Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Pan.L

Strony: [1] 2
1
Oferty pracy i pomocy / Poszukiwany Grafik 3D
« dnia: 2021-04-05, 14:38 »
Witam. Poszukuje osoby, która w wolnej chwili bawi się w modelowanie 3D i byłaby chętna podjąć się stworzenia kilku nietypowych modeli. Obiekty te w domyśle mają być statyczne zatem nie potrzebne są umiejętności animowania. Pisząc wcześniej "nietypowe" mam na myśli to że nie będą to meble czy budynki. Zainteresowanych proszę o wiadomość prywatną.

2
Spacer / Zmiana koloru "mgły" rysowania świata
« dnia: 2021-04-01, 20:07 »
Witam. Ostatnio postanowiłem pobawić się wyglądem nieba, zmieniłem jego kolor jednak jak widać na załączonym obrazku pozostała jeszcze niebieska poświata "mgły" która odpowiada za zasięg rysowania świata. Nie znalazłem jednak tekstury która sugerowałaby że za to odpowiada. Zatem moje pytanie brzmi: Czy jest możliwość zmiany tej poświaty, a jeżeli tak to jak mógłbym to uczynić ?
Spoiler

3
Skrypty / Undefined function: SPELL_LOGIC_F
« dnia: 2020-09-18, 12:31 »
Witam, tworzę nowy czar na podstawie poradnika użytkownika Ezzam w dziale samouczki. Napotkałem jednak błąd występujący w pliku Spell_ProcessMana. Z jakiegoś powodu skrypt twierdzi, że ta funkcja:

         if (activeSpell == SPL_FIRE)
        {
                return spell_logic_f(manaInvested);
        };


Jest nieokreślona gdy w pliku zaklęcia wygląda to tak:

func int spell_logic_f(var int manainvested)
{
if(Npc_GetActiveSpellIsScroll(self) && (self.attribute[ATR_MANA] >= SPL_COST_SCROLL))
{
return SPL_SENDCAST;
}
else if(self.attribute[ATR_MANA] >= SPL_COST_FIRE)
{
return SPL_SENDCAST;
}
else
{
return SPL_SENDSTOP;
};
};

Co pominąłem bądź źle zapisałem, że taki błąd się pojawia?

4
Ostatnio postanowiłem pobawić się w edytowanie mapy z Lhivera. Jednakże poza zmianami na poziomie Spacera chciałbym wprowadzić zmianę w modelu świata. Jednakże mod Lhiver nie udostępnia podzielonego modelu 3D. Po wczytaniu mapy za pomocą opcji importu pliku.zen już go nie eksportuje ze względu na wagę, a co dopiero po dodaniu jakiegoś elementu. Zatem myśląc jak rozwiązać ów problem wpadłem na pomysł aby po wczytaniu mapy w Blenderze, wyselekcjonować jej poszczególne elementy i eksportować osobno jak to zostało zrobione w oryginalnym Gothicu. Robota dosyć pracochłonna zatem nim się jej podejmę chciałbym was zapytać, czy moje rozumowanie jest poprawne ? Czy po złączeniu wyselekcjonowanych w ten sposób elementów mapa będzie funkcjonować bez zarzutów ? A może jest jakaś lepsza metoda za pomocą której można byłoby edytować model tej mapy?

5
MDS i animacje / Kilka pytań na temat riggingu (Blender)
« dnia: 2017-11-17, 00:12 »
Witam jako ,że ostatnio zabrałem się za zabawę plikami asc a dokładnie pancerzami to mam kilka pytań.
1. Czy można riggować model w pose mode?
2. Czy można skalować szkielet naszego modelu?
3. Czy jest możliwość łączenia kości ręcznie jedna po drugiej ?

6
Spacer / Problem z portalama przy edycji modelu świata.
« dnia: 2017-11-10, 17:26 »
Witajcie otóż edytując kanion napotkałem problem z portalami ewidentnie coś się z nimi stało niepożądanego. Moja edycja polegała wyłącznie na dodawaniu nowych elementów nic z oryginalnego modelu nie usuwałem. W jaki sposób mógłbym je naprawić ?

--------------------- Temat nieaktualny ------------------

Taki geniusz ze mnie ,że włączyłem spacera i wyłączyłem a portale powróciły do normalnego stanu..

Spoiler

7
Pytania i problemy / Portale/Blender/Gothic
« dnia: 2017-05-12, 13:12 »
Witam. Otóż każda osoba szperająca trochę przy modelach świata gothica prędzej czy później natrafi na te uporczywe portale. (Dla sprostowania chodzi mi o te występujące przy modelu świata różnorakie budynki,jaskinie takowe posiadają, wyglądają niczym czarna ściana i występują w oknach,drzwiach itd) Tak również było i jest ze mną a jako ,że dobrze jest poznać swojego potencjalnego przeciwnika kieruje do was kilka pytań. Czym są owe portale? Jaką funkcje pełnią ? Jak je tworzyć,ustawiać,dorabiać posługując się blenderem? Chciałbym jeszcze dodać ,iż jestem nowicjuszem w posługiwaniu się blenderem dlatego proszę się nie dziwić gdyby owe pytania były wręcz głupie i banalne w swojej prostocie  :D

8
Spacer / Błąd przy kompilacji mesha.
« dnia: 2017-03-12, 15:30 »
Gdy chce kompilować mój mesh tak aby potem zapisać go jako zen (Czyli bez opcji edit mode) wyskakuje mi taki o to błąd.
Jakieś porady jak pozbyć się owego błędu ?



9
Gry / [Wspólne Granie] Dawn Of War Soulstorm UA THB
« dnia: 2017-02-08, 20:42 »
Zechciałby może ktoś z obecnych tu użytkowników forum zagrać w Dawn of War Soulstorm na modyfikacji Ultimate Apocalyps The Hung Begins ?? Jakby ktoś nie zna moda to polecam się z nim zaznajomić ponieważ moim zdaniem dodaje tej grze nową grywalność :D Jeśli znaleźli by się jacyś ochotnicy to moglibyśmy się umówić na wspólną rozgrywką przeciw sobie lub wspólnie na boty.

10
Spacer / Problem z Macrosem
« dnia: 2017-02-03, 18:57 »
Próbuje połączyć zen edytowanego modelu miasta z resztą mapy Khorinis. Jednak po wykonaniu komendy z macrosa w miejscu miasta nie ma modelu. Jakieś sugestie czemu się tak dzieje ? Tutaj kod Macrosa:
Cytuj
reset
set error 3
Load world Folder1\Miasto26.ZEN
Load world Folder1\P1.ZEN
compile world outdoor
compile light high

11
Spacer / Pocięcie świata (Blender).
« dnia: 2017-01-07, 11:51 »
Witam. Mam pewien problem. Chciałbym oddzielić pewien obszar na mapie załadowanej w Blenderze od reszty. Szukam sposobu aby wykonać to sprawnie bez zaznaczania każdej pojedynczej "ścianki" ponieważ łatwo wtedy o błąd. Zatem kieruje do was owe pytanie. Czy jest możliwość wycięcia danego elementu mapy zaznaczając tylko obszar czy coś w tym stylu?

12
MDS i animacje / Przenikający płaszcz.
« dnia: 2016-12-30, 20:19 »
Ostatnio postanowiłem podłączyć coś do modelu jakiegoś pancerza aby wszystko działało w grze. Metodą prób i błędów udało mi się wyeksportować z blendera model pancerz z dodanym na plecach płaszczem. Problem polega na tym że w grze przy szyi, model przenika. Z przodu widzę za sobą elementy płaszcza zaś z tyłu widać żelazne spinki. Zatem chciałbym was zapytać czym to może być spowodowane ? Popełniłem gdzieś błąd przy kościach czy to wina samego płaszcza?

13
Witam Wszystkich. Chce wam zadać pytanie odnoszące się do nowych animacji takich jak styl chodu pijanego czy np siadanie z piwem. Animacje odpalam sobie w grze za pomocą kodu apply overlymds (nazwa).

Jak powrócić do animacji domyślnej? Otóż gdy załączę styl chodu pijanego podmienia on animacje biegu,stania,skoku itd.. Teraz zastanawiam się jak przywrócić standardowe animacje. (nie wychodząc oczywiście z gry)

14
Spacer / Problem z textura tarczy na ściane.
« dnia: 2016-11-30, 20:53 »
Otóż problem jest dosyć błahy jednak aż tak ,że nie potrafię go wyeliminować. Zmieniłem texture modelu tarczy na ścianę (Tą z dwoma mieczami po bokach) i wstawiłem jako osobny vob. Wszystko powinno być dobrze jednak tarcza zmienia swoją texture na zbroje paladyna  :hmmm: Gdy chciałem sprawdzić o co chodzi i wczytałem model w spacerze jako mesh posiadał dobrą texture!

15
Mount & Blade / Brak tekstury po wyciągnięciu modelu
« dnia: 2016-10-15, 22:42 »
Czy zawsze jest tak, że jak wyciągam jakiś model za pomocą OpenBrf, nie posiada on tekstury? Trzeba teksturować model od nowa?

16
Nie owijając w bawełnę. Dodałem styl walki tarczą i wykonałem do nich skrypt i postać wykonuje charakterystyczne ruchy dla stylu ale bez wykorzystania tarczy która dalej spoczywa na plecach naszej postaci. Oto skrypt który wykonałem:
instance TARCZA_50(C_Item)
{
name = "Drewniana Tarcza";
mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_SHIELD;
material = MAT_METAL;
value = 1250;
on_equip = equip_tarcza;
on_unequip = unequip_tarcza;
protection[PROT_EDGE] = 2;
protection[PROT_BLUNT] = 1;
protection[PROT_POINT] = 2;
protection[PROT_FIRE] = 1;
protection[PROT_MAGIC] = 1;
munition = ItMi_StoneOfKnowlegde_MIS;
cond_atr[2] = ATR_STRENGTH;
cond_value[2] = 30;
visual = "SHIELD.3DS";
description = name;
text[1] = NAME_Prot_Edge;
count[1] = protection[PROT_EDGE];
text[2] = NAME_Prot_Point;
count[2] = protection[PROT_POINT];
text[3] = NAME_Prot_Fire;
count[3] = protection[PROT_FIRE];
text[4] = NAME_Str_needed;
count[4] = cond_value[2];
text[5] = NAME_Value;
count[5] = value;
};
FUNC VOID Equip_tarcza()
{
self.protection [1] += item.protection [2];
self.protection [2] += item.protection [2];
self.protection [6] += item.protection [6];
self.protection [3] += item.protection [3];
self.protection [5] += item.protection [5];
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"SHIELD.mds");
};

FUNC VOID UnEquip_tarcza()
{
self.protection [1] -= item.protection [2];
self.protection [2] -= item.protection [2];
self.protection [6] -= item.protection [6];
self.protection [3] -= item.protection [3];
self.protection [5] -= item.protection [5];
Mdl_RemoveOverlayMds (self,"SHIELD.mds");
};

@ Zaktualizowany skrypt

17
Zatem mój problem polega na tym że po wstawieniu do gry nowego obiektu animowanego w grze postać zamiast wykonać animacje to on przemieszcza się przed obiekt i nic nie wykonuje a stoi. Czym to może być spowodowane ?

18
Pytania i problemy / Plik Dts
« dnia: 2016-06-02, 21:02 »
Zatem mam plik o rozszerzeniu .dts i wynika iż są to modele 3D zatem chciałbym was zapytać jakim programem mógłbym otworzyć owy plik i ewentualnie zmienić jego rozszerzenie na takie które będzie pasowało np do Blendera.

19
Pytania i problemy / Model 3DS
« dnia: 2016-05-24, 15:12 »
Zatem mam model wykonany w blenderze exportuje go w formacie 3ds. Gdy jednak chce go otworzyć w spacerze zamiast owego modelu mam prostą belkę. Czym może być spowodowana owa zmiana modelu ?

20
Pytania i problemy / Problem podczas wgrywania mapy
« dnia: 2016-05-23, 16:12 »
Witam. Mój problem polega na tym że chciałem uruchomić inną mapę w grze do Gothica 2 NK. Wrzuciłem mapę do folderu worlds zmieniłem w GothicGame ową opcje World=(Nazwa).zen zapisałem a po uruchomieniu gry w Gothicstarterze z zaznaczoną opcją skripte parsen po kliknięciu nowa gra mam ciemny ekran. Zatem czego nie zrobiłem lub jaki błąd wykonałem w tym łatwym na pierwszy rzut oka zabiegu ?

Strony: [1] 2
Do góry