Twoim problemem jest prawdopodobnie brak umiejętności jasnego informowania o problemach oraz samo używanie Gothic Sourcera. Zastanów się czy tytuł jaki wybrałeś dla tematu rzeczywiście opisuje twój problem i czy nie dałoby się sformułować tego posta w sposób bardziej zrozumiały.
Gothic.dat to skompilowana wersja skryptów. Plików skompilowanych nie zapisuje się ręcznie - jak sama nazwa wskazuje, są rezultatem kompilacji przez silnik plików źródłowych (to w nich wprowadzasz zmiany, nie w gothic.dat).
Jeśli wprowadziłeś zmiany w skryptach, zależnie od tego czy dodawałeś dialogi, masz dostępne dwa sposoby kompilacji. Jeśli ich nie ruszałeś, wystarczy uruchomić grę z parametrem -zreparse (reparse scriptfiles w Gothic Starter Mod). Jeśli zmieniałeś je, musisz włączyć Spacera i to w nim wybrać funkcję reparse scriptfiles. W tym wariancie proces jest nieco dłuższy, więc nie stosuje się go zwykle w trakcie produkcji moda.