"Długi czas oczekiwania dobiegł końca" jak to mawiał Y'Berion(aczkolwiek na mojego moda nikt nie czekał, so sad xD). W końcu, po prawie roku podchodzenia i szczątkowego tworzenia modyfikacji udało mi się ukończyć wszystkie zaplanowane możliwości(zapomniałem odpowiedniego słowa, sorki xD). Dlatego tak jak w przypadku tematu z zapowiedziami umieszczam tutaj listę zmian, które wprowadziłem albo wprowadzę w pozostałych wariantach(łącznie będzie 8 wariantów, z tym, że jedynie będą się różnić tekstem przy kradzieży kieszonkowej, statystykach potworów i dojdą 4 teksty u pewnej postaci - te warianty umieszczę w spoilerze, gdyby ktoś chciał zagrać innym wariantem, a nie zrozumiał, o czym mówię). No to lecimy - najpierw lista zmian:
- Gotowanie - nie chciało mi się edytować piecy w grze, dlatego zrobiłem list, który odpala gotowanie, znajdzie się kilka przepisów, do których trzeba będzie się poduczyć u npc
- Wydobywanie rudy - przyda się do ulepszenia niektórych dodanych broni tudzież pancerzy, a w pozostałych przypadkach może zostać wykorzystana jako źródło zarobku
- +- 22 zadania
- +- 10 postaci
- Parę przerobionych czarów i pancerzy
- Opcjonalna regeneracja życia i many
- Opcjonalne przedmioty i statystyki startowe(z tymi przedmiotami łączy się wydobycie rudy)
- Opcjonalne zwiększenie ilości punktów nauki co poziom
- Wyłączona konsola kodów, aczkolwiek możliwe, że wydam również wersję z włączoną konsolą(Dzięki @chicken )
- Usunięto zdobycie akrobatyki po osiągnięciu 90 zręczności - teraz trzeba się jej nauczyć u starego znajomego z KK
- Zmienione statystki potworów - niektóre słabsze, niektóre silniejsze
- Z tego co pamiętam usunąłem przemianę w smoczego zębacza - koniec z łatwiejszym expieniem
- Przerobiona szata magów wody(statystyki)jako nagroda za oddanie Szponu Beliara Saturasowi
- Sprzedaż srebrnych i złotych kosztowności za mniej-więcej połowę ich realnej wartości, których nie skupuje Halvor(więcej kasy niż przy sprzedaży bezpośrednio u handlarza)
- Broń, która działaniem jest zrzynką z Mrocznych Tajemnic
- Bardzo możliwe, że będzie również czar, który także jest zrzynką z Mrocznych Tajemnic
- Jedno z 22 zadań jest zadaniem ukrytym - odblokowuje się po spełnieniu pewnego warunku w Khorinis(dotyczy pana o imieniu zaczynającym się na C)
- Nieotwieralny kufer z zamku GD jest już otworzony(w sumie nie wiem, po co twórcy go zamykali, skoro jest tam bardzo mierny loot)
- Ułatwiona kradzież kieszonkowa(napisana ilość zręczności do udanej kradzieży, baaaaardzo duże ułatwienie)
- Usunięto bonusy przy nauce walki bronią(czyli już nie zdobywamy % do posługiwania się drugą bronią np. ucząc się broni 1-ręcznej nie dostaniemy bonusu do broni 2-ręcznej)
- Do wydobywania rudy i złota potrzebne jest wyuczenie się zdolności
- Usunięto postacie pomocnicze poza Rockefellerem(i tak dotyczyć będzie tylko ew. wersji z aktywną konsolą kodów)
- Zmienione koszty nauki atrybutów i zdolności(dokładniej się zastanowię nad ich ilością po skończeniu całego moda)
- Kilka przepisów alchemicznych
- Odblokowana 1 postać pozostawiona w skryptach(4 teksty)
- Małe zmiany w wyświetlaniu stopnia zaawansowania zdolności w menu statystyk
- Bonus za wypalenie konkretnego zioła
- Obrażenia kusz skalują się już z siłą(działają na zasadzie "obrażenia broni+siła postaci -pancerz/2")
- Miecze wymagające zręczności skalują się ze zręcznością(działają na zasadzie "obrażenia broni+zręczność postaci -pancerz/2")
- Za każdą sprzedaną lagę otrzymujemy 5 sztuk złota(oczywiście, u odpowiedniej postaci)
- Niewielka ilość dialogów, która została ostatecznie zablokowana, ale posiadała nagrany dubbing(dodane dialogi rozpozna się po znaku +(plus) podczas rozmowy)
- Przy zadaniu od Festera dołączamy do drużyny, dzięki czemu otrzymujemy exp za polne bestie, które zostaną przez niego zabite, a na dodatek podczas rozmowy w jego ekwipunku pojawia się dodatkowe 50 złota(jeśli wybierzemy wariant z kasą jako nagrodę), które zabierzemy po jego pobiciu.
Przekopiowane screeny(również dodam, tak dla zachowania "równowagi"):
http://imgur.com/1sBqrM2http://imgur.com/2BllzSBhttp://imgur.com/EHLuxz9http://imgur.com/bDvaichhttp://imgur.com/gN8cVz4No i najważniejsze, czyli link do modyfikacji, spakowanej w archiwum(żeby mniej miejsca zajmował przy uploadzie):
Kliknij, aby pobraćPozostałe warianty postaram się dodać w najbliższym czasie, a na razie powinna wystarczyć lista(główny wariant znajduje się w linku, ale dla spokoju również go umieszczę w spoilerze):
Spoiler
Główny wariant - Konsola kodów włączona + normalna kradzież kieszonkowa + normalne statystyki potworów
Konsola kodów włączona + ułatwiona kradzież kieszonkowa + normalne statystyki potworów
Konsola kodów włączona + normalna kradzież kieszonkowa + zmienione statystki potworów
Konsola kodów włączona + ułatwiona kradzież kieszonkowa + zmienione statystki potworów
Konsola kodów wyłączona + normalna kradzież kieszonkowa + normalne statystyki potworów
Konsola kodów wyłączona + ułatwiona kradzież kieszonkowa + normalne statystyki potworów
Konsola kodów wyłączona + normalna kradzież kieszonkowa + zmienione statystki potworów
Konsola kodów wyłączona + ułatwiona kradzież kieszonkowa + zmienione statystki potworów
Oczywiście warianty zostaną oznaczone zmienioną nazwą i wersją w GothicStarterze.
A i w sumie podam od razu koszty atrybutów, jakie ustawiłem.
1)Koszt atrybutów(siła, zręczność, mana) - niezależnie od stopnia zawsze kosztuje 1 Punkt Nauki/1 Punkt Atrybutu
2)Koszty zdolności bojowych(walka bronią 1-ręczną, 2-ręczną, łukiem i kuszą):
[*] 0%-60% kosztuje 1 PN/1 PZ, od 60-90% 2 PN/1 PZ, od 90 wzwyż - 3 PN/1 PZ
3)Łączny koszt zdolności pobocznych(czyli alchemia, zbieranie trofeów itp):
[*]Zbieranie trofeów - 28 PN
[*]Język budowniczych - 30 PN
[*]Zdolności ognika - 15 PN
[*]Alchemia - 104 PN
[*]Zdolności złodziejskie - 20 PN
[*]Zdolności przydatne(akrobatyka, skradanie się) - 20 PN
[*]Kowalstwo(przynajmniej tak sądzę, że dotyczy tylko Harada, ale nie dam sobie za to uciąć ręki) - 38 PN
Kosztów run i języka budowniczych nie ruszałem. Dodatkowo od razu dam taki spoiler dla osób, które postanowią skorzystać z opcji przedmiotów początkowych idąc ścieżką wojownika(do ich ulepszenia potrzeba łącznie 340 bryłek rudy, więc najlepiej najpierw wyuczyć się na maksa jej wydobywania oraz 17500 sztuk złota), a ten spoiler to lista postaci, które mogą zwiększyć naszą zdolność wydobywania:
1)Grimes(uczy nas wydobywania rudy, więc bez rozmowy z nim nie wydobędziemy nawet bryłki)
2)Fed
3)Kervo
4)Kyle
5)Gilbert
A nauki wydobywania złota nauczymy się u Finna. Jeśli o czymś nie powiedziałem, a kiedyś sobie o tym przypomnę to się znowu odezwę.
PS. Gdyby nie było nowych postaci/tekstur lub nastąpiłoby zdublowanie tekstów to prosiłbym o natychmiastowe poinformowanie mnie w tym temacie(22 znajome postacie powinny być w świecie gry[Khorinis i Górnicza Dolina]).
Edit: Pobierzcie poprawioną paczkę ze światami. We wcześniejszej zapomniałem odblokować dostęp do pewnego miejsca związanego z questem, co bez kodów byłoby niemożliwe, a to by uniemożliwiało ukończenie go dla osób grających z wariantem bez konsoli kodów.
Poprawiony plik światówPrzy okazji w poniższym spoilerze umieszczam informacje o zmianach w statystykach potworów(co zostało zmienione i nazwa potworka).
Spoiler
- Zombie - niewrażliwość na magię(nie dotyczy ognia), zwiększona odporność na broń obuchową i sieczną do 100 punktów(z 50), dodatkowe 20 expa za zabicie.
- Wilk - 10 expa mniej, hp zmniejszone o 10.
- Ognik - 10 expa więcej, niewrażliwość na strzały i magię, hp większe o 20 punktów.
- Warg - odporność na ogień zmniejszona do 50 punktów(w końcu futro dobrze się pali )
- Jaszczur - exp zmniejszony o 10, hp zmniejszone o 20.
- Wąż błotny - 10 expa więcej.
- Kamienny Golem - niewrażliwość na strzały, ogień i ostrza. Zerowa odporność na broń obuchową, siła i zręczność zmniejszona do 100 punktów, hp zmniejszone do 220.
- Magiczny golem - dodatkowe 100 doświadczenia.
- Zębacz - siła i zręczność zmniejszona o 10, hp zmniejszone do 100, doświadczenie zmniejszone o 10.
- Szkielet-mag - niewrażliwość na magię i strzały, odporność na broń zmniejszona do 100.
- Wojownik cienia - hp zwiększone do 550, siła i zręczność zwiększona do 130, exp zwiększony o 150(czyli 550 expa za zabicie), niewrażliwość na strzały i magię.
- Szkielet - niewrażliwość na strzały i broń sieczną, 50 odporności na obuch, dodatkowe 20 expa za ubicie.
- Szkielet-cieniostwór - niewrażliwość na strzały i magię, odporność na broń zmniejszona do 110 punktów.
- Cieniostwór - zerowa odporność na ogień i magię, 125 odporności na strzały, hp zwiększone do 375, exp zwiększony o 30.
- Ścierwojad - exp zmniejszony o 10, hp zmniejszone do 50, siła zwiększona o 5(40 siły).
- Pełzacz wojownik - 20 expa dodatkowego, siła i zręczność zwiększona do 110, hp zwiększone do 200.
- Chrząszcz - dodatkowe 10 expa.
- Topielec - niewrażliwość na ogień, 10 expa mniej.
- Lodowy golem - zerowa odporność na ogień.
- Harpie - 20 dodatkowego expa, siła i zręczność zwiększona o 10.
- Szkielet goblin - niewrażliwość na strzały i broń sieczną, zerowa odporność na obuch, dodatkowe 30 expa.
- Olbrzymi szczur - 10 expa mniej, siła i zręczność zmniejszone o 5.
- Polna bestia - 20 expa dodatkowe, siła i zręczność zwiększone o 10, hp zwiększone do 100.
- Ognisty jaszczur - niewrażliwość na ogień.
- Ognisty golem - niewrażliwość na ogień i ostrze, odporność na obuch zredukowana do 50.
- Kamienny smok - 0 odporność na obuch, niewrażliwość na ostrze i strzały.
- Lodowy smok - 0 odporności na ogień.
- Ognisty smok - niewrażliwość na ogień i ostrze, zmniejszona odporność na magię do 100.
- Jaszczuroczłek - hp zmniejszone do 220, siła i zręczność zmniejszona do 110, exp zmniejszony o 20.
- Bagienny golem - niewrażliwość na ogień i strzały.
- Kamienny strażnik - niewrażliwość na strzały i ostrze, 20 expa dodatkowe.
- Ognisty demon - niewrażliwość na ogień i strzały, odporność na magię zmniejszona do 50.
- Lodowy wilk - zerowa odporność na ostrze i ogień.
- Polny pełzacz - zwiększona siła i zręczność do 100, hp zwiększone do 200, odporności(poza magią i ogniem, które są zerowe)zwiększone do 100, exp zwiększony do 250.