Konferencje o grafice na potrzeby gier 49095 118

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 30.04.2012 roku

Wyświetleń 49095

Odpowiedzi 118

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Ja też idę na blendera.
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Piszę się również
 

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
Wypisuję się w ogóle, po formacie nie instaluję 3ds maxa i rzucam wszystko w pizdu xD
 
makin' bacon

Gundeln

Gundeln

Użytkownicy
posty49
Propsy16
  • Użytkownicy
Też się na blendera piszę, aczkolwiek trochę umiem, ale zawsze można czegoś więcej się dowiedzieć :D
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Jeśli nie będzie kolidujących ze sobą dat, to chciałbym wziąć udział we wszystkich konfach. Jeśli daty będą kolidować - blender.
 

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
blender


Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
:D

A poważnie. O czym konkretnie chcecie zrobić konferencję? O "poznajemy wspólnie interfejs Blendera"? Myślałem, że będzie to bardziej w stylu, jak modelować low-poly i na co zwracać uwagę przy takim sposobie modelowania, a nie podstawy Blendera.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Oczywiście, można zrobić coś w stylu jak modelować low poly, wypalać normalki z HP itp.
Tylko ile osób zna w ogóle podstawy, które są do tego potrzebne?
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Sawik też się pisze n blendera.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Raczej nie ma sensu dzielić, i tak nie wiadomo ile osób będzie. Proponowałbym zrobić pierwszą ogólnie o grafice 3d, low poly, z czym to się je. Wiele rzeczy przecież robi się podobnie w różnych programach. Do konkretnego oprogramowania można wrócić później, jeśli będą chętni.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Oczywiście, można zrobić coś w stylu jak modelować low poly, wypalać normalki z HP itp.
Tylko ile osób zna w ogóle podstawy, które są do tego potrzebne?
To o czym ma być ta konferencja? Czym dla ciebie są podstawy? Jakie to podstawy?

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Oczywiście, można zrobić coś w stylu jak modelować low poly, wypalać normalki z HP itp.
Tylko ile osób zna w ogóle podstawy, które są do tego potrzebne?
Czym dla ciebie są podstawy? Jakie to podstawy?
Modelowanie niezbyt skomplikowanych LP to podstawy. A tutaj tłumaczenie na czym polega model LP itp nic nie da, skoro zainteresowany nie będzie umiał nawet wymodelować niezbyt skomplikowanego modelu.
 

MajorZyla

MajorZyla

Użytkownicy
posty31
Propsy12
  • Użytkownicy
Piszę się na Blendera(nie lubię tego programu ale chciałbym wiedzieć co tracę)
 
Kowal z zamiłowania...


Arminas

Arminas

RaveN Studio
posty5
Propsy24
  • RaveN Studio
Livestream lepszy jeżeli przewidujecie nieogarnięte towarzystwo. Jak uda się zachować porządek to i na skypie można. Zgłaszam się, nie wiem czy będę miał coś ciekawego do powiedzenia w temacie, ale na pewno będę z zainteresowaniem słuchał. :)
 






Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
1. Czy jest to nadal aktualne?
2. Czy będzie konferencja o Autodesk Maya?
3. Tak jak pisał wcześniej EdwardSumo chciałbym wziąć udział w konferencji dotyczącej blendera (co może się zmienić w zależności od odpowiedzi do #2)

Sama inicjatywa mi się podoba, szacuneczek się należy dla Buły że zaoferował swój czas.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
OpenGL lub DirectX.
OpenGL bardzo chętnie, ale raczej jako słuchacz bo nie mam dużego doświadczenia. Tylko jak już będzie o OpenGLu to o w miarę nowej wersji z shaderami, a nie jakieś przestarzałe pierdoły :D
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

PIraT

PIraT

Użytkownicy
posty25
Propsy27
  • Użytkownicy
Sama inicjatywa mi się podoba, szacuneczek się należy dla Buły że zaoferował swój czas.

Zaoferował i pewnie na tym się skończy. :D


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry