Dekompilacja plików MDM do ASC 3439 5

O temacie

Autor qazwsx

Zaczęty 18.07.2022 roku

Wyświetleń 3439

Odpowiedzi 5

qazwsx

qazwsx

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hejka!

Jak w tytule, szukam sposobu na dekompilację plików z rozszerzeniem MDM do otwieralnego przez blendera formatu ASC. Konkretniej rzecz biorąc, chcę otworzyć w blenderze model spoza listy domyślnych pancerzy z gry - w celu tworzenia renderów i animacji, więc w zasadzie potrzebny mi jest tylko i wyłącznie sam model, bez żadnych animacji. Czy moglibyście przedstawić mi krok po kroku jak mogę wyciągnąć ze skomilowanego MDMa?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Będziesz musiał zdekompilować wszystkie używane przez model animacje. Potrzebny ci będzie GothicSourcer i skompilowane pliki z folderu anims/_compiled. Jeśli ich nie masz, to możesz je wypakować za pomocą GothicVDFS z archiwów Anims.vdf i Anims_Addon.vdf.

W GothicSourcerze musisz wybrać opcję Tools -> Decompiler models -> Dynamic (MDS or MSB)
Select of model: wybierasz plik MSB
Working directory: gdzie ma ci je zdekompilować
Platform: wybierasz z której części gry będzie dekompilować pliki

Klikasz ok i tyle
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

qazwsx

qazwsx

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Będziesz musiał zdekompilować wszystkie używane przez model animacje. Potrzebny ci będzie GothicSourcer i skompilowane pliki z folderu anims/_compiled. Jeśli ich nie masz, to możesz je wypakować za pomocą GothicVDFS z archiwów Anims.vdf i Anims_Addon.vdf.

W GothicSourcerze musisz wybrać opcję Tools -> Decompiler models -> Dynamic (MDS or MSB)
Select of model: wybierasz plik MSB
Working directory: gdzie ma ci je zdekompilować
Platform: wybierasz z której części gry będzie dekompilować pliki

Klikasz ok i tyle

Skompilowane pliki z folderu anims/_compiled? Z tym, że model pancerza który mnie interesuje pochodzi z jakiegoś moda, więc chyba raczej go nie znajdę we wskazanym folderze - mam tylko dwa pliki - ten z rozszerzeniem .MDM i .TEX.

Post połączony: 2022-07-19, 00:27
Próbowałem dopisać też ten plik .MDM jako .ASC do Humans.MDS. Usunąłem plik .MSB z _compiled, po czym stworzyłem nowy przez wejście do gry, ale gdy go teraz próbuje zdekompilować w Sourcerze to dostaje jedynie pusty folder asc_armors.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Wszystkie modele zbroi są rejestrowane w pliku humans w momencie kompilacji. Tak więc musisz zdekompilować humans.msb z moda. Jeśli nie ma, to i na to są sposoby.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

qazwsx

qazwsx

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wszystkie modele zbroi są rejestrowane w pliku humans w momencie kompilacji. Tak więc musisz zdekompilować humans.msb z moda. Jeśli nie ma, to i na to są sposoby.
Cóż, próbowałem. Gdy próbuję zdekompilować plik Humans.MSB z moda to sourcer, owszem, dekompiluje i nie zwraca błędów, ale otrzymany folder jest pusty.
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Miałem podobny problem, więc się podepnę pod temat. Chciałem HUMANS.MSB z Gothic Origins rozpakować żeby podejrzeć armory w Blenderze. Gdy dekompiluje przez Sourcera v3.15 dostaje tylko pusty folder. Ktoś wie jak się za to inaczej zabrać albo naprawić?

Link do MSB z Origins: https://megawrzuta.pl/download/902824770ec3d37ad11acb85da0e1886.html
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry