@Narkan Niezła koncepcja.

Świat przedstawiony Gothica wbrew pozorom niej est jakoś bardzo skomplikowany. Ot typowe zestawienie "źli vs dobrzy" z nutką oryginalności (w stosunku do innych gier) w postaci wojny bogów-braci. Podobnie z fabułą: Wybraniec, którego przeznaczeniem jest pokonać zło (w oryginalnej wersji) - przecież z tym samym spotykamy się w co drugiej grze... ;p
Tym, co na prawdę wyróznia Gothica są dialogi oraz fakt, że bohater niejako nie stoi nad społeczeństwem (jak np. w TES'ach, a szczególnie tych nowszych), a musi się do niego dopasować, chcąc cokolwiek osiagnac (vide gildie). Bohater na początku jest zerem, nic nie znaczy, a zabić moze go byle wilk. Nie ma też żadnych szczególnych mocy. "Jeden z wielu", możnaby powiedzieć. I dopiero w 2. części staje się "kimś wiecej", ale nadal zachowując powyższe.
Zadanie scenarzystów nie polega wiec na dobrym rozeznaniu w lore (to naturalnie też jest wskazane, ale mimo wszystko nie jest to najważniejszy element - vide większosć dużych modów, gdzie prawie każda grupa dodaje coś od siebie), a na wpasowaniu się w klimat dialogów Gothica.