Fabuła:Odyseja rozpoczyna się wraz z chwilą, gdy bezimienny bohater wypływa z Khorinis i rusza na Myrtanę. W tym czasie nasz bohater, Roland, przebywa w twierdzy paladynów na Athanos. Jak dotąd, wojna z orkami mijała z daleka tą wyspę. Ponieważ Roland chce zostać Paladynem i walczyć z orkami, decyduje się opuścić wyspę, by osiągnąć swój cel. Nie jest to jednak tak proste, jakby mu się wydawało i w celu osiągnięcia swojego marzenia, będzie czekało go wiele ciekawych przygód.
Choć zostanie rycerzem było jego początkowym celem, zobaczy i doświadczy on o wiele więcej na swojej drodze, niżby sobie początkowo wyobrażał. Pozna wrogów królestwa i ich działania, by osiągnąć swoje mroczne cele, czyli zbudowanie imperium Beliara i zniewolenie rasy ludzkiej, a jeśli to się nie uda, całkowita ich eksterminacja. Roland szybko uświadomi sobie, że zostanie Paladynem nie jest jedynie jego celem, a misją wymagającą poświęcenia. Decyduje się sam wytoczyć sobie ścieżkę i działać przeciwko istotom zagrażającym wolności mieszkańcom Myrtany.
Cechy modyfikacji: - ekscytująca i bogata fabuła
- wiarygodne i rozbudowane dialogi u NPC
- co najmniej 200 godzin rozgrywki
- 565 zadań
- ponad 1000 NPC
- wiele dokładnych i sporych światów o różnym klimacie i z ciekawymi podziemiami.
- starzy przyjaciele z Gothic II i NPC z różnych znanych modyfikacji
- kompletne udźwiękowanie z ponad 39950 plikami dialogowymi, a także z nową muzyką dla Varantu, Myrtany i Nordmaru.
- pięć różnych poziomów trudności
- wiele nowych animacji m.in. ostrzenie broni, picie z beczki, produkacja zwojów, otwieranie trumien i grobów
- produkcja strzał i bełtów, a także ich specjalnych odmian, jak na przykład ognistych, zatrutych, wybuchających, magicznych i lodowych; specjalne strzały i bełty mogą powodować różnego rodzaje obrażeń
- wydobywanie rudy żelaza, złota, srebra, siarki, węgla, akwamarynu i wielu więcej
- nowe potwory np. żółw, ogr, gryf
- mnóstwo nowych tekstur dla potworów
- rozległy respawn potworów
- wiele potworów to niebezpieczni przeciwnicy do samego końca
- potężni magowie, potrafiący się leczyć
- wiele nowych pancerzy
- mnóstwo ugrupowań, takich jak najemnicy orków, Asasyni, Koczownicy i Nordmarczycy
- wiele nowych modeli i przedmiotów m.in. otwierane pudełka
- nauka pływania i nurkowania
- mnóstwo loadscreenów
- wiele nowych talentów, których można się nauczyć m.in. zabójca orków, łowca orków, ostrzenie, zatruwanie
- hełmy i tarcze obecne w grze
- potwory, które mogą zatruć gracza
- kompletna solucja (Odyssee_2.0_Komplettlösung.pdf) i lista instancji NPC (Odyssee_2.0_NPCs.pdf)
- i wiele więcej
Kompletna lista zmian w stosunku wersji 1.3 wymieniona w changelogu (Odyssee_2.0_Changelog.pdf).
Wymagania:Do pełnej funkcjonalności gry zalecana jest instalacja wersji raportowej 2.6.0.0, posiadanie GothicStartera w najnowszej wersji oraz SystemPacka. SystemPack, autorstwa MaGotha, dostępny jest w dwóch wersjach: dla gry lub dostosowany bezpośrednio do modyfikacji.
Instrukcja instalacji:- wersja raportowa 2.6.0.0
- playerkit 2.6f
- ODYSSEE_2.0.exe (modyfikacja bez dubbingu)
- Odyssee_2.0_Speech.exe (dubbing, opcjonalny)
- SystemPack
Opcjonalnie dla graczy z DX11: Odyssee_D3D11_Texturen_v2.exe
Animowany dziennik: http://odysseemodteam.worldofgothic.com/rauhbein.htmlGaleria: http://www.worldofgothic.de/screens.htm?dir=mods_G2_OdysseeDownload: http://www.worldofgothic.de/dl/download_522.htm (na samym dole)