błędu: Carlos daje nam zbroje strażnika
Rozdział: 1
Opis błędu: Gdy pierwszy raz spotykamy Carlosa zaczepia nas i daje nam zbroje strażnika
Rozmowa z: Carlos
Status: zgłoszone

Mogę podesłać save'a jak potrzeba :)
 

Blady

Blady

Użytkownicy
Meh.
posty56
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Meh.

Blady

CZ - bugi
#9 2012-06-23, 18:16(Ostatnia zmiana: 2012-06-23, 18:19)
Rodzaj błędu: zadanie,  błąd w dialogu etc.)


Rozdział: 1
Opis błędu: Podczas rozmowy z jackiem aligatorem mam do wyboru 3 odpowiedzi, nie chce sie z toba bić, nikt nie  bd mi rozkazywał i tak jest kapitanie!. Gdy wybieram  tak jest kapitanie!, pojawia sie dialog z zadaniem na zabicie matki aligatorów, a zaraz po nim mam do wyboru znowu : nie chce sie z toba bić, nikt nie  bd mi rozkazywał, bez opcji koniec.  
Rozmowa z: Jack Aligator
Status: zgłoszone

Oraz podobne błędy na win7 64 bit. jak u fantasy i burasa.
 

Katitan9

Katitan9

Użytkownicy
posty2
Propsy1
  • Użytkownicy
Błędy które znalazłem u siebie.

Wszystkie do rozdziału 1.

1. Nieuszkadzam potworów bronią do walki w zwarciu ( miecze itp ) a uszkadzam bronią z dystansu.
Czasem jest na odwrót i uszkadzam mieczami a nie uszkadzam łukiem.
Żeby znów zadawać obrażenia trzeba zrestartować gre.

2. Po 10 minutach gry pojawiają się przycinki takie na 2 sekundy lub czasem dłuższe.

3. W niektórych miejscach beczki i kamienie wiszą w powietrzu np. przy wodospadzie w pobliżu jaskini goblinów gdzie w G1 prowadzi nas Talis po obrabowaniu go przez gobliny.

4. W pomieszczeniach w obozie rebeliantów np. w tym pierwszym przed wejściem do obozu gdzie stoi Abel, sufit jest dla kamery przezroczysty. Kamera przez niego przechodzi.\
To samo w barze u Fiska przy dialogu. gdy kamera zmienia czasem pozycje to obraz znajduje sie za ścianą lub pod podłogą.

5. W obozie na bagnach, na początku dwaj guru są zbugowani i jeden nowicjusz z tyłu. Wogule nie atakują.

6. W jaskini niedaleko wejścia do Nowego obozu gdzie jest taki mały zbiornik z wodą, 1 mikstura i kretoszczury nurt wody jest bardzo silny. To taki drobiazg już ale informuje.

7.
Często woda obok starego obozu miga jak dyskoteka.

8.
W jednej z pierwszych misji !/Straszne trofeum czy coś takiego gdzie trzeba przynieść głowe Złego.
Abel automatycznie prowadzi nas do Cavalorna jednak gdy włączymy tryb chodzący to dojście do Cavalorna potrwa na tyle długo że ominiemy dialog z Ablem i później mamy niedonończone zadanie w dzienniku.

9. przy moście na rzece gdzie stoi 2 strażników ze starego obozu.
gdy podochodzimy bliżej jeden z nich nas zaczepia poczym atakuje. gdy z nim walczymy drugi strażnik stoi i się przygląda.

10. W nowym obozie gdy zaatakujemy jednego ze strażników inni strażnicy nie atakują nas lecz krzyczą że on sobie na to zasłużył a gdy go zabijemy też nie interwenjują tylko mówią że dobra robota.

Podobna sytuacjia jest w obozie rebeliantów gdzie na wzgózu stoi tych 4 bandytów z misji od Draxa. Nie wszyscy nas atakują na raz. A gdy załatwimy jednego ci pozostali też używają jakiś poplątanych dialogów poczym dopiero wtedy nas atakują.


na razie to tyle.
Jak ten mod niebędzie zbugowany to będzie to najlepszy mod jaki kiedykolwiek powstał do Gothica.
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
Cytuj
Rodzaj błędu: Carlos daje nam zbroje strażnika
Rozdział: 1
Opis błędu: Gdy pierwszy raz spotykamy Carlosa zaczepia nas i daje nam zbroje strażnika
Rozmowa z: Carlos
Status: zgłoszone

poprawiłem
 

Blady

Blady

Użytkownicy
Meh.
posty56
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Meh.
Rodzaj błędu: podążanie za Pacho
Rozdział: 2
Opis błędu: Pacho mówi że chce z nami pogadać na uboczy, zdala od ciekawski, gdy sie zgodzimy by nas zaprowadzi, on sam gdzieś idzie a my stoimy zaś kamera go śledzi zza naszych pleców, (coś w stylu gdy milten idzie zanieść list magom w G1).
Rozmowa z: Pacho
Status: zgłoszony 
 

webcioo

webcioo

DreamVader
posty191
Propsy17
Profesjabrak
  • DreamVader

webcioo
DreamVader

CZ - bugi
#13 2012-06-27, 13:30(Ostatnia zmiana: 2012-06-28, 12:51)
Trochę pograłem i postanowiłem zamieścić listę błędów(rozdział I), które zaobserwowałem, może w następnym patchu zostaną naprawione:)
Spoiler
1. Prawie wszystkie potwory, które się respią są nie do trafienia jakąkolwiek bronią, a zdarzają się też takie co da sie zabić np. z łuku, ale po ukatrupieniu takiego potworka wywala Access Violation
2. Cena recept nadal jest astronomiczna i nie widać jej w okienku przedmiotów, dopiero podczas próby sprzedaży
3. Zapewne gotowanie jeszcze się nie pojawiło, według dialogu ze Snaffem, gdzie miejscami też nie wyświetla się kilka kwestii, za wypas kretoszczurów ma nam dać jakieś przepisy, a dostajemy 1 bryłkę rudy:D
4. Większość zombie z obozu bractwa nie atakuje
5. Podczas pierwszego spotkania z Hrabią, zamiast najpierw zacząć dialog to atakuje nas pięściami, dopiero jak go powalimy to zaczyna się normalna kwestia dialogowa.
6. Pirat Angus nie ma dość siły by nosić swoją broń(podczas walki z Aligatorami ogłuszyłem go mieczem, a potem nie mógł broni założyć:P)
7. Potwory w drodze do cytadeli(ogary i harpie) nie atakują.
8. Najemnik Jarvis karze nam przekazać wiadomość dla Corda, tylko, że ten nie chce z nami gadać, twierdzi, że cytadela jest zbyt niebezpieczna i mamy sobie iść, pewnie można w 2 czy 3 rozdziale z nim gadać normalnie, ale to w sumie głupie skoro zadanie można dostać w 1-szym.
8, Najemnicy nie mają dość siły by nosić swoje bronie(atakowali harpie pięściami, a co ciekawe niby łuki mogli nosić bo 1 strzelał:D )
9. Nie wiem czy to bug, ale nigdzie nie mogę znaleźć Grega po rozmowie z Jackiem Aligatorem wywnioskowałem, że powinien być w okolicy wieży mgieł, ale są tam tylko szkielety odporne na ciosy:P.
10, Tak samo zębacze w drodze do tego opuszczonego klasztoru co się szło z Gornem w podstawce są nie do trafienia(pisze to wszystko bo nie wiem czy to jest kwestia ogólnie jakiegoś skryptu walki bronią, czy osobno każdego potwora)

Doszedłem do rozdziału 2 i także tutaj mam kilka błędów teraz dam według schematu:):
Spoiler
Rodzaj błędu: wywalanie do pulpitu
Rozdział: II
Opis błędu: w drodze do obozu łowców trolli po przekroczeniu mostu przy starym obozie i przejściu w stronę obozu kilkudziesięciu kroków niezależnie z której strony kończy się wywaleniem do pulpitu(Program Gothic przestał działać trwa wyszukiwanie problemu...).
Status: zgłoszone
Spoiler
Rodzaj błędu: zadanie: Stal i Młot dla Aidana
Rozdział: II
Opis błędu: Kiedy przyniesiemy Aidanowi stal i jego młot, od razu kuje nam on miecz, ponadto opcja dialogowa nie znika i możemy jeszcze poruszyć kwestie tego zadania, w wyniku czego ponownie informuje nas o tym, że wykuje nam miecz tym razem bodajże jest już dobrze bo karze nam wracać na 2 dzień i nie dostajemy od razu broni.
status: zgłoszone
Spoiler
Rodzaj błędu: zadanie: Biały Kieł
Rozdział: II
Rozmowa z: Patcho
Opis błędu: Patcho chce nam przekazać jakąś wiadomość, jednak nie chce gadać w obozie więc zgadzamy się iść za nim poza obóz, jednak pozostajemy ciągle w oknie dialogowym i nie możemy nic zrobić, a Patch powolnym krokiem rusza do wyznaczonego punktu, gdy w końcu tam dojdzie i możemy zacząć się ruszać, z powrotem teleportuje go do jego standardowego waypointa. Gdy w końcu udaje nam się z nim zagadać Patcho zamiast nas prowadzić na polowanie wraca do swojej rutyny a jako towarzysz wyświetla się przywódca stada.  
Status: zgłoszone
Spoiler
Rodzaj błędu: zadanie: Głębia
Rozdział: II
Opis błędu: Po osądzeniu bohater biegnie do głębi, wyskakuje okienko z przejściem do obszaru, ładuje się, jednak wywala do pulpitu z Access Violation.
Status: zgłoszone
Spoiler
Rodzaj błędu: rozmowa z NPC
Rozdział: wszystkie
Rozmowa z: Kagan
Opis błędu: Kagan po podmianie ziela miał nam dawać co 10 dni 20% utargu, jednak gdy 10 dni minęło w trakcie rozmowy mówi, żebyśmy zabierali swoją dolę, potem brakuje jakiejś kwestii, a następnie gada ze nic dla nas nie ma i ostatecznie nie dostajemy ani bryłki.  
Status: zgłoszone

To na razie tyle jak coś zaobserwuje dam znać:)
 

wloczykij

wloczykij

Użytkownicy
posty10
  • Użytkownicy
Rodzaj błędu: problemy z kręgami magii
Rozdział: III
Opis błędu: Trudno mi wytłumaczyć mi błąd bo nie wiem dokładnie kiedy się zaczął. W III rozdziale nauczyłem się dwóch pierwszych kręgów magii. Po jakimś czasie grania zapisywania, wczytywania. Pokazuje mi, że nie mam nauczonego ani jednego kregu magii. Mogę używać czary z I i II. Jednak gdy chce się nauczyć III muszę nauczyć się na nowo I i II.
status: zgłoszone

Rodzaj błędu: Kamienny golem zabija Iskre
Rozdział: II
Zadanie: Nie pamietam nazwy (zadanie z posążkami, dla magów "droga maga")
Opis błędu: Gdy idziemy do Kamiennej Fortecy tak gdzie harpie. Na moście znajduje się Iskra i golem, zanim podbiegniemy do iskry golem zabija iskre. Jedyny sposób na pogadanie z nią to uzycie kodów.
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy

koksikmajor

CZ - bugi
#15 2012-06-29, 18:00(Ostatnia zmiana: 2012-06-29, 18:04)
Cytuj
Rodzaj błędu: wywalanie do pulpitu
Rozdział: II
Opis błędu: w drodze do obozu łowców trolli po przekroczeniu mostu przy starym obozie i przejściu w stronę obozu kilkudziesięciu kroków niezależnie z której strony kończy się wywaleniem do pulpitu(Program Gothic przestał działać trwa wyszukiwanie problemu...).
Status: zgłoszone


Cytuj
Rodzaj błędu: zadanie: Głębia
Rozdział: II
Opis błędu: Po osądzeniu bohater biegnie do głębi, wyskakuje okienko z przejściem do obszaru, ładuje się, jednak wywala do pulpitu z Access Violation.
Status: zgłoszone


Cytuj
Rozdział: wszystkie
Rozmowa z: Kagan
Opis błędu: Kagan po podmianie ziela miał nam dawać co 10 dni 20% utargu, jednak gdy 10 dni minęło w trakcie rozmowy mówi, żebyśmy zabierali swoją dolę, potem brakuje jakiejś kwestii, a następnie gada ze nic dla nas nie ma i ostatecznie nie dostajemy ani bryłki.
Status: zgłoszone


grasz na złej wersji moda, bo wyszedł patch tego typu błędów tutaj zostały poprawione (jeśli zaprzeczasz to powiem tak, jeśli wgrałeś najnowszego patcha i wczytałeś, to się nie dziw bo po wczytaniu nie wszystkie poprawki zostaną zaakceptowane i trzeba brać nowa gra)
 

Libra

Libra

Użytkownicy
posty50
Propsy1
  • Użytkownicy
1.
Rodzaj błędu: literówka
Rozdział: 1
Opis błędu: literówka
Rozmowa z: Markiem (zamiast przyjacielu jest przujacielu)

2.

Rodzaj błędu:...
Rozdział: niezależne od rozdziału
Opis błędu: Nieraz niezależnie co się zrobi (np. wyciągniemy miecz, zaatakuje ktoś nas, podniesiemy coś z ziemi) włącza się pasek speedu.  

3.
Rodzaj błędu: wywalanie do pulpitu, zawieszanie się
Rozdział: niezależne od rozdziału
Opis błędu: wyskakuje błąd Error Massage

U: OBJ: Script_objet, ITAMBOL not found; Please correct instancename! po czym klikam OK i wyskakuje coś takiego
M: Invalid item (no name, no instance) Put into inventory. Deleting it. Szkoda że nie zrobiłem screena :(  Gra się na koniec wyłącza. Kiedy chciałem wczytać ponownie grę z zapisu, po załadowaniu jej gra po 5 sekundach się wyłączała i wyskakiwał ten sam błąd i tak w kółko.    


Strasznie dużo ciągnie ramu jak na G1, pamiętam jak Mroczne Tajemnice były w fazie bety i też tak samo było, brało dużo ramu wciągało i wywalało do pulpitu. Teraz jak wyszła alfa MT jest już wszystko OK :) , mam nadzieje że tak będzie z CZ.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
U: OBJ: Script_objet, ITAMBOL not found; Please correct instancename! po czym klikam OK i wyskakuje coś takiego
M: Invalid item (no name, no instance) Put into inventory. Deleting it. Szkoda że nie zrobiłem screena :(  Gra się na koniec wyłącza. Kiedy chciałem wczytać ponownie grę z zapisu, po załadowaniu jej gra po 5 sekundach się wyłączała i wyskakiwał ten sam błąd i tak w kółko.
Błąd ten ujawnia się tylko, jak grasz z włączonym zSpy.

Libra

Libra

Użytkownicy
posty50
Propsy1
  • Użytkownicy
zSpy ???
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
moda uruchamiaj tylko gothicstarterem a nie gothicstarterem_mod.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry