Dodawanie nowych umiejętności 2354 3

O temacie

Autor

Zaczęty 22.07.2012 roku

Wyświetleń 2354

Odpowiedzi 3

gothic1210
  • Gość
Chciałem sobie dodać kowalstwo i alchemię w miejscu regeneracji i mistrza ognia. Przejrzałem wszystkie skrypty i nie znalazłem kodu, który blokuje te umiejętności. Zajrzałem zarówno do skryptów menu jak i do zwykłych. Wszystko wygląda tak jakby to miało działać. Przeprowadziłem też doświadczenie i napisałem dialog, który uczy nas umiejętności mistrz ognia. Dopiero po nauczeniu się umiejętności wyskoczyła mi ona w menu statystyk. No i teraz moje pytanie jak te umiejętności uaktywnić i przerobić na swoje?
 

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy

Wicon

Dodawanie nowych umiejętności
#1 2012-07-22, 19:05(Ostatnia zmiana: 2012-07-22, 19:07)
W oknie statystyk raczej tego nie dodasz, sam kiedyś chciałem to zrobić w g2NK ale mnie avallach po wielu próbach uświadomił, że nie da się dodać nowej umiejętności do okna statystyk bo folder system nie jest połączony z folderem contect. Przynajmniej w G2NK, nie wiem jak w G1 ale raczej tak samo. Możesz co ponajwyżej dodać napis, wpisać dowolną liczbę, ale nigdy nie zrobisz aby liczba zwiększała się wraz z tym jak będziesz się jej uczył.

Ja zrobiłem nowy atrybut i działa sprawnie, tyle że nie ma go w oknie statystyk. Właśnie tak jak mówisz, trzeba to dodać zamiast regeneracji lub mistrza ognia. Nigdy nie modowałem G1, ale w G2 wystarczy dodać swój atrybut patrząc na to jak zrobiona jest np. siła. Potem tworzysz napisy w pliku Text.d i tworzysz po prostu nauczyciela, który będzie tak naprawdę uczył cię regeneracji, ale wyświetlać się będzie KOWALSTWO + 5, co sprawi, że grający będzie myślał że uczy się kowalstwa.

A co do okna statystyk, to aby to zrobić musiał być grzebać w silniku gry. Ja zrobiłem swoją umiejętność bez dodawania w oknie statystyk, ale gotowego skryptu ci nie dam, zresztą robiłem w G2NK.

No, mam nadzieję że zrozumiałeś.:)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ale Gothic1210 nie chce dodać całkiem nowych, tylko wykorzystać nieużyte. Wydaje mi się że to jak najbardziej możliwe, nie jestem pewien dlaczego w ogóle nie były widoczne zanim postać się ich nie nauczyła.

gothic1210
  • Gość

gothic1210
Gość

Dodawanie nowych umiejętności
#3 2012-07-22, 20:47(Ostatnia zmiana: 2012-07-23, 16:33)
Zmieniłem nazwy w pliku Text.d i obie umiejętności znów widać na stałe. xD Teraz tak: jak wcześniej testowałem te umiejętności to zrobiłem ten próbny dialog.
//========================================
//-----------------> LearnFireMaster
//========================================

INSTANCE DIA_Bula_LearnFireMaster (C_INFO)
{
   npc          = NON_2233_Bula;
   nr           = 1;
   condition    = DIA_Bula_LearnFireMaster_Condition;
   information  = DIA_Bula_LearnFireMaster_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Nauka: Mistrz ognia";
};

FUNC INT DIA_Bula_LearnFireMaster_Condition()
{
    if (B_GiveSkill (other, NPC_TALENT_FIREMASTER, 1))
    {
    return TRUE;
    };
};


FUNC VOID DIA_Bula_LearnFireMaster_Info()
{
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bula_LearnFireMaster_03_01"); //test zapierdalania z ogniem'
};
No i tutaj wywala brak przecinka w warunku if. Zrobiłem więc inaczej.
//========================================
//-----------------> LearnFireMaster
//========================================

INSTANCE DIA_Bula_LearnFireMaster (C_INFO)
{
   npc          = NON_2233_Bula;
   nr           = 1;
   condition    = DIA_Bula_LearnFireMaster_Condition;
   information  = DIA_Bula_LearnFireMaster_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Nauka: Mistrz ognia";
};

FUNC INT DIA_Bula_LearnFireMaster_Condition()
{
    if (B_GiveSkill (other, NPC_TALENT_FIREMASTER, 1,0))
    {
    return TRUE;
    };
};


FUNC VOID DIA_Bula_LearnFireMaster_Info()
{
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bula_LearnFireMaster_03_01"); //test zapierdalania z ogniem'
};
Z tego co przypuszczam to 0 to punkty nauki, a 1 to poziom. No i gdy przywołałem Bułę i zacząłem z nim dialog uczył mnie tej umiejętności 6 razy. Doszedłem do wniosku, że była to umiejętność z poziomami. Dlatego też tak się działo. Zmieniłem więc wartość 1 na 6. pomyślałem, że od razu nauczę się maksimum a w menu statystyk i tak będzie pisało Tak/Nie. No, ale wyskakuje mi: Musisz się jeszcze wiele nauczyć zanim zostaniesz Mistrzem!
Co ma teraz zrobić? Jak nauczyć się wszystkiego od razu? (tych 6 poziomów)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry