Pomoc w nietypowej sprawie. 2847 4

O temacie

Autor Vellares

Zaczęty 10.11.2010 roku

Wyświetleń 2847

Odpowiedzi 4

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy
Chciałbym na początku wszystkich przywitać, otóż zarejestrowałem się około rok temu, a chyba jeszcze nic na foum nie napisałem.

Przez ten długi czas , modyfikowałem sobie gothica, stosując się do porad i ucząc się samemu na swoich błędach. Nie umieszczałem modyfikacji, ponieważ robiłem coś w stylu stałego rozszerzenia. Bardzo fajnie mi to wychodziło, ale niedawno doszedłem do wniosku że lepiej by było zrobić gothica 1 na silniku od 2, i wtedy go "rozbudować" ponieważ silnik gothica 1 miał wiele błędów. Przeconvertowałem swój zmieniony świat, były voby niewidzalne, ale to nie o to mi chodzi gdyż jak przeconvertowałem freeminecamp.zen oldcamp.zen surface.zen itd. oddzielnie i złączyłem to wszystko przy użyciu marco, już w spacerze gothic2nk to był świat z gothica 1 z widocznymi vobami (prawie wszystkie, gdyż meshes.vds i textures.vds przekopiowałem wcześniej do folderu data, więc nie było problemu), od tego mógłbym na nowo zaczynać, ale jest jeden problem. Jak w gothicu 1 z dużej odłegłosci widzimy zamiast normalnych drzew w lesie, takie "płaskie lasy" tak w gothicu 2 znikają one późno lub wcale. I chciałem się ich pozbyć, podmieniając na tekstury alpha (niestety z daleka to jest czarne) i na pare innych sposobów. Problem też mam taki, że jakoś nie moge podmienić tekstur w meshu. A i nie wszystkie tekstury się podmieniły tak jak to robiłem. Kiedyś edytowałem w gothicu 1 normalnie świat, więc pomyślałem że może muszę tam to zrobić i znowu przekonvertować, ale ku memu zdziwieniu na drugim laptopie (gdzie modyfikowałem gothica) tak samo nie zachodzą zmiany. Próbując robić to na wszelkie sposoby. Edytowałem 3ds (meshe) zenów tego świata, włączałem świat (ZEN) i compilowałem go z fukncją editor mode, wprowadzałem zmiany i zapisywałem mesh world.3ds i zen, (pyta czy zapisać "world" przed otwieraniem innego ZEN) No mówie starałem się to zrobić bardzo długo. Wiele razy miałem już dość, nigdy nie pisałem tu gdy napotykałem problem, zawsze starałem się rozwiązać go sam ale już naprawdę nie mogę nic wymyślić. Więc mam dwie prośby/pytania:

1. Dlaczego mam problem z teksturowaniem świata (zmieniam tekstury zapisuje, a zmian nie ma przy kolejnym edytowaniu), gdy wcześniej nic takiego nie było?
2. Jak mogę się pozbyć tych płaskich lasów?
Zamieszczam screenshot:



Na nim widać również że korony drzew (vobów) są tak naprawdę ścięte w tym "lesie" (myślę że to wina właśnie tego dziwnego rozwiązania) musi się to jakoś dać zrobić, ponieważ w górniczej dolinie z gothic2 nie ma już czegoś takiego.

Bardzo bym prosił wszystkich, o pomoc. Możliwe że ktoś już kiedyś męczył się z czymś takim, jeśli nie, prosiłbym by ktoś doświadczony sam spróbował to zrobić. I czy ktoś wie co jest przyczyną nie zapisywania zmian tekstur w spacerze? (podejrzewałem że może to byc to jakieś zapożyczenie tekstur i meshów z foldera gothic1 z dysku, ale spakowałem folder worlds i meshes do rara, tak by normalnie żaden program nie mógł mieć do nich dostępu ale to nic nie zmieniło).

Bardzo dziękuje za jakiekolwiek zaangażowanie.
Pozdrawiam, Vellares.
 

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy
Witam ponownie wszystkich, piszę znów w tym temacie ponieważ nie chce zakładać nowego (nie ma sensu) pewnie i tak nikt znów nie pomoże, ale byłoby miło gdyby jednak ktoś znał solucję. Otóż z wcześniejszymi problemami sobie poradziłem, programem do edycji .3ds usunąłem te "płaskie lasy" i spotyka mnie kolejny głupi problem. Gdy kompiluję świat, to robi się jakby podświat - tzn. mam stary obóz i w nim voby, a poza starym obozem voby wiszą i nie ma jakby modelu świata, gdy kamerą wychodzę poza stary obóz to widzę surface (ten zedytowany) ale voby znikają, sa jakby w innym wymiarze. Może ktoś z tutejszych mistrzów miał taki problem lub spotkał się z nim i zaoszczędzi mi czasu i kłopotu?


tu surface którego krawędzie stykają się normalnie z innymi, a woda płynie w tym "realnym" wymiarze, tylko model dziwnie się chowa.
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

Pomoc w nietypowej sprawie.
#2 2010-11-17, 09:44(Ostatnia zmiana: 2010-11-17, 09:47)
tutaj, jedyne co mi się nasuwa na myśl to problem z "portalami" tymi "łatami" które wstawia się w otwory typu drzwi, wejścia do jaskiń. Albo zaimportowałeś go z innym obiektem i źle usunąłeś albo uszkodziłeś, lub też źle go zrobiłeś. Postaraj się znaleźć resztki z ewentualnie usuwanego portalu.

tutaj ogólnie o zagadnieniu http://themodders.org/index.php?/topic/4508-portale-pi/

ze screena widzę problem który sam kiedyś miałem, i chodizło własnie o to, że nie usunąłem dokładnie portalu
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Tak jak mówi emace. Gdzieś jak kasowałeś te drzewa musiał zostać ci kawałek poligona cludera, dlatego usuwając takie elementy trzeba być bardzo ostrożnym. Musisz odnaleźć go i usunąć. Dobrze, że pozbyłeś się tych drzew bo były koszmarne, tak samo z resztą zrobiono to w g2. Zamiast nich powinny być voby. A co do tekstur - nie wiem czy z tym też sobie już poradziłeś, ale możesz sprawdzić czy w gothic2/data masz plik textures.vdf.disabled czy samo textures.vdf. Jeśli to drugie to zmień na disabled.

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy
Przeczytałem wasze odpowiedzi już wcześniej. I próbowałem 'to' naprawić kilka razy, gdyż gdy się zaczynałem denerwować odkładałem to do czasu gdy będę spokojny, i właśnie teraz oświadczam że udało się! Dzięki wam! Usuwałem coraz więcej i coraz więcej (portali w surface, nie że same te lasy, bo lasy dawno dobrze wyczyściłem) aż poskutkowało. Jestem w pełni usatysfakcjonowany, wkońcu widać będzie efekty mojej pracy. Przy okazji nauczyłem się dodawać domki i duże zamki do mapy, tak że nie będzie przez nie padać deszcz. Dziękuje wam moi drodzy. Jesteście wielcy!
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry