Axel 18472 67

O temacie

Autor shergar

Zaczęty 17.05.2010 roku

Wyświetleń 18472

Odpowiedzi 67

biszkoptex

biszkoptex

Użytkownicy
posty81
Propsy4
  • Użytkownicy

biszkoptex

Axel
#20 2010-05-18, 22:05(Ostatnia zmiana: 2010-05-18, 22:10)
Kangurka kao raczej nie przebijecie, ale jest spoko - pogratulować i powodzenia :lol:

PS: ...nie przebijecie, ale polecam z niego brać przykład, coś ostatnio niewiele takich liniowych gier typu przebiegnij trasę i nie daj się kamieniowi/złym ludkom stojącym w miejscu/dziurze w ziemi.
Albo Raymana. Ale gratuluję. Każdy wielki twórca tak zaczynał. (Chyba)
Mogę wiedzieć jak wpadliście na pomysł, aby to zrobić? Od czego zaczęliście i jakie są wrażenia?
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Zapytam z ciekawości; rzeczy typu okładka, materiały promocyjne przygotowywało wydawnictwo czy Wasz zespół.
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Większość my, choć wydawnictwo dodało swoje trzy grosze. Teoretycznie to w 100% powinien zrobić wydawca oczywiście w porozumieniu z producentem. Robiliśmy sami, żeby przyspieszyć wszystko.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Aha, dzięki.
 

biszkoptex

biszkoptex

Użytkownicy
posty81
Propsy4
  • Użytkownicy
To ja mam pytanie:
Jak tworzy się taką grę. Od czego się zaczyna itd.
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Najlepiej od początku :roll:

Przede wszystkim pomysł. Axel był ryzykowny bo gra została stworzona zanim znaleźliśmy wydawcę. Istniało spore ryzyko, że nikt nam tego nie wyda. I rzeczywiście problemy były ogromne. Frontline z pl i USA chcieli wydać grę, ale musielibyśmy stworzyć wersję na konsole. Niestety z braku sprzętu i softy a także doświadczenia musielibyśmy robić to in-house, na co frontline kręciło nosem - rozmowy upadły. Był mały odzew z Discavery i Animal Planet, reszta wydawców w pl jak lem, cenga, techland kids, ergemnto, etc. nawet nie raczyli odpowiedzieć. Tworząc założenia projektowe należy pamiętać, że ta gra ma się sprzedać, najlepiej już na tym etapie dogadać się z wydawnictwem.

Kolejny etap to wybór toola. Axel powstał na autorskim engine - Andromeda, który nadal jest rozwijany. Można więc powiedzieć, że gra w 100% została stworzona przez team, co zajęło 2 lata. Najwięcej wkładu mieli główny proger i grafik, to oni odwalili najgorszą robotę a było jej naprawdę sporo. Co nie oznacza, że reszta teamu była zbędna - każdy kto miał wkład w projekt był niezbędnym elementem całości.

Uogólniając:
1. Założenia, design, mechanika. (idealny moment na rozmowy z wydawcą)
2. Wybór toola, dostosowanie go do własnych potrzeb.
3. Cały proces produkcji: 2d, 3d, muza, lvl design, testing.
4. Przygotowanie dema, materiałów promocyjnych. (ostateczny moment na rozmowy z wydawcą)
5. Dopięcie mastera w określonym terminie i wydanie gry.
6. Patche.

Ważne jest, żeby konkretnie dogadać się z wydawcą, jaki jest zakres jego obowiązków, jaki stosunek podziału zysków ze sprzedaży, etc. Dubbing, lektor, wersja obcojęzyczna, materiały promocyjne, zaprojektowanie okładki, przygotowanie soundtracka, znalezienie wydawcy zagranicą, etc. to wszystko powinno leżeć w gestii wydawcy, co niestety nie zawsze jest takie oczywiste. Wszystko należy dogadać przed podpisaniem umowy. I co ważne! Wymusić na wydawcy partię testową wytłoczonych płyt, którą trzeba sprawdzić na jak największej ilości różnych konfiguracji. Akurat my mieliśmy małe perturbacje, kiedy okazało się, że po wytłoczeniu kilku k kopii, gra crashowała do windy. Na szczęście szybko znaleźliśmy przyczynę - grę instalowano na zbyt słabych kompach, do tego nie tak jak należy.

To mniej więcej tyle. I ostrzegę, że robienie gry z timelinami, deadlinami, na umowę, etc. zdalnie to naprawdę nie łatwa sprawa, więc team musi składać się z naprawdę pewnych osób.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

LordSmarkula

LordSmarkula

Użytkownicy
posty141
Propsy1
  • Użytkownicy

LordSmarkula

Axel
#27 2010-05-23, 12:14(Ostatnia zmiana: 2010-05-24, 22:57)
Od przejrzenia różnych tutków i poradników i od niezadawania takich pytań.

Edit: Można, usunąć, znowu ktoś życzliwy mnie wyprzedził, ale w sumie jakieś tam tutki możesz znaleźć. Po polsku może być problem, ale jak angielskiego nie ogarniesz to wiele nie zdziałasz.
 
Ludzie zamienili religię na telewizję. Teraz telewizja daje lepsze efekty w manipulowaniu ludźmi.



Znakiem bogatej młodzieży nie wiedzącej co zrobić z pieniędzmi nie powinien być banan, a nadgryzione jabłuszko.

biszkoptex

biszkoptex

Użytkownicy
posty81
Propsy4
  • Użytkownicy
Kolejny etap to wybór toola. Axel powstał na autorskim engine - Andromeda, który nadal jest rozwijany. Można więc powiedzieć, że gra w 100% została stworzona przez team, co zajęło 2 lata. Najwięcej wkładu mieli główny proger i grafik, to oni odwalili najgorszą robotę a było jej naprawdę sporo. Co nie oznacza, że reszta teamu była zbędna - każdy kto miał wkład w projekt był niezbędnym elementem całości.
Dziwne... Mało kto decyduje się na stworzenie własnego engine#msgote author=shergar link=topic=10110.msg96878#msg96878 date=1274611347]Kolejny etap to wybór toola. Axel powstał na autorskim engine - Andromeda, który nadal jest rozwijany. Można więc powiedzieć, że gra w 100% została stworzona przez team, co zajęło 2 lata. Najwięcej wkładu mieli główny proger i grafik, to oni odwalili najgorszą robotę a było jej naprawdę sporo. Co nie oznacza, że reszta teamu była zbędna - każdy kto miał wkład w projekt był niezbędnym elementem całości.[/quote]
Dziwne... Mało kto decyduje się na stworzenie własnego enginea już na początku. Poza tym potrzeba dobrych programistów, którzy się na tym trochę znają. Tak czy owak muszę sobie kupić tą gierkę i mam nadzieję, że staniecie się wielkim studiem.:roll:
 

melkor
  • Gość
Uogólniając:
1. Założenia, design, mechanika. (idealny moment na rozmowy z wydawcą)
2. Wybór toola, dostosowanie go do własnych potrzeb.
3. Cały proces produkcji: 2d, 3d, muza, lvl design, testing.
4. Przygotowanie dema, materiałów promocyjnych. (ostateczny moment na rozmowy z wydawcą)
5. Dopięcie mastera w określonym terminie i wydanie gry.
6. Patche.


ja bym pomiędzy 4 i 5 wsadził solidny QA co pozwala pominąć patche :roll:
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Co rzadko się udaje. My na testowanie mastera mieliśmy mniej niż tydzień. Jak cię wydawca pogania z terminem to choćbyś na głowie stanął nie sprawdzisz wszystkiego do tego na różnej konfiguracji.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Być może powstanie sequel, oczywiście jak sprzedaż będzie na sensownym poziomie. Plus tego jest taki, że dużo mniejszym nakładem pracy, można zarobić dużo więcej niż przy 1 części. Jak coś się zacznie kręcić to dam znać, być może będzie potrzebny ktoś do teamu.

Ale póki co to tylko spekulacje :P
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Widzę marketing pełną gębą :facepalm:  
Jakieś info na temat ilości sprzedanych dotychczas egzemplarzy?
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Rozliczenie po 1 kwartale będzie, info schodzi ze sklepów. Jak coś będzie to dam znać. Ogólnie wydawca zakłada na pl ok 10k kopii, to całkiem sporo jak na takie gry, gdzie średnia na poziomie 5k to już dobry wynik.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Nieźle ciśniecie, takie budżetówki z zasady nie są zbyt popularne.
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
to wy pisaliście komentarze pod filmem?
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Axel
#37 2010-06-03, 00:40(Ostatnia zmiana: 2010-06-03, 00:47)
Cytuj
Dominika (1)
02.06.2010 15:34
~Dominika
Wczoraj kupilem te gre mojej coreczce (5 lat). Gra jest swietna, polecam wszystkim dzieciom i ich rodzicom!
D.
:facepalm:

mEa: Może ona w tym związku jest mężczyzną? Ale ja się na takich układach nie znam :D
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
byle nie z Pruszkowa
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan

shergar
The Modders

Axel
#39 2010-06-03, 08:15(Ostatnia zmiana: 2010-06-03, 08:20)
Nie mam pojęcia, może ludzie z IQP pisali.

Ja dałem grę córce na dzień dziecka, w sumie dopiero wczoraj odpaliłem po raz pierwszy pełną wersję i obiektywnie na to patrząc nie jest zła. Dzieciaki mają sporą frajdę a to najważniejsze. Lokacje nie są ani za duże, ani za małe, gra się raczej dynamicznie, jest co robić przez respawn mobów i itemów więc dzieci się nie nudzą. Dialogi są mówione, przewija się je samemu, etc. gra jest "przyjazna" w obsłudze. Jedyny problem to trzeba mieć możliwie aktualne stery do grafy i muzy. W win7 też śmiga.

Jest co prawda trochę mankamentów: tipsy wychodzą poza planszę, interpunkcja, czasem mignie textura no i widać, że gra lowpoly, ale to w sumie detale, na które dzieciaki nie zwracają uwagi.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry