U:PAR Unknown identifier : AIVAR (Line 86) 2679 2

O temacie

Autor RealSmokePL

Zaczęty 10.01.2020 roku

Wyświetleń 2679

Odpowiedzi 2

RealSmokePL

RealSmokePL

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cześć! mam błąd podczas włączania gry wyskakuje bład U:PAR Unknown identifier : AIVAR (Line 86) Nie rozumiem dokładnie jak aivar jest błędiem. Plik wygląda tak.

// **************************************************
//                    EXIT
// **************************************************

INSTANCE DIA_Scatty_Exit (C_INFO)
{
   npc         = Grd_210_Scatty;
   nr         = 999;
   condition   = DIA_Scatty_Exit_Condition;
   information   = DIA_Scatty_Exit_Info;
   permanent   = 1;
   description = DIALOG_ENDE;
};                       

FUNC INT DIA_Scatty_Exit_Condition()
{
   return 1;
};

FUNC VOID DIA_Scatty_Exit_Info()
{
   AI_StopProcessInfos   ( self );
};

// **************************************************
//                 Was machst du hier
// **************************************************

INSTANCE DIA_Scatty_WhatDoYouDo (C_INFO)
{
   npc         = Grd_210_Scatty;
   nr         = 1;
   condition   = DIA_Scatty_WhatDoYouDo_Condition;
   information   = DIA_Scatty_WhatDoYouDo_Info;
   permanent   = 0;
   description = "Czym się tutaj zajmujesz?";
};                       

FUNC INT DIA_Scatty_WhatDoYouDo_Condition()
{
   return 1;
};

FUNC VOID DIA_Scatty_WhatDoYouDo_Info()
{
   AI_Output (other,self,"DIA_Scatty_WhatDoYouDo_15_00"); //Czym się tutaj zajmujesz?
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_WhatDoYouDo_01_01"); //Organizuję walki na arenie. Przyjmuję zakłady, pozyskuję nowych wojowników... No wiesz.
};

// **************************************************
//                 Join OC
// **************************************************
   var int Scatty_ChargeKirgo;
   var int Scatty_ChargeKharim;
   var int Scatty_ChargeGorHanis;
// **************************************************

INSTANCE DIA_Scatty_JoinOC (C_INFO)
{
   npc         = Grd_210_Scatty;
   nr         = 1;
   condition   = DIA_Scatty_JoinOC_Condition;
   information   = DIA_Scatty_JoinOC_Info;
   permanent   = 0;
   description = "Chcę dołączyć do waszego obozu. Możesz mi pomóc?";
};                       

FUNC INT DIA_Scatty_JoinOC_Condition()
{   
   if (Npc_GetTrueGuild (hero) == GIL_NONE)
   {
      return 1;
   };
};
FUNC VOID DIA_Scatty_JoinOC_Info()
{
   AI_Output (other,self,"DIA_Scatty_JoinOC_15_00"); //Chcę dołączyć do waszego obozu. Możesz mi pomóc?
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_JoinOC_01_01"); //Pomogę ci, jeśli zrobisz na mnie odpowiednio dobre wrażenie.
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_JoinOC_01_02"); //Najlepsi wojownicy z wszystkich obozów przybywają tutaj, by stanąć w szranki na mojej arenie.
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_JoinOC_01_03"); //Wyzwij któregoś z nich na pojedynek. Zobaczę, co potrafisz, i jeśli mi się spodoba, może szepnę słówko w twoim imieniu.
   
   Scatty_ChargeKirgo = LOG_RUNNING;
   Scatty_ChargeKharim = LOG_RUNNING;
   Scatty_ChargeGorHanis = LOG_RUNNING;

   Kirgo.aivar[AIV_WASDEFEATEDBYSC] = FALSE;      //Linia 86
   Kirgo.aivar[AIV_HASDEFEATEDSC] = FALSE;
    Kharim.aivar[AIV_WASDEFEATEDBYSC] = FALSE;      
   Kharim.aivar[AIV_HASDEFEATEDSC] = FALSE;
   Hanis.aivar[AIV_WASDEFEATEDBYSC] = FALSE;      
   Hanis.aivar[AIV_HASDEFEATEDSC] = FALSE;
   
   B_LogEntry( CH1_JoinOC, "Scatty, organizator walk na arenie, chciałby zobaczyć, jak sobie poradzę w starciu z którymś z jego wojowników.");
};

// **************************************************
//                 KIRGO SUCCESS
// **************************************************

INSTANCE DIA_Scatty_KirgoSuccess (C_INFO)
{
   npc         = Grd_210_Scatty;
   nr         = 1;
   condition   = DIA_Scatty_KirgoSuccess_Condition;
   information   = DIA_Scatty_KirgoSuccess_Info;
   permanent   = 0;
   description = "Walczyłem z Kirgo!";
};                       

FUNC INT DIA_Scatty_KirgoSuccess_Condition()
{
   if ( (Scatty_ChargeKirgo == LOG_RUNNING) && (Kirgo_Charged == TRUE) && ( (Kirgo.aivar[AIV_WASDEFEATEDBYSC] == TRUE) || (Kirgo.aivar[AIV_HASDEFEATEDSC] == TRUE) ) )
   {
      return 1;
   };
};

FUNC VOID DIA_Scatty_KirgoSuccess_Info()
{
   AI_Output (other,self,"DIA_Scatty_KirgoSuccess_15_00"); //Walczyłem z Kirgo!
   if (Kirgo.aivar[AIV_HASDEFEATEDSC] == TRUE)
   {
      AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_KirgoSuccess_01_01"); //Tak, ale przegrałeś!
      AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_KirgoSuccess_01_02"); //Chyba nie myślisz, że będę pod wrażeniem takiego popisu...
      Scatty_ChargeKirgo = LOG_FAILED;
      
      B_LogEntry( CH1_JoinOC, "Porażka w walce z Kirgo nie zjednała mi bynajmniej sympatii Scatty'ego.");
   }
   else if (Kirgo.aivar[AIV_WASDEFEATEDBYSC] == TRUE)
   {
      AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_KirgoSuccess_01_03"); //I pokonałeś go! Całkiem nieźle jak na takiego żółtodzioba! Jestem pod wrażeniem!
      Scatty_ChargeKirgo = LOG_SUCCESS;
      
      B_LogEntry( CH1_JoinOC, "Scatty był pod wrażeniem mojej walki z Kirgo.");
      B_GiveXP (XP_kirgovictory);
   };
};

// **************************************************
//                 KHARIM SUCCESS
// **************************************************

INSTANCE DIA_Scatty_KHARIMSuccess (C_INFO)
{
   npc         = Grd_210_Scatty;
   nr         = 1;
   condition   = DIA_Scatty_KHARIMSuccess_Condition;
   information   = DIA_Scatty_KHARIMSuccess_Info;
   permanent   = 0;
   description = "Wyzwałem Kharima na pojedynek!";
};                       

FUNC INT DIA_Scatty_KHARIMSuccess_Condition()
{
   if ( (Scatty_ChargeKHARIM == LOG_RUNNING) && (Kharim_Charged == TRUE) && ( (Kharim.aivar[AIV_WASDEFEATEDBYSC] == TRUE) || (Kharim.aivar[AIV_HASDEFEATEDSC] == TRUE) ) )
   {
      return 1;
   };
};

FUNC VOID DIA_Scatty_KHARIMSuccess_Info()
{
   AI_Output (other,self,"DIA_Scatty_KHARIMSuccess_15_00"); //Wyzwałem Kharima na pojedynek!
   if (Kharim.aivar[AIV_HASDEFEATEDSC] == TRUE)
   {
      AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_KHARIMSuccess_01_01"); //I spuścił ci niezłe baty!
      if (Npc_GetTrueGuild (hero) == GIL_NONE)
      {
         AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_KHARIMSuccess_01_02"); //Ale muszę przyznać, że wybrałeś sobie dobrego przeciwnika. Nie znoszę tych sukinsynów z Nowego Obozu.
         AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_KHARIMSuccess_01_03"); //Widzę, że myślimy podobnie. Przyda się nam ktoś taki jak ty!
      };
      Scatty_ChargeKHARIM = LOG_FAILED;
      B_GiveXP(XP_Kharimlost);
      B_LogEntry( CH1_JoinOC, "Zostałem pokonany przez Kharima! Scatty podziwia moją odwagę, ale uważa, że wojownik ze mnie żaden.");
      
   }
   else if (Kharim.aivar[AIV_WASDEFEATEDBYSC] == TRUE)
   {
      AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_KHARIMSuccess_01_04"); //I pokonałeś go! Muszę przyznać, że świetnie sobie poradziłeś. Kharim od dawna uchodził za jednego z najlepszych wojowników w kolonii.
      AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_KHARIMSuccess_01_05"); //Jestem pod wrażeniem!
      Scatty_ChargeKHARIM = LOG_SUCCESS;
      
      B_LogEntry( CH1_JoinOC, "Pokazałem Kharimowi, gdzie raki zimują. Scatty był pod wrażeniem.");
      B_GiveXP(XP_kharimvictory);
   };
};


// **************************************************
//              Warum andere Lager Kämpfer
// **************************************************

INSTANCE DIA_Scatty_OtherCamps (C_INFO)
{
   npc         = Grd_210_Scatty;
   nr         = 1;
   condition   = DIA_Scatty_OtherCamps_Condition;
   information   = DIA_Scatty_OtherCamps_Info;
   permanent   = 0;
   description = "Myślałem, że Stary i Nowy Obóz nie dogadują się najlepiej. Dlaczego pozwalacie obcym walczyć na waszej arenie?";
};                       

FUNC INT DIA_Scatty_OtherCamps_Condition()
{
   if (Npc_KnowsInfo(hero,DIA_Scatty_WhatDoYouDo))
   {
      return 1;
   };
};

FUNC VOID DIA_Scatty_OtherCamps_Info()
{
   AI_Output (other,self,"DIA_Scatty_OtherCamps_15_00"); //Myślałem, że Stary i Nowy Obóz nie dogadują się najlepiej. Dlaczego pozwalacie obcym walczyć na waszej arenie?
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_OtherCamps_01_01"); //To proste. Raz w tygodniu organizujemy walki, a Kopacze lubią patrzeć, jak Szkodniki z Nowego Obozu dostają po głowie.
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_OtherCamps_01_02"); //Gdy walczy któryś z nich przyjmuję więcej zakładów, a to dobrze wpływa na interes!
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_OtherCamps_01_03"); //Osobiście nienawidzę tych wieprzy z Nowego Obozu, ale w tych trudnych czasach żaden pieniądz nie śmierdzi...
};

// **************************************************
//                Will Wetten
// **************************************************

INSTANCE DIA_Scatty_WannaBet (C_INFO)
{
   npc         = Grd_210_Scatty;
   nr         = 1;
   condition   = DIA_Scatty_WannaBet_Condition;
   information   = DIA_Scatty_WannaBet_Info;
   permanent   = 1;
   description = "Chciałbym obstawić walkę.";
};                       

FUNC INT DIA_Scatty_WannaBet_Condition()
{
   if (Npc_KnowsInfo(hero,DIA_Scatty_WhatDoYouDo))
   {
      return 1;
   };
};

FUNC VOID DIA_Scatty_WannaBet_Info()
{
   AI_Output (other,self,"DIA_Scatty_WannaBet_15_00"); //Chciałbym obstawić walkę.
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_WannaBet_01_01"); //Przecież teraz nikt nie walczy!
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_WannaBet_01_02"); //Najbliższa walka odbędzie się dopiero za kilka dni. Będzie ogłoszenie!
   
};

// **************************************************
//                Will Kämpfen
// **************************************************

INSTANCE DIA_Scatty_WannaFight (C_INFO)
{
   npc         = Grd_210_Scatty;
   nr         = 1;
   condition   = DIA_Scatty_WannaFight_Condition;
   information   = DIA_Scatty_WannaFight_Info;
   permanent   = 1;
   description = "Chciałbym stoczyć walkę na arenie.";
};                       

FUNC INT DIA_Scatty_WannaFight_Condition()
{
//   if (Npc_KnowsInfo(hero,DIA_Scatty_WhatDoYouDo))
//   {
//      return 1;
//   };
};

FUNC VOID DIA_Scatty_WannaFight_Info()
{
   AI_Output (other,self,"DIA_Scatty_WannaFight_15_00"); //Chciałbym stoczyć walkę na arenie.
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_WannaFight_01_01"); //Nie mogę ci pozwolić walczyć, póki nie dołączysz do któregoś z obozów.
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_WannaFight_01_02"); //Ludzi nie interesują niezależni wojownicy.
};

// **************************************************
//                TRAIN
// **************************************************

INSTANCE DIA_Scatty_TRAIN (C_INFO)
{
   npc         = Grd_210_Scatty;
   nr         = 10;
   condition   = DIA_Scatty_TRAIN_Condition;
   information   = DIA_Scatty_TRAIN_Info;
   permanent   = 1;
   description = "Zajmujesz się również szkoleniem wojowników?";
};                       

FUNC INT DIA_Scatty_TRAIN_Condition()
{
   if (Npc_KnowsInfo(hero,DIA_Scatty_WhatDoYouDo))
   {
      return 1;
   };
};

FUNC VOID DIA_Scatty_TRAIN_Info()
{
   if( log_scattytrain == FALSE)
   {
   Log_CreateTopic      (GE_TeacherOC,LOG_NOTE);
    B_LogEntry(GE_TeacherOC, "Scatty może mnie nauczyć walki jednoręcznym orężem.");
    log_scattytrain = TRUE;
    };
   AI_Output (other,self,"DIA_Scatty_TRAIN_15_00"); //Zajmujesz się również szkoleniem wojowników?
   AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_TRAIN_01_01"); //Tak, ale nie za darmo. Jak chcesz, żebym cię czegoś nauczył, musisz zapłacić.


   Info_ClearChoices   (DIA_Scatty_TRAIN );
   Info_AddChoice      (DIA_Scatty_TRAIN,DIALOG_BACK      ,DIA_Scatty_TRAIN_BACK);
   if    (Npc_GetTalentSkill(hero, NPC_TALENT_1H) == 1)
   {
      Info_AddChoice      (DIA_Scatty_TRAIN,B_BuildLearnString(NAME_Learn1h_2, LPCOST_TALENT_1H_2,150)   ,DIA_Scatty_TRAIN_2h);
   };
   if    (Npc_GetTalentSkill(hero, NPC_TALENT_1H) == 0)
   {
      Info_AddChoice      (DIA_Scatty_TRAIN,B_BuildLearnString(NAME_Learn1h_1, LPCOST_TALENT_1H_1,50)   ,DIA_Scatty_TRAIN_1h);
   };
};

func void DIA_Scatty_TRAIN_BACK()
{
   Info_ClearChoices   (DIA_Scatty_TRAIN );
};

func void DIA_Scatty_TRAIN_1h()
{
   AI_Output (other,self,"DIA_Scatty_TRAIN_1h_15_00"); //Chciałbym nauczyć się walki jednoręcznym orężem.
   
   if (Npc_HasItems(other,itminugget) >= 50)
   {
      if (B_GiveSkill(other, NPC_TALENT_1H, 1, LPCOST_TALENT_1H_1))
      {
         AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_TRAIN_1h_01_01"); //Mądra decyzja. Jednak zanim poznasz bardziej zaawansowane techniki, powinieneś nauczyć się prawidłowo trzymać oręż w ręku.
         AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_TRAIN_1h_01_02"); //Początkujący często łapią zwykły miecz obydwoma rękami. Radziłbym ci się do tego nie przyzwyczajać, to fatalny nawyk.
         AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_TRAIN_1h_01_03"); //Trzymaj broń jedną ręką, ostrzem do góry, i zacznij nią machać.
         AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_TRAIN_1h_01_04"); //Musisz się nauczyć, jak zgrać twoje ruchy z bezwładnością oręża. Dzięki temu twoje ataki będą szybsze i bardziej zaskakujące.
         AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_TRAIN_1h_01_05"); //Zapamiętaj sobie dobrze, co ci powiedziałem, a twój styl walki stanie się o wiele bardziej elegancki i skuteczny.
         AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_TRAIN_1h_01_06"); //A, i jeszcze coś! Niektóre ciosy powodują większe obrażenia niż zwykle. Oczywiście, jako początkujący masz raczej niewielkie szanse na zadanie krytycznego uderzenia.
         AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_TRAIN_1h_01_07"); //Ale to się zmieni w miarę czynienia przez ciebie postępów.
         B_GiveInvItems(other,self,itminugget,50);
      };
   }
   else
   {
      AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_TRAIN_1h_NoOre_01_00"); //Nie masz wystarczającej ilości rudy!
   };
};

func void DIA_Scatty_TRAIN_2h()
{
   AI_Output (other,self,"DIA_Scatty_TRAIN_2h_15_01"); //Naucz mnie sprawniej posługiwać się jednoręczną bronią.
   
   if (Npc_HasItems(other,itminugget) >= 150)
   {
      if (B_GiveSkill(other, NPC_TALENT_1H, 2, LPCOST_TALENT_1H_2))
      {
         AI_Output (self, other,"DIA_Scatty_TRAIN_2h_Info_01_02"); //Dobrze, podstawy już znasz. Nieznaczne opuszczenie broni zwiększy siłę twojego pierwszego ciosu.
         AI_Output (self, other,"DIA_Scatty_TRAIN_2h_Info_01_03"); //Musisz wykorzystać siłę bezwładności, pamiętasz? Świetnie. Teraz nauczysz się lepiej balansować ciałem. Po zadaniu dwóch ciosów wykonaj obrót. To powinno zmylić twojego przeciwnika i pozwolić ci wyjść na dobrą pozycję do następnego ataku.
         AI_Output (self, other,"DIA_Scatty_TRAIN_2h_Info_01_04"); //Wtedy wyprowadź następne cięcie z prawej strony...
         AI_Output (self, other,"DIA_Scatty_TRAIN_2h_Info_01_05"); //I znowu do przodu. Pamiętaj - trening czyni mistrza, więc najlepiej weź się od razu do roboty!
         B_GiveInvItems(other,self,itminugget,150);
      };
   }
   else
   {
      AI_Output (self,other,"DIA_Scatty_TRAIN_2h_NoOre_01_00"); //Wróć, gdy będziesz miał wystarczająco dużo rudy.
   };
};
 

Suabyak

Suabyak

Użytkownicy
posty41
Propsy1
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Następnym razem użyj code'a...
wygląda to takTen błąd może występować dlatego że gra nie wie co znaczy Kirgo nie masz takiej zmiennej.
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Czym jest Kirgo? Parser go nie znajduje przez co wyrzuca ów błąd.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry