Podstawy Spacera 98857 3

O temacie

Autor Tomek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 98857

Odpowiedzi 3

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob

Tomek

Podstawy Spacera
2008-01-20, 21:21(Ostatnia zmiana: 2010-06-25, 22:13)
WSTĘP
W Spacerze można stworzyć nie tylko elementy statyczne (tzn. drzewa, palisady, stoły, i tak dalej), ale także rzeczy użytkowe takie jak łóżko. Napiszę także jak przenosić przedmioty, czego nie zauważyłem w tutorialu o wstawianiu vobów. No i jeszcze itemy, które można w grze podnieść. Po prostu część tego, co powinien wiedzieć newbie. Aaaa... Byłbym zapomniał. Polecam ściągnąć vobilder, jest to zbiór obrazków ukazujących meshe o nazwach takich samych jak ich. Bardzo przydatne.
Na wstępie zaznaczam, że większa część rzeczy, które tu zamieszczę, jest zedytowaną wersją porad od Aerona (Lusi) zamieszczonych w Prywatnych Wiadomościach wysyłanych do mnie. Chciałem mu tu za to podziękować. Bez niego nie potrafiłbym niczego zrobić w Spacerze. Nawet ten tutorial by nie istniał. No dobra. Koniec pierdół i zabieramy się do roboty.

POMOCY! NIE MOGĘ ZAZNACZYĆ VOBA!
Naciśnij F3. Dzięki temu będziesz kierował bardzo pomocnym celownikiem.

PRZEMIESZCZAM SIĘ ZBYT SZYBKO!
To taka mała rada.
Wystarczy wejść w menu 'Settings', potem w 'General' (pol: Ustawienia > Główne) Przesuń suwak w lewą stronę.

VOB PRZEMIESZCZA SIĘ ZBYT SZYBKO!
Wystarczy wejść w menu 'Settings', potem w 'General' (pol: Ustawienia > Główne). Odznacz opcje: Use gird (pol: Użyj siatki)

PRZEMIESZCZANIE VOBÓW
Mam nadzieję, że potrafimy już wstawiać przedmioty? Nie? Gdzieś w dziale z tutkami na The Modders można znaleźć odpowiedni poradnik. Teraz tak?
Dobra. To jedna z najłatwiejszych części w karierze Spacermistrza.
Gdy nasz vob (przedmiot) jest zaznaczony naciskamy literę 'M'. Teraz sterujemy nim tak samo jak przy poruszaniu się po oknie świata, tj. 'A', 'Y', strzałki i klawisze ponad nimi.
Nie jest trudne, prawda?

POMOCY! NIE MOGĘ ZAZNACZYĆ VOBA!
Nic trudnego. Naciśnij F3. Dzięki temu magicznemu przyciskowi możemy używać do pomocy "celownika".

DRABINY
Miałem tu problem jak pewnie niejedna osoba. Na początek voba dajemy jako ladder (zamiast standardowego zVob szukamy Ladder).
W visual wpisujemy nazwę mesha, który chcemy użyć, tak? Tu jest nie inaczej:
visual: ladder_x.asc
W polu x wpisujemy cyfrę od 2 do 10 co oznacza długość drabinki. Rzecz jasna cdDyn i staticVob zaznaczamy.

ŁÓŻKA
Niby wyższa szkoła jazdy, ale to tylko tak wygląda.
Po zastosowaniu się do tych rad nie powinno być żadnych problemów.

W Spacerze widzimy takie okienko o nazwie Objects. Widzimy? No, ja myślę.
Pod opcją Create widzimy napis oCVob (abstract). Klikamy. Dalej: oCMOB > oCMobInter > oCMobLockable (abstract) > oCMobDoor
Tak, tak nie mylicie się. Door. Też byłem zaskoczony, tym bardziej, że troszkę wyżej jest bed
W zakładce Modify klikamy na cdDyn. Na dole okienka zaznaczamy opcję o tej samej nazwie, czyli cdDyn, by w oknie cdDyn było ustawione na True.
Ponawiamy akcję przy cdStatic.
Teraz klikamy na onStateFunc znajdujące się w tym samym okienku. Tam gdzie jest pusta rubryczka do wpisania czegoś, piszemy: sleepabit;
Jest to (chyba) rutyna w skryptach. Odpowiada za to, by można było się położyć do snu.
W polu visual jak zwykle wpisujemy nazwę łóżka. Podam tu przykład:
BEDLOW_OC.ASC - jest to mesh posłania jakiego używają mieszkańcy Nowego Obozu.

PRZEDMIOTY, KTÓRE MOŻNA PODNOSIĆ, TJ. BRONIE, STRZAŁY
Co trzeba zrobić? Niewiele ;)  
Po prostu, zamiast wstawiać jak elementy statyczne zCVob'em, ustawiamy oCVob (abstract) > oCItem (scripted) i gdy będziemy chcieli wrzucić do Spacera, wyskoczy nam okno z wyborem przedmiotu

NAUKA ZABAWĄ---JAK SAMEMU DOWIEDZIEĆ SIĘ, CO TRZEBA ZROBIĆ, BY OSIĄGNĄĆ JAKIŚ EFEKT?
No, tutaj powinien każdy zajrzeć (rzecz jasna, jeśli tego nie umie).
Zastanawiacie się, jakie przedmiot ma ustawienia? To nic trudnego.
W jednym z okien Spacera mamy listę wszystkich znajdujących się w zenie (świecie) przedmiotów.
Jestem za leniwy na robienie masy screenshotów i uploadowanie ich, ale mogę opowiedzieć jak to mniej więcej wygląda.

Na samej górze mamy standardowo zaznaczoną nazwę levela, np ja: Level "FREEMINECAMP.3DS"
Niżej znajdują się wszystkie rzeczy należące do oCZoneMusic (po naciśnięciu na taki właśnie tekst)
Niżej jest zCVobSpot
Niżej oCMobInter (zCModel)

No, już wiecie, które to okienko?
Dobra, teraz wciskając odpowiednie foldery szukacie interesującego Was przedmiotu. Gdy znajdziecie, klikacie na niego.
Teraz w oknie Objects w zakładce Modify macie wszystko jak na tacy: ustawienia przedmiotu
Łatwiejszym sposobem jest zwykłe znalezienie potrzebnego przedmiotu na terenie zena i zaznaczeniem go. W Modify wszystko pisze.



NOTKA: tutorial pisany lata temu, tak więc jeśli ktoś ma problemy ze zrozumieniem tekstu ze względu na składnię, proszę skontaktować się z moja osobą pod numerem gg 7905540. Jeśli mogę, to pomogę. Proszę jednak pamiętać, że nie używałem spacera naprawdę długo, tak więc spora część wiedzy wyparowała.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jakimi klawiszami można obracać voba ? chodzi mi o rotację. Mam na przykład pochyłą skałę i chcę przekręcić krzaki w prawo
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
  • M podnosisz voba do góry
  • Y opuszczasz voba w dół
Oprócz tego obracasz je rotacyjnie klawiszami Insert, Home, PageUp, Delete, End oraz PageDown
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki za odpowiedź, o to mi chodziło.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry