Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Co ma łatwość danego moda w tym, że po prostu wykonanie ścieżek i waypointów jest źle wykonane, a co za tym idzie zepsute? Jaskot użył zrozumiałego uproszczenia, a jedyne co odpisujesz to "Przesadzasz". Nikt Ci nie broni brania udziału w dyskusji, bardziej uwagę wzbudza to, w jaki sposób to robisz. Odpisujesz zasadniczo pustymi słowami userowi na pięcioletnią wypowiedź.
Nie, nie przesadza. Recenzja jest z 2018 i nawet w 2021 miałem identyczne problemy, co Jaskot jeśli chodzi o jakiekolwiek odprowadzanie postaci. Jeśli Epilog przechodziłeś niedawno, to było to na wersji 1.1, gdzie jestem przekonany, że N1Xx w patchach te kwestie bardziej dopracował. Also, dlaczego odkopujesz czyjeś wypowiedzi przed wielu lat, totalnie nie wnosząc nic do jego wypowiedzi i nie baczysz na kontekst?
Twardo wylądował na dnie jeziora, do którego wrzuciła go królewska straż, po tym jak został skazany na spędzenie reszty swego życia za Barierą. Nazywali to miejsce „kolonią skazańców” oraz „światem anarchistów”. Zdawał sobie sprawę, że w tym świecie obowiązuje inne prawo — prawo dżungli. Był pewien, że da sobie radę, jednak po chwili przeszyło go potężne uczucie niepewności, kiedy zobaczył nagle stojących przed nim trzech mężczyzn, odzianych w czerwone mundury, którzy ponuro na niego spoglądali. Przywitali go słowami „Witamy w Kolonii!”, po czym sprowadzili do parteru jednym strzałem. Jak tylko zawroty głowy minęły, otrzepał swoje ubranie i udał się ścieżką rozciągającą się przed nim. Opodal drogi znalazł pewną ofiarę, która była pokłosiem tego świata rządzonego przez barbarzyńców. Zwłoki człowieka, który najwidoczniej nie poradził sobie z tego typu towarzystwem. Starą broń i narzędzia z czasów, kiedy to w Kolonii panowały prawo i porządek. Powoli uzmysłowił sobie, że jego początkowe założenia na temat tego świata znacznie odbiegają od tego, jaki był on w rzeczywistości.
Gdy tylko dotarł do bram pewnego siedliska, który więźniowie zwali „Starym Obozem”, był z początku pod wielkim wrażeniem wielkości tego miejsca. Jednak usłyszawszy słowa pewnego mężczyzny, stacjonującego przed bramą, brzmiące „Ej, ty! Czego tu chcesz?”, szybko dały znać o sobie realia. Od razu wyjaśnił, że jest nowy w Kolonii i chciałby się tylko trochę rozejrzeć. „W takim razie pakuj swoje cztery litery do środka. Wierz mi, nowi szybko załapują, jak się tu sprawy mają. Hehe.” — odparł mu z drwiącym uśmieszkiem strażnik bramy. Dopiero co wkroczył do obozu, a już zaczepił go kolejny mężczyzna w czerwonej zbroi. Zażądał opłaty w postaci rudy, która była walutą w tym świecie. Jako że był nowy, wyjaśnił taktownie, że rudy nie posiada, ponieważ dopiero co tu trafił. Bez długich namysłów zbyto go słowami: „W takim razie uważaj na siebie, kolego!”, a strażnik odszedł w swoją stronę. Współwięźniowie, którzy obserwowali całe to zdarzenie, groźnie mu się przyglądali. Jeden z nich rzucił się na niego znienacka z kilofem w ręku i próbował go trafić, na szczęście on zdołał uniknąć uderzenia i migiem wziął nogi za pas. „Jeszcze cię dopadniemy!” — słyszał za sobą, ratując swoje życie. Jeden nieostrożny krok i niewprawnie upada on na ziemię. „Hej, ty! Chodź tutaj!” — usłyszał głos z prawej strony. Machał do niego inny skazaniec, przesiadujący w jaskini. Skierował tam swe kroki najszybciej jak tylko potrafił, po czym spojrzał na przyjaźnie wyglądającą twarz. „Pewnie jesteś tu nowy, co? Musisz wystrzegać się tych ludzi ze Starego Obozu, chłopcze. Tym osobnikom nie można ufać. NIKOMU w Kolonii nie można ufać.” — rzekł mu współwięzień, obserwując przy tym, jak ludzie ze Starego Obozu zaprzestali jego poszukiwań i udali się z powrotem do obozu.
„Mogę pomóc ci się tu odnaleźć, jeśli chcesz. Rozbiłem obóz niedaleko stąd.” — powiedział przyjaźnie nastawiony współwięzień. Nowy — jak go wszyscy nazywali — zgodził się, po czym udali się razem wzdłuż ścieżki prowadzącej do lasu. Dobroduszny pomocnik zatrzymał się nagle przed stromym urwiskiem. Zastanowiło to nowego; w końcu po co on się tutaj zatrzymał? Żadnego śladu obozowiska, jak okiem sięgnąć. Niespodziewanie jego towarzysz odwrócił się i wbił mu w brzuch swój miecz. „Szkoda. Liczyłem, że będziesz miał przy sobie coś wartościowego. Tylko nie pytaj dlaczego. Mówiłem przecież, że w tym świecie nikomu nie można ufać.” — dochodziły do niego słuchy podczas przeszukiwania jego kieszeni. Kiedy już było po wszystkim, zostawił swoją ofiarę na pastwę losu i ruszył w swoją stronę. Leżał samotnie w lesie; nie miał nic. Nie miał pojęcia, czego miał się tutaj spodziewać. Niczego w tym świecie nie osiągnął. Był nikim innym jak tylko kolejnym więźniem, jakich pełno w tej Kolonii. Nim stracił do końca przytomność, miał jeszcze jedną, ostatnią myśl. Wiedział już, dlaczego ludzie z zewnątrz tak odczuwali strach przed tym miejscem. Wiedział, że na tym świecie nigdy nikomu nie można ufać. Potem zamknął oczy i opuścił ten świat równie szybko, co się do niego dostał. Świat, który słusznie nazywali „światem skazańców”.
Opis modyfikacji:
Mod ten wykorzystuje albo dostępne już materiały, które wprawdzie były obecne w plikach z oryginału, ale nie znalazły zastosowania w grze, albo dodaje specjalnie wykreowane historie, które nie odbiegają w wielkim stopniu od stylu znanego nam z podstawki. Wiele postaci, które w oryginale albo miały do powiedzenia tylko jedno zdanie, albo nie miały w ogóle żadnego znaczenia, zostało powiązanych z różnymi zadaniami. Teraz oferują one graczowi dodatkowe misje, które będzie mógł wypełnić poza głównym wątkiem.
Wielu graczy skarżyło się również na bugi w grze. Twórcy oryginału wprawdzie opracowali kilka patchów, jednakże pewne oczywiste i irytujące błędy nigdy nie zostały naprawione. Chodzi tu np. o bugi z brakiem dźwięku podczas wyprowadzania animacji czy też niemożność wykonania określonych zadań. Również i tutaj Świat Skazańców przychodzi z pomocą. Liczne błędy z podstawki zostały poprawione i gra teraz sprawia wrażenie ukończonej produkcji.
Kolejnym elementem, który poprawia ta modyfikacja, jest rola w grze. Już w oryginale znalazło się wielu śmiałków, którzy ochoczo wędrowali sobie po Kolonii bez żadnego celu, aby po prostu móc rozkoszować się atmosferą gry. Problem podstawki polegał jednak na tym, że tak naprawdę nikt nie zwracał uwagi na to, do którego obozu należy nasz bohater ani jaką posadę tam zajmował. W tym modzie postacie różnie reagują na gracza, w zależności od tego, do jakiego obozu zdecydował się dołączyć. Niektórzy ludzie będą go traktować uprzejmie, inni z szacunkiem, jeszcze inni będą do niego wrogo nastawieni i wcale nie będą bali się tego ukrywać. To daje graczowi poczucie, że jest gdzieś pośrodku między byciem popychadłem a byciem szanowanym członkiem danego obozu.
W oryginale jedynie gracz posuwał się cały czas dalej. Całe otoczenie pozostawało praktycznie bez zmian. Postacie tkwiły w trakcie gry zasadniczo w tym samym miejscu i od początku nie poczyniły żadnych większych kroków. Gdy tylko bohater trafia za Barierę, żaden inny NPC ani nie awansuje, ani nawet nie zdobywa nowej broni czy lepszej zbroi. Do tego również się przyłożyliśmy i próbowaliśmy uczynić świat jeszcze bardziej żywym.
Cechy modyfikacji:
* Bardziej realistyczne codzienne czynności NPC * Bardziej wypełniony świat * Bujniejsza roślinność * Gruntowna korekta tekstów z oryginału * In Extremo * Inteligentne zachowanie potworów i ludzi * Kompatybilność z DX11 * Kosztowna nauka atrybutów * Możliwość zostania Guru * Możliwość zostania Magnatem * Nawiązania do Nocy Kruka * Nowe postacie * Nowe umiejętności do nauki (dochodzi alchemia, kowalstwo, gotowanie itp.) * Nowe zadania * Nowy balans broni i potworów * Poprawa błędów z podstawki * Quality content z Mrocznych Tajemnic * Rozszerzone kwestie randomów * Styl chodzenia zależny od gildii * Świat rozwijający się wraz z bohaterem * Ukryte skarby * Ulepszanie pancerzy * Wysoki poziom trudności * Pełna polska lokalizacja — i wiele więcej —
Zanim zaczniesz narzekać na błędy typu Access Violation, zajrzyj tutaj: Klik
Możecie również wgrać sobie czcionkę z G2, która jest czytelniejsza, ale też większa, przez co czasami tekst może nie mieścić się w ramce: Klik
WAŻNE! To jest wyłącznie wizja Buddygotha, który naniósł swoje rzeczy na wiekową już wersję Świata Skazańców i który lubi sztucznie pompować poziom trudności. Nie zamierzamy tu niczego zmieniać ani poprawiać. Nie odpowiadamy też za rozwalone klawiatury i zszargane nerwy. Grasz na własną odpowiedzialność.
[Reżyseria, obróbka i implementacja] — @Quasch [Edycja końcowa audio] — @Nathakis, @OnePhase Aidan — Arkadiusz Zabilski Arto — Hubert Dobrzyński Baal Lukor — kreatius Baal Namib — Krzysztof Chruściel Baal Orun — AnonimowyLektor Baal Parvez — Cezary Ilczyna Balam — Pawlik Balor — Krzysztof Chruściel Bandzior — Cezary Ilczyna Bartholo — AnonimowyLektor Blizna — Menthor Bloodwyn — kreatius Brago — Radomir Babiński Brandick — kreatius Bruce — Konrad Makowski Butch — Krzysztof Buratyński Caine — Alan Pavletta Carlos — Janusz Zadura Cipher — AnonimowyLektor Cor Angar — Borys Szafran Cor Kalom — Krzysztof Buratyński Cronos — Borys Szafran Damarok — Avenker Daniel — Leszek Wojtaszak Darrion — Adrian Slomciński Dexter — Radomir Babiński Diego — Wojciech Masiak Drago — Wiesław Kolbusz Dusty — Artur Ziajkiewicz Emilio — Herman Esteban — Jorguś Pugacz Fisk — AnonimowyLektor Fletcher — Filip Przybylski Franko — Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak Garaz — Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak Garp — Krzysztof Chruściel Geralt — Adam Żejmo Gilbert — mako Glen — Damian Kulec Gor Boba — Borys Szafran Gor Hanis — Borys Szafran Gor Na Bar — Adrian Slomciński Gor Na Drak — Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak Gor Na Kosh — kreatius Gor Na Toth — Rino Pawletta Gor Na Vid — AnonimowyLektor Gorn — Michał Kaim Gravo — Jarosław Dubaniewicz Grim — Adrian Slomciński Grimes — Roch Siemianowski Guy — Michał Kaim Huno — Tune Seeker Ian — Ireneusz Załóg Jacko — Piotr „Cearme” Czaplicki Jeremiasz — mako Jesse — Misiek200m Joru — Karol Szałapski Kar-Nakh — Jakub Kondrat Killian — Jakub Kondrat Kira — Monika Orzeł Klin — Wiesław Kolbusz Kopacz przed SO — Artur Ziajkiewicz Kopacz1 — Aleksandar Milićević Kopacz10 — Paweł Wojtaszek Kopacz2 — Bartosz Janczak Kopacz3 — Grzegorz Kośmider Kopacz4 — Igor Nowakowski Kopacz5 — Jerzy Janik Kopacz6 — Karol Sędzicki „WAGON” Kopacz7 — Łukasz Górski Kopacz8 — Marek Głuszczak Kopacz9 — Michał „Strasznie Ciekawe” Kosa — Krzysztof Nowak Kroll — Tomasz Mechowicki Kruk — Ireneusz Załóg Kyle — Piotr Bajtlik Lares — Krzysztof Buratyński Lee — Borys Szafran Lester — Artur Ziajkiewicz Lewus — Mikołaj Klimek Logan — kreatius Lukis — Mateusz Kwiecień Merdarion — Krzysztof Chruściel Miguel — Artur Ziajkiewicz Mordrag — Piotr „Cearme” Czaplicki Myxir — Jakub Kondrat Nefarius — Avenker Ochroniarz Kaloma — Rafał Młynarski Okyl — Piotr „Cearme” Czaplicki Omid — Artur Ziajkiewicz Orry — Krzysztof Chruściel Paul — Artur Ziajkiewicz Quentin — Grzegorz Borowski Ramon — Krzysztof Chruściel Random-Cień1 — AnonimowyLektor Random-Cień2 — Radomir Babiński Random-Kopacz1 — Adrian Slomciński Random-Kopacz2 — Artur Ziajkiewicz Random-Kopacz3 — mako Random-Najemnik1 — Arkadiusz Zabilski Random-Najemnik2 — Borys Szafran Random-Nowicjusz1 — Artur Ziajkiewicz Random-Nowicjusz2 — Grzegorz Kośmider Random-Nowicjusz3 — Wiesław Kolbusz Random-Strażnik Świątynny1 — Arkadiusz Zabilski Random-Strażnik Świątynny2 — Borys Szafran Random-Strażnik1 — Arkadiusz Zabilski Random-Strażnik2 — Mateusz Zabłocki Random-Strażnik3 — Roman Felczyński Random-Szkodnik1 — Arkadiusz Zabilski Random-Szkodnik2 — Mateusz Zabłocki Ratford — Piotr „Cearme” Czaplicki Rączka — Piotr „Cearme” Czaplicki Renyu — kreatius Riordian — mako Rost — Maciej Więckowski Rozbójnik — Pawlik Rufus — Artur Ziajkiewicz Ryżowy Książę — Krzysztof Chruściel Sancho — Piotr „Cearme” Czaplicki Scatty — Batryk Senyan — Mateusz Jędraś Shrat — Herman Siekacz — Mikołaj Klimek Silas — Adrian Slomciński Snaf — Jorguś Pugacz Strażnik Starej Kopalni — Grzegorz Borowski Strażnik Świątynny1 — Marcin Sołtyk Strażnik Świątynny2 — Adam Budziszewski Strażnik Świątynny3 — Krzysztof Chruściel Strażnik Świątynny4 — Adrian Slomciński Swiney — Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak Szakal — Mikołaj Klimek Szkodnik1 — Adam Budziszewski Szkodnik2 — Jakub Kondrat Thorus — Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak Torrez — mako Velaya — Katarzyna „Shiguroya” Pietras Volar — Tomasz Bielawiec Wilk — Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak Wojownik Beliara — Marcin Popczyński Wykidajło — Mikołaj Klimek Y’Berion — AnonimowyLektor
Autorami modyfikacji są Buddygoth i Issues.
Opis pochodzi z forum Bractwa Spolszczenia, autorem jest @Quasch.
Do prawidłowego uruchomienia modyfikacji jest potrzebny Union i najnowszy playerkit. Wszystko pobierzecie z Resource Menagera: https://worldofplayers.ru/resources/136/
Chciałbym polecić Wam anglojęzyczną społeczność modderską o nazwie Gothic Modding Community. Społeczność ta skupia doświadczonych modderów oraz początkujących użytkowników, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w tworzeniu modyfikacji do Gothica.
Gothic Modding Community oferuje wiele narzędzi i zasobów, które ułatwiają tworzenie nowych modyfikacji, takich jak ulepszone wersje oprogramowania KrxImpExp oraz DecDat. Społeczność zajmuje się również projektem tłumaczenia gry na chiński z wykorzystaniem pakietu Union.
Warto zaznaczyć, że Gothic Modding Community przyczyniło się do powstania modyfikacji dla Gothica 3, wzorowanej na wtyczce "Vob Locator".
Jeśli interesuje Cię modowanie Gothica i chcesz dołączyć do społeczności zrzeszającej entuzjastów moddingu, warto do nas zajrzeć.