Warcraft 3 - Kampania - Pierwsze mrozy 21662 46

O temacie

Autor Zucklov

Zaczęty 9.01.2018 roku

Wyświetleń 21662

Odpowiedzi 46

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko

Zucklov
Quest Pack Team

Warcraft 3 - Kampania - Pierwsze mrozy
2018-01-09, 17:24(Ostatnia zmiana: 2018-12-23, 18:10)
No elo. Modowanie goticzka mi się znudziło, więc wziąłem się za inną grę retro.

Kampania „Pierwsze mrozy” jest osadzona w Aventurii, fikcyjnym świecie będącym m. in. miejscem akcji gier z serii Drakensang. Jej fabuła nie ma nic wspólnego z żadnymi wydarzeniami będącymi częścią kanonu ani tego świata, ani tym bardziej Azeroth.

Niżej zalinkowana kampania nie jest jeszcze ukończona; do Waszej dyspozycji oddaję na razie siedem grywalnych rozdziałów i jeden przerywnik. Chciałbym poznać wasze opinie na temat mojej pracy; ogólne wrażenie, błędy, co Waszym zdaniem należałoby poprawić etc.

Uzupełnię jeszcze temat potem. O creditsach nie zapomniałem, przy pełnej wersji pojawią się.

Upload 23.12.2018
https://drive.google.com/open?id=1oTH0c3Hy_sjmT80eiE3stvzVGwM9_NCv
Wymagana wersja gry co najmniej 1.30.2.

Po ukończeniu siódmego rozdziału nie należy klikać "kontynuuj"; następna mapa - przerywnik - nie jest jeszcze ukończona.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Spróbuję rzucić okiem. Jeśli za tydzień tego nie zrobię, to wyślij mi PM.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Myślę, że na dniach też się za to zabiore, zwłaszcza, że mój warcraft się już gdzieś tam na półce kurzy.
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Mi tam nie widzi tej kampani, mam najnowszą wersję.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko

Zucklov
Quest Pack Team

Warcraft 3 - Kampania - Pierwsze mrozy
#4 2018-01-10, 21:45(Ostatnia zmiana: 2018-01-11, 00:02)
Jak to możliwe? Wrzuciłeś do folderu Campaigns rozumiem.
Edit: sprawdziłem teraz na yt i okazuje się, że folder Campaigns został przeniesiony do Dokumentów. Nie wiem, do którego wrzuciłeś xD
Okej, dla pewności zaktualizowałem grę do najnowszej; wciąż jednak kampanię mi widzi. Żeby być 100% pewnym zreuploadowałem kampanię - i tak zrobiłem przez tę dni parę dobrych zmian, więc imo warto.

Post połączony: 2018-01-11, 00:02
Damn, sorry za double post, ale celowy, bo bumpuję. W zaktualizowanej wersji wszystkie przyciski misji są aktywne od początku, jest to zrobione dla mojej wygody, ponieważ w chwili zapisania kampanii od nowa odblokowanie przycisków się resetuje - nawet na kodach na ukończenie misji jest to w chuj męczące. Grajcie chronologicznie, żeby gra przenosiła bohaterów, a nie zaczynali bez przedmiotów.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Nawet o tym nie wiedziałem, że przenieśli to do dokumentów. Miałem W3 od początku zainstalowane więc
Spoiler

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
No teraz musisz wrzucić to do Dokumentów, inaczej nie widzi, sprawdziłem.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Później obadam kampanie :D

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Ok, pierwsza wrzutka feedbacku - jestem nadal na początku pierwszej misji:

- W opisie pierwszej misji jest zbytni infodump.
- Napisy dialogów ingame się nie wyświetlają. Nie masz dubbingu, więc prawdopodobnie musisz je sobie dodatkowo dodać samemu. Dunno jak się gra zachowa jak gracz będzie miał włączone wyświetlanie napisów.
- Jako jednostkę zasięgową (jeśli nie chcesz dawać strzelca, albo łuczniczki) możesz rozważyć jakiś reskin bandyty rzucającego oszczepami. Obecnie łucznik i piechur są do siebie zbyt podobni, pomimo drastycznie odmiennych ról.
- Nie dawaj graczowi chłopów jeśli nie dałeś mu złota. Szukanie surowców i małych ratuszy po skrzynkach jest niewporzo. Daj graczowi chłopów i rozwal skrzynki z małymi budynkami jednocześnie.
- Wywal surowce ze skrzyń w bazie. Nie wszyscy gracze je odnajdą od razu. Jeśli nie chcesz dawać kasy na początku gry, to możesz ją albo dać skryptem razem z chłopami, albo zrobić, że wypada w postaci przedmiotów ze zniszczonych budynków na wybrzeżu.
- Usuń wieżę z tyłu bazy, albo wymień na obserwacyjną. Jest wkurzająca przy próbie budowy bazy.
- Rozważ jakieś konkretniejsze zdolności od leczenia, albo crowd controla (albo na bohaterze, albo na jednostkach). Jednostki ludzi są bardzo squishy i szybko umierają, a odnowienie, które dałeś magowi jest późno w drzewku i pasuje do wolnego leczenia tankastych jednostek.
- W opisie fireballa u maga dodaj opis ilości zadawanych obrażeń.

To taki szybki feedback dump. Rzucam co zauważę.

Keep up the good work.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko

Zucklov
Quest Pack Team

Warcraft 3 - Kampania - Pierwsze mrozy
#9 2018-01-11, 22:06(Ostatnia zmiana: 2018-01-11, 22:17)
Co do napisów, to trzeba je włączyć w opcjach gry. Dialogi są i działają oczywiście, ale jak w wypadku większości customowych map i kampanii, nie ma dubbingu i napisy muszą być włączone.
Co do dystansowej - łuczniczka i oszczepnik występują w dwóch customowych rasach, które pojawiają się później. Starając się unikać powtarzalności tak bardzo, jak zasoby pozwalają, footman łucznik był tu trochę wymuszony.
Jeśli chodzi o magów - zastanawiałem się właśnie nad dodaniem jakichś customowych zaklęć. Zakres oryginalnych jest dość ograniczony, jeśli się trzymać konwencji czarodziej - ofensywny i kapelan - support. Mieszanie zaklęć obu typów nie miałoby sensu. Odnowienie jest niby-support, ale przywraca dużo hp w krótkim czasie, ergo jest to raczej szybkie ratowanie jednostki, która ma mało życia.
Przed zdobyciem czarodziejów zazwyczaj kupowałem zwoje regeneracji dostępne w Tajemnej Krypcie.
spoiler na 2 rozdział
Dodaję to tutaj, bo jeszcze nie zastanowiłem się nad rozwiązaniem tego w inny sposób - pod koniec przechodzi się przez bazę nieumarłych, jednak na jej środku spawnuje się co 4 minuty spora grupa wrogów, która atakuje sprzymierzoną bazę - problem w tym, że jak się zespawnuje kiedy będziesz atakował, to chuj dupa palec. Dlatego ja polecam albo nie atakować jej wcale, zignorować i bohaterami biec do bazy albo zaatakować ją po tym, jak się zauważy, że właśnie baza sprzymierzeńca zostanie zaatakowana - ergo będzie wystarczająco czasu, by ją zniszczyć. Po rozwaleniu budynków przestają się spawnować.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Mimo wszystko bardzo bym sugerował wymianę footmanów łuczników na oszczepników. Brak czytelności wpływa tu na grywalność, a ludzie już normalnie są rasą która wymaga dużo mikrozarządzania w starciach. Nie mówiąc o sytuacji w której pozbawiłeś ich Paladyna (święty blask/aura oddania) i Arcymaga (Żywiołak Wody) oraz przyciąłeś możliwości kapłana (wewnętrzny ogień).

Odnowienie i zwój regeneracji są leczeniem out of combat. Ludzie potzebują leczenia in-combat, albo jakiejś opcji unikania obrażeń. Poza tym gracze zapominają o sklepie rasowym, więc nie opirałbym się zbytnio na nim.

Co do maga ofensywnego - rzuć okiem na Hydromantę. Ma naprawdę dobry zakres spelli. Poza tym WC3 nie trzyma się tej konwncji. W WC3 wszyscy magowie to support za wyjątkiem druida-niedźwiedzia.

Post połączony: 2018-01-11, 23:48
- Zmień nazwę "Orkowy włócznik" na "Oszczepnik" (jeśli nazwa jest twoja a nie wynika z istniejących tłumaczeń)
- Rozszerz mapę nieco na zachodzie i południu. Ścieżka do kopalni jest potwornie wąska.
- Usuń namiot koło wolnej kopalni, blokuje plac budowy pod ratusz.
- Poluzuj nieco to "L" za mostem w mieście. Trochę trudno się wycofuje armię przez to jak tam wąsko, a dużej armi tamtędy to się w ogóle nie da wepchnąć.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Co do ścieżki to samego mnie to zaczęło denerwować xD jeśli chodzi o namiot, to niszczę. A co do wejścia do twierdzy - poszerzyć wyjście zawsze można, ale z mostem nie da się nic zrobić. Nie ma krótkiej szerokiej wersji tego mostu - chyba żaden nie ma takiego wariantu.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
- Zredukuj ulepszenia pancerzy budynków u wrogiego AI, po zniszczeniu armii i wież budynki niszczy się wieki.
- Poszerz wejście do bazy szarego.

Misja 2:
- Na początku hero archer podczas cutsceny nie jest czerwony. Ponadto słychać dźwięk budowy budynków nieumarłych: odpal AI dopiero po cutscenie.
- Misja bardzo trywialna. Zajęła mi 12 minut, podczas gdy pierwsza zajęła mi 2 godziny.


Post połączony: 2018-01-12, 00:41
Z Tym L to nie tyle chodzi o most (on jeszcze przejdzie), tylko o ten skręt za nim. Przewężenie jest po prostu zbyt długie. A namiot wywal, albo przestaw i w ogóle poszerz mapę na zachodzi i południu.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Co do ulepszeń, to są vanilijne; każdy z graczy AI ulepsza pancerz budynków do 2 poziomu; to jest po prostu cecha ludzi jako rasy.
Kolor Tyleane: to jest problem, z którym nie potrafię się uporać. W pierwszej mapie działa, w późniejszych nie, mimo że zmieniam kolor hero triggerami. Spojrzę na to jeszcze raz.
Generalnie misje bez budowania są krótkie i proste. Zwłaszcza że mapa dość mała, a ja w level designie zdaję sobie sprawę, że mistrzem nie jestem. Jednak IV rozdział jest bez budowania i ma solidny czas rozgrywki, więc II uznaję przed sobą jako najgorszą ze wszystkich, która w zasadzie służy tylko jako łącznik fabularny, którego nie można z drugiej strony zmieścić w przerywniku.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Wiem, że to vanilla ulepszenie, ale na tej misji po prostu budynki są za silne jak na jednostki (i poziom bohatera) do których mam tam dostęp. Mógłbym dla testu przejść pirwszą misję massując kanonierów, ale te przewężenia znacznie utrudniłyby manewrowanie nimi. Poza tym. W Misji 1 zdobycie pirwszej bazy wymaga jeszcze trochę wysiłku, bo trzeba cały czas odpierać posiłki przchodzące od innych AI. Druga baza jest już łatwa, a trzecia to formalność. Nie wiem czy poziom trudności baz powinien się tak skalować.

Co do misji 2. Zobacz sobie jak zrobione są misje Human3 i Orc1.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Skalowanie: tak jest, ponieważ AI tych baz mają zaprogramowaną współpracę ze sobą. Niby tak się nie powinno skalować, ale imo ma to sens i jest dość realistyczne, że po zdobyciu dwóch sił główna siła jest odsłonięta. Może kiedy poszerzę wejścir to jakieś możliwości się pojawią.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Miałem chwile czasu żeby przejść pierwszą misje i uwagi prawie takie same co @mgr Fartuess. Jedyne co się różni to, to że mi się strzelcy podobają i AI jest spoko. @Zucklov widziałeś to ? https://www.hiveworkshop.com/threads/the-scourge-of-lordaeron-enhanced.269491/

Autor zajebiście rozbudował kampanie i pozamieniał jednostki, radzę przyjrzeć się temu :D

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Widziałem, ale jednak trochę ilość ficzerów mnie przerosła, choć mechaniki typu po śmierci dowódcy jednostki dostają debuffa są zajebiste.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6342
Propsy2476
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Dubbing pozostaje polski, ale teksty nieprzetłumaczone. Faktem jest, że bez dobrej znajomości angielskiego, customowego contentu z wc3 nie ma co ruszać XD
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry