Mam kilka pytań 5925 21

O temacie

Autor Drake

Zaczęty 25.06.2009 roku

Wyświetleń 5925

Odpowiedzi 21

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Witam wszystkich!mam kilka bardzo ważnych pytań a oto i one:

1.Chcę aby po wybraniu odpowiedniej opcji dialogowej np."Ruszajmy!" NPC prowadził bohatera do wyznaczonego miejsca i gdy go tam doprowadzi cos mówił i nie wracał do swych codziennych rutyn tylko żeby tam został i np.siedział przy ognisku i czekał na bohatera.Jak to zrobić?słyszałem że to C_NPC ale tego nie kminie więc prosiłbym o wyjaśnienie.
2.Znam się troche na modelowaniu i chciałbym to wykorzystywać w moich modach rzecz jasna,problem tylko w tym że modeluje w blenderze :D  ostatnio przemodelowałem niewykończony miecz na takie cóś,no powiedzmy taka maczeta :P  exportowałem to do 3ds,wkleiłem do modelów,zrobiłem poprawny skrypt i bezi włada niczym!porosty wymachuje ręką a u pasa broni też nie widać.Co zrobić?
3.Trzecie pytanie jest troche związane z drugim bo chodzi o to że wymodelowałem w blenderze świat,płaski teren a wnim dwie wielkie góry i między nimi przełęcz,exportowałem do 3ds,daje open mesh w spacerze i błąd:

D: (zCVob::SetVisual)

: could not load visual(tu sciezka tego pliku to nie jest w plikach gothica)'for vobName 'LEVEL-VOB' of class 'zCVobLevelCompo'

Daje ok i jest czarne tło a na nim napis:

World loaded but uncompiled

Compiled to view and manipulate the world

Jak skompiluje to też jest błąd a potem gothicowa muzyka i takie jasno-brązowe tło.


Z góry dzięki xD
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
1.Chcę aby po wybraniu odpowiedniej opcji dialogowej np."Ruszajmy!" NPC prowadził bohatera do wyznaczonego miejsca i gdy go tam doprowadzi cos mówił i nie wracał do swych codziennych rutyn tylko żeby tam został i np.siedział przy ognisku i czekał na bohatera.Jak to zrobić?słyszałem że to C_NPC ale tego nie kminie więc prosiłbym o wyjaśnienie.
No to jak zostanie wybrana odpowiednia opcja dialogowa, to w tej części skryptu ustawiamy, aby NPC z graczem poszli do wyznaczonego waypointu. Gdy dojdą, gadają i zmieniamy rutynę NPC na taką jak nam pasuje. Pewnie nie do końca oto ci chodzi, ale nie wiem w czym masz największy problem.

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
No w tym jak ustawić żeby w tej części skryptu ustawić żeby szli do odpowiedniego waypointu i jak potem zmienić tą rutyne żeby się zmieniała po tym dialogu.Adanosie ja jestem jeszcze w tym zielony :D
 


Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Już rozumiem dzięki,a pytania 2 i 3?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Niestety nie znam się zbytnio na grafice. Może jakiś grafik tu zaglądnie...

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Co do trzeciego: Masz go w Meshes?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Nie,to jest zwykły model 3ds i mam go na dysku a nie w gothicu.
 

Maybe

Maybe

Użytkownicy
Ноопепт
posty305
Propsy449
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Ноопепт
Musisz go wladowac do _work/data/meshes/level
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Wpakowałem to teraz jak daje open mesh i mój model to wychodzi:

D: zFile3d()

: Mesh has polys without material !
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Z tego co wiem(nigdy nowego świata nie tworzyłem), to musisz go najpierw oteksturować byle jaką teksturą.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Jak mam go oteksturować jak wychodzi ten błąd?
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
W programie do 3D.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy

Drake

Mam kilka pytań
#13 2009-06-27, 15:08(Ostatnia zmiana: 2009-06-29, 11:32)
Nałożyłem na niego zielony kolor i przy open mesh jest ok,ale przy kompilowaniu świata wychodzi:

M: BSP leaf destroyed, but had still vob(s)

in it` s lists.

Mój model świata to jedna bryła jeśli to ma znaczenie.

Ok,zamieniłem mój model na zen tylko że teraz jest cały czas wszędzię jasno brązowo i nie widze mojej wyspy ani modelu na wode(tak wiem,mówiłem o górach ale potem zmieniłem na wyspe otoczoną wodą).Co teraz?
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Masz pliki w Meshes i Zen?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy

Drake

Mam kilka pytań
#15 2009-06-27, 22:18(Ostatnia zmiana: 2009-07-02, 12:05)
Kurde teraz się zorientowałem w czym problem.Otóż jak zapisze mój świat w formacie blend to jest ok,ale jak go exportuje do 3ds to on znika!nie ma modelu!wiem,bo myślałem że coś sknocilem w modelu,importowałem w blenderze mój world.3ds z meshes żeby luknąć na niego jeszcze raz i go niema!Powtórzyłem cały proces jeszcze raz bo miałem go jeszcze na dysku w formacie blend,exportuje do 3ds,potem importowałem jeszcze raz i jednak go niema.Dlatego jak skompiluje świat a potem światło to jego niewidać po zniknął po zamianie na 3ds.Co robić?

Halo!czy ktoś mi pomoże :/  ?

Dobra już to naprawiłem i model jest ale teraz świat kompiluje się całe wieki,w sumie to on się nie kompiluje bo odrazu jest brak odpowiedzi i cały czas tylko to okno że niby kompiluje.Co robić?odezwie się ktoś?
 

Maybe

Maybe

Użytkownicy
Ноопепт
posty305
Propsy449
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Ноопепт

Maybe

Mam kilka pytań
#16 2009-06-30, 14:03(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 14:03)
Kompilujesz 3ds czy .zen? Opisz dokładnie co robisz i najlepiej podaj ten swiat na rapidshare to go przetestuje.
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
To jest model 3d wyspy z modelem wody na który potem nałoże materialfilter(czy jakos tak)na wyspie jest całkiem spora góra.U stóp góry jest duża jaskinia,tam potem może będzie przejście do kopalni.Na ścianach góry tak gdzieś w połowie są dwie jaskinie o półki skalne.Ten model wykonałem w blenderze,exportowałem do 3ds,wkleiłem do meshes/level włączam spacer daje open mesh wczytuje mój model daje compile world,wychodzi:

M: BSP leaf destroyed, but had still vob(s)

in it` s lists.

Ale to ponoć zawsze wychodzi więc dałem ok i kompiluje,kompiluje i kompiluje.W końcu patrze w menadżer zadań a tam brak odpowiedzi.
 

Maybe

Maybe

Użytkownicy
Ноопепт
posty305
Propsy449
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Ноопепт
Daj plik .3ds swiata.
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy

Drake

Mam kilka pytań
#19 2009-06-30, 21:43(Ostatnia zmiana: 2009-07-03, 14:41)
Tu masz:

http://odsiebie.com/pokaz/3899511---66f6.html

Jeśli będzie zchrzanione,wszystko źle to prosze pamiętać że to mój pierwszy zen :D

Ponieważ nikt nie odpisuje ponawiam pytanie.Co mam zrobić?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry