[3ds max] Importowane obiekty nie mają tekstur 5777 4

O temacie

Autor Sernik1994

Zaczęty 8.11.2011 roku

Wyświetleń 5777

Odpowiedzi 4

Sernik1994

Sernik1994

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
Witam!

Zainstalowałem sobie wtyczkę Kerrax do 3ds max, lecz importowane obiekty nie mają tekstur. Na obiektach one 100% są bo jak zaimportuję ten sam plik w spacerze to wszystko cacy. Jakieś pomysły?

Pozdrawiam!
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Maksiu nie wie gdzie ta tekstura jest więc jej nie pokazuje (w blenderze zastępuje je słitaśną różową lub czarną) jeżeli pokażesz gdzie jest tekstura pokaże się normalnie :-)
Ja wolę po prostu dać unwrapa i dodać teksturę jeszcze raz (nie zawsze działa niestety)
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Sernik1994

Sernik1994

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
No właśnie tak sobie z tym radze... no nic dzięki za błyskawiczną odpowiedź :)
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Trzeba trzymać tekstury w jakimś podfolderze w katalogu w którym znajduje się plik .max na którym pracujemy. Wtedy max nie będzie miał problemu ze zlokalizowaniem ich. Ja po prostu trzymam pliki maxa, na których pracuję w _Work\data\Textures\Level. Wtedy większość tekstur wyświetla się normalnie.

Sernik1994

Sernik1994

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
Zrobiłem taki mniejszy świat, w maxie wygląda dobrze. Następnie wyeksportowałem do 3ds(pozmieniało mi po drodze nazwy tekstur), i jako mesh otworzyłem w spacerze. Niestety mimo iż używałem tylko tekstur z gothica, a pliki .max i .3ds trzymałem tak jak kolega radził w _Work\data\Textures to w spacerze mapa pokryta jest tylko jedną teksturą.

Screen z testowego lvlu:


Domyślam się że nie jestem jedyną osobą z tym problemem jednak nie mogłem nic znaleźć... Pozdrawiam!

EDIT: Nikt nie wie?, wolałbym uniknąć teksturowania jeszcze raz tego samego w spacerze...
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry