Witam
W tym temacie opiszę wam jak zrobić mgłę do naszego gotowego świata ( zena ) . A więc tak :
Odpalamy spacera , otwieramy nasz świat , i w oknie
Objects szukamy :

Klikamy na nasz świat prawym przyciskiem myszy i wybieramy insert [zCZoneZFog] . Pojawia nam się coś takiego :

Następnie musimy zmodyfikować naszego Foga , a więc przechodzimy do okna
Objects i szukamy linijki
fogColor . Klikamy na nią 2 razy po czym wyskakuje nam paleta kolorów , wybieramy interesujący nas kolor i klikamy ok .

Opcja
fogRangeCenter odpowiada za odległość z jakiej nasza mgła będzie widoczna , ustalamy tutaj sami jakąś liczbę .
Następne 2 opcje :
fadeOutSky - odpowiada za to czy chcemy aby mgła "mieszała" się z niebem (zaznaczamy TRUE lub FALSE )
overrideColor - ta opcja odpowiada za to czy chcemy aby mgła mieszała się z kolorem pory dnia (zaznaczamy TRUE lub FALSE )
Teraz musimy wyznaczyć obszar naszej mgły .Klikamy na :

Po czym możemy klawiszami przesuwania przedmiotami ustalić wielkość mgły , lub klikamy na
Define i sami ustalamy odpowiadające nam wartości .Na koniec klikamy STOP oraz APPLY , aby potwierdzić zmiany .
Efekt końcowy :

Dziękuję za uwagę
Można kopiować z dopiskiem że ja jestem autorem .