Tekstura - pudło 13167 17

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 9.07.2009 roku

Wyświetleń 13167

Odpowiedzi 17

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Tekstura - pudło
2009-07-09, 13:09(Ostatnia zmiana: 2013-06-25, 12:30)
Modelem będzie zwykły box.
Na wstępie napiszę, że co do niektórych rzeczy nie jestem pewien, mimo to piszę, bo uważam, że mimo wszystko znajdzie się w tym tutorialu coś pożytecznego
Tekstura diffuse.
Tutaj się nie będę rozwodził:
Kolejne etapy, mniej więcej widać o co chodzi.
Kilka rad:
Pamiętajmy przy metalu o zaznaczeniu krawędzi białym, małym pędzlem, tryb warstwy na pokrywanie.
Nie zapominajmy o cieniach, w tym wypadku metal, który jest wyżej, rzuca cień na drewno.
Pracujemy na wielu warstwach, łatwiej później poprawiać, modyfikować tekstury.
http://ifotos.pl/img/hapwhs.jpg
http://ifotos.pl/img/hapwha.jpg
EFEKT:
http://ifotos.pl/img/hapwhq.jpg

Render, użyta jedynie mapa diffuse:
http://ifotos.pl/img/hapwrh.jpg


Przechodzimy do speculara.
a) Trochę teorii
Speculara nazywam teksturą odbłysków. To co na niej jest białe - błyszczy się, to co czarne nie odbija światła.
Wiemy, że metal odbija światło bardziej od drewna, dlatego na teksturze będzie jaśniejszy.
b) Tworzenie tekstury
Przerabiamy naszą teksturę diffuse.
http://ifotos.pl/img/hapwre.jpg
Widać, że zwiększyłem znacznie jasność i kontrast na warstwie z metalem. Dodatkowo zduplikowałem warstwę z białymi krawędziami.
Teraz destruacja kolorów na drewnie. Przyciemniam trochę drewno, żeby nie odbijało za mocno światła.
EFEKT:
http://ifotos.pl/img/hapwrw.jpg

Render, użyta mapa diffuse i specular:
http://ifotos.pl/img/hapwra.jpg


Normalmap
a) Teoria
Normal to mapa wypukłości, dzięki niej możemy do modelu low-poly dodać nieco szczegółów.


b) Znów jako bazę do tworzenia normalmapy używamy naszej diffuse na warstwach.
To co namalowane na ciemno to wgłębienia, zaś to co jaśniejsze wzniesienia. Myślę, że wiecie o co chodzi.
Straciłem plik z warstwami i zaznaczam, że przez to niepotrzebnie zostały uwzględnione niektóre cienie, np. pod gwodździem i dlatego wyszła gdzieniegdzie kaszana.
W crazybumpie ustawiłem również zbyt dużą intensywność.

http://ifotos.pl/img/hapwrq.jpg
Tutaj pracę nad metalem skończyłem, jeszcze tylko rowki w drewnie, żeby zrobić tam wgłębienia.
http://ifotos.pl/img/hapwxp.jpg
Tak wygląda nasz wstęp do tworzenia normalmapy, dodam jeszcze pewne wgniecenia na metalu:
http://ifotos.pl/img/hapwxh.jpg
Teraz kwestia przerobienia powyższego obrazka na normalmapę.
Ja użyłem crazybumpa. Można także próbować pluginem nVidii do Ps/Gimp
W crazybumpie możemy na bieżąco podglądać, czy tekstura wyszła odpowiednio.
http://ifotos.pl/img/hapwxr.jpg

EFEKT:
Trochę kombinowania i wyszło takie coś:
http://ifotos.pl/img/hapwxx.jpg

Render (diffuse+specular+normalmap)
http://ifotos.pl/img/hapwxw.jpg
http://ifotos.pl/img/hapwer.jpg
Viewport (diffuse+specular+normalmap)
http://ifotos.pl/img/hapwxa.jpg

Jak zobaczyć efekt naszej pracy w 3ds maxie?
Teksturę diffuse do zakładki diffuse, specular do specular color i specular level.
http://ifotos.pl/img/hapwxq.jpg
Co do normalmapy: W bump klikamy na none, później Normal Bump a dalej już podobnie.

Jako dodatkową lekturę polecam
http://img521.imageshack.us/img521/9046/no...pminitutrf7.jpg

Marvin

Marvin

Użytkownicy
posty35
Propsy1
  • Użytkownicy
Tutorial ok, ale mam jedno pytanie: jak zrobiłeś taki fajny metal na skrzyni?
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Zdjęcia z Cgtextures.com
 

Erlatch

Erlatch

Użytkownicy
Nędznik
posty60
Propsy17
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nędznik
Zrobiłem normal map i nałożyłem wszystkie teksury ale tlko normal map nie było widać.
O co chodzi?
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
przechodzisz do materiałów (M) i powinienes widzieć taką ikonkę kostki z kratką na sobie. Klikasz na nią i przytrzymujesz lpm i wybierasz ostatnią opcję (kwadracik z niebieską kratką). Następnie klikasz na tą kostkę, aby ją aktywować i nakładasz materiał na model.
 

Erlatch

Erlatch

Użytkownicy
Nędznik
posty60
Propsy17
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nędznik
Ech, nie diała, widać tylko specular i diffuse.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
moze zle podpiales normalmape, albo nie zwiekszyles jej intensywnosci do 100 (domyslnie jest 30)
 

Erlatch

Erlatch

Użytkownicy
Nędznik
posty60
Propsy17
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nędznik
Nawet to nie działa, Tworzyłem normal map od nowa ale też nie działa.
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
To pokaż Edytor materiałów  :ok:  JAk inne mapy działają, to skopałeś coś przy podpisaniu noramlki,
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Erlatch

Erlatch

Użytkownicy
Nędznik
posty60
Propsy17
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nędznik
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Tekstura - pudło
#10 2013-06-26, 18:26(Ostatnia zmiana: 2013-06-26, 18:27)
Czy podczas renderowania występuje dalej ten problem? Nacisnij "Render" i sprawdz. Jak chcesz to wyślij fbx, wraz z mapami spakowany na speedyshare i podlinkuj do mnie na pw, smierdzi mi tu jakims niedopatrzeniem :D
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Erlatch

Erlatch

Użytkownicy
Nędznik
posty60
Propsy17
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nędznik

Erlatch

Tekstura - pudło
#11 2013-06-26, 18:34(Ostatnia zmiana: 2013-06-26, 18:37)
Dzięki na rederze wszystko jest. Mam pytanie jeśli wyeksporture ten plik i dodać do gothica to będzie widać normalmape czy nie?

Fajne to : http://s6.ifotos.pl/img/tokjpg_nxaspsr.jpg
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
:lol2:  W Gothicu nawet speculara nie masz, przykro mi
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Erlatch

Erlatch

Użytkownicy
Nędznik
posty60
Propsy17
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nędznik
A da się coś zrobić żeby był widać na scenie normal mape a nie tylko na renderze?
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Powiedzialem ci juz jak to zrobic.
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Ten nóż to w rozdziałce 300x200 ? Róbcie te rendery w jakichś normalnych rozdielczościach.

Co do widoku normalki na scenie: to zależy od sprzętu, ale pewnie masz jakiś spoko. Musisz w edytorze materiałów nacisnąć: Show standard map in viewport.

(jak nie wiesz jak to wpisz to : Show standard map in viewport 3d max w gogle > grafika )

Syf sie tu straszny zrobił, pewnie bedoo czystki :D
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Erlatch

Erlatch

Użytkownicy
Nędznik
posty60
Propsy17
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nędznik

Erlatch

Tekstura - pudło
#16 2013-06-26, 20:51(Ostatnia zmiana: 2013-06-26, 20:51)
no właśnie ja naciskam Show standard map in viewport i nie działa.
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
To znaczy że sprzęt nie wydaje i Ci normalki nie pokaże w Viewporcie. Nie dramatyzuj, jak chcesz normalkę widzieć bez renderowania, to sciagnij Marmoset Toolbag albo CE 3/UDK/Unity/jakikolwiek_engine i tam sobie podpatrz normalkę.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry