NPC, dialog i problemy 2652 7

O temacie

Autor eto

Zaczęty 11.04.2009 roku

Wyświetleń 2652

Odpowiedzi 7

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
No więc kolejny problem jak zwykle.
Stworzyłem NPC i dialog pod niego, wszystko śmiga i nawet się pojawia, gdy go przywołam kodem(jaki jestem potężny, ha!).
Ale są(a jakże) problemy:
- NPC ma czerwoną teksturę twarzy.
- Nie widać napisów dialogu.
- Nie pojawiają się wpisy w dzienniku.
Pomożecie?

Skrypt postaci(tworzony w Gothic NPC Maker):
instance GRD_10003_Giacomo (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------Info ogolne----------

name = "Giacomo";
Npctype = Npctype_Main;
guild = GIL_GRD;
level = 25;
voice = 8;
id = 10003;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 80;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 40;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
attribute[ATR_MANA] = 0;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 400;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 400;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Relaxed.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",4, 0,"Hum_Head_Fighter",100, 1,GRD_ARMOR_M);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

//----------Umiejetnasci----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,2);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem (self, ItMw_2H_Sword_Light_01);
EquipItem (self, ItRw_Crossbow_01);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_Health_01,3);
//----------Pozostale----------
fight_tactic = FAI_HUMAN_Strong;
daily_routine = Rtn_start_10003;
};
FUNC VOID Rtn_start_10003 ()
{
TA_GuardPassage (0,00,12,00,"GIACOMOBRAMA");
TA_GuardPassage (12,00,00,00,"GIACOMOBRAMA2");
};

Skrypt dialogu(tworzony w Gothic Dialog Maker):
///////////////////////////////////////////////////////
////////////// stop
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Giacomo_stop   (C_INFO)
{
npc = GRD_10003_Giacomo;
condition =  Dia_Giacomo_stop_condition;
information =  Dia_Giacomo_stop_info;
permanent = FALSE;
important = TRUE;
};

FUNC int  Dia_Giacomo_stop_condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID  DIA_Giacomo_stop_info()
{
AI_Output (self, other,"DIA_Giacomo_stop_1_01"); //Stój!
AI_Output (other,self,"DIA_Giacomo_stop_1_02"); //Kto? Ja?
AI_Output (self, other,"DIA_Giacomo_stop_1_03"); //Nie, ten za tobą. Jesteś taki głupi czy tylko tak wyglądasz?
AI_Output (other,self,"DIA_Giacomo_stop_1_04"); //Chcę wejść do obozu.
AI_Output (self, other,"DIA_Giacomo_stop_1_05"); //Wyglądasz mi na kogoś, kim można pomiatać, a takiego właśnie potrzebuję.
};
///////////////////////////////////////////////////////
////////////// zadanie
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Giacomo_zadanie   (C_INFO)
{
npc = GRD_10003_Giacomo;
nr = 1;
condition =  Dia_Giacomo_zadanie_condition;
information =  Dia_Giacomo_zadanie_info;
permanent = FALSE;
important = FALSE;
description =  "Do czego?";
};

FUNC int  Dia_Giacomo_zadanie_condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID  DIA_Giacomo_zadanie_info()
{
AI_Output (other,self,"DIA_Giacomo_zadanie_1_01"); //Do czego?
AI_Output (self, other,"DIA_Giacomo_zadanie_1_02"); //Wysłałem Waltera i Samuela aby szpiegowali posunięcia Gomeza.
AI_Output (other,self,"DIA_Giacomo_zadanie_1_03"); //I mam ci powiedzieć jak stoją z robotą?
AI_Output (self, other,"DIA_Giacomo_zadanie_1_04"); //O, widzisz? Jednak czasem myślisz, to dobrze, bardzo dobrze. Tak, masz się tego dowiedzieć.

Log_CreateTopic(CH1_Quest1, LOG_MISSION);
B_LogEntry(CH1_Quest1, "Giacomo kazał mi dowiedzieć się od jego dwóch zwiadowców, Samuela i Waltera, co zamierza zrobić Gomez.");
};
///////////////////////////////////////////////////////
////////////// EXIT
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Giacomo_EXIT   (C_INFO)
{
npc = GRD_10003_Giacomo;
nr = 999;
condition =  Dia_Giacomo_EXIT_condition;
information =  Dia_Giacomo_EXIT_info;
permanent = TRUE;
description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC int  Dia_Giacomo_EXIT_condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID  DIA_Giacomo_EXIT_info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
- NPC ma czerwoną teksturę twarzy.
Hum_Head_FighterPo prostu nie ma takiej tekstury. Przekopiuj jakąś nazwę od innego NPC-a .
Cytuj
- Nie widać napisów dialogu.
Skompilowałeś skrypty w spacerze?
Cytuj

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Skompilowałeś skrypty w spacerze?
Nie, a jaki skrypt muszę skompilować? Ten od postaci, dialogu, a może jakiś inny?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

NPC, dialog i problemy
#3 2009-04-11, 23:13(Ostatnia zmiana: 2009-04-11, 23:15)
Jest taki jeden dział, na który zapewne ostatnio nie zaglądałeś...
Tak! Dokładnie! To jest dział z tutorialami! Teraz tam wejdź i znajdź tutek o kompiliacji skryptów...

PS: Naprawdę nie musisz w swojej sygnie dawać takiej czcionki. Wzrok mam jeszcze dobry... (Swoją drogą, to to jest zabronione w regulaminie: Max cztery linijki bez większych czcionek)
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Cytuj
- NPC ma czerwoną teksturę twarzy.
- Nie widać napisów dialogu.
- Nie pojawiają się wpisy w dzienniku.

1. Pewnie dałeś NPCowi złą cyferkę ryja, zmień na inną i sprawdź, czy działa;
2. Było już w cholerę razy tłumaczone, kompiluj SPACEREM;
3. Był jeszcze jeden plik, gdzie się dodawało zmienną - chyba log_constants, czy coś tak.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

NPC, dialog i problemy
#5 2009-04-12, 09:03(Ostatnia zmiana: 2009-04-12, 21:30)
Cytuj
3. Był jeszcze jeden plik, gdzie się dodawało zmienną - chyba log_constants, czy coś tak.

To mam wpisane, wygląda tak:
// Aufnahme Sumpflager
const string CH1_JoinPsi = "Przyjęcie do obozu Bractwa";
const string CH1_GhorimsRelief = "Zastępstwo dla Ghorima";
const string CH1_DeliverWeed = "Zbiory bagiennego ziela";
const string CH1_RecruitDusty = "Nowi wyznawcy dla Bractwa";
const string CH1_KrautBote = "Dostawa ziela dla Gomeza";
const string CH1_DrugMonopol = "Wytwórnia ziela";
[b]const string CH1_Quest1 = "Szpiegowanie Gomeza"[/b];

Edit: nie wiem czy w dobrym miejscu wpisałem.
Edit2: Ile mam czasu na wykonanie moda jeśli zamieszczę notkę na Twórczość modderska?
Edit3: Gdy wstawiam jakiegoś Voba z Gothic 2 do Spacera w Gothic I to nie ma tekstury(znaczy jest, ale zupełnie inna), oraz niektóre Voby(też z G2) przy wstawianiu wyskakuje okno ''....of class ZCVob''(coś takiego, w każdym razie nie chciał się wstawić. Całą treść komunikatu napiszę później). Dlaczego tak się dzieje?
Edit4(uff, jak dużo!): Coś mi się pomyliło, nie bierzcie Edit2 pod uwagę... Odpisze ktoś?
Edit5:Wygląd tej tekstury(powinna być inna):
http://img8.imageshack.us/img8/1189/problemtekstura.png
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Pomoże ktoś?
Chociaż z tą teksturą - patrz post wyżej.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

hick12

hick12

Użytkownicy
posty48
  • Użytkownicy
Cytuj
Edit3: Gdy wstawiam jakiegoś Voba z Gothic 2 do Spacera w Gothic I to nie ma tekstury(znaczy jest, ale zupełnie inna),
Bo nie ma tekstury namiotu z g2 w g1, trzeba skopiowac teksture i wkleic do folderu z teksturami, lub samemu oteksturowac namiot teksturami z g1.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry