Przywrócenie vobów 6688 17

O temacie

Autor Nyxril

Zaczęty 4.08.2017 roku

Wyświetleń 6688

Odpowiedzi 17

Nyxril

Nyxril

Użytkownicy
posty39
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witajcie, ostatnio edytowałem sporo mesha górniczej dolny, i przed tym zapisałem listę vobów w pliku csv (w liście z vobami jest taka opcja) teraz po edycji standardowo, wszystkie voby znikły jednak nie wiem jak importować tą listę z vobami na mój świat
 

Coldmen

Coldmen

Użytkownicy
posty36
Propsy8
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Jeśli edytowałeś mesha nie lepiej było ci zastosować ten sposób i zostawić voby?(Poniżej masz ten sposób)
1. Pozmieniaj teren (np. tekstury) edytując plik NewWorld_Part_Xardas_01.3ds w folderze Gothic II_Work\Data\Meshes\Level\NewWorld
2. Otwórz Newworld.zen z folderu Gothic II_Work\Data\Worlds\newworld przez spacer i zapisz go pod jakąś inną nazwą wybierając typ pliku uncompiled.
3. Otwórz zapisany uncompiled.zen spacerem i pozwól mu się skompilować (bez editor mode), spacer powinien pobrać plik .3ds terenu jaki masz w Gothic II_Work\Data\Meshes\Level\NewWorld zachowując przy tym voby.
4. Skompiluj światło.
5. Zapisz jako zwykły zen.
 

Nyxril

Nyxril

Użytkownicy
posty39
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zrobiłem jak pisałeś, jednak po wczytaniu świata uncompiled spacer nie wczytuje terenu, jest tylko niebieska pusta przestrzeń.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3475
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Tak jak napisał @Coldmen się nie robi, powinieneś edytowany przez siebie 3ds zamienić na zen, a potem przy użyciu z listy czegoś typu zcLevelCompo wczytać ten nieskompilowany zen, który przechowuje voby, potem zapisać, skompilować i chyba restart, jakoś tak, dokładniej opisałem to przy podobnym tego typu temacie, bo ostatnio jest ich wylew, przeczytaj moje poprzednie posty, max 30 wstecz i znajdziesz.

Coldmen

Coldmen

Użytkownicy
posty36
Propsy8
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
@Fabiosek Akurat się składa że ty kiedyś napisałeś chyba ten sposób i czemu się nie robi skoro to działa osobiście jeszcze nie miałem żadnych problemów wszystko zawsze wychodzi tak jak chciałem Voby ładnie zostają.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3475
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Fabiosek Akurat się składa że ty kiedyś napisałeś chyba ten sposób i czemu się nie robi skoro to działa osobiście jeszcze nie miałem żadnych problemów wszystko zawsze wychodzi tak jak chciałem Voby ładnie zostają.

Podobnie nie znaczy tak samo. Popieprzyłeś kolejność, przynajmniej w wypowiedzi.

Coldmen

Coldmen

Użytkownicy
posty36
Propsy8
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
@Fabiosek Myśl se co chcesz już wiele razy robiłem dokładnie tak jak rozpisałem i mi wszystko ładnie śmiga żadnych błędów.
 

Nyxril

Nyxril

Użytkownicy
posty39
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Teraz rozumiem, na przyszłość trochę bardziej precyzuj. Voby znikną, musisz znaleźć i edytować interesujący Cię kawałek świata (3ds, znajdziesz w meshes\level\newworld), a potem, żeby wczytać do tego modelu stare voby, musisz wczytać tamten stary zen, zapisać go jako nieskompilowany zen pod jakąś inną nazwą (nie ma znaczenia), a potem wczytać ten nowy 3ds w spacerze, skompilować i zapisać jako nowy zen, potem wczytać stary .zen (ten, który przechowuje voby, czyli nieskompilowany). Wczytasz ten zen przy użyciu czegoś w stylu "zcLevelCompo" (tak to się w Spacerze nazywa).

Czyli mam zapisać każdy mesh osobno jako zen do folderu worlds/newworld a później jakimś sposobem to połączyć?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3475
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Nyxril, znajdź temat użytkownika Studio Fallout jakoś tak i tam masz odpowiedź, zbyt często teraz ten temat się pojawia, zbyt często, by odpowiadać na to samo pytanie ponownie, gdy odpowiedź jest już gdzie indziej.

Nyxril

Nyxril

Użytkownicy
posty39
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Nyxril

Przywrócenie vobów
#9 2017-08-08, 20:24(Ostatnia zmiana: 2017-08-08, 21:59)
Z odpowiedzi na pytanie Studia Fallout znalazłem jedynie to co zacytowałem wyżej. Próbowałem na różne sposoby, tak jak wyżej, używając opcji makro (przy czym spacer się zwieszał co jest dość dziwne przy takim sprzęcie), zapisując 3ds'y w zen i próbując wczytać, ale nic, pustka. Z twojej odpowiedzi dowiedziałem się tyle:  edytować kawałek świata z meshes/level, wczytać zen, oraz zapisać jako uncompiled, wczytać każdy 3ds z folderu levels, skompilować oraz zapisać jako zen ale gdzie zapisać albo co dalej tego nie wiem.
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy

TheKetrab

Przywrócenie vobów
#10 2017-08-09, 18:57(Ostatnia zmiana: 2017-08-10, 08:41)
Prawdopodobnie coś masz nie tak.
1. Paczki vdf w folderze Gothic/data masz ustawione na disabled?
2. Czy na pewno nie nazywasz nieskompilowanego zena NewWorld? Spacer spieprzy wtedy. Nazwij Uncompiled1.zen
3. Po każdym zapisaniu , uruchamiaj ponownie Spacera.

Edit: wróć... wczytać każdy 3ds? Nie. Wczytać uncompiled, a spacer sobie pobierze nowy podmieniony 3ds.
 

Nyxril

Nyxril

Użytkownicy
posty39
Profesjabrak
  • Użytkownicy
1. Mam ustawione na disabled
2. Nazywałem go Voby.zen
3. Tak też robię

Co do editu to próbowałem również po prostu wczytać uncompiled jednak nic to nie dało, wczytuje się pusta przestrzeń z vobami.
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Czyli nie pobiera ci terenu 3ds. Albo masz coś spieprzone z portalami.
Okej - jak edytujesz 3d to edytujesz tylko jeden z tych partow i tylko jego podmieniasz. Tak? NewWorld składa się 19 partow które potem automatycznie składa macros. Podmieniasz ten, który zedytowales w Blenderze. Może źle kompilujesz świat ? Powinieneś mieć zaznaczone opcje:
Detect leaks, Polycheck, Outdor
A odznaczone:
Quick Compile, Indoor, Editormode
 

Nyxril

Nyxril

Użytkownicy
posty39
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@TheKetrab Nie używałem opcji detect leaks i polycheck, dzięki za informacje. Kombinowałem bardzo długo i  zauważyłem że gdy oryginalny NewWorld.zen zapisuje jako uncompiled i wczytuje to włącza się mapa, jednak teren jest oryginalny, nie zmieniony chociaż wygląda to jakby teren skądś pobierało ponieważ sam uncompiled waży 17 mb, a po wczytaniu terenów 80 mb, dodam jeszcze iż w domkach po wczytaniu mesha jak i zena brak jest tekstur podłogi i ścian (prześwit). Natomiast gdy zapisuje mój edytowany spacerem NEWWORLD.zen jako uncompiled i wczytuje to jest tylko czysta pusta przestrzeń, od nowa nie chce mi się szczerze mówiąc budować tego wszystkiego spacerem, poświęciłem wiele tygodni na budowę tego wszystkiego ;/
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
No więc albo źle edytujesz mesha, źle go wrzucasz, albo winą jest wbudowany macros. Nie edytowalem nigdy newworld. Bawię się jednak często w Górniczej Dolinie i tam (3 części) każdą część jak podmieniam jest okej. Z małym zastrzeżeniem - nie mogę zapisywać świata (już nowego) jako oldworld.zen, bo wtedy się coś pieprzy. Zawsze zapisuję jako EDITING1,2,3,... i potem już w folderze zmieniam nazwę na oldworld.zen
 

aragnis

aragnis

Użytkownicy
posty32
Profesjabrak
  • Użytkownicy

aragnis

Przywrócenie vobów
#15 2017-08-13, 15:20(Ostatnia zmiana: 2017-08-14, 00:14)
Nyxril przekazuje - Po przeinstalowaniu GMDK problem znikł, jednak mogę tylko wczytywać oryginalny uncompiled tak aby wczytało teren i przywróciło voby, jednakże gdy wczytuję mój świat uncompiled edytowany dość mocno spacerem nie pobiera terenu, jest tylko niebieska pustka z vobami :/ szkoda mi tej mapy ponieważ poświęciłem naprawdę bardzoo dużo czasu na budowę tego wszystkiego, macie może pomysł dlaczego tak się dzieje?
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Wyślij mi swój zen, powiedz w którym miejscu są zmiany i sam popatrze.
 

Nyxril

Nyxril

Użytkownicy
posty39
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry