Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Althar

Strony: [1]
1
Pytania i problemy / Photoshop CS6
« dnia: 2013-06-05, 14:00 »
Coraz częściej zaczynam tworzyć tekstury i generalnie robić prace 2D, dotychczas robiłem to w GIMP'ie, ale widzę, że PS ma kilka funkcji, których mi brakuje. Zastanawiam się jakiego PS'a kupić - CS6 normalny za 2700zł z komercyjną licencją (może się kiedyś przydać) czy edukacyjnego za 900zł, ale z licencją studencką(może być nie opłacalna w przyszłosci - np. założenie firmy).
Piracka wersja nie wchodzi w grę, bo będę go używał komercyjnie.
Proszę o wasze opinie.

2
Gry / W jaką grę najchętniej byście zagrali ?
« dnia: 2010-09-20, 18:23 »
Próbuję zrobić grę na silniku Unreal 3 (UDK) i zaciąłem się na kwestii teoretycznej. Gdyby nie to, wszystko bym miał już gotowe, potrafię zrobic coś w Blenderze, zanimować to, umiem zrobić textury w GIMP'ie... Ale za cholerę nie mogę się zdecydować jaką grę zrobić. Dlatego postanowiłem zapytać Was.
Silnik jest robiony typowo pod strzelanki, ale równie dobrze mogę zrobić RPG'a lub oldschool'owego sidescrollera, platformówkę.
Moje pomysły:
a) FPS'y:
 - sci-fi,
 - II Wojna Światowa,
 - post apokalipsa,
 - współczesność.
b) RPG:
 - klasyczne fantasy,
 - sci-fi,
 - średniowiecze(bez potworów i magii),
 - post apokalipsa (z elementami FPS),
 - współczesność.

Proszę, napiszcie w jaką grę, jakiego typu i w jakich realiach najchętniej byście zagrali. Wybierzcie jedno lub kilka z podanych albo zaproponujcie własne.

3
Offtopic / Cena książek "Wiedźmin"
« dnia: 2009-11-21, 20:54 »
Otóż chcę kupić sobie sześciopak Wiedźmina i tak:
W jednym sklepie kosztuje on ok. 200 zł:
www.selkar.pl
W innym ok. 260 zł:
www.empik.pl
A w jeszcze innym aż 320 zł !:
www.merlin.pl

Moje pytanie brzmi: Skąd biorą sie tak wielkie różnice cen ? 200 - 320 ? A to ta sama, edycja kolekcjonerska.
Z którego sklepu polecacie zamówić ? Znacie jakies dobre, sprawdzone sklepy internetowe ?

4
Skrypty / Skrypt losowości
« dnia: 2009-11-19, 18:29 »
Chciałbym zrobic skrypt losowości, ale nie w dialogu. Skrypt ten miałby się uruchamiać np. przy starcie gry. Następnie po wylosowaniu wartości zmiennej miałaby ona być przypisana do NPC, w którym byłby generowany przedmiot. W tutorialach są podane przykłady użycia w dialogach, ale ja chce go zrobić gdzieś indziej.
Próbowałem z:
var int mojazmienna;
mojazmienna = Hlp_Random(10);
if(mojazmienna == 5)
{
CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1);
};
Zmienna została dodana do Story_Globals.d

Jeśli takie coś już było to przepraszam i prosze o podanie linku.

5
Spacer / Bład teksturowania
« dnia: 2009-09-12, 19:02 »
A więc tak: Mam śwait w 3D, niestety nie oteksturowany, jest tylko tekstura wglądowa: zielona i niebieska (grafik 3D nie umie oteksturować śwaita w programie) więc chciałem to oteksturować w Spacerze. OK. Oteksturowałem fragment, zapisuję... i chce teksturowac dalej, a tu nic  :P  . Tekstura jest jednolita (ma jeden kolor) i nie idzie zmienić jej na normalną. Myślę, że jedynym rozwiązaniem byłoby oteksturowacnie całego śwaita za jednym razem, problem w tym, że świat jest dość duży (ok. 50 000 poly-trisów). Wiecie jak rozwiązać ten problem ? Z góry dzięki za odpowiedź. dodam jeszcze, że jak nałożę teksturę to jest ona rozciagnięta i muszę ją "skurczyć" za pomocą "4" i "8" (czy jakoś tak na klawiaturze numerycznej).

6
Chciałbym zrobić pewien przedmiot, który dostajemy do NPC, ale tego przedmiotu nie możemy wyrzucić z ekwipunku ani też go sprzedać. Można by zrobić, żeby wyświetał sie napis "Nie możesz tego zrobić" - to wiem jak zrobić. Ale nie wiem czy jest to wykonalne by przedmiot był nie do wyrzucenia i nie do sprzedania. Wystarczy nie wyrzucanie. Znaczy by nie można było go upuścić na ziemię. Też przedmiot miałby być cały czas w ekipunku. I odebrać mógłby tylko NPC poprzez dialog.

7
Pytania i problemy / Edycja czcionki
« dnia: 2009-07-25, 21:08 »
Mam pytanie: Jaki plik czcionki należy zmienić by zmiany były widoczne w grze ? .TEX czy .FNT ? Jeśli .FNT to prosiłbym o podanie programu który umożliwia edycję czcionki.

Moje drugie pytanie: Jak zrobić żeby czcionka wyświetlała się na ekranie w odpowiednim miejscu i okolicznościach ? np. na pasku HP ile zostało nam zycia (w liczbach, nie %)

Moje trzecie pytanie: Czy można zmienić pozycję nazwy stwora/NPC ? Normalnie jest ono nad postacią/stworem chciałbym, żeby nazwa była wyświetlana powiedzmy w prawym dolnym rogu.

8
MDS i animacje / Tworzenie .mds
« dnia: 2009-06-13, 16:01 »
Mam model człowieka w formacie .asc. Wypakowałem Gothic Sourcerem oryginlany .mds i podmieniłem plik. I nie weim jak zrobić by w grze pojawił się mój model. Prosze o pomoc.

9
Pytania i problemy / Zaawansowane opcje Menu
« dnia: 2009-05-02, 21:12 »
Chciałbym zrobić takie coś: Gramy sobie, zrobiliśmy coś np. zabiliśmy 200 ścierwojadów. To chciałbym by w Menu dać opcję: "Dodatki" i jak np. zabije się te ścierwojady pojawiła się opcja np. "film jakiśtam" i po kliknięciu na to włączyłby się filmik. Albo, że jak czegoś nie zrobiłeś to nie włączał się filmik tlyko był np. dźwięk. I jeszcze, żeby to działało na ogół gry, nie tylko na zapis. Da się w ogóle zrobić takie coś ? Mi się wydaje to mało prawdopodobne, ale nie jestem pewien, więc proszę o pomoc.

10
Pytania i problemy / Zmiana tekstury gry
« dnia: 2009-04-14, 12:19 »
Da się zrobić tak, by po dialogu zmianila się tekstura np. ziemi w całej grze ?

11
Pytania i problemy / [ZEN Convert] Jak go użyć ?
« dnia: 2009-03-26, 16:44 »
Wie ktoś jak używać ten program ?

LINK: ZEN Convert - WOG download

Czytałem instrukcję i próbowalem przenieść świat z G1 do G2, ale wyskoczył błąd "The file you chose is no uncompiled ZEN file."

Proszę o pomoc i szybką odpowiedź.

EDIT: Skoro nikt nie odpowiada powtarzam pytanie.

12
Spacer / "Zamrożona" woda
« dnia: 2009-02-01, 17:07 »
A więc jak w temacie. Próbowalem wszystkich 3 tutoriali z foróm i nic. Nie działa. Zna ktoś niezawodny sposób na rozmrożenie wody ? Problem mam we wszystkich .3ds'ach z Gothica. Mógłby mi ktoś ewentualnie podesłac pliki z "rozmrożoną wodą" ?

13
Spacer / Problem, białe tło
« dnia: 2008-11-17, 18:48 »
Nie wiem czy jest juz taki temat, ale takiego nie widziałem wiec piszę nowy, jakby taki temat juz był to przepraszam i prosze o podanie linka.

Więc tak: Włanczam Spacera, z powodu iż nie widze okna klikam Ctrl+Alt+Del i przez menadzer zadań maxymalizuje okno, otwieram Mesh, mojego nowego swiata, kompiluję świat, zaznaczam pierwsze dwie opcje od góry(Wykrywaj wycieki i Polycheck), Outdoor i Editormode, wyskuje mi biale tlo w oknie Spacera, kompiluje światło, to samo(słyszę tylko muzykę z Spacera), świat jest juz częsciowo otexturowany (zostalo kilka polygonów). Czy ktoś miał taki problem ? Czy go roziazał ? Potrzebuję rozwiązania, które nie wymusza reinstalowania Gothica.

Podkreślam, ze świat jest juz w folderze: Gothic/_Work/Data/Meshes/Level

PS: Nie wiem czy to coś znaczy ale chodzi mi o Spacer do G1.

14
Pytania i problemy / Celownik w Gothicu
« dnia: 2008-09-24, 19:05 »
Czy mozna zrobic w G1 celownik ? Myśle, ze można zrobic to w stylu paska HP, zeby bylo ciągle wyswietlane, potrzebuje tego do moda. A i jeszcze żeby strzała leciała tak jak wskarzemy celownikiem a nie np. od razu w potwora, którego zaznaczyliśmy.

15
Jak zrobić w GoMan'ie przezroczystość ? Mam zmieniony plik "MENU_GOTHIC-C" i chcę, żeby to czarne tło było niewidoczne. Pomocy.

Strony: [1]
Do góry