Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Czudak

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Mi też zbytnio czcionka z G1 się nie podoba, zwłaszcza ta w menu. Moim zdaniem najlepiej wygląda ta z podstawowego Gothica II https://s6.ifotos.pl/img/Gothic2Cz_qqwhrxr.jpg. Jeśli pozwolicie to wrzucę wersję z tą właśnie czcionką. Ale propsy zarówno za tego patcha jak i spolszczenie do niego.

Ziomal, będę wypuszczał v2.5.2 w czasie dosyć bliskim, bo zlokalizowałem wszystkie błędy związane z wywalaniem do pulpitu podczas przeglądania dziennika; czcionki będę musiał podmienić i tak (nowa akcja z Unionem). Wezmę tę którą pokazałeś (GII/NK) i wstawię zamiast tej większej, a tę mniejszą zrobię na bazie tej podstawowej z YAUPa, tylko z polskimi znakami.

2
Zapowiedzi modyfikacji / [G2NK] Revisioned
« dnia: 2020-12-16, 15:29 »
Chłopie, jak ty odpalasz moda, który nie miał nawet jeszcze swojej premiery? Naucz mnie tego!

Magia chrono-translokacyjna 7. kręgu. Marcino jest już w 2022, właśnie parę dni po dacie premiery Revisioned, hehe. A tak na serio, to widać w spojlerze, że chyba pomyliły mu się wątki i miał napisać w edycji Atriara, a nie tutaj.

3
Kamraci, wygląda na to, że Unionowcy wypuścili jakieś tam poprawki do Uniona dosłownie na parę godzin przed premierą KNP, więc wersja pod którą modowałem nie była już dostępna do pobrania w Union Resource Managerze, a tylko ta nowsza. Ma ona jakieś akcje z wirtualnymi plikami i porobione coś z czcionkami, co oznacza że może nie być w pełni kompatybilna z modami nie zrobionymi właśnie pod nią, więc trzeba zrobić dochodzenie żeby ogarnąć co jest nie tak (już widzę, że Player Kit jest w paczce z łatką na systemy 64 bitowe, na przykład).

Niestety, na chwilę obecną nie mam czasu, aby to wykonać. Po nowym roku powinenem mieć okazję, aby to rozpracować.

Za utrudnienia przepraszamy, hehe.

4
Archiwum / [G2NK] Yet Another Unofficial Patch
« dnia: 2020-11-27, 19:54 »
Jakby ktoś dawał mizianie, to pojawiło się spolszczenie do tego moda.

5

GIERA: Gothic II Notz Kruka/Złota Edycja (z CD/DVD czy Steama/GOGa; jeśli w wersji 2.6/2.7)
BIEŻĄCA WERSJA MODA: v2.5.1 (jakby ktoś w tytule nie obczaił)

AUTOR YAUPa: Czudak (plus redakcja wstępna spolszczenia)
AUTOR KNPe: Panker (spolszczenie)



Cytuj
UWAGA!!! Od strony lingwistycznej spolszczenie jest rozumiane jako beta, a więc nie jako produkt ostateczny. Nie mam na chwilę obecną czasu, aby doszlifować wszystkie aspekty spolszczenia (albo nawet tego wątku moda), więc będą jakieś problemy tej natury. Za to od strony technicznej nie ma wątków powodujących niemożność przejścia gry, choć parę pomniejszych błędów się znajdzie. Całość zostanie ogarnięta z wersją 2.6, pod każdym względem... tylko nie wiadomo kiedy wyjdzie (zawsze się można zgłosić na ochotnika do pomocy żeby nastąpiło to szybciej, hehe).

W skrócie: KNP to jest jeden z tych projektów-dodatków do Nocy Kruka, który początkowo był poprawką tylko dla błędów (jak te "pacze" skryptowe od Fizzbana, czy Lorda Sargona), ale w pewnym momencie wyrósł poza ramy tego założenia. Sama poprawka była od startu skierowana na międzynarodowy "rynek" społeczności Gothica, żeby trafić do jak największej liczby fanów gry, więc wyszła po angielsku, i jest ogólnie znana pod nazwą YAUP (od Yet Another Unofficial Patch), a teraz, dzięki Pankerowi, doczekała się spolszczenia.

W szczegółach: KNP powstał w celu eliminacji wielu, mniejszych lub większych, błędów, którymi Noc Kruka jest przesiąknięta w finałowej wersji wypuszczonej przez PB. W obecnej wersji modyfikacja eliminuje ponad 300+ błędów czysto technicznych (jak zła składnia w skryptach, dzięki której można było wpływać na smoki za pomocą "Strachu", czy sprzedawać podwójnie tę samą liczbę mieczy u Harada), wałków kombinatorskich (związanych zwłaszcza z przekazywaniem/dębieniem przedmiotów przy BNach), plus niejasności/niespójności logicznych (jak zmieniające się nazwy ochron przy pancerzach albo latające losowe znaki przy opisach przedmiotów). Zmienia parę rozwiązań i mechanik technicznych oraz fabularnych (jak przy przywoływaniu nieskończonego strumienia stworzeń, czy "skoko-skradaniu"), dospawa tereny za palisadą orków w Górniczej Dolinie (dzięki modyfikacji Wasteland [wskazówka: jest tam trochę pusto, jak nazwa sugeruje]), zmienia źródła obrażeń niektórych potworasów (np. wilki teraz zadają obrażenia kłute, a nie miażdżone, widziadła w pełni zadają obrażenia tylko od ognia itd.), poprawia menu gry (zawierają parę opcji, które były dostępne wcześniej tylko w .INI), dodaje parę postaci tła dla specjalnych możliwości fabularnych (a których brakowało w podstawce), ogarnia system trenowania u nauczycieli (można sobie od razu żreć wszelkie premie z przedmiotów nie czekając na osiągnięcie pewnego pułapu kosztu w PNach) i naprawdę wiele, wiele więcej.

Nie ma za to tutaj nowoczesnych mechanik wprowadzonych przez znane mega modyfikacje, jak głód, pragnienie, udźwig, czy wytrzymałość (albo pasek PDków, tudzież karma u bogów, czy co tam). No i nie ma wyłączenia oszustw: jak chcesz, to se "czituj" z konsoli Marvina.

Dokładniejsza ilość szczegółów do odkrycia w poniższym spojlerze, a całość zmian i całej reszty jest dostępna po angielsku na niemieckim World of Gothic.

CECHY:

Spoiler
- Akrobatyka to teraz standardowa umiejętność do zaabsorbowania u nauczycieli
- Brak "aczików", zapisów w chmurze, wyśrodkowanych opcji dialogowych, paska PDków, licznika skasowanych wrogów, trialogów, czy systemu karmy u bogów
- Brak mechanik głodu, pragnienia, udźwigu, zmęczenia i wytrzymałości
- Brak opcji przejścia jako mag wody lub bez gildii, czy bez włączonej Nocy Kruka
- Brak tekstur ultra HD, rednerera DX11, super gęstej trawy, czy "swobodnego" celowania od razu w paczce moda
- Brak typowej sztampy jak gotowanie mnóstwa wiktuałów przy byle garncu bez żadnego szkolenia, czy mikstury stałej żywotności z leśnych jagód, wszystkie pancerze z Gothic Sequela, czy potrzeba posiadania absolutnie każdego narzędzia rzemieślniczego, aby w ogóle zacząć wyrabianie przedmiotów
- Brak wielu poziomów trudności do wyboru
- Chód zmienia się w zależności od dołączonej gildii
- Estetyczne/kosmetyczne poprawki w wielkiej ilości
- Górnicza Dolina jest trochę trudniejsza (i smoki też)
- Klucze mają własną sekcję w ekwipunku, więc nie będą się już ciągle mieszać z innymi obiektami w tymże
- Magowie wody używają własnych zaklęć podczas dymów
- Możliwość smażenia różnych takich na patelni/piekarniku
- Możność przeglądania ofert sprzedaży każdego z kupców bez czekania na dogodny moment, gdyż każdą broń, czy przedmiot, który ten wyekwipował to potem zdejmie
- Możność wzięcia broni i przedmiotów od zgładzonych BNów, gdzie wcześniej takiej możliwości nie było
- Naprawiono mnóstwo błędów z zaczynaniem, rozwijaniem, i/lub kończeniem wielu misji
- Nowe czcionki
- Nowe łupy o niskiej wartości dla kilku potworów, które nie miały takowych wcześniej
- Ogarnięty system Punktów Nauki; wszystkie stałe premie od przedmiotów/specjalnych treningów/błogosławieństw, a do atrybutów i umiejętności walki są uznawane za "inne" i nie biorą udziału w kalkulacjach potrzebnych ilości PNów podczas nauki u nauczycieli (liczy się tylko sam trening u nich, oparty na tych samych przedziałach liczbowych co wcześniej, i nic więcej)
- Podwojono rozmiar i dodano bardzo subtelny efekt ziarna do prawie wszystkich tekstur, aby były bardziej podatne na manipulację gammą, kontrastem, i jasnością, a do tego były ostrzejsze w wizualnym przekazie (te z czystej Nocy Kruka miały z tym wszystkim czasem problemy)
- Pokolorowane magiczne runy i zwoje zaklęć plus parę innych przedmiotów w celu łatwiejszej orientacji wzrokowej
- Poprawiono wiele wpisów w dzienniku
- Prosty mechanizm "podstępnych ataków", który skaluje się ze zręcznością
- Rozszerzone menu gry
- Stały system wyceny wszystkich przedmiotów
- Wprowadzony system ograniczeń przywoływania i tworzenia stworzeń, który jest zależny od poziomu postaci
- Wytwarzanie przedmiotów w ilości większej niż jeden naraz; chwilowo tylko stół alchemiczny
- Włączone "czity": rób z tym co chcesz, bo to integralna część gry
- Zdolność zwiedzenia lokacji z Gothica podczas wizytacji w Górniczej Dolinie
- Zmieniony ekwipunek i inwentarz dla mnogości BNów
- Zneutralizowano błędy związane z PDkami i umiejętnościami podczas transformacji
- Zwiększona ilość BNów, których kieszenie można okraść
- I w opór więcej!

SCREENSHITS:

Spoiler


















INSTRUKCJA INSTALACJI:

Spoiler
Ta instrukcja jest niepodatna na własne "widzimisię" użytkownika, a powstała oparta o doświadczenia z dwóch lat kadencji YAUPa. Tzn. można sobie pomijać kroki, czy bawić się we własne konfiguracje, ale to tylko jak ktoś chce robić za technicznego beta testera. Za pryncypium ten mod nie jest kompatybilny z żadnymi innymi łatkami (jak te wspomniane, od Fizzbana, czy IronKeep Community itp.), modkitami/oprogramowaniem/wtyczkami nie Unionowymi (*zwłaszcza* Ninja), jakimiś różnymi poprawkami (Final Gothic II EXE, Steam Fix, 4GB Patch itp.), edytorami zmiennych w zapisach gry, czy jakimikolwiek SystemPackami (Union ma wszystko co w nich jest i więcej).

Z powodu nieudokumentowanych procesów instalacyjnych, znany menadżer modów, Spine, jest mocno odradzany i niezalecany na jakimkolwiek etapie instalacji.

Wymagane:

Spoiler
1. Zainstaluj czystego Gothic II NK/Złotą Edycją jako administrator. Może być z CD/DVD, czy Steama/GOGa. Upewnij się, że w ścieżce instalacji nie będzie polskich znaków, ani że gra nie będzie zainstalowana w którymkolwiek folderze Program Files.
2. Pobierz Resource Managera v3.4 dla Unionowych elementów i paczek. Odpal jako administrator i wybierz język angielski, i żadnego innego (nie wybieraj polskiego!), a potem kliknij folder "Union" po lewej. // Jeśli masz problemy z działaniem menadżera i/lub gry po instalacji, pobierz kumulatywny pakiet Visual C++ i zainstaluj, a potem odpal ponownie.
3. Z menadżera pobierz, a potem zainstaluj (kliknij na danej paczce jak się pobierze) "Player Kit + Patch for x64 systems" (albo "Player Kit + Patch for x32 systems" jeśli masz 32 bitowy system operacyjny).
4. Z menadżera pobierz, a potem zainstaluj (kliknij na danej paczce jak się pobierze) "Union v1.0i".
5. Odpal grę przynajmniej raz za pomocą Gothic2.exe albo skrótu do tegoż.
6. Pobierz Yet Another Unofficial Patch v2.5, a potem wypakuj do głównego katalogu gry (ścieżki w tym archiwum są przygotowane dla głównego katalogu).
7. Pobierz Kolejna Nieoficjalna Poprawka v2.5.1, a potem wypakuj do głównego katalogu gry do pod katalogu DATA.
8. Odpal przez Gothic Startera (GothicStarter.exe) i grej.

Ultra mocno zalecane:

Spoiler
1. Pobierz OptionalPlugins, a potem wypakuj do głównego katalogu gry do pod katalogu DATA. // Zawiera komplet zajebistych Unionowych wtyczek mocno poprawiających rozgrywkę. Chcesz je mieć, ziomuś, zaufaj mi.

Raczej wybitnie opcjonalne (nieprzetestowane pod względem pełnej kompatybilności, więc mogą sypać błędami):

Spoiler
1. Wszystko to co dotyczy renderera D3D11.
2. Wszystko to co dotyczy ekstra paczek tekstur, animacji, lub modeli, i tak dalej.

LISTA ZMIAN:

Spoiler
Na chwilę obecną dostępna tylko na WoGu.de, tam jako CHANGELOG i po angielsku.

6
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Gothic 2 Plus
« dnia: 2020-10-24, 18:16 »
Szybki komentarz: błędy ortograficzne i rozbieżności logiczne Nocy Kruka (zarówno te z oryginału, jak i te wprowadzone przez tłumaczenie CD Projekt) wciąż tutaj są; te z nowej treści moda też są dosyć losowe w przekazie, wobec czego, kumulatywnie, takich nieścisłości jest tutaj ponadprzeciętnie. Szkoda, że autor nie przywiązał do tego należytej uwagi, bo reszta zawartości jest nawet na poziomie.

7
Ucieczka / Opis modyfikacji (Download v1.1)
« dnia: 2020-10-22, 22:19 »
A może tym co zrzędzą brakuje jakichś pakietów Visual C++ Redistributable/Runtime? Stąd można pobrać paczkę zbiorczą najnowszych tychże: https://github.com/abbodi1406/vcredist/releases

8
Pytania i problemy / Blender nie ładuje mapy LHivera
« dnia: 2020-10-10, 16:33 »
Ziomuś, wyświadcz sobie przysługę i nie pytaj się czy ktoś ci coś tutaj zrobi.

Złote czasy na TM już się skończyły, Gothicowy fandom umiera, wszyscy ciągną się po końcówkach na prywatnych Discordowych serwerach, jedyna wtyczka do robienia Gothicowych siatek 3D w Blenderze i innych programach graficznych jest z 2012, i można by wymieniać bez końca... ale jest za to mnóstwo samouczków. Ogarnij sobie mapę przez podzielenie jej na kawałki, potem edytuj: najprostsza i najszybsza metoda, o czym sam dobrze wiesz.

Sam musiałem się tego nauczyć i zalecam natychmiastowe naukę tego tematu i tobie. Trzeba będzie poświęcić trochę czasu, ale się opłaci, bo każdą zdobytą wiedzę w Blenderze można wykorzystać potem do robienia siatek 3D modeli i światów do innych gier, co przyda się jak ci się kiedyś odwidzi modowanie Gothuka (a nadejdzie taki moment).

EDYCJA: I mapa Khorinis z L'Hivera w kawałkach .3DS latała gdzieś na rosyjskim WoGu.

9
Przecież "pivot point" masz nie ustawiony na 3D kursor, tylko na coś innego, więc musisz to zmienić na niego właśnie, jak chcesz skalować z punktem odniesienia w postaci 3D kursora; plus, musi on być gdzieś w okolicach środka tego pierścienia, bo będą znowu problemy.

Dodatkowo, w ogóle ten "Simple Deform" został zaaplikowany zanim zacząłeś skalować? Nie wiem, bo nigdy nie używałem Blendera w wersji powyżej 2.8 (i sam najpierw zastosował bym modyfikator, a dopiero potem skalował).

10
Spacer / Assertion Failed i Access Violation
« dnia: 2020-09-13, 17:42 »
Lepiej kompilować Gothic Sourcerem v3.15/16, bo inaczej nie będzie wiedział nawet gdzie jest błąd jak mu wyskoczy podczas kompilacji Gothic Starterem.

No i wtedy skompiluje sobie od razu i dialogi i skrypty, czyli GOTHIC.DAT i OU.BIN, a nie będzie musiał się martwić o jakieś .INFy, czy .CSLe (i Redefixy; chociaż ten przydaje się do śledzenia powtórzonej numeracji kwestii dialogowych), gdyż tylko te dwa pierwsze wystarczą.

11
Archiwum / [G2NK] Gothic 2 Plus PL
« dnia: 2020-09-05, 14:25 »
Bracyku, lepiej wyrzuć ten pomysł "niespodzianek" u Lutero. Gracze i tak będą spamować zaklęciem "(szybko) zapisz/wczytaj", a to nawet z SystemPackiem wcześniej czy później się wykrzaczy. W każdej grze, przy czymś kosztownym, oportunizm zawsze będzie motywem przewodnim.

Wystarczy, że jedno małe gówno zapisze źle po 15 takich razach przy torbach i będą problemy w późniejszych fazach gry, a ty będziesz miał raporty o tym, że "twój mod jest jednak ch***wy i ty też".

Lepiej już zastąpić to czymś w rodzaju: "są dobre torby i są kiepskie torby, ale żeby dostać te lepsze, najpierw musisz kupić te gorsze" ustawione w jakimś ciągu, czyli np. dobra torba, kiepska torba, gówno torba, ekstra torba, ultra żałosna torba, świetna torba itd.

Tzn. jeśli chcesz żeby gracz potencjalnie wysprzęglił się z hajsu w jakiś, mniej lub bardziej, kontrolowany sposób (przez ciebie, czyli twórcę moda), bez wpływu na powstawanie błędów przez ciągłe spamowanie F5/F9, bo chce dostać wypasionego ogra Kafara z Myrtany, a nie wybiedzonego ścierwojada Antosia z Khorinis.

12
Pytania i problemy / Pomoc Instalator moda gothic1
« dnia: 2020-08-30, 22:37 »
UWAGA! PODAJĘ HASŁO:

NSIS - Nullsoft Scriptable Install System

Angielski wymagany.

Bez odbioru.

13
Pytania i problemy / Export modeli
« dnia: 2020-08-26, 22:27 »
Używam Sourcera, ale on mi nie pomoże - mam pliki w formacie MAN, MSB, MDM i MDH tylko do kowadła a nie mam MDS'a

Przecież ci napisałem, abyś przytulił paczkę zdekompilowanych animacji, w których jest MDS kowadła i cała reszta od niego, z WoGa.

14
Pytania i problemy / Export modeli
« dnia: 2020-08-26, 14:51 »
Witam,
Zacząłem expotrować modele z Gothic'a do formatu .obj i napotkałem problem. O ile udało mi się wyeksportować LAB_PSI.ASC (stół alchemiczny) to z BSANVIL_OC.MDS (kowadło) mam problem ponieważ w GothicVDFS zamiast pliku z rozszerzeniem .MDS jest kilka z tą nazwą o innych rozszerzeniach. Ktoś wie jak wyciągnąć .MDS?

Czyli używasz/użyłeś GMDKa i/lub GothicSourcera do dekompilacji plików animacji? Jeśli ci czegoś brakuje, to pobierz paczkę zdekompilowanych animacji z "repozytorium"  WoGa.de. Dawno nie szukałem, więc musiałbyś mocno Googlować, ale tam są te wszystkie .MDSy, w tym od kowadła.

15
1. Bierzesz (przykładowo) plik skryptowy od dialogów Lee na Dworze Irdorath.
2. Znajdujesz funkcjo-instancję dialogową dla nauki walki bronią dwuręczną.
3. Kopiujesz odpowiednie linijki kodu z tejże.
4. Wklejasz poniżej tych co już istnieją, ale w odpowiednim miejscu.
5. Podmieniasz ATR_DEXTERITY na ATR_HITPOINTS_MAX.
6. Odpowiednio zmieniasz różne gównostringi i wartości w tych nowo wklejonych linijkach.
7. Gotowe. Lee szkoli bohatera również w podnoszeniu ogólnej ilości życia/punktów trafień/PW/Zdrowia.

ALBO

1. Jako że Czudak czuje się dzisiaj bardzo hojnie, to przelewasz mu tylko 7$.
2. On montuje ci szablon do nauczyciela życia/punktów trafień/PW/Zdrowia.
3. Na Discordzie wytłumaczy ci co i jak, w szczegółach.

OFERTA WAŻNA DO WYCZERPANIA ZAPASÓW.

16
Edycja rozszerzona / Kody
« dnia: 2020-08-24, 14:06 »
Moi drodzy, istnieje możliwość bezpłatnego wsparcia modyfikacji poprzez wypełnienie ankiety do mojej pracy licencjackiej xD Ankieta jest krótka i dotyczy przetwarzania danych w celach marketingowych.
Ankieta
oznaczam kolegów @Jao @Splash @Wowoz (XD) @pudzianek1 @gothic123 @Sauronus @Panker

A ja myślałem, że też jestem twoim kolegą, bo napisałeś kiedyś w moim wątku. Wypełniłem tę ankietę, więc następnym razem mnie dorzuć do listy, bo jak nie to...

17
Archiwum / [G2NK] Yet Another Unofficial Patch
« dnia: 2020-08-24, 13:45 »
https://drive.google.com/file/d/1Yn_HVvo7VsJsdmisN2WGP-vXZa2RJ0wr/view?fbclid=IwAR096RowUlLLNN32GP37cibJ5eS4utWr7J-TCAl-BwRIMLn3CAs8a50I8hE - link do najnowszej wersji UP

https://themodders.org/index.php?topic=26604.480 - link do tematu

https://www.facebook.com/pawbuj2019/ - tutaj są najświeższe informacje

Bądź pobłogosławiony "Blessem Lvl 2", @RaHim aka RhM

Jak widać, po przeczytaniu, jest tutaj dużo wszystkiego (co bym sam dodał/naprawił/przywrócił, plus autorzy dodali/naprawili/przywrócili jeszcze więcej), @Anoax towarzyszu, więc nie ma sensu tworzenie "kolejnego nieoficjalnego pacza" do Gothica.

Czirjo.

18
Skrypty / [ZenGine] Union
« dnia: 2020-08-23, 19:29 »
Niektórzy z Was są aktywni w temacie Uniona na WOG.ru. Będę wdzięczny za przedstawienie nast. błędów.

- usuwanie klucza po otwarciu skrzyni w zadaniu skrzynia Aarona blokuje możliwość jego ukończenia (powinien być tutaj wyjątek);

Nienaprawione błędy G1 po save/load game:

- po load game status zamkniętych bram przechodzi w s0 (winno byc s1), przez co się blokują; (naprawia to G Engine)
- po load game status ludzkich NPc z "angry/hostile" zawsze przechodzi do "neutral".

Ten błąd z automatycznie znikającym kluczem Aarona to chyba jakaś wtyczka, bo w samym Unionie nie ma tej opcji? Jak używasz tej wtyczki "Miscellaneous Utilities" to jedynie wyłączenie automatycznego usuwania kluczy w Gothic.ini lub przytrzymanie SHIFT są jedynymi rozwiązaniami, jak wspomniał @N1kX ziomal; inaczej autor wtyczki musiałby do niej dopisać wszystkie instancje kluczy które byś chciał, a potem na nowo ją skompilować.

A co do pozostałych dwóch błędów to mogę to napisać, ale oni i tak tego nie ogarną, jeśli temat nie będzie non stop spamowany; po prostu są w opór zajęci i zapomną o tym, jeśli nie będzie się im o tym napomykać co chwilę.

19
Ukończone modyfikacje / [G1/G2NK] Panker Mod Mix 2.0
« dnia: 2020-08-22, 16:15 »
@Czudak, on the contrary, in the mix of animation from Gothic 2 to Gothic 1, and I want it to be from Gothic 1 to Gothic 1)

You need to elaborate then. Take your time and use all your imposing mental capacity to provide us with every little detail in a comprehensible fashion.

20
Któreś z tych MENU_***.TEX to będzie (tego jest z 10 różnych tekstur z tym początkiem). Nie mam instalacji Gothica na dysku, tylko Noc Kruka, ale nazewnictwo powinno być to samo.

Strony: [1] 2 3 ... 5
Do góry