Stworzyłem jaskinie, jak uczynić w spacerze, żeby w środku było ciemno ?
Jak osiągnąć efekt mocno zacienionego terenu, takiego jak: dołu, w dolinie jest ciemniej, w wąwozie panuje lekki mrok
, w kanionie podobnie... Czy można jakoś zasymulować takie warunki przy projektowaniu świata. Zaimportowałem do 3dsMax świat newWorld. i zauważyłem, że we wszystkich miejscach, które normalnie w grze są własnie zaciemnione, występują takie jakby "drzewa"... czarne, rozłożyste drzewa...
EDIT: FOTKA, pytanie: co to są te "wielkie drzewa" na godzinie ósmej, w czerwonej ramce...?
czy to nie zabieg, zacieniowywania czasami ? w grze tego nie ma, stoją tam zwykłe drzewa.
pytanie dodatkowe. w tym zenie widać, też normalniejsze drzewa (obrazek na dole). w grze są zwykłe animowane, które są z pewnością zwykłymi vobami. co to są w takim razie te statyczne "klockowate" drzewa w zenie ?
zena importowałem do 3dsmaxa