PFX - cząsteczki na brzegach sfery [G2NK] 2477 4

O temacie

Autor Yubasek

Zaczęty 12.01.2012 roku

Wyświetleń 2477

Odpowiedzi 4

Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Dobry wieczór ;)

mam pytanko odnośnie pfx. Otóż po ustawieniu pola shpType_S na wartość "SPHERE":
shptype_s = "SPHERE";cząsteczki generują mi się w całym obszarze sfery (w sumie to kuli, bo sfera powinna być w środku pusta), a ja chciałbym aby cząsteczki generowały się tylko na jej brzegach (czyli żeby cząsteczek nie było w środku "sfery", ale były na jej brzegach). Mógłby mi ktoś powiedzieć czy jest taka opcja i może podał jakieś krótkie info jak to zrobić.

jakby ktoś pytał po co mi to, to odpowiadam, że chcę zrobić coś wyglądającego jak mini bariera w PFX.
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."


Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
noom looknąłem na to shpisvolume już wcześniej, ale efekt mizerny, cząstki nadal fruwają tam gdzie im się podoba, może w troszke mniejszej ilości. hmm sam nie wiem, pokombinuje jeszcze z tym.
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

PFX - cząsteczki na brzegach sfery [G2NK]
#3 2012-01-12, 19:32(Ostatnia zmiana: 2012-01-12, 19:33)
Fruwać to sobie mogą, ale już generują się tylko na krawędzi. Jeśli nie chcesz żeby fruwały, zmień ich parametry ruchu. Przecież jest podobny pfx, korzystają z niego teleporty w g2nk. Ogólnie to wydaje mi się że pfx nie jest najlepszym sposobem robienia takiej bariery. Lepiej sprawdziłaby się sfera z półprzezroczystą animowaną teksturą (tym właśnie jest bariera w g1, chociaż tam jest robiona na zasadzie programowych deformacji, a nie animacji klatkowej).

Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
no też sądzę, że pfxami cudów nie zrobie, ale wiesz ;) ze mnie grafik 3d mizerny, zanim te kerraxy, meshe, tekstury ogarne to minie kolejny tydzień :)

co do problemu to rozwiązany:\
po pierwsze tak jak Av pisał musi być volume=0;
a po drugie(w moim przypadku) miałem ustawione "klatki skalowania kształtu"
shpscalekeys_s = "1 0.3 1.2 0.5 0.9 1"; (nie zauważyłem ich na początku) i to one dawały złudzenie że cząsteczki generują się w sferze, a to po prostu sfera zmieniała swój kształt. rozwiązanie:
shpscalekeys_s = "1";no i po kłopocie :D  myślę, że ten temat można zamknąć

ps. No i dzięki Av! :D  po raz kolejny ;)
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry