Chciałbym na początku wszystkich przywitać, otóż zarejestrowałem się około rok temu, a chyba jeszcze nic na foum nie napisałem.
Przez ten długi czas , modyfikowałem sobie gothica, stosując się do porad i ucząc się samemu na swoich błędach. Nie umieszczałem modyfikacji, ponieważ robiłem coś w stylu stałego rozszerzenia. Bardzo fajnie mi to wychodziło, ale niedawno doszedłem do wniosku że lepiej by było zrobić gothica 1 na silniku od 2, i wtedy go "rozbudować" ponieważ silnik gothica 1 miał wiele błędów. Przeconvertowałem swój zmieniony świat, były voby niewidzalne, ale to nie o to mi chodzi gdyż jak przeconvertowałem freeminecamp.zen oldcamp.zen surface.zen itd. oddzielnie i złączyłem to wszystko przy użyciu marco, już w spacerze gothic2nk to był świat z gothica 1 z widocznymi vobami (prawie wszystkie, gdyż meshes.vds i textures.vds przekopiowałem wcześniej do folderu data, więc nie było problemu), od tego mógłbym na nowo zaczynać, ale jest jeden problem. Jak w gothicu 1 z dużej odłegłosci widzimy zamiast normalnych drzew w lesie, takie "płaskie lasy" tak w gothicu 2 znikają one późno lub wcale. I chciałem się ich pozbyć, podmieniając na tekstury alpha (niestety z daleka to jest czarne) i na pare innych sposobów. Problem też mam taki, że jakoś nie moge podmienić tekstur w meshu. A i nie wszystkie tekstury się podmieniły tak jak to robiłem. Kiedyś edytowałem w gothicu 1 normalnie świat, więc pomyślałem że może muszę tam to zrobić i znowu przekonvertować, ale ku memu zdziwieniu na drugim laptopie (gdzie modyfikowałem gothica) tak samo nie zachodzą zmiany. Próbując robić to na wszelkie sposoby. Edytowałem 3ds (meshe) zenów tego świata, włączałem świat (ZEN) i compilowałem go z fukncją editor mode, wprowadzałem zmiany i zapisywałem mesh world.3ds i zen, (pyta czy zapisać "world" przed otwieraniem innego ZEN) No mówie starałem się to zrobić bardzo długo. Wiele razy miałem już dość, nigdy nie pisałem tu gdy napotykałem problem, zawsze starałem się rozwiązać go sam ale już naprawdę nie mogę nic wymyślić. Więc mam dwie prośby/pytania:
1. Dlaczego mam problem z teksturowaniem świata (zmieniam tekstury zapisuje, a zmian nie ma przy kolejnym edytowaniu), gdy wcześniej nic takiego nie było?
2. Jak mogę się pozbyć tych płaskich lasów?
Zamieszczam screenshot:

Na nim widać również że korony drzew (vobów) są tak naprawdę ścięte w tym "lesie" (myślę że to wina właśnie tego dziwnego rozwiązania) musi się to jakoś dać zrobić, ponieważ w górniczej dolinie z gothic2 nie ma już czegoś takiego.
Bardzo bym prosił wszystkich, o pomoc. Możliwe że ktoś już kiedyś męczył się z czymś takim, jeśli nie, prosiłbym by ktoś doświadczony sam spróbował to zrobić. I czy ktoś wie co jest przyczyną nie zapisywania zmian tekstur w spacerze? (podejrzewałem że może to byc to jakieś zapożyczenie tekstur i meshów z foldera gothic1 z dysku, ale spakowałem folder worlds i meshes do rara, tak by normalnie żaden program nie mógł mieć do nich dostępu ale to nic nie zmieniło).
Bardzo dziękuje za jakiekolwiek zaangażowanie.
Pozdrawiam, Vellares.