Instance is not a npc. Dat/Tre-Files are not compatible ! 5338 24

O temacie

Autor Nefario

Zaczęty 4.02.2017 roku

Wyświetleń 5338

Odpowiedzi 24

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Ten oto błąd pojawia się przy próbie zaczęcia nowej gry w przetłumaczonym przez nas modzie Exodus. Mod był dekompilowany GothicSourcerem.

Log w zSpy: http://pastebin.com/B3DwQhQb

Najważniejsze tu jest to:
00:21 Info:  7 U:       NPC: NPC - Instance : B_SETVISUALS_DRAGON_ROCK .... <oNpc.cpp,#1627>
00:21 Fatal:-1 U:       NPC: Instance is not a npc. Dat/Tre-Files are not compatible ! .... <oNpc.cpp,#1631>

Z tego co rozumiem, to gra myśli że ta funkcja to instance NPC. Próbowałem usunąć tą funkcję, ale wtedy inna "B_SETVISUALS_" się pokazywała jako błąd.

Jeśli ktoś wie co może powodować ten problem, mogę podesłać skrypty.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Zdaje mi się, że jest źle użyty B_SETVISUALS_DRAGON_ROCK, tzn. użyty jako instance npc.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Tak, ale nawet jak tą funkcję usunę to błąd jest przy innej funkcji "B_SETVISUALS_". Teraz jest na "B_SETVISUALS_MOLERAT".
 

Barnaba

Barnaba

Użytkownicy
posty276
Propsy288
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
@Adanos @inż. Avallach ktoś z was może wie na czym polega ten problem?
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Nefario pokaż jeden z uszkodzonych pliczków z folderu content\Story\NPM\Monster\ być może jest jakiś błąd w skryptach. Pamiętam ze dawno temu Gothic sourcer nie radził sobie z dekompilacją modów które używały Ikarusa może teraz nie radził sobie z czymś innym.

Prawdopodobnie w jakiś sposób funkcja zostaje użyta jako obiekt klasy oNPC sposobów jest wiele

INSTANCE Dragon_Rock (B_SetVisuals_Dragon_Rock)funkcja użyta jako prototyp

Mdl_SetVisual (B_SetVisuals_Dragon_Rock, "Dragon.mds")funkcja użyta jako parametr

trudno zgadywać lepiej zerknąć w skrypt ;)

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Szukałbym jeszcze w czarach, gothic pluje tym błędem gdy tylko na na miejscu czaru przemiany rzucimy czar typu kula ognia, może przy dekompilacji zjebało wam tabele w constans.d

Edit: nie spojrzałem na logi z zspy :F
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
W plikach potworów tych błędów nie widzę, myślę jednak że błąd jest w tym:
https://www.dropbox.com/s/rz1rpsrc80b1fps/wld_insertnpcs.d?dl=1

Zamiast instance potworów, GothicSourcer zdekompilował to tak:
   wld_insertnpcs(3,14665,"WP_WALD_JAEGER_29");
   wld_insertnpcs(3,14809,"WP_S_WALD_88");

Da się to jakoś naprawić? :/
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Chyba nie koniecznie, mógłbyś dać wgląd w funkcję b_setguildnameswarrior(); ?

No i pokaż jednak dla spokoju oraz pewności ten plik potworka :)

A i wyszykaj notepadem hasło wld_insertnpcs dla sprawdzenia czy w innych plikach nie zrobiło się takie cosik.

Edit: Rafał właśnie też wpadło mi to w oko, myślę że zawarte jest to w tej funkcji o którą pytam:)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na literkę S na końcu. Oryginalna nazwa funkcji wstawiającej  NPC to

Wld_InsertNpc
funkcja z numerkiem jako parametr nazywa się

wld_insertnpcs
i jest to funkcja dodana prawdopodobnie przez moderów i nie wiemy jak ona działa może jako parametr ma właściwe liczby i jest tu wszystko poprawnie. Wskazujesz ze błędem jest "B_SETVISUALS_DRAGON_ROCK" to dlaczego nie chcesz jej pokazać ?

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na literkę S na końcu. Oryginalna nazwa funkcji wstawiającej  NPC to

Wld_InsertNpc
funkcja z numerkiem jako parametr nazywa się

wld_insertnpcs
i jest to funkcja dodana prawdopodobnie przez moderów i nie wiemy jak ona działa może jako parametr ma właściwe liczby i jest tu wszystko poprawnie.
Zwróciłem na to uwagę, i dlatego właśnie mówię że to pewnie tu jest problem. wld_insertnpcs to funkcja która ma za zadanie przywołać kilka NPC na raz:
func void wld_insertnpcs(var int count,var int inst,var string wp)
{
   MONSTER_INSGESAMT += 1;
   Wld_InsertNpc(inst,wp);
   count -= 1;
   if(count > 0)
   {
      wld_insertnpcs(count,inst,wp);
   };
};

Cytuj
Wskazujesz ze błędem jest "B_SETVISUALS_DRAGON_ROCK" to dlaczego nie chcesz jej pokazać ?
Bo to zawsze inna funkcja. Czasem jako bląd jest B_SETVISUALS_MOLERAT, innym razem było B_SETVISUALS_BLACKWOLF. Ten problem nie jest z tymi funkcjami, a z czymś innym.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
czyli wld_insertnpcs(3,14665,"WP_WALD_JAEGER_29"); przywołuje 3 npc o instance 14665 wyszukaj w plikacj 14665 i sprawdź czy znajdzie npc o takim instance czy raczej będzie to jego id a między liczbami bedzie gildia i nazwa, wtedy będzie wiadomo że musisz to naprawić bo GS to urwał.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
14665 powinien być adresem (wskaźnikiem) na obiekt oNpc i numerek (int) może być poprawna wartością. Lecz w skryptach nie znajdziesz takiego numerka. Numer wskaźnika nie pokrywa się z identyfikatorem postaci (ID).

Aby zweryfikować wskaźniki wyświetl je po dodaniu tego skrypty powinno się wyświetlić w zSpy (wywołaj przed błędem)


PrintDebug("identyfikatory smoka");
PrintDebug(IntToString(Mst_Default_Dragon_Rock));//prototyp
PrintDebug(IntToString(B_SetVisuals_Dragon_Rock));//Visuals funtion
PrintDebug(IntToString(Dragon_Rock));//instance


jesli na 100 % bład jest tam gdzie podałeś to w którymś wld_insertnpcs jako drugi parametr będzie liczba która pokaże sie po wywołani tej funkcji

PrintDebug(IntToString(B_SetVisuals_Dragon_Rock));//Visuals funtion

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Przy tym:
PrintDebug(IntToString(B_SetVisuals_Dragon_Rock));//Visuals funtionwywala błąd: "Wrong type".
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
ok a jak wytniesz i zostawisz pozostałe to jakie masz numerki ?

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Sory mój błąd heh

Btw daj żesz ten skrypt Dragona. Abo wgl linka do pełnej wersji moda bo coś google mi słabo googluje
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Skrypt smoka jest z normalnego G2NK. Tam nic nie ma zmienionego.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
To nie znaczy że gs tego nie spierdolił, daj najlepiej link do moda, chce pomóc jeśli nie zauważyłeś.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
http://bractwogothica.pl/thread-395.html

Masz. Plik przekopiowałem z oryginalnych skryptów G2NK. Mówię ci, tam nic nie znajdziesz.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Mój gs to zdekompilował tak  że błędów w chuj xd jak chcesz to możesz mi wysłać na gg paczkę swoich skryptów, spoko nie mam w zamiarach wypuszczać kradzionego spolszczenia :d
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Tak jak myślałem, powodem były te wld_insertnpcs. Po wykomentowaniu gra się włącza.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry