[G2NK] Cienie Przeszłości/Vergessen ist nicht vergangen Dubbing PL 41784 102

O temacie

Autor Fabio

Zaczęty 22.09.2019 roku

Wyświetleń 41784

Odpowiedzi 102

Aziral

Aziral

Użytkownicy
posty92
Propsy22
  • Użytkownicy
Zostało mi tylko to zadanie. Nic więcej nie mam.

Edit. Modyfikacja jest ZBYT liniowa jeśli chodzi o zadania. Okazało się, że nie porozmawiałem z Podejrzanym Kopaczem, który był w chacie Darriona - mimo tego, że owego Darriona już dawno znalazłem. Musiałem odpalić WSZYSTKIE dialogi nawet jeśli były już one kompletnie niepotrzebne, bo zadanie z nim już dawno zostało ukończone.

Mimo wszystko za pomoc dziękuję.
 

angarus

angarus

Użytkownicy
posty90
Propsy26
  • Użytkownicy
Podczas gry w modyfikację stanowczo za często wywalało mi acces volationy. :p Nie mogę się nie zgodzić, że jak już wyżej zauważono, w zadaniu dla Nyrasa wprowadzono zupełnie niepotrzebny warunek rozmowy z podejrzanym kopaczem. System walki jest lekko skopany, bo niezależnie od tego, czy moja broń miała zadawać 20 pkt obrażeń, czy 55, ścierwojad padał po takiej samej ilości ciosów.No dobrze, dziegieć za nami, to czas przejść do miodku. Cienie Przeszłości to zdecydowanie najlepszy symulator Boba Budowniczego w Górniczej Dolinie, w jaki przyszło mi grać.  :F Scenariusz i dialogi stoją na wysokim poziomie, nie trącą ani trochę klimatami gimnazjalnymi. Atmosfera Kolonii Karnej została oddana bardzo dobrze. Podoba mi się pomysł uczynienia z Nyrasa ważnej dla fabuły moda postaci. OLBRZYMI PLUS za nawiązania do wydarzeń z Gothic: Der Comic i wykorzystanie postaci Brabaka. Muszę też pochwalić autorów dzieła za nieliniowość rozgrywki skutkującą trzema zakończeniami. Poza tym co napisałem na początku, nie zauważyłem więcej bugów/niedociągnięć. Cienie Przeszłości to godna polecenia (zwłaszcza fanom I części sagi) fanowska przygoda w świecie Gothic.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2151
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Aziral, trafna uwaga. Możesz przekazać ją na forum w ich temacie: https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1544258-Release-G2-Vergessen-ist-nicht-vergangen. Być może to naprawią (możesz napisać po angielsku). Jak ci się nie chce, to mogę im to przekazać.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2151
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Po oddaniu notatek jest koniec gry, nie uruchamia ci się najwidoczniej film. Działa ci intro?

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty73
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hmm jak ten mod zainstalować?
Mam grę i rozpakowuje ja w folderze gry podmieniając pliki i nie działa.
Jeszcze trzeba wykonać jakieś działania?
 

PanPink

PanPink

Użytkownicy
posty34
Propsy50
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Zainstalować GothicStarter, inaczej PlayerKit.
 
Może i ten sweter jest wieśniacki, ale taki właśnie ma być.

Aziral

Aziral

Użytkownicy
posty92
Propsy22
  • Użytkownicy
 

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty73
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zainstalować GothicStarter, inaczej PlayerKit.

Wtedy będzie opcja wyboru moda?
Ok, spróbuję wieczorem.
Dzięki
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Nawet sam SystemPack wystarczy. W każdym razie nie uruchamiasz Gothic2.exe, tylko GothicStarter.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

RemakeRR

RemakeRR

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeżeli mogę to chciałbym się podpiąć pod temat ponieważ również mam problem z tą modyfikacją, tylko że mój problem polega na tym że nie działa mi sterowanie kursorem myszy podczas wyboru postaci.
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

RemakeRR

RemakeRR

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ludzie, temat jest tu: https://themodders.org/index.php?topic=30230.0
@RemakeRR A masz włączoną mysz w grze?
Tak, w przypadku opcji dialogowych w menu działa oraz w ustawieniach gry jest napisane że jest włączona, a mimo to kursor stoi w miejscu w przypadku wyboru postaci.

Post połączony: 2019-09-28, 13:02
Ludzie, temat jest tu: https://themodders.org/index.php?topic=30230.0
@RemakeRR A masz włączoną mysz w grze?
Tak, w przypadku opcji dialogowych w menu działa oraz w ustawieniach gry jest napisane że jest włączona, a mimo to kursor stoi w miejscu w przypadku wyboru postaci.
Jednak udało mi się rozwiązać ten problem, wystarczyło zmienić wersję gry.
 

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty73
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
dobra mam problem, zrobiłem tak:
-instalacja gothic złota edycja
-podmieniłem pliki cieni
-zainstalowałem gothic2_fix-2.6.0.0-rev2.exe
- potem gothic2_playerkit-2.6f.exe
- i na koncu System Pack v.1.6

Odpalam grę i mi się nie włącza ale miałem to wcześniej z czystym G2NK. Odpalam dwa razy (raz normalnie przez exe drugi raz przez Startera - bo 2 razy przez Startera nie mozna) wchodze w task managera i uswam rundll32. Wtedy usuwa się jeden z procesów Gothica 2 i włacza się gra ale za kazdym razem G2NK wersja 2.6

Co robię źle?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2151
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Zainstaluj Systempack 1.8, względem 1.6 było dużo poprawek (PS. To akurat na marginesie). Co do twojego problemu - uruchamiasz jako administrator? Najlepiej ustaw "Uruchom jako administrator" na wszystkich .exe. Modyfikację odpalasz przez Gothic_Starter (ten zwykły).

Po uruchomieniu gry w menu głównym masz informację, że zainstalowany jest Systempack? Jeśli nie, to znaczy, że nie jest/źle zainstalowany.

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty73
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Działa, dzieki ;)

I od razu pytanko:
w zadaniu o niewiność Ignora mam:
skrawek ubrania, kubek, skrzynie przeszukana, zwłoki suche, bajzel obok szafki

wydaje się że wszystko a Nek dalej niewzruszony, czego zapomniałem?

Normalnie bym nie pytał ale nie moge wyjśc z chaty wiec dawajcie bo nie moge ruszyć z grą dalej :P
 

Aziral

Aziral

Użytkownicy
posty92
Propsy22
  • Użytkownicy
Podpowiedź: Nie wybieraj opcji z motywem i charakterem.
 

outlander

outlander

Użytkownicy
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Ukończyłem modyfikację. Trochę się zawiodłem. Na pewno nie jest to mod wybitny. Po prostu dobry. Jego największą zaletą są zadania, które dzielą się na dwie grupy - ciekawsze i większe oraz zwykłe fedexy. Oba typy zadań są ze sobą przeplatane na przemian przez co te drugie nie są uciążliwe i wykonuje się je przy okazji załatwiania jakichś spraw. Te większe zadania oferują zazwyczaj nowe mechaniki lub ciekawe podejście do jakiegoś tematu. Najlepszym zadaniem było śledztwo w sprawie morderstwa. Drugim, ciekawym questem było ujarzmienie cieniostwora, ale na pewno nie zgodzę się z opinią przedmówcy, że było to zadanie wymagające dla gracza. Budowanie z kolei mnie nie porwało.

Przejście modyfikacji zajęło mi 8 godzin + 1,5h na powtarzanie rzeczy, które utraciłem w wyniku crashy i konieczności wczytywania. Fabuła jest w porządku. Opowiada o losach kopacza, który próbuje przestać być nękany. Główną atrakcją jest pierwszy rozdział i droga do awansu na cienia, czyli to co w goticzku jest zawsze najlepsze. Drugi rozdział jest już gorszy. Na jego początku wybieramy praktycznie zakończenie (z pominięciem alternatywnego, które jest gdzieś później) i od tego zależą nasze dalsze zadania. Ja nie chciałem pomagać Gomezowi. Musiałem więc pomóc Nyrasowi uciec z obozu wraz z kopaczami. Polegało to na wykonaniu fedexów dla kopaczy z listy oraz uratowanie Darriona, co wiązało się z budową obozu bandytów. Była to w zasadzie główna atrakcja przed zakończeniem. No może jeszcze wypad do opuszczonej kopalni z Erikiem i zniszczony obóz drwali. Poza wymienionymi zadaniami w lokacji, którą nam oddano do dyspozycji nie działo się nic więcej. Po zapowiedziach liczyłem na więcej, jak chociażby powrót do sprawy Kyle i np pomoc w zbudowani dla niego chaty. Mogłoby być pokazane jak się upiera pomimo naszych rad i płaci nam więcej, żebyśmy tylko zbudowali chatę tam gdzie on chce. Dziwi mnie również brak wykorzystania Starej Kopalni. Nie dość, że niewidzialna ściana jest w tym miejscu nienaturalna (powinien raczej być drugi posterunek na rzece) to co więcej SK stwarzała duże pole do popisu dla twórców. Niewykorzystany potencjał. Nasz bohater mógłby się tam schronić chociażby po aferze z wieżą, zamiast siedzieć w chacie. Można by tam wtedy umieścić wątek wydostania się z kopalni (bo wtedy nie jesteśmy jeszcze cieniem i strażnicy tak po prostu nas nie wypuszczą póki nie wykopiemy odpowiedniej ilości rudy), co na pewno zwiększyłoby długość fabuły i wniosło wiele do moda. Co więcej można by przy wyjściu z kopalni podmienić świat na ten z uszkodzoną wieżą. Wyszłoby to na pewno zgrabniej niż wieża-vob, ale i tak ten aspekt wypadł nieźle.

Drugi zawód to dialogi. Było ich bardzo mało, głównie te związane z zadaniami. Daleki jestem od dawania każdemu NPC imienia i 5 dialogów o niczym, ale wszechobecna opcja "koniec" to standard w tym modzie. Boli to zwłaszcza dlatego, że jest to mod krótki i ponoć miał być dopracowany i pełen detali. A tu zaczynam drugi rozdział i rozglądam się po okolicy co się zmieniło, a tam nikt nie ma mi niczego do powiedzenia. W niektórych miejscach to aż się prosiło, żeby była choć jedna osoba, która powie nam coś więcej na jego temat itp. Tego tu nie uświadczycie.

Balans był w porządku. Może na końcu trochę słabo, że boss nas miał na 2 hity, ale dało się go pokonać.
Gwoździe były za drogie. Trzeba było sporo dokładać do budowy np. dla tego kopacza na początku. Na szczęście część sprzętu można było znaleźć w świecie.

Kwestie techniczne to porażka na całej linii. Crashe na arenie pojawiły się z 50 razy. LeGo + kombinowanie z AI to nie jest dobry pomysł. Moim zdaniem twórcy mogli spróbować usunąć wszystkich NPC z tego obszaru i dodawać ich po kolei, sprawdzając raz za razem jak się sprawy mają. Wydaje mi się, że błąd leży gdzieś w jakiejś rutynie czy coś z tych rzeczy, która koliduje z jakąś funkcją pakietów skryptowych. No ale po co było poświęcać czas na naprawę skoro można było skupić się na przenoszeniu gorszego AI z jedynki... Serio po co. Tak samo po co poświęcać czas na to, żeby smalltalki pojawiały się u góry. No po co? Przecież PB rozwiązała to w ten sposób w takim a nie innym celu. Strata czasu. Lepiej by było jakby napisali te kilka dialogów zamiast bawić się w to. Ten mod powinien być na G1. Bez sensu poświęcać tyle czasu na downgrade, nie rozumiem tego. Może myśleli, że na G2 to będzie stabilniejsze? No to się nie udało. Nie ma żadnych korzyści z tego, że mod jest na G2. Moim zdaniem ten mod wybroniłby się bez pakietów skryptowych. Samą fabułą i mniejszą ilością bajerów. Budowanie można było rozwiązać standardowym duetem MOB + mover. Jeszcze to wolne celowanie, które jest chyba najgłupszym skryptem do G2. Jak dla mnie więcej szkody niż pożytku z tego. Gdyby to chociaż faktycznie działało tak jak w risenie... Raz wystrzeliłem strzałę, która jakimś cudem wywołała triger niewidzialnej ściany i postać zaczęła biec nie wiadomo gdzie. Co więcej rutyna chodzenia jest zbugowana (npc przystają co kilka metrów), a zadanie z Darrionem nie pojawia się w dzienniku. Darrion również ucieka, gdy zjawiają się potwory i nie wraca gdy je pokonamy tylko leeeeci daleko i pewnie gdzieś może wtedy zginąć (żeby tego uniknąć stosowałem set time). Trochę głupie błędy. Mod jest krótki i testowały go dwa teamy (już nie mówię tu o crashach teraz tylko o tym Darrionie) więc niefajnie. Interfejs również był brzydki :(

Ciekawszym smaczkiem niż linijka dialogu o chacie Kyle (...) były dla mnie trofea w chacie bohatera. Super sprawa.

Dubbing i tłumaczenie na wysokim poziomie. Nie mam zastrzeżeń i team spisał się świetnie. Najbardziej mi się podobał Diego. Fajnie zagrane z odpowiednią tonacją.

Gdzieś mi mignęła w necie opinia, że to mod najwyższej jakości i niemcy pokażą polaczkom jak się robi porządne mody do gothica. Cóż... Moim zdaniem nie pykło, a takie osoby niech się lepiej wezmą za leczenie swoich narodowościowych kompleksów, a nie grają w mody do gothica xD

Moja ocena 5,5/10. Zmarnowany potencjał i wcale nie takie dopracowane. Jeśli ktoś nie jest mega napalony na tego moda jak ja, niech odpuści, albo poczeka na jakiś patch, bo szkoda czasu na ciągłe oglądanie ekranu wczytywania. Z kolei jeśli ktoś jest weteranem gotikowych bugów to warto się przemęczyć, bo questy są spójne i mod eksploatuje ciekawy okres w dziejach kolonii.

Dzięki za przebicie się przez tę recenzję dla tych którzy przeczytali do końca. Pozdrawiam.

 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2151
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Odniosę się tylko do jednego fragmentu bez cytatu odnośnie G2 i dialogów. Oczywiście,  że robienie moda na G1 teraz to czysty idiotyzm, a G2 jest stabilniejsze. Porównaj sobie G1 a G2 w Górniczej Dolinie z G1 bez portali lasów etc. Po prostu nie zrobili tego jak należy, a robiąc moda na G2 powinni brać AI z G2. Wzięli z G1 raczej dlatego, bo przenieśli wszystko na żywca. Moim zdaniem twórcy nie ogarniają pakietów skryptowych, a chcieli dodać coś  nowego   - powklejali na pałę i wyszło jak wyszło.

Co do dialogów w drugim rozdziale - również był dla mnie niedosyt.  Parę osób na zamku mogłoby mieć chociaż kwestię typu "Jestem zajęty", a stały jak słup. Twórcy moda robili od 2014 w dwie osoby. Z tego co wiem,  to nie chcieli już kombinować, może się wypalili, może nie mieli czasu. Według mnie można było zwiększyć czas rozgrywki o parę fajnych rzeczy, ale mając dobry pomysł. Skoro nie mieli, to chyba lepiej, że tego nie zrobili. Nie ma nic gorszego jak robienie czegoś na siłę, efekt byłby pewnie niespecjalnie dobry.

PS. Polskie mody obecnie nie mają startu do zagranicznych.  Nie powiesz mi chyba, że Złote Wrota są lepsze, tak obiektywnie?

outlander

outlander

Użytkownicy
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Z tym robieniem modów na G2 pewnie masz rację. Twórcy po prostu nie zrobili tego w mojej opinii dobrze i wszystkie dobrodziejstwa silnika i usprawnień G2 najzwyczajniej w świecie blakną w tym modzie.

Cytuj
Skoro nie mieli, to chyba lepiej, że tego nie zrobili. Nie ma nic gorszego jak robienie czegoś na siłę, efekt byłby pewnie niespecjalnie dobry.
Wiadomo, tu się zgadzam choć bardziej obstawiam, że po prostu się wypalili, bo te rozwiązania, które zaproponowałem wydają mi się pasujące do moda i mogło to im przejść przez myśl. Ale wiem jak to jest się wypalić, więc się więcej nie czepiam.

Cytuj
PS. Polskie mody obecnie nie mają startu do zagranicznych.  Nie powiesz mi chyba, że Złote Wrota są lepsze, tak obiektywnie?
Nie powiem, bo nie grałem, ale pewnie masz rację :D Grałem za to w Czas Zapłaty i myślę, że nie ma się czego wstydzić. Nawet poziom awarii technicznych podobny (na korzyść CP)  :F Chodzi mi tylko i wyłącznie o szufladkowanie typu niemieckie to dobre, będzie działać. Tu właśnie jest przykład, że nie działa. Przykładowo z zagranicznych Insygnia też nie przypadły mi za bardzo do gustu. Są róże mody, różnego pochodzenia, o różnym poziomie wykonania i tyle.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2151
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Chyba się wypalili, tak mi się wydaje. Pozostaje mieć nadzieję, że modyfikacje poprawią w pewnych aspektach, gdzie dałoby się zrobić lepiej. Wysłałem im także ze swojej strony solidny feedback prywatnie, także uwzględniając wszystkie istotne rzeczy opisane tu wcześniej. Być może coś z tego się pojawi, byłoby fajnie. Nie ma sensu raczej przedłużać rozgrywki w ewentualnych wersjach, za to poprawa tego byłaby jak najbardziej wskazana. Nie jestem pewien czym jest spowodowane niedziałanie DX11, ale prawdopodobnie ktoś bardziej obeznany ode mnie w temacie, może to łatwo wywnioskować, a pewnie jest to coś, co dałoby się naprawić - a gra działałaby bez problemu. Podejrzewam, że coś związanego z tymi obiektami znikającymi pod ziemię lub pojawiającymi się potem.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry