Kupujesz/Modernizujesz komputer? 786056 2308

O temacie

Autor Gothix

Zaczęty 15.04.2008 roku

Wyświetleń 786056

Odpowiedzi 2308

przemek273

przemek273

Użytkownicy
Dark Dragon, Kapłan Słowa
posty1073
Propsy217
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Dark Dragon, Kapłan Słowa
To nie drogie gówno, tylko moc, która zmiata fx. I cena jest i tak mała jak na taki procesor. Jest lepszy i warto go kupić. Lepiej dać 1300 zł i mieć moc na ładne lata niż dać 600 zł i wyrzucić po miesiącu.
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
To nie drogie gówno, tylko moc, która zmiata fx. I cena jest i tak mała jak na taki procesor. Jest lepszy i warto go kupić. Lepiej dać 1300 zł i mieć moc na ładne lata niż dać 600 zł i wyrzucić po miesiącu.
Już nie mogę  :F
Może ktoś się odezwie i uciszy/zgasi tego kretyna?
 

przemek273

przemek273

Użytkownicy
Dark Dragon, Kapłan Słowa
posty1073
Propsy217
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Dark Dragon, Kapłan Słowa
Up, skończyły się argumenty ? Nie możesz się pogodzić, że fx jest słaby bo sam go masz ?
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Up, skończyły się argumenty ? Nie możesz się pogodzić, że fx jest słaby bo sam go masz ?
:F
Jeszcze bardziej pogarszasz swoją sytuację i ośmieszasz siebie.
 

przemek273

przemek273

Użytkownicy
Dark Dragon, Kapłan Słowa
posty1073
Propsy217
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Dark Dragon, Kapłan Słowa
W takim razie ty piszesz to już chyba z cyrku.
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
W takim razie ty piszesz to już chyba z cyrku.
Wiem, że kończysz 1 klasę gimnazjum i jarasz się bo zdałeś i będziesz miał wakacje ale to nie powód żebyś pokazywał swój kretynizm.
Tyle mam do powiedzenia, koniec OFF-Topu, narka, cześć.
 

przemek273

przemek273

Użytkownicy
Dark Dragon, Kapłan Słowa
posty1073
Propsy217
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Dark Dragon, Kapłan Słowa
Te lata mam już dawno za sobą, ci natomiast życzę powodzenia na teście gimnazjalisty.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Dajcie już sobie spokój lub podyskutujcie na PW :D

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Te lata mam już dawno za sobą, ci natomiast życzę powodzenia na teście gimnazjalisty.
Hmm dzięki ale niestety spóźniłeś się o ponad 10 lat.  :)

Dajcie już sobie spokój lub podyskutujcie na PW :D
Też tak myślę ale tym człowiekiem nie da się.  :D

@Down
10 raz klasę powtarzasz ? Wielkie jaja. Jak możesz odpisz na pw. Nie tutaj.
Bystry chłopak, dam ci cukiereczka jako nagrodę, na pewno się ucieszysz  :)

Up, nieźle gimnazjalista z prawem jazdy jesteś ?
Nie no co ty jeżdżę rowerem :facepalm:

Up2 Skoro 10 raz zdajesz 3 klasę, co mam prawo myśleć, że z prawem jazdy jest podobnie  :lol2:
Aha no masz prawo myśleć

Up3 Pss masz kota ?
Nie, psa

Up4 Kto wygra w nadchodzącym meczu ?
San Marino a nie sorki nie ten mecz, Kolumbia  :)

Up5 Nie mam więcej pytań.
Aha dobrze wiedzieć
 

przemek273

przemek273

Użytkownicy
Dark Dragon, Kapłan Słowa
posty1073
Propsy217
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Dark Dragon, Kapłan Słowa
10 raz klasę powtarzasz ? Wielkie jaja. Jak możesz odpisz na pw. Nie tutaj.
Up, nieźle gimnazjalista z prawem jazdy jesteś ?
Up2 Skoro 10 raz zdajesz 3 klasę, co mam prawo myśleć, że z prawem jazdy jest podobnie  :lol2:
Up3 Pss masz kota ?
Up4 Kto wygra w nadchodzącym meczu ?
Up5 Nie mam więcej pytań.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Jeszcze sie nie nauczyliscie ze z przemkiem dyskusja nie ma sensu  :lol:
 

przemek273

przemek273

Użytkownicy
Dark Dragon, Kapłan Słowa
posty1073
Propsy217
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Dark Dragon, Kapłan Słowa
Mac Dun jeszcze nie zrozumiałeś, że ciebie każdy ignoruje ?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Przemek, zrozum, dla mnie liczy się cena/wydajność. 
Na intelu będę miał gorszą wydajność, patrząc przez pryzmat przeznaczenia komputera, a zapłacę więcej. Co za sens?
Pokaż mi benchmarki, gdzie proponowany przez Ciebie procesor ma wystarczająco dużą wydajność bym mógł tą stówę (500 w w pln) dołożyć, jedna czy dwie sekundy więcej przy renderze mnie nie zbawi, a stówka to zawsze stówka. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

przemek273

przemek273

Użytkownicy
Dark Dragon, Kapłan Słowa
posty1073
Propsy217
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Dark Dragon, Kapłan Słowa
No racjonalne, że kupując na kilka lat intel core i7 4770k zapłacisz mniej niż co rok wymieniać na kolejne nowsze shity amd. I z doświadczenia wiem, że amd fx to najgorsze gówno, po którym się jeździ równo. Widziałem u znajomego ten procesor w kompie i mega porażka. Nawet i5 był lepszy. Kolega ma właśnie takie zainteresowania i porównuje proce karty itp.

Amd jest skazane na porażke bo robi i karty i proce. Więc i intel i nvidia są im wrogie. Dwie firmy zawsze jedną prześcigną.

43
Istotnie wyższy wynik PassMark
10166
vs
9144
1022 wyższy wynik PassMark. Benchmark mierzący wydajność procesora korzystającego z wielu wątków.
anonymous
37
Zauważalnie niższa TDP
84 W
vs
125 W
41 W niższa TDP. TDP opisuje maksymalną ilość energii którą układ chłodzenia musi rozproszyć. Niższy poziom TDP oznacza mniejsze zużycie energii.
anonymous
35
Wyższy wynik GeekBench
14371
vs
11115
Wyższy wynik GeekBench. Wielo-platformowy benchmark mierzący wydajność procesora.
anonymous
35
Wykorzystuje technologię hyperthreading
Tak
vs
Nie
Wiele procesorów Intela korzysta z technologi hyperthreading, oznacza to ze kazdy z rdzeni procesora może pracować nad dwoma wątkami w przeciwieństwie do większości procesorów które są w stanie obsługiwać jedynie jeden wątek na rdzeń. Pozwala to na znaczne zyski w wydajności dlaa niektórych aplikacji.
anonymous
35
Wymiernie mniejszy rozmiar półprzewodników
22 nm
vs
32 nm
10 nm mniejszy rozmiar półprzewodników. Mniejszy rozmiar oznacza żę technologia wytwarzania procesora jest nowocześniejsza.
anonymous
32
Wyraźnie większa szerokość pasma pamięci
25.6 GB/s
vs
21 GB/s
4.60 GB/s większa szerokość pasma pamięci. Jest to maksymalna wielkość danych, które mogą być odczytywane lub zapisywane w pamięci.
anonymous
31
Ma zintegrowaną grafikę
Tak
vs
Nie
Przy zintegrowanej grafice nie ma potrzeby dokupywnia osobnej karty graficznej.
anonymous
30
Widocznie większe L3 cache dla każdego rdzenia
2 MB/core
vs
1 MB/core
1 MB/core większe L3 cache dla każdego rdzenia. Więcej danych może być przechowywanych w L3 cache i udostępnianych dla każdego z rdzeni procesora.
anonymous
30
Kolosalnie wyższy wynik PassMark (pojedynczy)
2252
vs
1522
730 wyższy wynik PassMark (pojedynczy). Benchmark mierzący wydajność procesora korzystającego z jednego wątku.
anonymous
30
Istotnie większa wydajność na każdy wat
155
vs
87
68 większa wydajność na każdy wat. Oznacza to że procesor jest bardziej wydajny, oferuje większą wydajność na każdy watt zużytej energii.
anonymous
30
Dostrzegalnie wyższy wynik SysMark 2012
252
vs
176
76 wyższy wynik SysMark 2012. Wynik SysMark 2012 dla ogólnej wydajności procesora.
anonymous
29
Ma tranzystory Tri-Gate
Tak
vs
Nie
Zaawansowana technologia tranzystorowa wprowadzona przez Intel, pozwalająca na niższy pobór prądu przy wyrzszych częstotliwościach pracy.
anonymous
28
Niezaprzeczalnie lepszy wynik Cinebench 10
28623
vs
23437
5186 lepszy wynik Cinebench 10. Benchmark mierzący wydajność procesora korzystającego z wielu wątków.
anonymous
28
Stanowczo niższy wynik dla kodowania DivX
26.6 s
vs
31.4 s
4.80 s niższy wynik dla kodowania DivX. Benchmark testuje jak szybko procesor jest w stanie kodować DivX za pomocą programu XMPEG.
anonymous
28
Nowsza wersja PCI Express (PCIe)
3
vs
2
Nowsza wersja PCI Express (PCIe). PCI Express (PCIe) jest szybkim formatem kart rozbudowy, pozwalającej na podłączenie komputera do urządzeń peryferyjnych. Nowsze wersje oferują szerszą przepustowość oraz lepszą wydajność.
anonymous
27
Znacznie lepszy wynik Cinebench 10 (pojedynczy)
7491
vs
4319
3172 lepszy wynik Cinebench 10 (pojedynczy). Benchmark mierzący wydajność procesora korzystającego z jednego wątku.
anonymous
27
Znacząco wyższy wynik PassMark (overclocked)
11477
vs
10143
1334 wyższy wynik PassMark (overclocked). Benchmark mierzący wydajność podkręconego procesora.
anonymous
27
Dostrzegalnie więcej tranzystorów
1400 milionów
vs
1200 milionów
200 million więcej tranzystorów. Większa ilość tranzystorów generalnie oznacza bardziej nowoczesny i mocniejszy procesor.
anonymous
26
Wymiernie wyższy wynik dla renderowania 3D.
299
vs
239
60 wyższy wynik dla renderowania 3D.. SysMark 2012 testuje procesor pod kątem renderowania 3D.
anonymous
26
Ewidentnie wyższy wynik dla obróbki danych.
318
vs
241
77 wyższy wynik dla obróbki danych.. SysMark 2012 testuje procesor pod kątem obróbki danych.
anonymous
26
Wymiernie wyższy wynik dla tworzenia mediów
233
vs
158
75 wyższy wynik dla tworzenia mediów. SysMark 2012 testuje procesor pod kątem tworzenia mediów.
anonymous
26
Zauważalnie wyższy wynik dla wydajności biurowej
212
vs
147
65 wyższy wynik dla wydajności biurowej. SysMark 2012 testuje procesor pod kątem produktywnej pracy.
anonymous
26
Wymiernie wyższy wynik dla zarządzania systemem
209
vs
146
63 wyższy wynik dla zarządzania systemem. SysMark 2012 testuje procesor pod kątem zarządzania systemem.
anonymous
26
Dostrzegalnie wyższy wynik dla web development.
261
vs
154
107 wyższy wynik dla web development.. SysMark 2012 testuje procesor pod kątem tworzenia produktów sieciowych.
anonymous
25
Znacząco lepszy wynik Cinebench 11.5
8.07
vs
6.89
1.18 lepszy wynik Cinebench 11.5. Benchmark mierzący wydajność procesora korzystającego z wielu wątków.
anonymous
25
Ewidentnie lepszy wynik Cinebench 11.5 (pojedynczy)
1.78
vs
1.1
0.68 lepszy wynik Cinebench 11.5 (pojedynczy). Benchmark mierzący wydajność procesora korzystającego z jednego wątku.


 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Przemek, czemu nie posiadasz Intel Xeon E5-2697? Wiadomo przecież że jest lepszy od tego co masz. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Zadziwię, ale ludzie SA jebnięci ( w waszym rozumienie dla mnie i osób z pracy to normalne ) i kupują i7 pracuje w sklepie i wiem z czym do mnie klienci przychodzą.

Ja nie proponuje Sawikowi i7 4770k ktore jest najlepszym wyborem w tym wypadku, gdyż z reszta całości skok względem i5 będzie nie adekwatny do ceny ja sawikowi proponuje cały czas i5 4670k do grafiki aż nadto mu starczy na dłuższy czas, radzenie tanich elementów jest dobre na teraz ale kompa nie kupuje się na rok kupuje lepsze i niestety trochę droższe tylko po to aby starczyło na dłużej

Ja porponuje swikowi rozwiaznie sprawdzone gdzie podobny sprzęt składałem rożnej klienteli i jakoś wszyscy jest cacy I tym wypadku skok wydajność miedzy fx a i5 jest wart tych 300 zeta

Dalej problem jest taki ze sawik nie podał kwoty, gdziekolwiek nie pójdziesz o porady musisz obowiązkowo podać kwotę maxymalna i zastosowanie dla kompa, bez tego ani rusz, jeśli dasz ze chcesz sama wydajność w rozsądnej cenie to gówno wiadomo, a jak chcesz sama wydajność i nie podajesz ceny to daje to do zrozumienia ze nie gra ona roli i leci zestawi  za 5-6k
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

przemek273

przemek273

Użytkownicy
Dark Dragon, Kapłan Słowa
posty1073
Propsy217
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Dark Dragon, Kapłan Słowa
Po huj mi procesor serwerowy ? Ja gram w gry i on mi nie potrzebny. I nawet nie pisz, że ci i7 nie potrzebny bo nie grasz w gry, on jest między innymi do renderingu.

Ja też uważam, że i5 starczy tylko są debile podający fxa, który starczy jak mówiłem maxymalnie na rok. Najlepsze wybory do i5 4670k i i7 4770k.

I podaj chociaż pułap cen. Nawet od 2000 zl do 6000 zl. Byle by było zaczepienie.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Proponuję nie pytać się tutaj o "porady" dotyczące kupna bądź zmodernizowania komputera, bo widać jakie są tego efekty sami pseudo znawcy/

przemek273

przemek273

Użytkownicy
Dark Dragon, Kapłan Słowa
posty1073
Propsy217
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Dark Dragon, Kapłan Słowa
Żadni pseudo znawcy tylko ci co się znają na rzeczy, a nie wciskają gówno.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Cytuj
The i5 has 4 beefy cores and the FX has 8 slightly weaker cores (please no-one start the physical/not argument). In single threaded games the i5 therefore has the advantage as they use less cores. In multithreaded games the FX catches up and in some instances performs better. In other multi-threaded apps such as those used for video editing or 3d modeling the FX is ahead. The i7's ivy/haswell would be ahead or on par with that however, but for much more cost.

Due to the extra cores available the FX has the ability to record/stream with less FPS loss (here are some links you should check out:http://www.youtube.com/watch?v=eu8Sekdb-IE & http://www.youtube.com/watch?v=4et7kDGSRfc
Source: http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-1885859/intel-4670k-amd-8350-cores-gen.html


Tizgar, tylko że ja operuję na innej walucie, gdzie ceny nie są tak sztywne jak w Polsce, nawet przechodząc pomiędzy dwoma sklepami idzie zauważyć różnice cenowe, rzędu dwudziestu/trzydziestu funtów. Za 30 funtów mogę mieć np. fajną obudowę, czy chociażby zasilanie.
Ale tak, jeśli chcesz jakiś punkt zaczepienia - 400/500 funtów.
Z tego ma być: Mobo, ram, karta graficzna i zasilanie. Jednak, najlepiej by było jakbym w tej cenie złożył cały komputer. Bo obecnie mam sporo wydatków, między innymi muszę kupić i ubezpieczyć samochód.

Intel Core i7-4770K  = £249.96
FX 8350 = £130.00
Różnica w renderze, bazując na benchmarkach - 12 sekund.
Dwanaście sekund mojego życia per render (gdzie zapewne chodzi o mocno złożone sceny), nie jest warte dodatkowych 120 funtów. Sekunda za 10 funtów? :F
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry