Ataki potworów i coś jeszcze. 6367 16

O temacie

Autor Sergio

Zaczęty 30.04.2009 roku

Wyświetleń 6367

Odpowiedzi 16

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Ataki potworów i coś jeszcze.
2009-04-30, 17:38(Ostatnia zmiana: 2009-04-30, 17:40)
Pytanie 1:

Chciałbym zrobić coś takiego że po rozmowie z jakimś NPC grupa potworów pokazuje się w pewnym miejscu a potem przemieszcza się do innego miejsca atakując wszystko na swojej drodze.
I w związku z tym mam pytanie: Czy takie coś w ogóle da się zrobić a jeśli tak to jak?

Pytanie 2:

W swoim modzie chciałbym zrobić coś takiego że jeżeli np. zabijesz Gomeza to wszyscy  należący do starego obozu NPC znikają (lub giną) a na ich miejsce pojawiają się inni NPC. Wiecie może co zrobić by tak się stało?


Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, to jedyne co jeszcze mi brakuje do stworzenia mojego moda.
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Ataki potworów i coś jeszcze.
#1 2009-04-30, 20:25(Ostatnia zmiana: 2009-05-01, 09:09)
Cytuj
Pytanie 1:

Chciałbym zrobić coś takiego że po rozmowie z jakimś NPC grupa potworów pokazuje się w pewnym miejscu a potem przemieszcza się do innego miejsca atakując wszystko na swojej drodze.
I w związku z tym mam pytanie: Czy takie coś w ogóle da się zrobić a jeśli tak to jak?
Wpisujesz dla każdego potworka coś takiego
Wld_InsertNpc (instancja_potwora,"WAYPOINT");Jak zrobić, że się przemieszcza i atakuje? Jeśli to niewielka odległość kilka metrów, to wystarczy tylko wstawić potworki, w przeciwnym wypadku należałoby ustawić rutynę tym potworkom. Na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy :D

Cytuj
Pytanie 2:

W swoim modzie chciałbym zrobić coś takiego że jeżeli np. zabijesz Gomeza to wszyscy należący do starego obozu NPC znikają (lub giną) a na ich miejsce pojawiają się inni NPC. Wiecie może co zrobić by tak się stało?
No to piszesz skrypt, jeśli Gomez nie żyje to... Jak usunąć NPC? Trochę roboty będzie :)  Do każdego NPC ze SO będziesz musiał wpisać coś takiego.
B_KillNpc (instancja_npca);Aby usunąć ciała, to chyba trzeba użyć B_RemoveNpc.
No i później wstawić:
Wld_InsertNpc (instancja_npca,"WAYPOINT");Na pewno lepszym rozwiązaniem byłaby zmiana gildii z hostile na neutral. :]

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
Dzięki za pomoc, co do mojego drugiego pytania to na szczęście ciał nie będę musiał usuwać, trochę się namęczę ale moja modyfikacja jest tego warta.

Jeżeli chodzi o 1 to spróbuję tą rutyną ale odpowiedź czy wszystko wyszło dam bardzo późno bo dużo z tym roboty a wcześniej muszę zrobić jeszcze kilka innych rzeczy.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
Żeby nie tworzyć oddzielnego tematu zadam jedno pytanie jeszcze w tym:

Chciałbym zrobić coś takiego jak jest w Gothic 3: NPC ma podążać za mną do pewnego miejsca ale mogę w trakcie podróży wydać mu rozkaz zaczekaj tutaj, NPC stałby wtedy w tym miejscu i czekał aż ponownie wydam mu rozkaz chodź za mną.

Czy możecie napisać jak to zrobić?
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Ataki potworów i coś jeszcze.
#4 2009-05-01, 13:27(Ostatnia zmiana: 2009-05-01, 22:20)
Nie wiem, czy przypadkiem NPC nie będzie znikać po komendzie "Zaczekaj tutaj" - ale możesz spróbować.

Robisz parę rutyn - jedna to podążanie za hero, inne to stanie w miejscu, itp. Rozmawiając, przełączasz rutyny.

@down

Wypali, to musi działać - ale będzie problem, bo jeśli za daleko odejdziesz, to zniknie.

EDIT

Jeśli za daleko odejdziesz. - czyli możliwe, że będzie wystarczało.
 

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Ataki potworów i coś jeszcze.
#5 2009-05-01, 14:29(Ostatnia zmiana: 2009-05-01, 19:08)
Spróbuję, ale boję się że to nie wypali.

Mówisz że będzie znikać? Czyli muszę to sobie odpuścić.
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
Mam jeszcze jedno pytanie związane z tym że stworzeni przeze mnie NPC to tchórze!
Wpisuje im typ Main a rodzaj walki Warrior a oni uciekają przed wszystkimi silniejszymi potworami takimi jak demony, szkielety czy trolle.
Najgorsze jest to że wieją nawet widząc takich NPC jak Thorus czy Gomez,
zamiast z nimi walczyć uciekają.

Wiecie może co zrobić by tak się nie działo?
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Dodaj im
fight_tactic = FAI_HUMAN_MASTER;Możesz także zwiększyć atrybuty.

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
FAI Master nic nie daje, a atrybuty i tak mają większe od thorusa i mimo to uciekają
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Beniak xdd

Beniak xdd

Użytkownicy
posty17
Propsy1
  • Użytkownicy
Może weź skrypt np. Thorusa albo Gomeza i pozmieniaj go na własne potrzeby? Tzn. zmień imię i jak chcesz to staty i eq.
 

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
Dałem Thorusowi średni pancerz strażnika i zmniejszyłem trochę atrybuty, zmieniłem też jego imie na Strażnik, nic nie dało.
Dopiero jak stworzyłem własnego NPC o takich samych jak thorus atrybutach, zdolnościach i takim samym pancerzu moi wojownicy przestali uciekać.

Mógłbym po podmieniać  tak wszystkich których się boją ale czy to ma sens?
Po za tym nie rozwiązuje to problemu uciekania przed silniejszymi potworami?

Jak mam stworzyć np. bitwę z orkami skoro moi NPC na ich widok biegną w tył zwrot szybciej niż najlepsi sprinterzy świata?
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Ataki potworów i coś jeszcze.
#11 2009-05-04, 12:32(Ostatnia zmiana: 2009-05-04, 12:34)
Pokaż skrypt jakiegoś npc-a , który ucieka przed orkami.

EDIT
Albo dopisz coś takiego.
self.aivar[AIV_IMPORTANT] = TRUE;
Mają to w swoich skryptach m.in. Thorus i Gomez.

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
instance NON_8013_Zolniez (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------Info ogolne----------

name = "Żołnież";
Npctype = Npctype_Main;
guild = GIL_NONE;
level = 15;
voice = 13;
id = 8013;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 100;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 0;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
attribute[ATR_MANA] = 0;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 300;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 300;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Militia.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0",0, 1 ,"Hum_Head_Pony", 87, 4,GRD_ARMOR_I);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);



//----------Umiejetnasci----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,2);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem (self, ItMw_1H_Sword_Long_01);
//----------Pozostale----------
fight_tactic = FAI_HUMAN_MASTER;
daily_routine = Rtn_start_8013;

};
FUNC VOID Rtn_start_8013 ()
{
TA_PracticeSword (01,00,9,00,"LOCATION_11_14");
TA_Stand (09,00,1,00,"PSI_TEMPLE_SITTING_PRIEST");
};



Oto skrypt jednego z żołnierzy, spróbuje także dopisać to co mówiłeś tylko zastanawiam się czy wrogowie nie będą wtedy uciekali przed nimi.
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
self.aivar[AIV_IMPORTANT] = TRUE;

Wpisywanie tego nic nie daje
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

LPDawid

LPDawid

Użytkownicy
posty1
  • Użytkownicy
Myślę, że powinieneś zwiększyć level swojej postaci z 15 na np. 30, bo o ile dobrze pamiętam to ucieczka przed wrogiem jest związana ze zbyt dużą różnicą między levelami.
 

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
Myślę, że powinieneś zwiększyć level swojej postaci z 15 na np. 30, bo o ile dobrze pamiętam to ucieczka przed wrogiem jest związana ze zbyt dużą różnicą między levelami.


Wpiszę im nawet poziom 100 byle podziałało, sprawdzę i dam znać
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
Miałeś rację, teraz wszystko działa, dziękuję za pomoc i można zamknąć temat
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry