Pare pytań 5891 12

O temacie

Autor Smerf

Zaczęty 28.01.2010 roku

Wyświetleń 5891

Odpowiedzi 12

Smerf

Smerf

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy

Smerf

Pare pytań
2010-01-28, 17:40(Ostatnia zmiana: 2010-03-11, 14:51)
Dzień dobry mam pare pytań odnośnie programu Spacer:

1)Czy da się zmniejszyć jakość tekstur w Spacerze tak jak to jest w grze? NP. Jakość: Niska, Średnia, Wysoka

2)Podczas kopiowania płomieni np. z ogniska, zaczeły mi znikać płomienie z innych miejsc lub te które wstawiłem po jakimś czasie gasły. Czy da się zrobić tak by płomienie nie znikały po wklejaniu kolejnych?

3)Czy możliwe jest teksurowanie meshów w Spacerze, nie chodzi mi o świat tylko np. Łużko ?

4) Chciałbym przenieść mesha z G2 do G1 więc kopiuje plik z G2\_Work\Data\Meshes\Mobs do G1\_Work\Data\ Meshes\Mobs, lecz kiedy tworze nowego voba z wyglądem tegoż pliku to jest on cał ciemno-szary zamiast zachować swoje kolory z G2. Co powinienem zrobić by przedmiot miał te same kolory w G1 co w G2?

5)Od czego zależy prędkość przesuwania się vobów?

6)Czy podczas wstawiania muzyki w Spacerze jest możliwość by muzyka była emitowana tylko w poszczegulnych miejscach np.Jak się wejdzie do pewnej chatki to włącza się nam muzyczka
 

luszczak

luszczak

Użytkownicy
posty122
Propsy9
  • Użytkownicy

luszczak

Pare pytań
#1 2010-01-28, 17:50(Ostatnia zmiana: 2010-01-30, 09:34)
1.Jasne, możesz naciągnąć tak teksture że się całkiem rozmaże, zmniejsz ustawienia gry to będzą mniejsze w spacerze.
2. Nie znam rozwiązania, mi się nigdy coś takiego nie przytrafiło.
3.Jeśli model jest  w .3ds to tak.
4.Spróbuj go oteksturować jeszcze raz.
5.Wejdź w opcje główne spacera i przesuń suwak szybkości w prawo.
6. Jest taka możliwość.

Edit: Czy zniknęcie 2 postów  to wina wczorajszego błędu IPS driver Error
 

Smerf

Smerf

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Edit: Czy zniknęcie 2 postów  to wina wczorajszego błędu IPS driver Error

Z tego zdania śmiem stwierdzić iż już Odpowiedziaeś na mój drugi post w tym temacie, za co jestem ci wdzięczny z otrzymywanej pomocy, również zauważyłem iż mojego tu nie ma więc jeżeli nikt się nie obrazi powturze swoje pytania, ponieważ chciałbym znać ich odpowiedzi:

1.Jasne, możesz naciągnąć tak teksture że się całkiem rozmaże, zmniejsz ustawienia gry to będzą mniejsze w spacerze.

Chodziło mi bardziej o coś w stylu Opcje/Tekstury/Jakość detali itp.

3.Jeśli model jest  w .3ds to tak.

Czyli powinienem otworzyć mesha tak samo jak world i zacząć teksturowanie? A czy istnieje taka możliwość iż otwieram sobie świat w nim są wstawione voby i wybierając odpowiednią funkcje zmieniać tekstury modeli tak samo/podobnie jak to jest z teksturowaniem świata?

4.Spróbuj go oteksturować jeszcze raz.

Rozumiem przez to iż powinienem otworzyć mesha w programie graficznym 3D i tam nałożyć na niego oczekiwaną teksturkę.
Re:A czy nie można tego zrobić w stylu kopiowania z G2 do G1 Skryptów, Meshów, Teksturek itp.?

Do tego jescze chciałbym wiedzieć czy pobierając pliki ze strony http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&cat=19 meshe mogą wyglądać tak samo w G1 co w G2. Otuż kiedy otwieram pobrany plik w Spacerze do G2 to wszystko wygląda tak jak to jest na obrazku ze strony, a gdy otwieram go w Spacerze do G1 to model zostaje ale tekstury są jakby czarno-szare czyli nie posiada swojej nałożonej tekstury(chyba dobrze mówie), praktycznie dokładnie taki sam problem jest z przerzucaniem meshów z G2 do G1, więc wydaje mi się iż powinny być jeszcze jakieś pliki możliwe do przeżucenia by Spacer do G1 mugł odtwierać meshe tak jak Spacer do G2. Chyba że się nie da.

5.Wejdź w opcje główne spacera i przesuń suwak szybkości w prawo.

Bardziej mi chodziło o to iż prędkość zależy od tego ile na ekranie znajduje się meshów, czy jest outdor czy indor, czy świeci słońce czy pada deszcz. Pytam się ponieważ w czasie pracy w Spacerze raz przesówanie mesha jest szybsze a raz wolniejsze i często gdy tak się dzieje zmieniam pkt widzenia czyli zamiast przesówać mesha patrząc na niego z góry patrze na niego z dołu i wtedy prędkość ulega zmianie albo na mniejszą albo na większą, choćiaż suwak o którym Wspomniałeś jest ustawiony na wybranym miejscu.

6. Jest taka możliwość.

To dobrze,dziękuje .
 

luszczak

luszczak

Użytkownicy
posty122
Propsy9
  • Użytkownicy

luszczak

Pare pytań
#3 2010-01-30, 13:15(Ostatnia zmiana: 2010-01-30, 18:44)
Cytuj
Czyli powinienem otworzyć mesha tak samo jak world i zacząć teksturowanie? A czy istnieje taka możliwość iż otwieram sobie świat w nim są wstawione voby i wybierając odpowiednią funkcje zmieniać tekstury modeli tak samo/podobnie jak to jest z teksturowaniem świata?
Zamiast OPEN ZEN wybierasz OPEN MESH
Można jeszcze tak zrobić, zapisujesz sobie same voby, i edytujesz świat w formacie 3d
Filmik Tutorial
To mój tutorial na youtube, o robieniu  światów do gothica, tłumaczone trochę szybko więc podam ci jeszcze jeden ciekawy link.
http://themodders.org/index.php?showtopic=51


Cytuj
Do tego jescze chciałbym wiedzieć czy pobierając pliki ze strony http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&cat=19 meshe mogą wyglądać tak samo w G1 co w G2. Otuż kiedy otwieram pobrany plik w Spacerze do G2 to wszystko wygląda tak jak to jest na obrazku ze strony, a gdy otwieram go w Spacerze do G1 to model zostaje ale tekstury są jakby czarno-szare czyli nie posiada swojej nałożonej tekstury(chyba dobrze mówie), praktycznie dokładnie taki sam problem jest z przerzucaniem meshów z G2 do G1, więc wydaje mi się iż powinny być jeszcze jakieś pliki możliwe do przeżucenia by Spacer do G1 mugł odtwierać meshe tak jak Spacer do G2. Chyba że się nie da.
Jeśli nie ma odpowiedniej tekstury, to automatycznie zostanie nałożona tekstura "skały". Model który ściągałeś z Wog-a pewnie korzysta z takich tekstur  gothica 2, których nie ma w gothic1.
Możesz oczywiście oteksturować w jakimś programie do grafiki 3d, lub w spacerze, tylko ta tekstura musi znajdować się w folderze z gothiciem.
Cytuj
Bardziej mi chodziło o to iż prędkość zależy od tego ile na ekranie znajduje się meshów, czy jest outdor czy indor, czy świeci słońce czy pada deszcz. Pytam się ponieważ w czasie pracy w Spacerze raz przesuwanie mesha jest szybsze a raz wolniejsze i często gdy tak się dzieje zmieniam pkt widzenia czyli zamiast przesuwać mesha patrząc na niego z góry patrze na niego z dołu i wtedy prędkość ulega zmianie albo na mniejszą albo na większą, chociaż suwak o którym Wspomniałeś jest ustawiony na wybranym miejscu.

Spróbuj wcisnąć "F3" pojawi ci się bardzo przydatny celownik, voby żeby przesuwały się mniej więcej  z tą samą szybkościąn muszą mieć ustawione
w cdStatic=false
 cdDyn=false
 staticvob  =false
A gdy ustawisz voba zmień spowrotem na TRUE
i podczas przesuwania vobów nie wciskaj "T" bo ci się zmieni "punkt widzenia"
 

Smerf

Smerf

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Witam. Ponownie chciałbym pomęczyć użytkowników tego forum być może kilkoma pytaniami na temat Gothica:
1)Kiedy przerabiałem pliki .zen, robiłem wsystko w SURFACE (G1) i nie przyszło mi do głowy by wszystko modelować w WORLD (G1), więc mam pytanie: Czy da się jakoś zrobić by to co umieszczałem w SURFACE znalazło się też w WORLD, czy powinnienem to robić od począdku?Może powinnienem wszystkie światy połączyć przy pomocy macrosa?

2)Podczas robienia paczki z modem chciałem wrzucić do niego tylko SURFACE, ale podczas dodawania go wyskoczyło mi iż tak się nie da więc: Co zrobić by stworzyć paczke z modem mającą mój zmieniony świat? Czy powinnienem włożyć do tworzenia paczki jeszcze jakieś pliki? Jakby co to wzorowałem się na filmiku na youtube "Tworenie modów od A do Z cz.6" , ale nie wiem czy w ten sposób można wstawiać również  wstawiać światy czy to może służy tylko do dialogów i innych skojarzonymi z Scryptami?
 

heniu

heniu

Użytkownicy
posty143
Propsy1
  • Użytkownicy
A jeśli chcesz polepszyć jakość tych "Tekstur" w spacerze wejdz w Ustawienia i View czy jak  tam potem na dole jest rozdzielczość do wybrania .
 
gmpa.com.pl

feodaron.pl

Smerf

Smerf

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Chciałbym ponownie się spytać czy ktoś zna odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, najchętniej bym oczekiwa odpowiedzi na te 2 króre niedawno zadałem, z góry dziękuje pomocnym użytkowniką
 

Smerf

Smerf

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Witam to znowu ja i kolejne pytanie, otóż:

Mam problem z zamarzniętą wodą, próbowałem już sposobu jaki jest na tutorialu "Odmrażanie wody" (http://themodders.org/index.php?showtopic=63), ale mi nie wyszło, więc chcem spróbować przy pomocy MATLIB, ale po jego ściągnięciu nie mam pojęcia gdzie go wypakować, czyli również nie wiem jak go używać, jeżeli zna ktoś temat na forum w którym był poruszany wątek o którym pisze, byłbym wdzięczny za ukazanie w tym temacie linku do niego, albo napisać mi jak go rozpakować i używać by odmrozić wodę.

PS1. W opcji szukaj nie znalazłem tematów mi pomocnych, chyba że je przeoczyłem, używałem haseł: "MATLIB", "woda", "wodę", "zamrożona", "odmrozić"

PS2. Jeżeli ktoś jest w stanie odpowiedzieć również na moje poprzednie pytania, w rozwiniętej i szczegółowej formie. byłbym wdzięczny.
 

Hunn

Hunn

Użytkownicy
posty194
Propsy5
  • Użytkownicy
Ja nie mialem problemow z zamarznieta woda. Muszisz probowac az do skutku sposob jest dobry poniewaz nie raz z niego korzystam.
 

Smerf

Smerf

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Cześć to po raz kolejny ja i moje nowe pytanie:

Jak wstawić do spacera nową tekture? (po co? Chciałbym wrzucić do spacera w miare normalną game kolorów aby łatwiej tekturować przedmioty)

Zupełnie nie mam pojęcia jak to zrobić szukałem poradników w dziale tutorial ale nie znalazłem, myślałem o tym iż jak włoże teksture do GoMana to w jakiś posób uda mi się dojść do efektu końcowego, no ale w tym też jest problem otóż nie ma tutoriala z używaniem GoMana (Podmiana Tekstur), jeszcze mam zamiar sprawdzić temat z tutoriali gdzie o tytule "GoMan podstawy" (Obsługa). Jeżeli ktoś zna odpowiedź na moje pytanie to byłbym wdzięczny.
 

Lord Miguel

Lord Miguel

Użytkownicy
posty71
Propsy7
  • Użytkownicy
Chyba nie bedziesz potrzebowal gomana napisze ci maly tutek.
Więc zaczynamy:
1-włącz spacera
2-kliknij file\open mesh  
3-jak sie zalduje skompiluj swiat najlpiej OutDoorw
4-oknie objeckpage klikasz add wyskoczy ci okienko
5-zaladuj swoją teksture({wazne} musi byc w zapisie TGA)
6-wyskoczy ci nowe okno "Assig to a materialfilter"
7-kliknij "no specific flilter" i OK
8-w oknie "materials" pokaze ci sie nowa textura (powinna byc to ta twoja)
koniec :D
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
2)Podczas robienia paczki z modem chciałem wrzucić do niego tylko SURFACE, ale podczas dodawania go wyskoczyło mi iż tak się nie da więc: Co zrobić by stworzyć paczke z modem mającą mój zmieniony świat? Czy powinnienem włożyć do tworzenia paczki jeszcze jakieś pliki? Jakby co to wzorowałem się na filmiku na youtube "Tworenie modów od A do Z cz.6" , ale nie wiem czy w ten sposób można wstawiać również  wstawiać światy czy to może służy tylko do dialogów i innych skojarzonymi z Scryptami?
Jeżeli chcesz, żeby w twoim modzie był tylko SURFAZE.ZEN to metodą moją, jedyną którą znam jest edycja pliku z zębatką twojego moda. Stwórz paczkę z modem... wrzuć tam co chcesz i jak już będziesz miał paczkę gotowa do odpalenia, zrób jeszcze takie coś...

1) Edytuj plik nazwa_twojego_moda.ini

Wyszukaj taki tekst
world=world.zen
i zamień go na

world=surface.zen
2) Zapisz plik i śmigaj ;d
 

Smerf

Smerf

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Lord Miguel - dzięki o to mi właśnie chodziło :)

kaczka - ten pkt. jest nie aktualny od kilku miesięcy ale i tak dziękuje za pomoc (PS. odpisuj na PW)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry