Problem z skalą 2807 5

O temacie

Autor adrianx

Zaczęty 1.08.2010 roku

Wyświetleń 2807

Odpowiedzi 5

adrianx

adrianx

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
Witam, otóż gdy chce zeskalować model w maxie to po wyeksportowaniu kerraxem i ponownym imporcie zmian nie widać. Proszę o odpowiedz.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Problem z skalą
#1 2010-08-01, 16:05(Ostatnia zmiana: 2010-08-01, 16:09)
A powiększasz cały model czy zaznaczasz wszystkie jego vertexy/poligony/lub linie i wtedy powiększasz?
Preferowana opcja to ta druga, tak żeby środek obiektu(modelu) znajdował się w punkcie 0,0,0.
I czy robisz w 3ds Maxie?

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny

Zoom

Problem z skalą
#2 2010-08-01, 16:37(Ostatnia zmiana: 2010-08-01, 16:37)
Nie nadpisu, zapisuj pod inną nazwą. Stara wersja może nadpisywać nową - ja kiedyś tak miałem.
 

adrianx

adrianx

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
zawsze zapisuje pod inna nazwą. I tak robię w 3ds Maxie. Możesz mi wyjaśnić tę drugą metodę?
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
KolegsaZWojska mowi o pivocie. Nie mam mozliwosci spojrzec teraz na Maxa, jednakze z tego co pamietam powinienes wejsc w czwarta zakladke po prawej stronie (tam gdzie jest Create, Modify itd.). Tam bedzie cos o pivocie, bodajze Set Pivot. Klikasz to i ustawiasz wszystkie wspolrzedne na 0.

Zeby natomiast zeskalowac vertexy itd. ("druga metoda") wejdz po prostu w Editable Poly, wlacz ktorykolwiek sub-object (najlepiej Vertex, bo Poly moze Ci rozpierniczyc model), zaznaczasz wszystko i po prostu skalujesz.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Problem z skalą
#5 2010-08-02, 18:03(Ostatnia zmiana: 2010-08-02, 18:15)
Trochę sam się tym zainteresowałem bo mniej więcej rozumiem jak to działa ale nie wiem dlaczego. Zrobiłem więc taki test:



Screen przedstawia trzy drzewa, które zostały powiększone w trzy różne sposoby oraz próbkę kontrolną, która w ogóle nie była zmieniana. Lewa strona jest przed eksportem, prawa po eksporcie i ponownym imporcie.

1 - powiększone zostało poprzez powiększenie jego verexów i przesunięcie ich na bok (Sposób A :)  ) tak by środek modelu (czy ten pivot) pozostał w punkcie zerowym.
2 - powiększenie całego modelu (bez zaznaczania vertów - sposób B) oraz zmiana położenia środka modelu.
3 - powiększenie całego modelu (bez zaznaczania vertów - sposób B) z zachowaniem środka modelu w punkcie zerowym.

Jak widać tylko drzewo nr 1 udało się powiększyć, mimo że nr 3 też ma zachowany środek.

Rozwiązania: Spróbuj z tym pivotem (ja tego nie robiłem więc nie wiem) lub zattachuj do jakiegoś modelu który działa poprawnie.

Edit: Aha! Jeszcze jedna wązna rzecz. Żeby wszystko działało poprawnie musisz jeszcze wejść w ten link http://themodders.org/index.php?/topic/10975-bitwa-2d-maska-predatora-rozstrzygniecie/page__pid__105404#entry105404 i kliknąć kropkę obok napisu KolegaZWojska i zatwierdzić. Wtedy dopiero wszystko będzie działać poprawnie. :D


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry