Czysto hipotetyczne rozszerzenie PreAlpha Mod do G3 7373 14

O temacie

Autor Drathar

Zaczęty 12.01.2018 roku

Wyświetleń 7373

Odpowiedzi 14

Drathar

Drathar

Użytkownicy
Lore Vult
posty37
Propsy82
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Lore Vult
Witajcie, już jakiś czas temu zainteresowałem się tym modem. Bardzo spodobał mi się jego klimat, czyli podstawka w mroczniejszym wydaniu. Jednak z tego co widzę, istnieje tylko wersja w języku rosyjskim. Zastanawiam się, czy oprócz możliwości przetłumaczenia go na nasz język, istnieje możliwość mniejszej lub większej ingerencji w tego moda. Sądzę, że można by spróbować zrobić to, czego Piranha Bytes nie zdążyła z G3 czyli rozbudować system dialogowy z NPCami, spróbować rozszerzyć istniejące lore o nowe księgi i informacje o różnych lokacjach istniejących w grze, spróbować nadać miastom lepszy klimat. Spróbuję poniżej rozwinąć moją myśl. Z góry przepraszam za długość posta!

1 - System dialogowy: czyli po prostu rozbudowanie go w taki sposób jaki mogliśmy zobaczyć w poprzednich częściach. To raczej da się zrobić. Zawsze brakowało mi możliwości rozmowy z mieszkańcami miast, podpytanie ich o ważne miejsca, osoby, zapytanie o plotki czy wydarzenia. Zapewne wymagałoby to dużo pracy, bo trzeba by dialogi pisać dla każdego miasta i osady w grze, jednak nie jest to niewykonalne.

2 - Rozbudowa lore: kolejna rzecz, którą można zrobić, a która też wymaga ogromu pracy. Dla każdego miasta można napisać księgę opisującą jego historię, spróbować rozszerzyć poczet królewski, bo jakoś strasznie naciągane jest to, że królestwo Myrtany to dwa pokolenia władców. Wiele ruin rozsianych po Myrtanie aż prosi się o choćby cień jakichkolwiek informacji, jakiś dialog, cokolwiek.

3 - Klimat miast: tutaj będzie najdłuższy punkt, ponieważ postaram się rozpisać każde miasto z osobna.

Montera - jako centralne miasto Myrtany, powinna być stolicą kupiecką. O ile to możliwe, trzeba by zagospodarować miejsce pod targowisko, czyli coś, czego strasznie brakuje mi w podstawowej grze. Warto by spróbować stworzyć coś na wzór targowiska z Khorinis. W tawernie na piętrze można umieścić kwatery dla kupców. Ciekawym pomysłem wydaje się też próba zmiany zachowań NPCów koło areny, tak, aby wieczorami zbierali się na niej mieszkańcy i obserwowali pojedynki najemników. Ożywiłoby to miasto i dodało sporo realizmu. W temacie mieszkańców, brakowało mi zawsze prawdziwych obywateli. Ciężko uwierzyć, że populacja miasta składa się tylko z najemników, orków i niewolników. Sugerowałbym umieszczenie większej ilości niezależnych NPCów, zwykłych mieszkańców, którzy po prostu nie byli w żaden sposób potrzebni orkom. Stylistyka 3 części Gothica, zwłaszcza z PreAlpha Modem, aż się prosi o jakiś burdel, albo kilka ulicznic oferujących swoje usługi najemnikom orków. Świat w PreAlpha bardzo przypomina klimatem Gothica 1, więc im brudniej i brutalniej, tym lepiej.

Geldern - główny ośrodek wydobywczy w Myrtanie. Miasto alchemików. Cech alchemiczny byłby idealnym pomysłem, do tego cech górniczy. Warto by zagospodarować jakieś nieistotne budynki do tego celu. Dodatkowo, Geldern powinno mieć na swoich usługach sporo płatnerzy i kowali, którzy oferowaliby swoje usługi osobom, które stać na zakup kosztownego rynsztunku. Może nawet warto by pomyśleć nad obecnością gildii złodziei? Tak jak w przypadku Montery, warto wprowadzić nowych obywateli. Kilka prostytutek, a może i cały burdel też powinien nadać koloryt miastu. Większą uwagę należałoby też zwrócić w kierunku najbiedniejszej dzielnicy miasta przy kopalni i arenie. Wieczorne walki gladiatorów, pijatyki przy ogniskach, brud, wszędobylskie chrząszcze. Jak wspomniałem, im brudniej tym lepiej.

Vengard - samo miasto można zostawić bez ingerencji. Największym problemem jest brak portu w mieście które leży nad samym brzegiem morza. Plaża przy Vengardzie powinna zostać zaadoptowana na dzielnicę portową. Zawsze bolał mnie brak portu w stolicy. Przerobieniu wymaga też pałac królewski. W żaden sposób nie czuć, że tutaj mieszka król. Warto też zastanowić się nad rozbudową dworu. Kilku szlachciców, którzy związani byliby z wrzuceniem Lee za barierę świetnie pasowałoby do wątku zemsty byłego królewskiego generała.

Gotha - mówimy tu o mieście po jego wyzwoleniu spod klątwy i obecności orków. Obozowisko orków powinno być zajęte przez oddział buntowników. Chatki przy jaskini cmentarnej powinny być umeblowane i zajęte przez zwykłych mieszkańców chcących znów żyć tak jak przed wojną. Kuźnia powinna być zajęta oczywiście przez kowala. Duży budynek przy schodach na zewnętrzny pierścień zamku zajmować powinien alchemik, bądź jakiś mag. Zewnętrzny pierścień zamku, to miejsce dla poborowych żołnierzy, większa kuźnia powinna być miejscem pracy dla porządnego płatnerza. Zaś główna forteca to kwatery dla regularnego wojska, siedziba Gorna i być może miejsce dla małej kapliczki dla Innosa. Odbudowana Gotha to duże pole do popisu, można rzucić tu kilka ciekawych zadań.

Faring - według mnie ingerencji wymaga tylko tawerna, która powinna mieć więcej gości: niezależnych myśliwych, podróżników, jakiegoś wędrownego kupca. Obydwie areny powinny wieczorami ściągać widzów na krwawe spektakle. Tutaj chyba tylko tyle jeśli chodzi o samą wioskę. Można dodać kilka kobiet. Żon myśliwych i córkę karczmarza.

W Geldern i Monterze bardzo brakuje miejsca dla wyższej klasy społecznej, bogatych kupców, szlachty. Niestety, brak odpowiedniej architektury, przynajmniej według mnie bardzo ogranicza wprowadzenie tego pomysłu. Fajnie byłoby zobaczyć coś w rodzaju górnego miasta z Khorinis na kontynencie. Sądzę, że orkowie nie są na tyle głupi by niewolić wszystkich jak leci, zwłaszcza, że mogą mieć interes w utrzymywaniu dobrych stosunków z bogatymi mieszkańcami miast.

W wioskach, czyli Ardei, Cape Dun i Silden wystarczyłoby zmniejszyć ilość najemników na rzecz zwykłych mieszkańców. Więcej uwagi wymaga tylko Ardea, gdzie brakuje kupca, oberżysty i jakiegoś podrzędnego alchemika.

EDIT!

Pomyślałem także nad przeorganizowaniem armii królewskiej. Fajną sprawę dostaliśmy w Gothic Sequel, gdzie mogliśmy zobaczyć regularne oddziały królewskie. Warto by na takich właśnie oddziałach oprzeć siły Myrtany, a z paladynów zrobić dogorywający zakon rycerski. Ta setka paladynów, która wypłynęła z Hagenem na Khorinis powinna być prawie całą siłą jaką dysponował zakon. Dlatego paladynów na kontynencie powinno być niewielu, a trzonem armii powinni być tacy wojacy: https://www.darkmodders.pl/wp-content/uploads/2017/08/bohaterowie.png

Wystarczy wyciągnąć modele lekkiej i ciężkiej zbroi straży miejskiej z Content Moda i przeteksturować je w takim właśnie stylu. Świetnie wpasowałoby się to w istniejące lore, a nie rodziłoby głupoty na zasadzie identycznych mundurów dla królewskich w całym kraju. Średniowiecze, mimo że w tym wypadku zmieszane z światem fantasy było bardzo barwne pod względem uzbrojenia i strojów. Dodatkowo można rozwinąć ten pomysł jeszcze bardziej i dodać trochę niezależnego rycerstwa. Tutaj trzeba po prostu pobawić się z heraldyką by rycerze nie byli klonami. Niby mały szczegół, a wpływa na realizm i klimat świata.

To wszystko co napisałem to tylko i wyłącznie moje pomysły, mam pełną świadomość, że ich zaimplementowanie wymaga ogromnych nakładów pracy i jest to poza możliwościami jednej osoby. Zapewne większości nie da się po prostu wprowadzić do gry. Jednak bardzo ciekawi mnie czy są tutaj osoby, które chciałyby podyskutować nad takim rozwinięciem modyfikacji PreAlpha. Mam nadzieję, że nie tylko mnie spodobał się klimat wprowadzony przez tego moda. Po głowie plącze mi się jeszcze WIEEEELE pomysłów odnośnie takiego rozszerzenia, więc jeśli ktoś chciałby podyskutować i podzielić się swoimi spostrzeżeniami bardzo zachęcam! Zapewne w wielu miejscach moje opisy zalatują Community Story Project, czemu nie zaprzeczam, ponieważ bardzo inspiruje mnie ta produkcja. Tutaj jednak myślę o czymś mniejszym, co nie dotyka mechaniki, ani fabuły gry, a skupia się na klimacie. Jeśli zaciekawi kogoś ten temat, jeszcze raz zapraszam do dyskusji! 
 


Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Cóż, jest z tym jeden duży problem. Ledwo kto w polskim community Gothic'a zna się na modowaniu Gothic'a 3. Na tym forum jest obecnie chyba tylko jedna taka osoba, @Squerol.
 

Drathar

Drathar

Użytkownicy
Lore Vult
posty37
Propsy82
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Lore Vult
Tak też myślałem, jednak pomarzyć zawsze można. W sumie ten wątek to takie marzenia ściętej głowy, taki scenariusz "co jeśli". Po prostu fajnie by było podyskutować o tym, jak zrobić coś innego niż CSP, całkiem inaczej spojrzeć na trzecią część Gothica.
 


Frizbick
  • Gość
Jak tak teraz to czytam to zastanawiam się, czemu Piranie poszły w tę stronę i zamiast 3-4 miast w stylu Khorinis dostaliśmy 9, z czego większość przypomina bardziej zamki warowne albo jakieś grody a nie miasta. Już nie wspominając jak to żałośnie wygląda pod względem gospodarki w porównaniu do G2.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Jak tak teraz to czytam to zastanawiam się, czemu Piranie poszły w tę stronę i zamiast 3-4 miast w stylu Khorinis dostaliśmy 9, z czego większość przypomina bardziej zamki warowne albo jakieś grody a nie miasta. Już nie wspominając jak to żałośnie wygląda pod względem gospodarki w porównaniu do G2.

Prawdopodobnie brak czasu.

Drathar

Drathar

Użytkownicy
Lore Vult
posty37
Propsy82
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Lore Vult
Jak tak teraz to czytam to zastanawiam się, czemu Piranie poszły w tę stronę i zamiast 3-4 miast w stylu Khorinis dostaliśmy 9, z czego większość przypomina bardziej zamki warowne albo jakieś grody a nie miasta. Już nie wspominając jak to żałośnie wygląda pod względem gospodarki w porównaniu do G2.

Dokładnie, strasznie słabo to wygląda. Miasta powinny być co najmniej dwukrotnie większe aby wyglądało to sensownie. Do tego każde miasto powinno być otoczone farmami, które by je zaopatrywały w żywność. "Najlepiej" pod tym względem wypada Montera, ale i tak to namiastka tego co widzieliśmy w Khorinis. Bardzo boli ubogość architektury w miastach. Wszystkie domy to jakieś pozbijane z dech klitki, nie ma mowy o żadnym murowanym domu, a co dopiero o posiadłościach dla bogaczy.
 


Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Gdyby udało Ci się sprawnie posługiwać narzędziem "genome" (nie pamiętam dokładnej nazwy) oraz skorzystać z programu, który od jakiegoś czasu jest na wogu. Pozwalającym implementować obiekty do świata. Można by popróbować spełnić wizję "naprawiania gothic 3". Z pewnością jednak projekt powinien być ograniczony do małego wycinka historii. Całość  to zbyt wiele pracy. Np. skupić się na wybrzeżu (które jest dość dobrze odgrodzone od reszty) bądź innym regionie. Ciekawym wyjściem mogłaby tez być próba rozwoju varantu lub Nordmaru. Pracy byłoby i tak mnóstwo  rozbudowaniem świata, historii, dialogów, mechaniki, różnorodności NPC itp... ogrom pracy a zważywszy na nikłą popularność CSP, (ostatni adventowy kalendarz był słaby a poszczególne posty na facebooku miał max 10 polubień) praca taka mija się z celem.
 

Drathar

Drathar

Użytkownicy
Lore Vult
posty37
Propsy82
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Lore Vult
Gdyby udało Ci się sprawnie posługiwać narzędziem "genome" (nie pamiętam dokładnej nazwy) oraz skorzystać z programu, który od jakiegoś czasu jest na wogu. Pozwalającym implementować obiekty do świata. Można by popróbować spełnić wizję "naprawiania gothic 3". Z pewnością jednak projekt powinien być ograniczony do małego wycinka historii. Całość  to zbyt wiele pracy. Np. skupić się na wybrzeżu (które jest dość dobrze odgrodzone od reszty) bądź innym regionie. Ciekawym wyjściem mogłaby tez być próba rozwoju varantu lub Nordmaru. Pracy byłoby i tak mnóstwo  rozbudowaniem świata, historii, dialogów, mechaniki, różnorodności NPC itp... ogrom pracy a zważywszy na nikłą popularność CSP, (ostatni adventowy kalendarz był słaby a poszczególne posty na facebooku miał max 10 polubień) praca taka mija się z celem.

W idealnym świecie chciałbym skupić się w pierwszej kolejności na samych krainach centralnych, postarać się przypisać lokacje o których słyszeliśmy w poprzednich grach do tego co znajdziemy na kontynencie, "przebudować" populację Myrtany, dopisać historię do miast i osad, rozbudować dynastię królewską, ogólnie bardziej zagłębić się w lore. Dużo inspiracji czerpię z G1, G2, a do tego Gothic Der Comic i praca SoulFire i ich Dziejów Khorinis. Dodatkowo marzy mi się by całkowicie podmienić soundtrack na utwory w wykonaniu FangBataranga, który stworzył bardzo klimatyczny soundtrack do serwera mp do Gothica, bodajże Midgard się nazywał. Zawsze miałem duże aspiracje, ale kończyły się zazwyczaj na samych planach. Jedyną rzeczą, jaką mógłbym zrobić sam, to napisanie tony lore dla lokacji, nowych książek itp. Być może udałoby mi się to nawet jakoś zaimplementować do gry. Jednak jeśli chodzi o tworzenie grafiki 3D i 2D odpadam. O ile ten cały "genome" działałby na zasadach chociaż zbliżonych do Construction Seta dla Morrowinda, to sądzę, że dałbym radę zająć się ogólnym designem miast. Jednak to wszystko raczej pozostanie w fazie naiwnych marzeń, bo ilu jest takich świrów którzy chcieliby pomóc w takim kolosalnym zadaniu.
 


Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Napisz opowiadanie. Spełnisz się twórczo. Twój plan całkowitego przeobrażenie gothic 3 jest nierealny.  : (
 

Drathar

Drathar

Użytkownicy
Lore Vult
posty37
Propsy82
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Lore Vult
Napisz opowiadanie. Spełnisz się twórczo. Twój plan całkowitego przeobrażenie gothic 3 jest nierealny.  : (

Mam tego świadomość, ostatnio coraz poważniej zastanawiam się nad spróbowaniem sił z opowiadaniami/czymś w stylu gotowych tekstów, może ktoregoś dnia ktoś z odpowiednimi umiejętnościami chciałby je wykorzystać i zaimplementować do gry. Wielka szkoda, że G3 jest tak niewdzięczny w modowaniu.
 


Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Abstrahując lekko od tematu. Generalnie pomysł jest wykonalny ale na innych zasadach. Portując content z Genome do Zengina.
https://www.youtube.com/watch?v=7QllMxrClG0

Tutaj przykładowo jakiś zapaleniec to zrobił. Kiedyś miałem do czynienia z siatką tego mesha i wydaje sie on być bardzo pokrewny temu jakie znamy z G2/G1. Czyli jak najbardziej można by uczynić to grywalnym. Ale jak widać zengine nie obsługuje maskowania tekstur, czyli wszystkie przejścia między teksturami otoczenia trzeba by tworzyć ręcznie zmieniając przy tym uvke mesha. No i zmniejszyć w dużym stopniu wielkość całego obszaru do powiedzmy 1/3 całości. Przy jednoczesnej przebudowie historii i jak wspominałeś dobrym pomysłem byłoby reorganizowanie miast z typowo randomowych modularnych pseudowiosek do pełnoprawnych customowych miast i wsi w umiarkowanej ilości powiedzmy 3 i 4.
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Jak już się za to chcesz brać w G3 to nie żaden genome editor tylko g3dit. G3dit posiada wszystkie funkcjonalności genoma, poza zabawą z muzyką jeśli dobrze pamiętam a na dodatek szybciej działa, jest o wieeeeele łatwiejszy w obsłudze i ma jeszcze multum innych funkcjonalności.

Drathar

Drathar

Użytkownicy
Lore Vult
posty37
Propsy82
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Lore Vult
Abstrahując lekko od tematu. Generalnie pomysł jest wykonalny ale na innych zasadach. Portując content z Genome do Zengina.
https://www.youtube.com/watch?v=7QllMxrClG0

Tutaj przykładowo jakiś zapaleniec to zrobił. Kiedyś miałem do czynienia z siatką tego mesha i wydaje sie on być bardzo pokrewny temu jakie znamy z G2/G1. Czyli jak najbardziej można by uczynić to grywalnym. Ale jak widać zengine nie obsługuje maskowania tekstur, czyli wszystkie przejścia między teksturami otoczenia trzeba by tworzyć ręcznie zmieniając przy tym uvke mesha. No i zmniejszyć w dużym stopniu wielkość całego obszaru do powiedzmy 1/3 całości. Przy jednoczesnej przebudowie historii i jak wspominałeś dobrym pomysłem byłoby reorganizowanie miast z typowo randomowych modularnych pseudowiosek do pełnoprawnych customowych miast i wsi w umiarkowanej ilości powiedzmy 3 i 4.

Z tego co mi wiadomo, taka zabawa jest chyba nielegalna. Zastanawiałem się nad możliwością zrobienia czegoś na wzrór Content Moda, ale bardziej stonowanego, bazującego właśnie na PreAlpha. Może bardziej wykonalne jest w pierwszej kolejności po prostu przerobienie połowy najemników w miastach na zwykłych mieszkańców, wprowadzenie kilku książek rozwijających lore, trochę notatek, zapisków. Nie mam zamiaru tykać się fabuły, bardziej chodzi mi o sam klimat świata.
 


Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Bardzo możliwe, nie znam sie zbytnio na zapiskach dołączonych do modkita z g3 ale takie Złote Wrota czy inne mody do g2 mimo że garściami czerpią z g3, nie zostały ściągnięte przez PB.

A co do tego klimatu o, którym piszesz to CSP już takie coś robią i to od paru lat teamem. Odradzałbym sie w to pakować bo stracisz czas a widzę że masz jakieś skillsy w rysowaniu i pisaniu. Ktoś wcześniej dobrze doradził że mógłbyś to wydać w formie jakiegoś fan fiction albo stworzyć sobie podwaliny pod jakiś konkretny projekt do innej gry.

G3 na bugach stoi, brakuje tam naprawde mase rzeczy by uczynić to ciekawym fabularnie projektem a tworzenie symulatora chodzenia po ładnym świecie też nie przekonuje jakoś zbytnio.
 

Drathar

Drathar

Użytkownicy
Lore Vult
posty37
Propsy82
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Lore Vult
Bardzo możliwe, nie znam sie zbytnio na zapiskach dołączonych do modkita z g3 ale takie Złote Wrota czy inne mody do g2 mimo że garściami czerpią z g3, nie zostały ściągnięte przez PB.

A co do tego klimatu o, którym piszesz to CSP już takie coś robią i to od paru lat teamem. Odradzałbym sie w to pakować bo stracisz czas a widzę że masz jakieś skillsy w rysowaniu i pisaniu. Ktoś wcześniej dobrze doradził że mógłbyś to wydać w formie jakiegoś fan fiction albo stworzyć sobie podwaliny pod jakiś konkretny projekt do innej gry.

G3 na bugach stoi, brakuje tam naprawde mase rzeczy by uczynić to ciekawym fabularnie projektem a tworzenie symulatora chodzenia po ładnym świecie też nie przekonuje jakoś zbytnio.

Chodziło mi o przenoszenie modelu świata z G3 na silnik G2, za to można ściagnąć moda, nie o wzmanki o np. Vengardzie jako stolicy w jakimś modzie. CSP to inny temat, bo mimo tego, że zainspirowałem się ich działaniami, to powoli zaczynam wątpić w to czy cokolwiek z tego wyjdzie. Małymi kroczkami zaczynam pracować nad poskładaniem całego lore jakie mamy, czyli: Gothic Der Comic, G1, Sequel, G2 do kupy, tak, żeby miało to ręce i nogi. Lore to straszny burdel, mało co trzyma się kupy, więcej znaków zapytania niż odpowiedzi. Jednak gdy to ogarnę, będę miał solidną podwalinę. Może i szkoda czasu na babranie się w G3, może mało kogo to będzie obchodzić, ale jeśli zainteresuję chociaż kilka tak samo zafiksowanych tym uniwersum osób, to będzie dla mnie ogromny sukces.
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry