Link do moda :
http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1424723-Release-Nate-Bonnett-s-balancing-modWitam. Dość niedawno, pewien użytkownik forum World of Risen, Nate-Bonnett stworzył moda utrudniającego i balansującego rozgrywkę, "Nate Bonnett's balancing mod".
Przetłumaczyłem Changelog wersji 1.2b:Spoiler
Lista zmian Nate Bonnett’s Balancing Mod v.1.2b
AI
*Inne AI towarzyszy.
*Nowe AI Sług Cienia (tych cieni-humanoidów) (mogą kontratakować, atakują szybciej i nie wykonują potężnych ataków aż tak często) - ogólnie działa to na podstawieniu AI najgroźniejszego NPC z gry (Wrony bodajże) pod AI zwykłych NPC/Humanoidów,
*Nowe AI ludzi (zmiany jak powyżej)
*Magowie Cienia mogą kontratakować.
NPC
*Dostajemy mniej chwały za zabijanie przeciwników (zarówno ludzi, jak i potworów)
*Słudzy-Strażnicy-Magowie Cienia i ostatni Boss zadają więcej obrażeń.
*Zwierzęta/potwory Kafary, Zębacze, Warany, Pożeracze Dusz, Golemy, Pająki, Rysie, Jaguary, Lewiatany i Kryształowy Tytan zadają więcej obrażeń.
*Towarzysze są słabsi (w szczególności Kostuch).
Przedmioty
*Koniec permanentnych wersji czarów. Trzeba tworzyć nowe po ich wyuczeniu. (jeszcze tego nie sprawdzałem osobiście)
*Możemy używać Berło Cienia i ulepszyć do broni ostatniego Bossa.
[Shadow Scepter mini mod]
*Żeby założyć lekką zbroję (jedynie tors) (koszule, kamizelki, zbroje piratów voodoo) potrzeba tyle zręczności, o ile dana zbroja zwiększa atrybutów (razem wziętych, tzn. zbroja zwiększa o 5 twardziela, o 5 kuloodpornego i o 5 zastraszania, tj 5+5+5=15, czyli potrzeba 15 zręczności, alternatywa wymogów atrybutów jak w Gothic'ach),
*Płaszcze i zbroje Strażników (jedynie tors), zasada jak wyżej, tylko że potrzeba cwaniactwa,
*Ciężkie zbroje, skórzane płaszcze i zbroje Łowców Demonów (jedynie tors), wymagają wytrzymałości,
[Armor mini mod]
*Żeby walczyć danym mieczem (chodzi o klasę broni "Miecz"), potrzeba tyle samo cwaniactwa, ile broń zadaje maksymalnych obrażeń,
*Do broni kłującej, taka sama zasada, tyle że potrzeba zręczności,
*Broń sieczna wymaga wytrzymałości,
*Muszkiety-zręczność,
*Strzelby-wytrzymałość,
*Broń podręczna-cwaniactwo,
*Czary ofensywne- tyle atrybutu ducha, ile czar zadaje maksymalnych obrażeń.
*Czary ofensywne Łowców Demonów i Vodoo zadają tylko 40 obrażeń.
*Bronie i zbroje są droższe.
*Zbroja z DLC jest słabsza.
*Zbroje z danych frakcji dają nam boonusy:
o Łowcy Demonów: broń sieczna
o Piraci Vodoo: muszkiety
o Strażnicy: magia kryształów
*Inne uzbrojenie zwiększa przeróżne atrybuty.
*Pierwszy miecz (nie pamiętam nazwy, zaraz po wskrzeszeniu naszego bohatera) zadaje tylko 5-10 obrażeń.
*Miecz Mistrza Pensela zadaje 1-2 obrażeń.
*Niektóre pistolety są słabsze.
*Cooldown broni podręcznej:
o Noże (5 sec.)
o Kusze (40 sec.)
o Pistolety (60 sec.)
o Pistolety na śrut ołowiany (80 sec.)
*Amunicja jest droższa.
o Bełt: 5 złoty
o Śrut ołowiany: 4 złote
o Naboje: 3 złote
*Pierścienie, kolczyki i amulety zwiększają i zmniejszają inne atrybuty.
*Rum, tani bimber i grog mają cooldown 90 sekund.
*Legendarne bronie mają specjalne efekty (takie jak ogień wokół ostrza), nie mogą być sprzedane i zwiększają twoje atrybuty, gdy je zdobędziesz (na razie nie sprawdziłem jak to działa),
*Niektóre legendarne bronie są silniejsze.
*Alkohol jest słabszy:
o Rum: 50 HP
o Krwawa mary: 50 HP
o Grog: 25 HP
o Tani likier: 15 HP
Instalacjaskopiować pliki .pak do folderu \Risen 3 - Titan Lords\data\packed
Polecam zaktualizować Risena 3 do wersji 1.2 (mod jest kompatybilny z każdą wersją), ponieważ wprowadza poziom trudności "Ultra", gdzie naprawiono bug z przesadzonymi fikołkami (od teraz poprawnie otrzymujemy obrażenia, nie jesteśmy nieśmiertelni podczas fikołka).
Co do moda, pograłem dość długo na wcześniejszej wersji 1.1b na poziomie "Ultra" i muszę przyznać, że gra się wiele lepiej, lepszy balans, gra jest bardziej wymagająca, szczególnie na początku. Dzięki patchowi i modowi jakoś się przełamałem, żeby w końcu pograć w Risena 3. Polecam
.
Twórca ciągle usprawnia moda (zacytuję twórcę - "I want to improve my mod untill Risen 3 is as good as Gothic 2, but I think that won't be ever happen"
), mimo to zapisy ze wcześniejszych wersji moda są kompatybilne ze sobą, zapisy z podstawki zaś już nie, należy rozpocząć nową grę.