Materiał gubi teksturę 6622 28

O temacie

Autor maciejh

Zaczęty 13.02.2012 roku

Wyświetleń 6622

Odpowiedzi 28

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka

maciejh
Rzeka

Materiał gubi teksturę
2012-02-13, 21:17(Ostatnia zmiana: 2012-02-13, 21:17)
Nie wiem jak to się dzieje. Mam nowy model i nową teksturę, kiedyś wystarczyło wsadzić teksturę do Textures i było OK, a teraz kamień. Czemu?

A i nie robiłem wtedy paczki.
 


maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Tak, bo jak kiedyśtam ją wstawiłem to wszystko było OK. I właśnie nie wiem czemu teraz nie działa.
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Odświeżam.
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Miałem ten sam problem. Okazało się, że wings skracał nazwy podczas eksportowania, np zamiast "ItMeleeBlades" skracało do "ItMeleeB". Importuj ten model i sprawdź, czy u Ciebie też skraca. (Akurat nie wiem, jak jest z innymi programami).
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Nie, niczego nie zgubił.
 

Bezi17

Bezi17

Użytkownicy
posty32
Propsy1
  • Użytkownicy
Czy wszystko dobrze wsadziłeś? Model .3ds do Data/meshes a teksture .tga do Data/texture   |   Jak coś piszę z telefonu
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Bezi, ja w to wątpię. Maciejh nie jest takim początkującym.
Coś musiałeś przekręcić, upewnij się czy literówek nie masz - zdarza się...
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Otóż tak się dzieje z wszystkim! Myślałem że tak tylko z tym modelem , ale dla próby wyeksportowałem sobie worlda z VulcanoQuest i wszystkie tekstury. Otwieram spacera, a tu dupa - nie czyta, kamień. Myślę, może zły format. Więc wrzucam w bmp, jpeg, tga, tex i różne i z -C i bez tego i do folderu Level i tylko Textures i nic. Ciągle kamień.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Może masz VDFy bez zmienionego rozszerzenia? Sprawdziłeś to gdzieś indziej czy tylko w gothic? Być może po prostu nawala Ci Gothic, spróbuj otworzyć to w np. innym programie do 3D. Jeżeli używasz maxa/blendera to mam nadzieję że pamiętałeś o potrzebie eksportowania tego kerraxem.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
eksportowałem Kerraxem oczywiście.
Cytuj
Może masz VDFy bez zmienionego rozszerzenia?
Chodzi o .disabled? Dawno usunąłem.
Cytuj
Sprawdziłeś to gdzieś indziej czy tylko w gothic?
?
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Cytuj
Sprawdziłeś to gdzieś indziej czy tylko w gothic?
Zaimportuj świat w blenderze i zobacz czy są tekstury.
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Może być w maxie? Już to zrobiłem. W maxie normalnie działają.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Cytuj
Sprawdziłeś to gdzieś indziej czy tylko w gothic?
?
Sprawdź czy w innym programie/grze/czymkolwiek tekstura jest na modelu, ewentualnie daj model komuś niech sprawdzi u siebie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
To może skompiluj tekstury do formatu .tex z dopiskiem -C
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka

maciejh
Rzeka

Materiał gubi teksturę
#15 2012-02-16, 13:46(Ostatnia zmiana: 2012-02-16, 13:51)
Nie ma mocnych, synek. Dostaniesz Vulcano Quest.

Vulcano zen i tekstury

Edek

Cytuj
Myślę, może  zły format. Więc wrzucam w bmp, jpeg, tga, tex i różne i z -C i bez tego                                          
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
U mnie działa jak należy, więc to raczej coś w gothic masz nawalone, możesz albo dochodzić co się stało albo walnąć reinstala free choice.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Valne reinstal.
 

Bezi17

Bezi17

Użytkownicy
posty32
Propsy1
  • Użytkownicy
Tak mi też wszystko działa.
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka

maciejh
Rzeka

Materiał gubi teksturę
#19 2012-02-16, 14:09(Ostatnia zmiana: 2012-02-16, 14:23)
Za dużo mam plików, nie chcę wypieprzać (bez kopiowania) wszystkich plików, bo za dużo tego. Nie ma innego wyjścia? Avallach - ty zawsze masz pomysł, pomóż.

EDIT:Zrobiłem re-instal, i dalej nie działa. Avallachu - pomóż.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry