dziury 6496 15

O temacie

Autor Zizka

Zaczęty 2.02.2010 roku

Wyświetleń 6496

Odpowiedzi 15

Zizka

Zizka

Użytkownicy
posty28
  • Użytkownicy
Kiedy eksportuję modele broni z wingsa do BRFEdita w modelach powstają dziury! proszę o pomoc. czy to wina wingsa, czy BFEdita? czy komputera? z mapowaniem wszystko w porządku.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Kiedy eksportuję modele broni z wingsa do BRFEdita w modelach powstają dziury! proszę o pomoc. czy to wina wingsa, czy BFEdita? czy komputera?
Pewnie normalne. Zobacz, czy w tych miejscach wewnątrz modelu jest normalnie(widzisz teksturę, o ile ją zrobiłeś) - jeśli tak - to flipuj.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Zizka

Zizka

Użytkownicy
posty28
  • Użytkownicy

Zizka

dziury
#2 2010-02-02, 17:42(Ostatnia zmiana: 2010-02-02, 17:43)
Nie wiem czy zrozumiałeś. w Wingsie broń wygląda normalnie, ale kiedy już zmapuję, zrobię teksturę, przekonwertuję na .dds, w BRFEdit ustawię teksturę i materiał, to kiedy importuję model broni w niektórych miejscach są dziury. tzn: tam gdzie powinien być polygon jest dziura na drugą stronę. czasem nawet dziury nie są polygonami tylko na przykład połową, czy ćwiercią, co jest chyba trochę dziwne.
Mam flipować gdzie? flip axis w BRFedit? zaznaczam że to mój dopiero czwarty model
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Nie wiem czy zrozumiałeś. w Wingsie broń wygląda normalnie, ale kiedy już zmapuję, zrobię teksturę, przekonwertuję na .dds, w BRFEdit ustawię teksturę i materiał, to kiedy importuję model broni w niektórych miejscach są dziury. tzn: tam gdzie powinien być polygon jest dziura na drugą stronę.
No i właśnie przychodzą mi na myśl źle ustawione normale. Miałem na myśli właśnie flipować normale, czyli odwracać "kierunki" poligonów(był wewnątrz modelu, flipniesz i będzie na zewnątrz, czyli tam gdzie być powinien), robisz to w programie graficznym, ale nie wiem jak to w Wingsie się odbywa.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Nie wiem czy zrozumiałeś.
Nie, to Ty nie zrozumiałeś :P  Eto napisał "normalne", a nie "normalnie" i wcale nie miał na myśli przymiotnika.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wektor_normalny

Od tego wzięła się nazwa normal map - nie jest to "mapa normalna" tylko "mapa normalnych".
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

dziury
#5 2010-02-02, 20:00(Ostatnia zmiana: 2010-02-03, 18:20)
Cytuj
Miałem na myśli właśnie flipować normale, czyli odwracać "kierunki" poligonów(był wewnątrz modelu, flipniesz i będzie na zewnątrz, czyli tam gdzie być powinien), robisz to w programie graficznym, ale nie wiem jak to w Wingsie się odbywa.
Wiem, że się wtrącam, ale nie lepiej by było napisać:
"Miałem na myśli właśnie odwracanie "kierunków" wielokątów (był wewnątrz modelu, odwrócisz i będzie na zewnątrz, czyli tam gdzie być powinien)"?

EDYCJA
Cytuj
Wiesz, wtedy to brzmi megaprofesjonalnie biggrin.gif
Dla mnie megaidiotycznie.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Wiem, że się wtrącam, ale nie lepiej by było napisać:
"Miałem na myśli właśnie odwracanie "kierunków" wielokątów (był wewnątrz modelu, odwrócisz i będzie na zewnątrz, czyli tam gdzie być powinien)"?
Napisałem prawie to, tylko pomieszałem nieco z angielskim, bo flip - przewracać, odwracać, a poligon - wielokąt(tu podobno pięcio i wyżej kąty są niepożądane, coś tam z mapowaniem się dzieje chyba).  A z angielskim pomieszałem dlatego, bo chyba każdy poważniejszy program do 3d ma interfejs w tym języku. Wiesz, wtedy to brzmi megaprofesjonalnie :D
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Zizka

Zizka

Użytkownicy
posty28
  • Użytkownicy

Zizka

dziury
#7 2010-02-03, 20:16(Ostatnia zmiana: 2010-02-03, 21:47)
Dobra, już wszystko rozumiem, faktycznie źle wcześniej zrozumiałem.

EDIT: Ale nie, jednak proszę jeszcze jedno wyjaśnienie. Mam flipować w Wingsie? Czy w czym? w Wingsie nie zaobserwowałem takiej funkcji, a po za tym w kiedy oglądam to w Wings, nie ma żadnych problemów. Są dopiero w BRFEdit, a w tam nie da się zaznaczać polygonów

Nie piszemy posta pod postem w krótkim odstępie czasu,
Adanos
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Ale nie, jednak proszę jeszcze jedno wyjaśnienie. Mam flipować w Wingsie? Czy w czym? w Wingsie nie zaobserwowałem takiej funkcji, a po za tym w kiedy oglądam to w Wings, nie ma żadnych problemów. Są dopiero w BRFEdit, a w tam nie da się zaznaczać polygonów

Jak naprawdę nie ma, to lepiej zmień program, bo bez takiej podstawowej opcji nie zdziałasz wiele. Chociaż, nawet w takim Łingsie gdzieś być musi.

Chyba że to BRF rozwala normale, ale nie wiem.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Zizka

Zizka

Użytkownicy
posty28
  • Użytkownicy

Zizka

dziury
#9 2010-02-04, 22:03(Ostatnia zmiana: 2010-02-04, 22:04)
nawet jeśli jest taka opcja, to to są części poly, nie całe. Za to zaobserwowałem że problem znika po smoothie całego modelu, ale te rozwiązanie odpada, bo po tym liczba tri mocno przekracza nawet dość naciągany udźwig Mount&Blade, i całość wygląda jak roztopiona plastelina
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
nawet jeśli jest taka opcja, to to są części poly, nie całe.
Masz na myśli normalne? One nie są częściami poly. One tylko "wskazują" danemu poligonowi kierunek do którego ma być obrócony "przodem"(A na tym "przodzie" znajduje się materiał/tekstura). Do każdego poligona może być przypisana tylko jedna normalna.

Ewentualnie możesz wrzucić model do jakiegoś innego programu, i tam się tym ustrojstwem pobawić.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Zizka

Zizka

Użytkownicy
posty28
  • Użytkownicy
chodzi mi o to że w brf to nie całe poly są na odwrót tylko kawałki
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
chodzi mi o to że w brf to nie całe poly są na odwrót tylko kawałki
Skoro w Wingsie jest ok, to wychodzi na to, że brf dzieli model na trisy a następnie rozwala normale.

Pokaż siatkę modelu i widok z okna tego brf(w każdym razie pokaż ten model z "dziurami" tak, aby te dziury było wyraźnie widać).
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Zizka

Zizka

Użytkownicy
posty28
  • Użytkownicy

Zizka

dziury
#13 2010-02-05, 19:26(Ostatnia zmiana: 2010-02-05, 19:29)
Dziury

Siatka

No.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Tak jak myślałem. W takim razie sam podziel model na trisy(W wingsie to było Tesselate->triangles chyba), sprawdź te normalne, a później wrzuć do tego brf. Jeśli dalej nie możesz znaleźć tego Flip Normals, to spróbuj wrzucić do brf bez sprawdzania(możliwe że tylko ten brf przewraca normale, a w Wingsie jest ok). Jeśli dalej tak będzie - skorzystaj z innego programu, który takową opcję(do zabawy z normalnymi) posiada(np. Max, Blender).
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Zizka

Zizka

Użytkownicy
posty28
  • Użytkownicy
Dzięęęęki. Już wszytko w porząsiu.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry