[spacer] - parametry materiału 6643 13

O temacie

Autor emace

Zaczęty 7.05.2010 roku

Wyświetleń 6643

Odpowiedzi 13

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

[spacer] - parametry materiału
2010-05-08, 01:28(Ostatnia zmiana: 2010-05-09, 11:23)
Witam. stworzyłem sobie teskturkę, za pomocą goMana wyeksportowałem ją do tga. W spacerze dodałem ją w oknie "dane objektu" a potem nałożyłem na mój świat. Świat zapisałem jako mesh. Problem w tym, że kiedy chcę uruchomić mesh z moją teksturą by zapisać do zena, wyskakuje mi komunikat "mesh has polys without material". Ewidentnie pluje się o ta moją teksturę. Pytanie jakie parametry ustawić w oknie "dane obiektu" by widział ten materiał ? teskturę jako tga wrzuciłem do _work/data/textures/desktop

EDIT: udało mi się zrobic vdf z tą teksturą, ale problem pozostał. Błąd "mesh has polys without materia" Pojawia się dopiero gdy dodam w okienku "dane objektu" swoja własną teskturę. wskazałem ją w katalogu _Work/data/Textures/Desktop/nomip/

EDIT: wpadłem na trop... 3DSmax > swiat.3ds > spacer =  do tego etapu jest ok, jak zapisze do mesha z poziomu spacera, 3ds już sie nie otwiera w spacerze, co to znaczy ?

jeśli wykonuję powyższe czynności na jakimkolwiek zenie z katalogu newWorld powiedzmy, to takie błędy nie wyskakują. Ale na moim świecie wyskakuje właśnie bład o braku materiału... MAŁO TEGO. Jeśli chociażby otworzę swój świat.3DS i zapiszę pod nazwą nowaNazwa.3DS bez grzebania nawet w teksturach, nic nie robie tylko od razu zapisz, to juz sie ten swiat nie otwiera, tylko błąd o braku materiału ;)  o co kaman ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

misiekgrabo

misiekgrabo

Użytkownicy
posty179
Propsy106
  • Użytkownicy
Wiem, że trochę za późno piszę, ale mam TEN SAM błąd. Zrobiłem świat. Nie zrobiłem mapowania UV i zapisałem w .3ds itp. włączyłem spacera i otworzyłem world i ten sam błąd mam... Następnie zmapowałem ten świat UV, a texturkę zapisałem do tego samego folderu(_work/Data/Meshes/Level) i ... dalej ten sam błąd. Czy ktoś może mi pomóc?

EDIT: Ale świat robiłem na wingsie 3d, nie na 3ds maxie.
 
Ale tam, gdzie stanął Adanos, ani Innos, ani Beliar nie mieli żadnej władzy. W miejscu tym ład i chaos współistniały w harmonii. Tak oto powstało morze.



Zapomnij... o wszystkim, co się działo w przeszłości.

Darex#2

Darex#2

Użytkownicy
posty14
Propsy19
  • Użytkownicy
Tekstury zapisuje się z tego co pamiętam do folderu _Work/Data/Textures/COMPILED.
 

misiekgrabo

misiekgrabo

Użytkownicy
posty179
Propsy106
  • Użytkownicy
To wsadziłem i do Textures/_compiled i do Textures/Deskop a także do Textures/Level(od nazwy Meshes/Level)...i sprawdziłem i dalej to samo. Co może być nie tak ? A może macie taką texturkę z Wings'a 3d(tą zielonawą, ja taką mam w wingsie 3d jak modeluję)? To jest taka zielonawo-biała texturka, jest to tekstura podstawowa w wingsie (default).
 
Ale tam, gdzie stanął Adanos, ani Innos, ani Beliar nie mieli żadnej władzy. W miejscu tym ład i chaos współistniały w harmonii. Tak oto powstało morze.



Zapomnij... o wszystkim, co się działo w przeszłości.

Darex#2

Darex#2

Użytkownicy
posty14
Propsy19
  • Użytkownicy
Problem może rozwiązać o teksturowanie modelu w innym programie np. blender z wtyczką kerrax lub bez.
 

misiekgrabo

misiekgrabo

Użytkownicy
posty179
Propsy106
  • Użytkownicy
Niestety, nie mam Blendera, nawet jakbym go ściągnął czy coś to i tak się nim posługiwać nie umiem w ogóle.
 
Ale tam, gdzie stanął Adanos, ani Innos, ani Beliar nie mieli żadnej władzy. W miejscu tym ład i chaos współistniały w harmonii. Tak oto powstało morze.



Zapomnij... o wszystkim, co się działo w przeszłości.

Darex#2

Darex#2

Użytkownicy
posty14
Propsy19
  • Użytkownicy
Na youtube jest od groma tutków.
 

misiekgrabo

misiekgrabo

Użytkownicy
posty179
Propsy106
  • Użytkownicy
No nie wiem. Nie ma innego sposobu ?

EDIT: Nie wiem czy ten błąd nie polega na tym że jest za dużo polygonów(ponad 30000), ale skoro tu chodzi o texturę(jak jest w tym zdaniu) to ja już nie wiem...a zteksturowałem UV cały model worlda...
 
Ale tam, gdzie stanął Adanos, ani Innos, ani Beliar nie mieli żadnej władzy. W miejscu tym ład i chaos współistniały w harmonii. Tak oto powstało morze.



Zapomnij... o wszystkim, co się działo w przeszłości.

misiekgrabo

misiekgrabo

Użytkownicy
posty179
Propsy106
  • Użytkownicy
Odświeżam. Czy to może nie przez polygony(bo jest ich ok. 35000)? Ile może max. odczytać spacer polygonów ? A spróbowałem Blenderem, ściągnąłem, włączyłem, importowałem format .3ds i...katastrofa. Nie wiem dlaczego, ale widzi mi tylko plane jeziorka i wodospad. WTF? Czy może mi ktoś pomóc/odpowiedzieć na moje pytania ? Jaka może być DOKŁADNA przyczyna tego błędu, bo może wtedy uda mi się znaleźć dlaczego ten błąd się pojawia i będę mógł znaleźć cel... Help me!
 
Ale tam, gdzie stanął Adanos, ani Innos, ani Beliar nie mieli żadnej władzy. W miejscu tym ład i chaos współistniały w harmonii. Tak oto powstało morze.



Zapomnij... o wszystkim, co się działo w przeszłości.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Pewnie znam odpowiedź ale szczerze mówiąc nie znam pytania bo już się pogubiłem kto co w czym zrobił i co nie działa. Możesz napisać jeszcze raz dokładnie co zrobiłeś w jakich programach i co w ogóle miałeś na celu?

misiekgrabo

misiekgrabo

Użytkownicy
posty179
Propsy106
  • Użytkownicy
No więc tak, zrobiłem świat w Wingsie 3d, ma dość dużo polygonów, a jest mały :/ (ok. 35000). Wsadziłem go do _work/Data/Meshes/Level - tam gdzie powinien być żeby go zteksturować. Odpaliłem spacera - Open Mesh i wybrałem tego Mesha... i błąd mam 'Mesh has polys without material'. Na czym polega błąd ? Później odpaliłem Wingsa 3d, oteksturowałem UV(takimi literkami - jak to w wingsie 3d UV), znowu odpaliłem i to samo(ale włożyłem texturę UV do folderu z worldem, do Textures/Deskop, do Textures/_compiled) i nie wiem o co chodzi z tym błędem. Reszta to co wyżej... Czy mam zacząć ROBIĆ OD POCZĄTKU tego worlda ?! Bo naprawdę na nim się napracowałem, ale wreszcie się jaskinie nauczyłem robić...
 
Ale tam, gdzie stanął Adanos, ani Innos, ani Beliar nie mieli żadnej władzy. W miejscu tym ład i chaos współistniały w harmonii. Tak oto powstało morze.



Zapomnij... o wszystkim, co się działo w przeszłości.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Źle nałożyłeś materiał. Wybierz sobie jakiś dowolny z katalogu texture/level/newworld i, o ile nie masz już oteksturowanych częśći, nałóż go na wszystkie poligony świata. Wtedy musi zadziałać. Nie wiem jak jest w wingsie ale pamiętaj że aby spacer zdefiniował teksturę za nałożoną musi mieć na poligonie teksturę o danej nazwie (nie wystarczy nałożyć w programie graficznym bez nadania nazwy).

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Może inaczej - w maxie mogę położyć na model np teksturę trawki, ale nazwać ją jak teksturę śniegu i w grze zobaczę ładny śnieżek. W momencie kiedy położyłeś jakąś teksturę a nie dałeś jej ŻADNEJ nazwy, nie ma opcji aby nie powstał błąd.

Bloody Skull

Bloody Skull

Użytkownicy
posty136
Propsy5
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
Mam ten sam problem :/


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry