Wyświetlanie liczby hp i doświadczenia do następnego poziomu nad paskiem życia 9721 36

O temacie

Autor Warka

Zaczęty 31.03.2011 roku

Wyświetleń 9721

Odpowiedzi 36

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
siemka. mam pytanie... czy da się aby nad paskiem życia umieścić takie rzeczy jak wymieniłem w tytule. liczbe hp już nie raz widziałem więc się da, ale o ilości expa do następnego levelu nie. chodzi mi np  3657/4500 exp. i tu pytanie jak wykonać pierwszą albo drugą rzecz. w którym skrypcie to zrobić? i jak się wogóle za to zabrać?

a i jeszcze jedno pytanko. da się tak zrobić by pasek many był cały czas widoczny? a nie tylko jak używamy czaru lub otworzymy ekwipunek.
 


Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
no ale jak napisać takiticktock z expem. co level musi się zmieniać druga wartość nobo pierwsza to nic bo to liczba expa a druga to liczba expa na next level. możesz "podpowiedzieć" jak to zrobić? przyznam się - prawie nic niewiem o ticktocku, tzn. coś tam może świta bo czytałem tutek ale jeszcze nigdy nie próbowałem go zastosować.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Wyświetlanie doświadczenia:
var string tekst; //zmienne najlepiej utworzyć przed tick-tockiem
var string tekst2;

//reszta do ticktocka
tekst = ConcatStrings (IntToString(hero.exp), "/");
tekst2 = ConcatStrings (IntToString(hero.exp_next)," dośw.");
tekst = ConcatStrings (tekst, tekst2);
PrintScreen (tekst, -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2); //tu będziesz pewnie musiał zmienić cyferki, ale to już dla ciebie zadanie
Analogicznie z punktami życia.

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
dobra - tu bardzo dużo wniosłeś. ale jeszcze mam pare pytań. czy w gothicu są gdzieś ticktocki? żebym miał porównanie czcionki albo coś. czy w którymkolwiek skrypcie mam to napisać? i czy ticktock w spacerza ma też być  byle gdzie ?

a i mógłbyś objaśnić tą linijke?

PrintScreen (tekst, -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);bo w niej chyba zawarte jest umiejscowienie a niechce żeby hp i exp na siebie nachodziły..

a więc coś tam wykombinowałem

var int tekst;
var int tekst2;
tekst = ConcatStrings ("doświadczenie",IntToString(hero.exp),   "/");
tekst2 = ConcatStrings (IntToString(hero.exp_next));
tekst = ConcatStrings (tekst, tekst2);
{
PrintScreen     (tekst, -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);
};

jednak nadal nie rozumiem o co chodzi ze zmiennymi?

var int tekst;
var int tekst2;

błąd mi wywala (pogrubione) przy tym tekscie

var int tekst;
var int tekst2;
tekst = ConcatStrings ("doświadczenie",IntToString(hero.exp),   "/");
tekst2 = ConcatStrings (IntToString(hero.exp_next));
tekst = ConcatStrings (tekst, tekst2);
{
PrintScreen     (tekst, -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);
};
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Przecież napisałem zmienne typu napisowego (string), a nie całkowitego(int)!

Cytuj
a i mógłbyś objaśnić tą linijke?

PrintScreen     (tekst, -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);


bo w niej chyba zawarte jest umiejscowienie a niechce żeby hp i exp na siebie nachodziły..
Drugi argument to współrzędna x-owa, trzeci to współrzędna y-ka. Nie pamiętam jaki jest zakres, sam musisz sobie jakoś dopasować.

Cytuj
czy w gothicu są gdzieś ticktocki? żebym miał porównanie czcionki albo coś. czy w którymkolwiek skrypcie mam to napisać? i czy ticktock w spacerza ma też być byle gdzie ?
W zasadzie obojętnie gdzie umieścisz skrypt, ważne żeby był parsowany przez Spacera. Poszukaj tutoriala "wywoływanie skryptu co...". Wyzwalacz może być byle gdzie umiejscowiony w świecie. Należy pamiętać, że tick tock będzie działał tylko w tym świecie, w którym został utworzony.

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
var string tekst;
var string tekst2;
tekst = ConcatStrings (IntToString(hero.exp), "/");
tekst2 = ConcatStrings (IntToString(hero.exp_next)," dośw.");
tekst = ConcatStrings (tekst, tekst2);


nadal wywala mi błąd przy tekst. możesz mi to w pigułce wytłumaczyć? jest to zmienna ale poco?
wszystko do wyświetlenia jest już zawarte tu

(IntToString(hero.exp), "/");
(IntToString(hero.exp_next)," dośw.");

a i za co odpowiada ta linkijka ?
tekst = ConcatStrings (tekst, tekst2);
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
nadal wywala mi błąd przy tekst. możesz mi to w pigułce wytłumaczyć? jest to zmienna ale poco?
wszystko do wyświetlenia jest już zawarte tu
Żeby było czytelniej :D  Jak ci wywala przy tym błąd to usuń gothic.dat.
No chyba, że wolisz
Cytuj
PrintScreen (ConcatStrings (ConcatStrings (IntToString(hero.exp),   "/"), ConcatStrings (IntToString(hero.exp_next)," dośw.")), -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);

Cytuj
a i za co odpowiada ta linkijka ?

tekst = ConcatStrings (tekst, tekst2);
Za połączenie dwóch tekstów.

BTW
Cytuj
{
PrintScreen     (tekst, -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);
};
Po co te nawiasy {,}? Są niepotrzebne.

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
nadal nie działa, znaczy działa ale w grze pisze Doświadczenie500Doświadczenie500.
w obu przypadkach pisze ile do next levela. i dwa razy pisze doświadczenie..
skrypt:
PrintScreen (ConcatStrings (ConcatStrings (IntToString(hero.exp), "/"), ConcatStrings (IntToString(hero.exp_next)," Doświadczenie")), -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
PrintScreen ( (

ConcatStrings (
ConcatStrings (IntToString(hero.exp), "/"),
ConcatStrings (IntToString(hero.exp_next)," Doświadczenie")
)

)
, -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);

spróbuj tak ;) jak by co to te wszystkie ConcatString trzeba było dać w wspólny nawias

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
noi wyskakuje błąd w tej linijce co podświetliłem
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
więc najwidoczniej spacer nie umi sobie poradzić ze enterami :D  usuń entery i zrób to w jednej lini

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
nadal ten sam błąd. teraz porównuje twój skrypt z adanosa i zobacze co z tego wyjdzie. a wogóle mam pytanie do tych co znają się na ticktockach... skąd brać te regułki? (hero.exp),(hero.exp_next). skąd wziąść np. Heroilemahp  Heroilemamany ??
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
z klasy NPC
_work\Scripts\Content\_Intern\CLASSES.D

dajesz zmienną hero kropkę i potem zmienną z klasy

np masz jak budujesz postać linijke
level = 2;to zeby ją odczytać to robisz tak
hero.level
możesz tez odczytywać innych postaci
var C_NPC a;
a = Hlp_GetNpc(instancja);
a.level

ile ma hp to bedzie

hero.attribute[ATR_HITPOINTS]- PŻ
hero.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]- MAX PŻ
hero.attribute[ATR_MANA_MAX]-max mana
hero.attribute[ATR_MANA]-mana

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
dzięki za wytłumaczenie :D  leci props. ale co z tym moim skryptem. powinien działać..

ze skryptem adanosa wygląda to tak :



edit: z punktami życia to samo. coś musi być źle w tych "stringach" ;p
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
var string s1,s2,s3;

s1=ConcatStrings (IntToString(hero.exp), " na ");
s2=ConcatStrings (IntToString(hero.exp_next)," Doświadczenia");
s3=ConcatStrings (s1,s2);

PrintScreen ( s3, -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);

a spróbuj tak bo przypomniałem sobie ze / w c++ czasem odpowiada ze różne rzeczy np.
\n - przejście do następnej lini
\a - dźwięk głośnika systemowego
i może w Gothic`u też są jakieś podobne bo nie mam innego pomysłu dlaczego miało by tak to działać

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
a co do cały czas widocznego paska many to ostatnio na wog-u ukazał się właśnie taki skrypt (potrzebny ikarus)
https://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?p=15483138&#post15483138
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
rafał dzięki :DDDD działa !!! widocznie winny był ukośnik. edek też dzięki! jak skończe filmik to spróbuje coś z tym paskiem zdziałać. a i jeszcze pytanko. czy wartości dzięki którym umieszczamy ticktocka na ekranie mogą być mniejsze niż jedna cała? (wartości x,y)

PrintScreen ( s3, -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);

może być np 0.125? bo jak zmieniam o jedną całą to napis leci o pół ekranu.

a i jeszcze jedno pytanko. jaka jest klasa,czy tam funkcja że jak wpisze ją do ticktocka to pokazuje "ilezabiliśmyludzizdanejgildi"
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
nie mogą być to liczby po przecinku muszą to być liczby całkowite
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry