To wytlumacz co to znaczy dla Ciebie przezucenie gry z jednego silnika na drugi?
w przeciwienstwie do Ciebie zamieszczam cytat ktory potwierdza to co mowie (mimo ze poprosilem Cie o wstawienie czegos takiego):
"Maybe we will not even need to use G2 to make the GRM happen Degenerated is working on a way for his DirectX11-Mod to load external meshes. So we can use our high-poly in G1 meshes without the game-engine even knowing. This is still pretty much WIP so we don't know for sure.
But in this case we wouldn't need to worry about the magic barrier."
Powtorze, silnik gry nie ma nic wspolnego ze zmiana grafiki, tworcy nie beda hackowac przestarzalej architektury majac do dyspozycji tak zajebiscie napisana implementacje dx11 ktora do tego jest open source i kazda funkcje maja podana na talerzu

Oni tylko przerzucają grę z silnika G1 na G2, A TO NIE SĄ IDENTYCZNE SILNIKI.
W zasadzie, silnik g2 to podrasowany silnik g1. 
a to inna sprawa ze obydwa silniki sa kompatybilne i content z jednego dziala na drugim, tak wiec portowanie jest niemozliwe.
Pozatym przeciez Gothic Multiplayer oferowal mape z Gothica I w Gothicu 2, nikt nic nie portowal
