A mam jeszcze jedno pytanie... Otóż nie jestem najlepszy w Blenderze, ale zaznaczyłem sam kapelusz w tym modelu i moglby mi ktos powiedziec jak go zapisać osobno(sam kapelusz) i co z nim dalej(chodzi mi tu głównie o 3ds).
Czyli że chcesz sprawić, aby czapka była osobno, jako hełm? Zajrzyj trochę w górę, maciejG ci już o tym napisał. Z tym że jeśli chcesz, aby czapka pojawiła się w grze, musisz się troszkę pobawić skryptami. Najlepiej skopiuj cały fragment Szaty Sędziego i wklej gdzieś poniżej.
INSTANCE LAW_ARMOR (C_Item)
{
name = "Szata sędziego";
mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
flags = 0;
protection [PROT_EDGE] = 20;
protection [PROT_BLUNT] = 20;
protection [PROT_POINT] = 2;
protection [PROT_FIRE] = 10;
protection [PROT_MAGIC] = 0;
value = protection [PROT_EDGE] *
ARMOR_VALUE_MULTIPLIER;
wear = WEAR_TORSO;
ownerGuild = GIL_DMB;
visual = "dmbm.3ds";
visual_change = "Hum_LAW_ARMOR.asc";
visual_skin = 0;
material = MAT_LEATHER;
description = name;
//TEXT[0] = "";
TEXT[1] = NAME_Prot_Edge; COUNT[1]
= protection [PROT_EDGE];
TEXT[2] = NAME_Prot_Point; COUNT[2]
= protection [PROT_POINT];
TEXT[3] = NAME_Prot_Fire; COUNT[3]
= protection [PROT_FIRE];
TEXT[4] = NAME_Prot_Magic; COUNT[4]
= protection [PROT_MAGIC];
TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = value;
};
Rzeczy które nadają się do zmiany/muszą zostać zmienione, są zaznaczone kolorem:
Czerwonym - musisz zmienić instancję skryptu. Możesz zmienić na np. "LAW_HELMET".
Żółtym - wypadało by zmienić nazwę z "Szata Sędziego" na "Tiara Sędziego", albo chociaż "Czapka Sędziego", ale nie jest to konieczne.
Zielonym - zmiana parametrów też jest opcjonalna, ale nie jest konieczna.
Niebieskim - tutaj wpisz swoją nazwę modelu 3d czapki.
Fioletowym - skasować!!! Przy tworzeniu hełmów "visual_change" jest absolutnie zbędne.
A co do drugiego pytania to nie odpowiem, bo ja korzystam z 3ds Maxa, a nie z Blendera ;) .
Sorry że się rozpisałem (oraz za to, iż fragment skryptu musiałem wrzucić w cytat, inaczej by nie wyświetliło kolorków) ;) .