Szata Sędziego 3273 9

O temacie

Autor ArcymagCienia

Zaczęty 4.05.2010 roku

Wyświetleń 3273

Odpowiedzi 9

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
Witam.
Chciałbym zmienić szatę sędziego, a konkretnie ściągnąć mu ten kubeł co ma na głowie. Gdy model odpalam w Blenderze wskazany w pliku \Gothic\_Work\Data\Scripts\Content\Items\Armor.d wczytuje mi się Szata Nekromanty. Otóż jak sprawdziłem w pliku Armor.d Szata Sędziego i Szata Nekromanty korzystają z tego samego modelu. Chciałbym ściągnąć sędziemu czapkę z głowy i najlepiej wrzucić ją jako osobny model(hełm). Wie ktoś może jak się to da zrobić?
 

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
Niemożliwe. Coś ci się pomieszało z tym, że to te same modele. Co do czapki jako hełmu, to zaznacz mesh tej szaty, wejdź w edit mode, zaznacz samą czapkę i oddziel ją od modelu. Object mode, zaznaczona sama czapka, export>Kerrax 3ds. Potem otwórz ten zapisany plik i w edit mode przesuń czapkę w dół, tak, aby ta środkowa kropka była w miejscu głowy postaci.

Trochę to niejasno wytłumaczyłem, ale mam nadzieję, że zrozumiesz.
 
Spoiler

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy

ArcymagCienia

Szata Sędziego
#2 2010-05-04, 19:43(Ostatnia zmiana: 2010-05-04, 19:44)
Z Armor.d
Cytuj
// Dämonenbeschwörer

INSTANCE DMB_ARMOR_M(C_Item)
{
   name                =   <b>"Szata Mrocznych Sztuk";</b>

   mainflag             =   ITEM_KAT_ARMOR;
   flags                =   0;

   protection [PROT_EDGE]    =    90;
   protection [PROT_BLUNT] =    90;
   protection [PROT_POINT] =    20;
   protection [PROT_FIRE]    =    60;
   protection [PROT_MAGIC] =    30;

   wear                =   WEAR_TORSO;

    value                =   protection [PROT_EDGE] *

ARMOR_VALUE_MULTIPLIER;

   ownerGuild             =    GIL_DMB;

   visual                =   "<b>dmbm.3ds</b>";
   visual_change          =   "Hum_DMBM_ARMOR.asc";
   visual_skin          =   0;
   material             =   MAT_LEATHER;

   description            =   name;
   //TEXT[0]            =   "";
   TEXT[1]               =   NAME_Prot_Edge;         COUNT[1]   

= protection   [PROT_EDGE];
   TEXT[2]               =   NAME_Prot_Point;      COUNT[2]   

= protection   [PROT_POINT];
   TEXT[3]             =   NAME_Prot_Fire;         COUNT[3]   

= protection   [PROT_FIRE];
   TEXT[4]               =   NAME_Prot_Magic;      COUNT[4]   

= protection   [PROT_MAGIC];
   TEXT[5]               =   NAME_Value;            

COUNT[5]   = value;
};

********************************************************************************
***********/
INSTANCE LAW_ARMOR (C_Item)
{
   name                =   "<b>Szata sędziego</b>";

   mainflag             =   ITEM_KAT_ARMOR;
   flags                =   0;

   protection [PROT_EDGE]    =    20;
   protection [PROT_BLUNT] =    20;
   protection [PROT_POINT] =    2;
   protection [PROT_FIRE]    =    10;
   protection [PROT_MAGIC] =    0;

   value                =   protection [PROT_EDGE] *

ARMOR_VALUE_MULTIPLIER;

   wear                =   WEAR_TORSO;
    ownerGuild             =    GIL_DMB;

   visual                =   "<b>dmbm.3ds</b>";
   visual_change          =   "Hum_LAW_ARMOR.asc";
   visual_skin          =   0;
   material             =   MAT_LEATHER;

   description            =   name;
   //TEXT[0]            =   "";
   TEXT[1]               =   NAME_Prot_Edge;         COUNT[1]   

= protection   [PROT_EDGE];
   TEXT[2]               =   NAME_Prot_Point;      COUNT[2]   

= protection   [PROT_POINT];
   TEXT[3]             =   NAME_Prot_Fire;         COUNT[3]   

= protection   [PROT_FIRE];
   TEXT[4]               =   NAME_Prot_Magic;      COUNT[4]   

= protection   [PROT_MAGIC];
   TEXT[5]               =   NAME_Value;            

COUNT[5]   = value;
};

Wydaje  mi się, ze mam rację, ale może rzeczywiście się myle
 

niron

niron

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy

niron

Szata Sędziego
#3 2010-05-04, 19:43(Ostatnia zmiana: 2010-05-04, 19:47)
Owszem, te dwie szaty korzystają z tego samego pliku .3ds, ale nie z tego samego .asc!!!
Plik, który ty chcesz zedytować to właśnie .asc. Choć pliki .asc to animacje, ale nie tylko, bowiem to również meshe z kośćmi i przypisaną fizyką (ciała ludzi i zwierząt, pancerze), voby których można używać (ławka, łóżko, drzwi) i takie tam...
Plik .3ds to plik bez żadnych kości, fizyki, czy innych pierdół, po prostu najzwyczajniejszy mesh, który nie może się zaginać czy też zmieniać.
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
OK dzięki za pomoc
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
A mam jeszcze jedno pytanie... Otóż nie jestem najlepszy w Blenderze, ale zaznaczyłem sam kapelusz w tym modelu i moglby mi ktos powiedziec jak go zapisać osobno(sam kapelusz) i co z nim dalej(chodzi mi tu głównie o 3ds). Oraz gdy całkowie usuwałem kapelusz z modelu, zastąpywałem plik asc, to w grze on nadal był, tylko że troche przesunięty, mógłby mi ktoś podać powód? Z gółry dziękuje ;)
 

niron

niron

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
A mam jeszcze jedno pytanie... Otóż nie jestem najlepszy w Blenderze, ale zaznaczyłem sam kapelusz w tym modelu i moglby mi ktos powiedziec jak go zapisać osobno(sam kapelusz) i co z nim dalej(chodzi mi tu głównie o 3ds).

Czyli że chcesz sprawić, aby czapka była osobno, jako hełm? Zajrzyj trochę w górę, maciejG ci już o tym napisał. Z tym że jeśli chcesz, aby czapka pojawiła się w grze, musisz się troszkę pobawić skryptami. Najlepiej skopiuj cały fragment Szaty Sędziego i wklej gdzieś poniżej.

Cytuj
INSTANCE LAW_ARMOR (C_Item)
{
name = "Szata sędziego";

mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
flags = 0;

protection [PROT_EDGE] = 20;
protection [PROT_BLUNT] = 20;
protection [PROT_POINT] = 2;
protection [PROT_FIRE] = 10;
protection [PROT_MAGIC] = 0;

value = protection [PROT_EDGE] *

ARMOR_VALUE_MULTIPLIER;

wear = WEAR_TORSO;
ownerGuild = GIL_DMB;

visual = "dmbm.3ds";
visual_change = "Hum_LAW_ARMOR.asc";
visual_skin = 0;
material = MAT_LEATHER;

description = name;
//TEXT[0] = "";
TEXT[1] = NAME_Prot_Edge; COUNT[1]

= protection [PROT_EDGE];
TEXT[2] = NAME_Prot_Point; COUNT[2]

= protection [PROT_POINT];
TEXT[3] = NAME_Prot_Fire; COUNT[3]

= protection [PROT_FIRE];
TEXT[4] = NAME_Prot_Magic; COUNT[4]

= protection [PROT_MAGIC];
TEXT[5] = NAME_Value;

COUNT[5] = value;
};
Rzeczy które nadają się do zmiany/muszą zostać zmienione, są zaznaczone kolorem:
Czerwonym - musisz zmienić instancję skryptu. Możesz zmienić na np. "LAW_HELMET".
Żółtym - wypadało by zmienić nazwę z "Szata Sędziego" na "Tiara Sędziego", albo chociaż "Czapka Sędziego", ale nie jest to konieczne.
Zielonym - zmiana parametrów też jest opcjonalna, ale nie jest konieczna.
Niebieskim - tutaj wpisz swoją nazwę modelu 3d czapki.
Fioletowym - skasować!!! Przy tworzeniu hełmów "visual_change" jest absolutnie zbędne.

A co do drugiego pytania to nie odpowiem, bo ja korzystam z 3ds Maxa, a nie z Blendera   ;) .

Sorry że się rozpisałem (oraz za to, iż fragment skryptu musiałem wrzucić w cytat, inaczej by nie wyświetliło kolorków)  ;)   .
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy

ArcymagCienia

Szata Sędziego
#7 2010-05-05, 14:35(Ostatnia zmiana: 2010-05-05, 15:18)
Gdy usunąłem tą czapkę Blenderem obiekt wyglądał tak http://img219.imageshack.us/i/beztytuupj.jpg, natomiast gdy włączam gre ta czapka i tak tam widnieje http://img143.imageshack.us/i/beztytuu2oi.jpg/ dodatkowo gdy ją wyłączam wyskakuje mi komunikat http://img504.imageshack.us/i/beztytuu3xc.jpg/ . Ja już nic nie rozumiem, męczę się z tym i jeszcze z dwoma innymi rzeczami bez skutku :P  i mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie trzeba wrzucić pliki tga i rozpakować tekstury, bo wszystkie dobre poradniki są pod G2NK a do 1 są same do dupy, przynajmniej ja nie znalazłem żadnego dobrego.
 

niron

niron

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
A czy podmieniłeś model .3ds, czy nazwałeś go inaczej?
A czy model .asc nazwałeś "Hum_LAW_ARMOR.asc" czy inaczej?

Jeżeli je wszystkie nazwałeś inaczej (cholera, co ja tak to ciągle powtarzam?  :D  ), to z nazewnictwem problemu nie ma.

Ja myślę, iż to może być coś nie tak z blenderem. Albo przerzuć się na 3ds Maxa (tylko ciekaw jestem czy chce ci się płacić  :) ), albo poproś z forum, kogoś doświadczonego z blendera, o pomoc.

Ach, no i to jeszcze może być wina tego, iż nie zreparsowałeś skryptów. Nie jestem jednak tego taki pewien, gdyż nigdy nie reparsowałem skryptów, więc nie wiem czy to zadziała  :/  .

A jeżeli wogule nic nie wypali, to w ostateczności możesz przeżucić się na G2NK  :lol:  . Tak moim zdaniem, to właśnie tą część najłatwiej się moddinguje  :[  .
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
A czy model .asc nazwałeś "Hum_LAW_ARMOR.asc" czy inaczej?
Właśnie o to chodziło, działa, dzięki Ci bardzo, dzięki temu rozwiązałem tez kilka innych problemów, kiedyś się jakoś odwdzięczę :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry