Błąd w teksturowaniu 2842 7

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 4.12.2011 roku

Wyświetleń 2842

Odpowiedzi 7

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Błąd w teksturowaniu
2011-12-04, 22:41(Ostatnia zmiana: 2011-12-04, 22:42)
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, co źle zrobiłem? Otóż piszę program do wczytywania modeli 3D, ale coś z teksturami jest nie tak. Czy jakiś grafik mógłby mnie naprowadzić, jaka może być przyczyna takiego wyświetlania i naprowadzić mnie, jak to naprawić? Po lewej zrzut z programu, po prawej render z Blendera.

http://imageshack.us/f/171/bekac.jpg

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Błąd w teksturowaniu
#1 2011-12-04, 23:31(Ostatnia zmiana: 2011-12-04, 23:32)
Sorry jeśli wyskakuję z jakąś oczywistością - smooth grupy?
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=78392

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Czyli chcesz powiedzieć, że problem jest z normalami? W sumie dużo mi to nie mówi, bo nie mam pojęcia, jak je poprawić...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
W Blenderze tez widac kanty, chociaz mniej. Chodzi Ci o te kanty wlasnie czy moze po prostu o ksztalt?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Czekaj, zaraz to sam napiszę w bardziej przystępny, moim zdaniem, dla programisty sposób z użyciem screenów. Ci tutaj nie rozjaśniają tego za bardzo.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Błąd w teksturowaniu
#5 2011-12-04, 23:55(Ostatnia zmiana: 2011-12-04, 23:56)
W Blenderze tez widac kanty, chociaz mniej. Chodzi Ci o te kanty wlasnie czy moze po prostu o ksztalt?
Kształt.

Ale już chyba sobie poradziłem.

http://imageshack.us/f/716/beka2e.jpg/
Problem okazał się dość dziwny. Po prostu zły indeks wpisałem dla normali w celu wysłania na kartę.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Błąd w teksturowaniu
#6 2011-12-05, 00:24(Ostatnia zmiana: 2011-12-05, 00:25)
Chodzi Ci o te kanty wlasnie czy moze po prostu o ksztalt?
Kształt.
Aha. Ale jak już napisałem to wkleję może Ci się albo komuś przyda.



Dla każdej płaskiej ścianki, na jej rogach jest informacja z której strony pada światło (te niebieskie linie). Model wydaje się kanciasty kiedy dla każdego wierzchołka kierunek padania światła jest prostopadły, tak jak ma tutaj cylinder z lewej - każdy wierzchołek ma tu trzy kierunki dla każdej ścianki jeden. Środkowy natomiast wydaje się bardziej zaokrąglony wzdłuż swojego obwodu - ma wspólny kierunek padania światła dla dwóch ścianek i osobny dla górnej albo dolnej. Ostatni ma wspólne kąty dla wszystkich ścianek - z daleka mógłby przypominać kulę.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
o ostatnie jedyne nadaje sie do vypalanie normalky z hipoly
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry